شناسه خبر : 97944
دوشنبه 24 بهمن 1401 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سکانس آخر...

فاش نیوز - از ابتدای آغاز اغتشاشات در کشور در اواخر شهریور سال جاری، رضا پهلوی بار دیگر وارد میدان این بازی شد تا نقشی پررنگ از خود نشان داده و به عنوان یکی از اولویت های اول آلترناتیو، به خیال خود پس از براندازی جمهوری اسلامی، در این بلبشوی رسانه های معارض و معاند باشد.

 سکانس اول : در هفته اول اعتراضات؛ رضا پهلوی در اولین مصاحبه در حضور رسانه ها، اقدام به تهدید افرادی که به قول خودش مردم را سرکوب می کنند کرد، خط و نشان کشید و آنان را به محاکمه و مجازات تهدید نمود. او از نظامیان خواست  که در کنار مردم (آشوبگران) باشند؛ نه در برابر آنان. این سخنان از سوی  شبکه فارسی زبانی چون ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی پوشش داده شد. اما این سخنان هیچ تاثیری در بین مخاطبان خود نداشت.

سکانس دوم : در اواخر مهر که اعتراضات کاهش محسوسی داشت، برای دمیدن به این آتش کم جان و به عنوان کنفرانس خبری، اقدام به نشست خبری و پاسخ به جواب خبرنگاران کرد. این حرکت نمایشی خبری و رسانه ای فقط از سوی سه شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی و ایندیپندنت فارسی پوشش داده شد و مورد استقبال رسانه های معتبر خبری منطقه و دنیا هم قرار نگرفت و رزومه کاری این رسانه ها نیز در عناد با جمهوری اسلامی ایران، کاملا" محرز و مبرهن بود.

سکانس سوم : رضا پهلوی به اجرای یک کمپین سراسری با عنوان "وکالت می دهیم" دست زد و با این شعار که اگر بتواند وکالت مردمی ایرانیان داخل و خارج از کشور را به دست بیاورد تا اگر بتواند، با اجماع نظر، اهرم قدرت کشور را پس از همان مفروضات رویائی فروپاشی تا اجرای یک انتخابات سراسری به دست بگیرد و به عنوان یک فرد مورد اعتماد مردم، در دوران پس از گذار ایران عرض اندام کند.

اما پس از اجرای این کمپین، و به موازات آن، کمپین قدرتمندی به نام "وکالت نمی دهیم" به راه افتاد که هواداران رضا پهلوی و افراد بی طرف را غافلگیر کرد. میزان مخالفان او آنقدر زیاد و جدی بود که موجب تحیر همگان شد؛ و این همه مخالفت داخلی و خارجی قابل پیش بینی نبود.

که در سکانس آخر به شرایط خانواده پهلوی در خارج از ایران، که هنوز از مدعیان اصلی سلطنت در ایران هستند، بیشتر خواهیم پرداخت که شاید عده زیادی از مردم ما هم، از آن بی خبرند!

سکانس آخر : در خانواده پهلوی چه خبر است؟

 برای پرداختن به این موضوع، کمی عقب‌تر می رویم تا مخاطبان بیشتر در جریان کم و کیف ماجرا قرار بگیرند. حدود یک ماه قبل از آغاز اغتشاشات در ایران، فرح پهلوی، آخرین همسر پهلوی دوم، در اقدامی مثلا سنتی در خاندان پادشاهی، «نور پهلوی» بزرگترین دختر رضا پهلوی را به عنوان ولیعهد ایران معرفی کرد!

(نور زهرا  پهلوی) ۳۰ ساله، به عنوان مدیر جمع‌آوری سرمایه، در یک بنگاه معاملات ملکی تجاری کار می‌کند. مدلینگ لباس بوده و همچنین درپی دفاع از حقوق بشر و همچنین علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌هایی منتشر می‌کند. این که دختری ساکن منهتن نیویورک باشد، مدل باشد و در بنگاه‌های معاملهٔ املاک کار کند نه ایرادی دارد نه ربطی به ما. اما اگر چنین آدمی بخواهد شاهزادهٔ کشوری به نام ایران باشد، به ایرانیان ربط پیدا می‌کند، خیلی هم  ربط پیدا می‌کند.

کسی که در صفحهٔ شخصی‌اش تقریبا چیزی به زبان فارسی ننوشته یا اگر هم نوشته معمولا ترجمهٔ انگلیسی‌اش را هم‌زمان آورده است. او هنوز جایی صحبتی نکرده و در هیچ آوردگاه سیاسی یا اجتماعی محک نخورده است. بجز چند شعار اعتراضی با فیلم‌های بی‌ کیفیت، حتی یک عکس درست و درمان از کشوری که می‌خواهد ولایت‌عهدی سلطنت ناموجودش را بر عهده بگیرد، منتشر نکرده است. حتی در ماجرای حمایت از حیوانات هم از آهو، کرگدن و سگ آمریکایی هم حرف می‌زند. حتی (سال جدید فارسی) را به انگلیسی تبریک می‌گوید. یکی دو متن هم شبیه به متن‌هایی است که مترجم گوگل ترجمه می‌ کند.

از نور پهلوی چند یادداشت در ایندیپندنت فارسی منتشر شده است که بنابر گفته (شبکه وردست) بابت اولین یادداشتش 50 هزار دلار در این رسانه با مدیر مسئولی  (کامیلیا انتخابی فر) دریافت کرده است. این مقاله‌ها با قلمی سیاسی و ژورنالیستی نوشته شده است. نویسندهٔ این مقاله‌ها نسبتی با نویسندهٔ صفحهٔ نور پهلوی در اینستاگرام ندارد. مصاحبهٔ تصویری مشخصی از نور پهلوی در دست نیست تا بدانیم او تا چه حد به زبان فارسی مسلط است. با این همه نور پهلوی دربارهٔ وضعیت زنان در ایران و محیط زیست در ایران متن‌هایی را منتشر کرده است و گاه‌ و بی گاه نام مادربزرگش فرح را هم وارد کرده است. یک مورد: من و مادربزرگم با هم ویدیوی معروفی را می‌دیدیم که... از این بی‌ ربط‌‌تر و بی اخلاقانه تر نمی‌ شود نام برد.

این مقاله‌های تبلیغاتی پیوسته (پیشرفت و شکوه) دوران پهلوی را به یاد می‌آورد و از خودش نمی‌پرسد با وجود آن همه آزادی و پیشرفت و برابری، چرا مردم پروندهٔ پهلوی‌ها را در هم‌ پیچیدند. این نوشته‌های یک‌طرفه هیچ اشاره‌ای به فشارهای بیگانگان، تحمیل جنگ و تحریم‌های بی‌سابقهٔ تاریخی نمی‌کند و تمام مشکلات امروز ایران را یا به گردن حکومت یا به گردن (سنت‌های فرهنگی) مردم ایران می‌اندازد.

از سوی دیگر از خانواده پهلوی چنین اخباری نیز به گوش می رسد:

اخیرا با انتشار تصاویری از یاسمین اعتمادی (همسررضا پهلوی) در کنار یک فرد فرانسوی، ظن خیانت او به رضا پهلوی تقویت شد و اینطور به ذهن می‌رسید که فساد در خاندان پهلوی به قدری بالاست که همسرش معشوق فرانسوی دارد. با مراجعه به اخبار سال های قبل مشخص می شود که به دلیل بی‌بند و باری شاهزاده و ورود زن دیگری به زندگی اش، یاسمین و رضا سال‌هاست که از یکدیگر جدا شده‌اند.

خبر جدایی این دو هم با افشاگری برخی از نزدیکان و دوستان نزدیک خانواده پهلوی منتشر شده است. به گفته این افراد، ماجرای بی سر و صدای جدایی یاسمین پهلوی از همسرش رضا پهلوی، در سال ها قبل به تصویری از یکی از معشوقه های فرزند شاه مخلوع ایران  برمی گردد. روابط نامشروع رضا پهلوی علت اصلی این جدایی و سرد شدن روابط زناشویی رضا و یاسمین بوده است.
این تصاویر که موجب بحث های بسیاری در شبکه های اجتماعی محفلی اپوزیسیون شده، از محل یکی از دفاتر کاری رضا پهلوی در آمریکا بود که این زن جوان را در آغوش رضا پهلوی  نشان می دهد.

درز این اخبار که با سکوت و عدم تکذیب یا تایید آن توسط خانواده پهلوی همراه شد، با افشاگری سیامک زند، از کارگزاران سابق دربار پهلوی، در همان زمان وارد مرحله جدیدی شد! سیامک زند با افشای این مساله که مسائل مالی علت پنهان کاری جدایی این دو نفر است گفته بود: روابط یاسمین پهلوی با رضا پهلوی، تقریبا از یک سال پیش به هم خورده  و وی زندگی‌ جدید خود را با کوروش آموزگار(فرزند سیروس آموزگار) در فرانسه آغاز کرده است و تلاش‌های فرح پهلوی نیز جهت باز گرداندن وی (یاسمین پهلوی) به آمریکا بی‌ نتیجه مانده است.
 زند همان سال ها با اشاره به اینکه افشای این مساله برای ربع پهلوی که مدعی تاج و تخت ایران است تبعات بسیاری خواهد داشت، گفته بود: در این که جدایی در خانواده پهلوی سابقه دار است و پدر وی نیز بارها اینگونه مسائل را تجربه کرده تردیدی وجود ندارد. اما مساله مهمتر این است که طبق قوانین آمریکا، اگر کار یک زوج به طلاق بکشد، آنها باید تابع قوانین کشوری باشند که در آن زندگی می کنند؛ و چون اینها (رضا و یاسمین پهلوی) مقیم آمریکا هستند، اگر بخواهند در ویرجینای آمریکا به دادگاه برای طلاق بروند، رضا پهلوی ناچار است تمام دارایی اش را به صورت مستند به دادگاه اعلام کند؛ تا دادگاه در خصوص این جدایی تصمیم بگیرد. حال این موضوع بشدت رایج که رضا پهلوی به نام خود آهی در بساط نداشته، مادرش به وی خرجی می دهد، مطرح است که آیا این مادر می دانسته پسر چموشش کار دستش می دهد، آینده‌نگری کرده است؟

با انتشار خبر زندگی یاسمین پهلوی با یک معشوق فرانسوی، برخی کاربران برای توجیه مدعی شدند که رضا و یاسمین پهلوی از هم جدا شده اند. اما برخی از کاربران فضای مجازی با اشاره به حمایت های رسانه ای یاسمین پهلوی از رضا پهلوی، در ماجرای (وکالت می دهیم)، این سوال را پرسیدند که اگر جدا شده اند، چرا همه جا از رضا پهلوی به عنوان همسر یاد می کند؟ این رفتار نشان می دهد، که خاندان پهلوی علاوه بر فساد اخلاقی - جنسی، دچار دروغ گویی هم هستند و آن قدر وقیح هم هستند که این دروغ گویی را کتمان هم می‌کنند!

در پایان؛ کدام ایرانی، حتی ایرانی غیرمسلمان، به چنین افرادی وکالت یا چک سفید برای آینده کشورش یا نسل های بعدی خواهد داد؟! مسلما" هیچ عقل سلیمی وکالت نخواهد داد...!

منبع : سایت خبری تحلیلی «جهت پرس»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi