شناسه خبر : 98590
سه شنبه 16 اسفند 1401 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«اطاعت‌پذیری» و «ولایت‌پذیری» دو کلیدواژه توصیف ایثارگران

فاش نیوز - محمدی گفت: ایثارگران در مورد «اطاعت پذیری»، فرمان امام (ره) را اطاعت کردند و از میهنمان در مقابل تجاوز دشمنان دفاع کردند و امروز با «ولایت‌پذیری» از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی می‌کنند.

 

«اطاعت‌پذیری» و «ولایت‌پذیری» دو کلیدواژه توصیف ایثارگرانبه گزارش دفاع‌پرس، آیین تقدیر از برترین مدیران کارآفرین ایثارگر و تقدیر از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایثارگر به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز (دوشنبه) در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر (عج) برگزار شد، «علیرضا محمدی» مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار داشت: در این چند روز که من در خدمت کارآفرینان بودم، بیشترین واژه برای توصیف ایثارگران، «اطاعت‌پذیری» و «ولایت‌پذیری» این افراد بود.

وی در مورد «اطاعت‌پذیری» و «ولایت‌پذیری» گفت: ایثارگران در مورد «اطاعت پذیری»، فرمان امام (ره) را اطاعت کردند و از میهنمان در مقابل تجاوز دشمنان دفاع کردند و امروز با «ولایت‌پذیری» از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی می‌کنند.

محمدی ادامه داد: در این ۲۸ سال گذشته که ما بررسی کردیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۵ سال، روی بحث اشتغال، تولید و کارآفرینی تأکیداتی داشتند و با عنایت به اشرافیت و تسلطی که ایشان روی مسائل کشور و منطقه دارند، ایثارگران در حوزه اشتغال و کارآفرینی در غالب برگزاری نمایشگاه، «ولایت‌پذیری» خود را نشان دادند.

وی در ادامه بیانیه‌ای را در مراسم اختتامیه تقدیر از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایثارگر و تقدیر از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایثارگر قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«با ایام چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت «روز شهدا» در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، بر آن شدیم تا برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران را با همت همکارانم در صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و همکاری و مشارکت جمعی از فرهیختگان، اساتید و دلسوزان جامعه ایثارگری به مرحله اجرا برسانیم.

در این راستا ضمن اعلام اجماع قطعی نظرات و پیشنهادات حاصله در زمینه ضرورت و اهمیت اجرای کامل مصوبات در کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی در حاشیه جشنواره دو روزه کارآفرینی ایثارگران، به شرح ذیل جهت استحضار جمع حاضر اعلام می‌دارم؛ اگرچه بیان شرح کامل اقدامات و فرآیند‌های صورت پذیرفته که حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران گرامی در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و صندوق اشتغال و کارآفرینی بوده است در این بیانیه امکان‌پذیر نیست.

نتایج حاصل از برنامه‌های اصلی جشنواره در قالب چهار محور اصلی به‌شرح ذیل طراحی و اجراء گردید:

۱_امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی (تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره و کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مربوط، تأمین منابع و...). دبیرخانه دائمی این رویداد در محل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تشکیل شده است و آمادگی برگزاری سالانه رویداد با رویکرد بهبود مستمر وجود دارد.

۲_برگزاری نخستین استارتاپ ویکند ملی ایثارگران با حضور بیش از ۱۳۰ نفر از صاحبان ایده و کارآفرینان خانواده ایثارگری از سراسر کشور در تاریخ‌های ۳ الی ۵ اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با مشارکت سازمان اقتصادی کوثر و همزمان با رویداد مسأله‌محور و اعلام نیاز‌های فناورانه شرکت‌های آن سازمان برگزار گردید.

از جمله موارد منحصر به فرد این رویداد، می‌توان به حضور همزمان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران و تکمیل زنجیره ایده تا محصول و همچنین حضور بیش از ۵۵ نفر مربی و داور متخصص حوزه زیست‌بوم استارتاپی و کارآفرینی کشور.

۳_ برگزاری نمایشگاه تخصصی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با محوریت طرح‌های دانش‌بنیان جهت معرفی و فراهم سازی زمینه‌های حمایت از طرح‌های کسب و کار موفق استان‌ها.

در این فعالیت، تعداد ۲۵۰ نفر از علاقه‌مندان ایثارگر برای ارائه محصولات خود در کشور از طریق سامانه برخط دبیرخانه جشنواره ثبت نام کردند و بر اساس ارزیابی و شاخص‌های اعلامی، به‌مناسبت ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، از ۴۴ طرح برتر برای حضور در نمایشگاه دعوت به‌عمل آمد و ضمن تقدیر و تجلیل از همه غرفه‌داران، از چهار نماینده غرفه (دو نفر از خواهران و دو نفر از برادران) به‌صورت نمادین تقدیر به‌عمل آمد.

با توجه به استقبال پرشور و با نشاط کارآفرینان ایثارگر در قالب فردی و شرکتی و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی اولیه از این عزیزان، بر آنیم که در سال‌های آتی بستر لازم را برای حضور در نمایشگاه‌های دائمی داخلی و بین‌المللی ایجاد کنیم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نماییم.

۴_ برگزاری جشنواره دو روزه در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ اسفند و نتایج حاصله آن عبارتند از:

بخش نمایشگاه: ۲۵۰ شرکت و کارآفرین متقاضی و علاقه‌مند به حضور در جشنواره بودند که به‌جهت محدودیت نمایشگاهی، به تعداد ۵۰ شرکت، بعد از انجام ارزیابی در نمایشگاه غرفه تخصیص داده شد.

از آن دسته از عزیزانی که موفق به حضور در این نمایشگاه برای برپایی غرفه نشدند، شخصا عذرخواهی می‌کنم. ان‌شاءالله به فضل پروردگار در سال‌های آتی در خدمتشان خواهیم بود.

بخش کارآفرینان: بیش از ۳۰۰ کارآفرین متقاضی و علاقه‌مند در سامانه برخط جشنواره ثبت نام نموده که از این تعداد در نهایت تعداد ۱۰ کارآفرین بعد از ارزیابی توسط داوران به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند.

بخش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان: بیش از ۵۰۰ نفر از مدیران شرکت‌های فناورِ متقاضی و علاقه‌مند در سامانه برخط جشنواره ثبت نام نموده که از این تعداد در نهایت تعداد ۱۰ شرکت بعد از ارزیابی توسط داوران به‌عنوان شرکت برتر انتخاب شدند.

بخش استارتاپ ویکند: بیش از ۱۳۰ نفر کارآفرین در قالب ۱۰ تیم استارت‌آپی حضور داشته‌اندکه ۵ تیم برتر در قالب رتبه‌های اول تا سوم انتخاب شدند که پیش‌تر وجه تمایز این رویداد ملی با رویداد‌های اجرا شده گذشته، اشاره شد.
بخش کنفرانس علمی: برابر اطلاع رسانی بیش از ۱۵۰ عضو هیأت علمی از سراسر دانشگاه‌های کشور اعلام همکاری داشتند و ۶۶ مقاله توسط ۲۲۲ نویسنده به دبیرخانه ارسال گردید که از این تعداد، ۲۶ مقاله با ۸۵ نویسنده، پذیرش و در نهایت ۱۰ مقاله برتر با ۳۰ نویسنده توسط کمیته علمی جشنواره انتخاب گردیدند.

در مجموع و در نهایت، مجموعاً هزار و ۳۰۰ شرکت کننده به عنوان کارآفرین، شرکت‌های فناور، نویسنده مقاله و تیم استارتاپی در این رویداد ملی مشارکت نمودند.

برگزاری نشست‌های تخصصی مختلف با حضور مدیران کل، معاونین امور اجتماعی و رؤسای اشتغال و همچنین کارآفرینان برتر با نمایندگان بانک‌های عامل و نمایندگان دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف متولی اشتغال در کشور از جمله نشست‌های جذاب از نگاه شرکت کنندگان این جشنواره بودند.

بخش دیگر احصاء ظرفیت‌های تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع‌آوری، ارزیابی و انتخاب مقالات ارائه شده، برگزاری کنفرانس علمی و نشست‌های تخصصی هدفمند با حضور مدیران و کارشناسان ذی‌ربط شرکت‌های فعال در زمینه موضوع مورد بحث با هدف شناسایی نیاز‌های علمی و فناورانه و مسائل مرتبط با آنها، بهره‌مندی از نظرات نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و سایر کارآفرینان به‌منظور فراهم نمودن زمینه ارتقای کمی و کیفی سطح فعالیت‌ها و اقدامات پیش رو، تبادل نظر پیرامون رویکرد‌های تحولی حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی جامعه هدف و بهره‌مندی از نظرات کارشناسی جمعی از اساتید و اندیشمندان و خِرَد جمعی آنان با رویکرد توانمندسازی، عزتمندی، عدالت محوری به‌عنوان بخش کوچکی از مجموع تلاش‌های صورت پذیرفته در جهت تحقق اهداف عالیه پیش‌بینی شده و انجام مطلوب مأموریت‌ها و وظایف سازمانی می‌توان اشاره کرد.

در این راستا رجاء واثق دارم که با حضور جناب آقای دکتر «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی و با استفاده از ظرفیت فردی و نگاه بلند ایشان به حوزه اشتغال و کارآفرینی قطعا موجب تقویت و جلب مشارکت‌های کلیه عوامل اجرایی ذی‌ربط و موجبات تقویت امور، جلب رضایت حق‌تعالی و جامعه ایثارگری را بیش از پیش فراهم خواهد نمود.

در خاتمه ضمن اینکه بر خود فرض می‌دانیم که از حضور و همراهی هیئت امنای محترم صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، همه دستگاه‌های دولتی، نمایندگان محترم مجلس، قوه قضائیه، دستگاه‌های متولی اشتغال در سطح کشور و بانک‌های عامل و همچنین معاونت‌ها و حوزه‌های ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح ستاد و صف و تلاش‌های همکارانم در صندوق اشتغال و کارآفرینی که زینت‌بخش این رویداد شدند و به‌صورت خاص از محضر جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی به‌عنوان معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که توأمان عهده‌دار ریاست هیأت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز می‌باشند و همچنین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده محترم، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که همواره راهنما و پشتیبان جدی ما در انجام وظایف سازمانی محوله بوده‌اند قدردانی نمایم. همچنین در استمرار این مسئولیت خطیر در زمینه ارائه خدمت خالصانه به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، رهنمود‌های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و منویات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره چراغ راهمان خواهد بود.

ضمن عرض تشکر از حضور کلیه کارآفرینان و مدیران شرکت‌های ایثارگر حاضر، اگر چه تا رسیدن به قله نهایی و جلب رضایت کامل حق‌تعالی فاصله زیادی داریم، اما خرسند از این مهم هستیم که از ادامه مسیر صحیح که ریل‌گذاری آن انجام پذیرفته است بازنمانده‌ایم و کماکان با توکل به ایزد منان و با انجام تلاش جهادی و شبانه‌روزی و به مثابه اطاق جنگ حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری و در چارچوب برنامه‌ریزی راهبردی صورت پذیرفته، با عزم جدی و بسیج کلیه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط، ان‌شاءالله در زمینه انجام مطلوب ماموریت‌ها و وظایف سازمانی، گام‌های بسیار استوارتر برخواهیم داشت.

خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار

علیرضا محمدی
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi