شناسه خبر : 98704
دوشنبه 22 اسفند 1401 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره یکهزار شهید معلم و دانش آموز قم برگزار شد

فاش نیوز - مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یکهزار شهید معلم و دانش آموز استان قم امروز ۲۱ اسفند در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

 

یادواره یکهزار شهید معلم و دانش آموز قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سی و ششمین یادواره بزرگداشت یکهزار شهید معلم و دانش آموز استان قم امروز در آستانه روز شهید در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با بزرگداشت یاد شهدا اظهار کرد: برگزاری ۱۴۸۱ یادواره شهدای معلم و دانش آموز در یک روز همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) از افتخارات استان است که با همت مدیران مدارس و دانش آموزان صورت گرفته است.

وی افزود: همه ما مسئولیت داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بخصوص در سطح مدارس گام برداریم و در این راستا آموزش و پرورش استان برنامه‌هایی همچون تقدیر از خانواده‌های شهیدان و چاپ و توزیع کتاب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

در ادامه، امیر سرتیپ دوم «حسن سیفی» فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حضور در محافل بزرگداشت شهیدان، توفیق الهی و دعوت خود شهداست، گفت: امروز بواسطه خون پاک شهداست که آوازه فرزندانی همچون سردار شهید سلیمانی در تمام جهان طنین افکنده است.

وی تاکید کرد: امام زمان (عج) نیاز به سرباز دارد و برای همین بود که شهید سلیمانی عنوان سرباز را برای مزار خویش انتخاب کرد.

اجرای دکلمه و سرود توسط گروه شهیده بنت الهدی از نونهالان مدرسه ابتدایی هدی وابسته به جامعه الزهرا (س) و گروه سرود سلام هموطن نیز بخش دیگری بود که همراه با اهتزاز پرچم‌ها و همخوانی حاضرین، شور و حال خاصی به مراسم بخشید.

در پایان، خانواده‌های شهیدان والامقام حسن مختارزاده و مهدی زاهدلویی از شهدای مدافع امنیت، حیدر رضایی نخستین دانش آموز شهید انقلاب در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، معلم شهید مدافع حرم، مجید عسگری جمکرانی و معلم شهید حاج علی بیطرفان از شهدای عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

این مراسم با مرثیه سرایی حسین اردستانی در رثای سیدالشهدا (ع) و مقام شهیدان عزیز، همراه بود. در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه نقاشی شهدا با حضور هنرجویان هنرستان شاهد نجمیه ناحیه چهار آموزش و پرورش قم برپا شد.

لازم به ذکر است دانش آموزان شرکت کننده در سی و ششمین یادواره یکهزار معلم و دانش آموز شهید استان قم در بدو ورود به محل مراسم، بر سر مزار شهدای شاخص استان در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) حضور یافتند و با روایتگری راوی معلمان قم، با گوشه‌ای از سبک زندگی و راه و مرام شهدا آشنا شدند.

در مراسم فوق، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعدادی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، مدیران آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، خانواده‌های معظم شهدا و جمع زیادی از فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی حضور داشتند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi