شناسه خبر : 98235
دوشنبه 01 اسفند 1401 , 08:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «دست خط» روایت متفاوت فرماندهان از جنگ

کتاب «دست خط» روایت متفاوت فرماندهان از جنگ

کتاب «دست خط» روایت متفاوت فرماندهان و مسئولان در دفاع مقدس از ۸ سال جنگ تحمیلی زیرنظر علی اصغر جعفری توسط انتشارات سرو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  دفاع مقدس حادثه بزرگی است که درک و ماندگاری و تحریف‌ناپذیری آن در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تلاش مضاعف، اقدامات گسترده و جهادی از طرف جوانان، دانشجویان و مراکز علمی و همچنین جهاد تبیین، تحلیل و روایت عالمانه و نه احساسی آن از سوی پیشکسوتان و فرماندهانی است که از نزدیک این حماسه را لمس کردند و دوشادوش شهدا و رزمندگان رزم و جهاد داشتند. از این رو باید ابعاد گوناگون این حادثه و تأثیر آن بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و حتی سبک زندگی ایرانیان مورد بررسی قرار گیرد. کتاب «دست خط» روایت متفاوت فرماندهان و مسئولان در دفاع مقدس از 8 سال جنگ تحمیلی زیرنظر علی اصغر جعفری به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب روایتی متفاوت از سرلشکر پاسدار محمد باقری، سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، سرلشکر پاسدار محسن رضایی، سرتیپ احمدرضا پوردستان، سرتیپ پاسدار حسین نجات، سرلشکر حسین حسنی سعدی، سرتیپ پاسدار محمداسماعیل کوثری، دریادار حبیب الله سیاری، سرتیپ پاسدار حسین دهقان، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، سرتیپ پاسدار محسن رفیق‌دوست، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، محمدباقر قالیباف، سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی، سرتیپ حسین علایی، سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی، سرتیپ عبدالعلی پورشاسب، سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، سرتیپ پاسدار علی فدوی، سرتیپ پاسدار حسن دانایی‌فر، سرتیپ عزیز نصیرزاده و سرتیپ حبیب بقایی است.

بیشتر بخوانید

در بخشی از روایت سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی آمده است:
تصوری از اینکه انقلاب پیروز شود، نداشتیم؛ حتی زمانی که در نوفل لوشاتو خدمت امام (ره) هم رسیدیم، یک ماه همراه دکتر فضائیلی خدمت امام (ره) بودیم، تصور این را نداشتیم. خود من هم این فکر را نمی‌کردم که امام (ره) بتوانند شاه را از کشور بیرون کند.

چون درس خوانده بودیم و روشنفکر آن زمان بودیم، می‌گفتیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها پشتیبان شاه بودند. ارتش شاه در ایران مستقر بود. قدرت، دست شاه بود. حامیان سیاسی داشتند. اصلاً تصور نمی‌کردیم.

سرهنگ مجید جوشقانی به عنوان مدیراجرایی و محسن صادقی، علی شعبان، ناصر عقبا به عنوان تدوینگر، سمیه چوپانی به عنوان گرافیست و صفحه آرا، سیداحسان نوری نجفی به عنوان طراح در چاپ و انتشار کتاب «دست خط» روایت متفاوت فرماندهان و مسئولان در دفاع مقدس از 8 سال جنگ مسئولیت داشتند.

این کتاب با شمارگان 500 نسخه و بهای 240 هزار تومان منتشر شده است.

همچنین نشر سرو در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور حمایت و افزایش قدرت خرید علاقه‌مندان به حوزه کتاب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت،  همه کتاب‌هایش را برای افرادی که مستقیما از نشر سرو خریداری کنند با تخفیف 20 تا 40 درصدی ارائه می‌کند.

همچنین خریدهای بالای 10 کتاب از هر عنوان نیز مشمول تخفیف 50 الی 70 درصدی خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره  88657026 داخلی (656 و657) تماس بگیرند.

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi