شناسه خبر : 98962
دوشنبه 07 فروردين 1402 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار نوروزی مسئولان شهرستان پاکدشت با مادر شهیدان مظفر

دیدار نوروزی مسئولان شهرستان پاکدشت با مادر والامقام شهیدان مظفر 

فاش نیوز -  فرماندار شهرستان پاکدشت به همراه امام جمعه و دیگر مسئولان این شهرستان با مادر والامقام و معظم شهیدان مظفر ( سه شهید ) به مناسبت آغاز سال جدید دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، محسن اردستانی روز یکشنبه به همراه حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه شهرستان، آخوندی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، سرهنگ مرادی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، عزیزپور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و جمعی از مسولان شهرستانی به مناسبت آغاز سال نو و به منظور تکریم خانواده های معظم شهدا ،با حضور در بیت ‌شهیدان مظفر با مادر بزگوار شهیدان مظفر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی اظهارداشت: ایثار و رشادت شهیدان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و صبر و استقامت خانواده‌های معزز آنان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

اردستانی خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شهدا افتخار ملت ایران هستند از همین رو وظیفه دانستیم که در سال نو خدمت برسیم و قدردان زحمات شما باشیم.

فرماندار شهرستان پاکدشت ادامه داد: خانواده شهدا طلایه داران عزت و اقتدار کشور هستند و دیدار با والدین شهدا در روزهای نخست بهار موجب برکت و رحمت است.

وی افزود: همه ما باید همیشه یاد و خاطره شهدای عزیز ایران اسلامی را زنده نگه داریم و فراموش نکنیم، ایثارگری شهیدان و خانواده‌های آن‌ها بوده که ما در امنیت و آسایش زندگی می‌کنیم.

دیدار نوروزی مسئولان شهرستان پاکدشت با مادر والامقام شهیدان مظفر 

کوکب اسکندری مادر سه بردار شهید حاج حسن، حاج علی و حجت الاسلام والمسلمین حاج رضا مظفر از شهدای پاکدشت ورامین هستند که در ۶ مرداد سال ۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حضور خانواده شهیدان مظفر در طول ۸ سال دفاع مقدس به صورت خانوادگی در عملیات‌های مختلف

عملیات مرصاد یک ویژگی دیگری که داشت این بود که در این عملیات مجاهدان فداکاری که در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره در خط مقدم جبهه‌ها بودند ولی توفیق شهادت نیافتند با احساس خوشحالی و شعف از اینکه باب شهادت هنوز بسته نشده و به امید شهادت و وصول به معبود خویش وارد نبرد با منافقین سیه‌رو شدند و به آرزوی دیرین خود نائل آمدند.

در این عملیات غرورآفرین، خانواده شهیدان مظفر که در طول ۸ سال دفاع مقدس به صورت خانوادگی (اعم از پدر، مادر و برادران) در عملیات‌های مختلف حضور داشتند توفیق پیدا کردند تا جزئی از این خیل فداکاران و مجاهدان باشند.

دیدار نوروزی مسئولان شهرستان پاکدشت با مادر والامقام شهیدان مظفر 



در این عملیات تقریباً کل اعضای خانواده حضور پیدا کردند. پدر که پس از ۸ سال حضور در جبهه‌ها و مشارکت در ۱۴ عملیات رزمی به مرخصی آمده بود و مادر شهیدان نیز که طول دوران دفاع مقدس ۱۸ ماه در جبهه‌های جنوب حضور داشت و ۶ برادر که در طول ۸ سال دفاع مقدس با وجودی که در مسئولیت‌های مهمی بودند ماه‌ها از عمر خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده بودند، همه فرصت را مغتنم شمرده و در گرفتن برگه اعزام از پادگان‌ها گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و جز «مادر شهیدان» که مانده بود تا زن و بچه‌های آنها را نگهداری کند، همه و همه زن و بچه و زندگی و پست و مقام خود را ترک کردند و مشتاقانه به جبهه‌های نور علیه باطل شتافتند و در حالی که همه مشتاق شهادت بودند ولی خداوند متعال سه گل از گلستان این خانواده را قبول کرد و هر سه در یک لحظه و در کنار هم در حالی که آخرین فشنگ‌های خود را علیه منافقین به کار گرفته بودند بر روی یکی از تپه‌های مشرف بر دشت اسلام‌آباد به شهادت می‌رسند و معبود خویش را با بدن‌های خونین و قطعه قطعه شده در آغوش می‌گیرند.

روزی که رهبر انقلاب به خانه شهیدان مظفر تشریف فرما شدند

محمود برادر شهیدان می گوید: زمستان سال ۱۳۸۰ ساعت هفت غروب بود که زنگ خانه ما به صدا در آمد. وقتی درب خانه را باز کردیم حیرت زده شدیم. پشت درب مقام معظم رهبری بودند. با عزت و احترام ایشان را به خانه دعوت کردیم. فضای معنوی خاصی بود.

وقتی مادرم به حضرت آقا گفت سه فرزند دیگرم هم آماده شهادت هستند حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: امروز روز تولید علم و خدمتگذاری به مردم است به فرزندانتان بگوئید درس بخوانند و خدمتگذار مردم باشند زیرا امروز جنگ فرهنگی و اعتقادی است.

دیدار نوروزی مسئولان شهرستان پاکدشت با مادر والامقام شهیدان مظفر 

فرزندان مرحوم حاج محمد مظفر از این رو به راه راست هدایت شدند زیرا به گفته مادر شهید هر پولی که در خانه خرج می شد ابتدا خمس آن پرداخت شده بود و حلالیت پول برای ما اثبات بود. و از این فرزندان حلال سه نفر شهید شدند و آنهایی که ماندند به دعای خیر مادر عاقبت به خیر شدند.

محمود در سنگر نجات جان انسانها در هلال احمر و حسین که قبلا وزیر آموزش و پرورش دولت هشتم بود امروز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است ولی همچنان روحیه ایثارگری دارد و زندگی ساده و بی آلایشی را دنبال می کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi