شناسه خبر : 99081
دوشنبه 14 فروردين 1402 , 12:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم سومین سالگرد سردار شهید «سلگی» در نهاوند

فاش نیوز - مراسم سومین سالگرد سردار شهید «میرزامحمد سلگی» در شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم سومین سالگرد سردار شهید «میرزامحمد سلگی» با حضور مردم شهرستان نهاوند همراه با سخنرانی سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» همرزم شهید و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (دوشنبه) ۱۴ فروردین همزمان با نماز ظهر و عصر در مصلی شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

«میرزامحمد سلگی» متولد نخستین روز فروردین سال ۱۳۳۵ در روستای «هادی‌آباد» بخش فیروزان نهاوند است، در نهاوند بزرگ شد و در سن کم با «پروین سلگی» که وی نیز فرزند و خواهر شهید بود، ازدواج کرد.

وی در سن ۲۲ سالگی از اولین روز‌های جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت، سال ۱۳۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشکر سپاه انصارالحسین (ع) شده بود که در این گردان تا بعد از عملیات «کربلای ۵» در سال ۱۳۶۵ حضور داشت و به درجه جانبازی نائل آمد.

در نهایت این سردار رشید دوران دفاع مقدس پس از تحمل دوران رنج و سختی باقی مانده از دفاع مقدس در اثر مشکلات تنفسی یادگار از حمله شیمیایی رژیم بعث عراق، در روز ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۹ به جمع یاران شهیدش پیوست.

مراسم سومین سالگرد سردار شهید «سلگی» در نهاوند برگزار می‌شود

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi