شناسه خبر : 98521
یکشنبه 14 اسفند 1401 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نام ۱۱ هزار شهید در جامعه عشایری کشور می‌درخشد

فاش نیوز - سردار «حزنی» با بیان اینکه عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: عشایر کشور در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

نام ۱۱ هزار شهید در جامعه عشایری کشور می‌درخشد/ عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «ضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه امروز در همایش تکریم شبانان و گله‌داران و عشایر استان قم در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: هدف سپاه از برگزاری چنین همایش‌هایی تألیف قلوب، تکریم و حل مشکلات قشر زحمتکش شبانان و گله‌داران است.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: این همایش‌ها تاکنون در ۱۹ استان کشور برگزار و از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد تجلیل و تکریم صورت گرفته است؛ جامعه عشایری ایران در ۲۹ استان کشور پراکنده‌اند و فقط در دو استان تهران و کردستان عشایر حضور ندارند؛ استان‌های کرمان و شیراز بیشترین درصد سهم عشایر و قم و قزوین کمترین سهم رادارند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه تاکید کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنان و مناسبت‌های مختلفی نسبت به اهمیت و درصحنه بودن جامعه عشایری و عمق ایمان و تأثیرگذاری اقتصادی آن‌ها تاکید داشته‌اند.

وی عنوان کرد: کمک به ایجاد امنیت پایدار در مناطق محروم و دورافتاده، نیل به بخشی از اهداف اقتصادی مقاومتی با آموزش و بهره‌گیری از روش‌های نوین، تقویت امنیت غذایی و مطرح کردن شبانان و گله‌داران به عنوان سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم برگزاری همایش تکریم از شبانان است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه ادامه داد: ایجاد ارتباط بین جامعه گله‌داران با دستگاه‌های اجرایی، گسترش فرهنگ محرومیت‌زدایی، محروم نوازی و مردم‌داری، ایجاد روحیه نشاط و تحریک در مناطق عشایری، ایجاد اشتغال در روستا‌ها و مناطق عشایری و جلوگیری از مهاجرت عشایر به حاشیه شهرها، کمک به عمق‌بخشی داخلی و کارآمدی نظام بخش دیگری از اهداف برگزاری همایش تکریم از شبانان محسوب می‌شود.

حزنی بابیان اینکه بخش مهمی از نیاز گوشتی و لبنیات کشور توسط عشایران تامین می‌شود، ابراز داشت: جامعه عشایری با دردست داشتن ۳۰ درصد دام سبک و چهار درصد دام سنگین، ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز، ۱۲۰ تن کرک و شش هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۳۵ درصد از محصولات صنایع‌دستی کشور را تولید و تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر کشور طی دوران دفاع مقدس بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نسبت به جمعیت آن‌ها آمار بسیار بالایی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi