شناسه خبر : 98945
یکشنبه 06 فروردين 1402 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید فلسطینی که عاشق امام حسین(ع) بود

شهید فلسطینی که عاشق امام حسین(ع) بود

فاش نیوز - عباده امین، دانشجوی فلسطینی رشته رسانه درباره ارادت یکی از شهدای فعال این رشته در فلسطین نسبت به امام حسین (ع) توضیح می‌دهد و معتقد است که هر فعال شبکه اجتماعی می‌تواند سربازی در جنگ نرم باشد.

تهران- ایرنا -روز دوشنبه ۸ اسفند نخستین یادواره‌ شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت»، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد که مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌ شهدا به همراه مسوولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید از ایران و دیگر کشورها حضور داشتند.

شهید فلسطینی که عاشق امام حسین(ع) بود

«منا کرد» فعال شبکه های اجتماعی در فلسطین

عباده امین دانشجوی فلسطینی رشته رسانه در دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا می گوید: نقش رسانه در تقابل جبهه مقاومت با دشمنان بسیار تعیین کننده است. در گذشته، جنگ مبتنی بر اقدامات نظامی پرهزینه بود، ولی امروز با اصطلاح جدیدی برای جنگ مواجه هستیم به نام «جنگ نرم» که یکی از ابزارهای آن رسانه است.

وی ادامه می‌دهد: با توسعه فناوری و ارتباطات اجتماعی، هر کاربر شبکه های اجتماعی می‌تواند رزمنده جنگ نرم در برابر دشمنان باشد. به عنوان مثال، «مُنا الکورد» که به تنهایی از طریق شبکه های اجتماعی وقایع محله «شیخ جراح» در شرق بیت‌المقدس را گزارش می کند و توانسته درد و رنج و پیام مردم فلسطین را به گوش مخاطبانش در سراسر جهان برساند.

شهید فلسطینی که عاشق امام حسین(ع) بود

شهید «باسل الاعرج» فعال رسانه ای فلسطینی

این دانشجوی فلسطینی با بیان اینکه خاطرات زیادی از شهدای رسانه دارم، می‌گوید: برای مثال خبرنگار شهید «باسل الاعرج» را به یاد دارم که به «روشنفکر مبارز» معروف شده بود. او با فعالیت رسانه ای خود در فلسطین قصد داشت مردم را با موضوع فلسطین آشنا کند. شعار او همیشه این بوده است که روشنفکر باید مبارز باشد و به همین دلیل او را روشنفکر مبارز می نامیدند.

امین ادامه می‌دهد: باسل الاعرج یکی از جوانان فلسطینی است که در سال ۲۰۱۷ در یک عملیات شهادت طلبانه بعد از درگیری با صهیونیست ها به شهادت رسید. وی در شبکه اجتماعی خود مطلبی منتشر کرده بود که نشان دهنده عمق نفوذ معارف امام حسین (َع) در قلب اوست. او در حساب توئیتر خود نوشته بود، مادرم مرا با عشق به اهل بیت و دوستان ایشان و دشمنی با دشمنان‌شان شیر داد و غم حسین را با شیر خود برای من به ارث گذاشت که آن را از مادرش و مادربزرگش گرفته بود. پس سلام بر حسین و فرزندان حسین.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi