شناسه خبر : 98585
سه شنبه 16 اسفند 1401 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اربعین فرصت معرفی شهدای جبهه مقاومت

فاش نیوز - «الحسناوی» شهدای لشکر بدر را بخشی از شهدای عراق دانست و گفت: همواره در راهپیمایی اربعین به معرفی شهدا پرداخته‌ایم و تلاش داریم این کار را توسعه دهیم.

 

اربعین فرصت معرفی شهدای جبهه مقاومت/ شهدای لشکر بدر بخشی از شهدای عراق هستند«سجاد الحسناوی» معاون موسسه شهید عراق در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به ظرفیت عراق در بازه زمانی اربعین برای معرفی شهدای جهان اسلام و برنامه‌های فرهنگی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بزرگ حماسه شکوهمند اربعین ما همواره در این راهپیمایی به معرفی شهدا پرداخته‌ایم و تلاش داریم این کار را توسعه دهیم.

وی افزود: ماهیت راهپیمایی اربعین بیانگر راه و هدف شهدا و معرفی آنان است. اگر شما توفیق زیارت اربعین را داشته‌اید حتما تصاویر شهدایی که در طول مسیر به نمایش درآمده را دیده‌اید. تصاویری از شهدای ایرانی، لبنانی، عراقی و دیگر کشور‌ها که خونشان برای دفاع از آیین راستین اسلام و نهضت بزرگ کربلا ریخته شد.

الحسناوی در خصوص معرفی شهدای لشکر بدر و مجاهدینی که در ایران اسلامی و در مبارزه با صدام به شهادت رسیدند گفت: این شهدا بخشی از شهدای عراق هستند. کشور عراق در برهه‌های مختلف تاریخ شهدای بسیار زیادی را تقدیم کرده است. در قرن گذشته و در دوران منحوس صدام در دهه ۹۰ شهدایی بودند که صدام آنان و خانواده‌هایشان را اعدام کردند. در طول این دوران هزاران نفر ناپدید و بسیاری از مردم به شهادت رسیدند. راه شهادت همچنان ادامه داشته است و شهدای لشکر بدر بخشی از این انبوه شهدا هستند.

وی با اشاره به یادداشت تفاهمنامه بین بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران و موسسه شهید عراق اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای که به تازگی امضا شد اولین تفاهمنامه نیست که می‌تواند در حمایت از خانواده شهدا گوشه‌ای ازکار بزرگ آنان را جبران کند. خون شهدا باعث نزدیک شدن کشور‌های مقاومت شد، کشور‌هایی که دشمن تلاش کرد بینشان تفرقه بیاندازد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi