شناسه خبر : 99084
دوشنبه 14 فروردين 1402 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای مدفون در بقا متبرکه برگزار می‌شود

 

فاش نیوز - حجت‎الاسلام عادل از تربیت اساتید در حوزه «جوانی جمعیت» خبر داد و گفت: امسال در سطح بقاء متبرکه یادواره شهدای مدفون در بقا متبرکه برگزار می‌شود.

 

تربیت اساتید «جوانی جمعیت»/ یادواره شهدای مدفون در بقا متبرکه برگزار می‌شودحجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح امامزادگان سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهارد اشت: محوریت این برنامه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است. در این ایام برنامه‌های مختلفی درخصوص تفسیر و جزخوانی قرآن و سخنرانی‌های مختلف هماهنگ شده است که برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری و اجرای برنامه «خیمه‌های معرفت» در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ویژه برنامه مسابقات و جوایز مختلفی تدارک دیده شده بود که به کودکان و نوجوانان اهدا شد. در این اتفاق غرفه‌هایی تدارک دیده شده بود که به مباحث مشاوره و خانواده می‌پرداخت که خدمات فرهنگی بسیاری را به خانواده‌ها ارائه کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص تعداد مراکز فعال در برنامه‌های نوروز عنوان کرد: در سطح کشورمان حدود ۲ هزار امامزاده ویژه برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان را اجرا خواهند کرد. البته این مراکز متناسب با فضا و امکاناتی که در اختیار دارند در سه سطح در خدمت مخاطبین خواهند بود.

حجت‌الاسلام عادل پیراموان محور قرار دادن برنامه‌های قرآنی در مساجد با بیان اینکه قرآن اصل و اساس دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت فردی و اجتماعی به سمت در مسیر آموزه‌های اسلام در جامعه حرکت کنیم قطعاً مقدمه آن آشنایی با قرآن است و به دستورات و فرامین خداوند که در قرآن کردیم آمده است، انس بگیریم و به آن‌ها عمل کنیم که لازمه آن آموزش قران است و مردم با قرآن خواندن انس بگیرند که بهترین اماکن برای آن امامزادگان و مراکز دینی و مساجد است لذا پرداختن به قرآن از وظایف اصلی اماکن مذهبی است.

وی پرداختن به قرآن را برنامه اصلی سازمان اوقاف دانست و تاکید کرد: کار ویژه مرکز افق سازمان اوقاف موضوع قرآن است که کرسی‌های تلاوت قرآن، آموزش قرآن، طرح حفظ قرآن و تفسیر قرآن را در دستور کار دارد که در سطح کشور در امامزادگان شاخص به صورت جدی دنبال می‌کند. به راه‌اندازی کارگروه تخصصی تفسیر که در اداره کل اعزام و مبلغ داشتیم انشالله کرسی‌های دائمی تفسیر قرآن را در امامزادگان را به صورت گسترده خواهیم داشت.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری بیش از هزار برنامه‌های گرامی‌داشت و بزرگداشت شهدای امنیت خبرداد و تاکید کرد: این برنامه‌ها بازتاب‌های بسیاری وسیعی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها داشته است به‌گونه‌ای که در یکی از این برنامه‌ها در استان مرکزی برگزار شده بود اغتشاشگران به امامزاده، مدیر امامزاده و منزل ایشان هجمه برده بودند و ماشین او را به آتش کشیده بودند و موجب آسیب ایشان شدند، اما پرچم دفاع از ارزش‌های اسلامی، نظام و انقلاب، دفاع مقدس و شهدا همواره در امامزادگان در اهتزاز بوده است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه بسیاری از امامزادگان سراسر کشور میزبان شهدای بسیاری از دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می‌باشند، گفت: به‌دنبال این هستیم جشنواره و یا یادواره‌ای را تحت عنوان شهدای مدفون در بقا متبرکه برگزار کنیم و خانواده‌های این عزیزان تکریم شود و زندگی‌نامه‌هایشان منتشر شود، اما به‌صورت عمومی یادواره‌های شهدای زیادی در امامزادگان برگزار می‌شود.

وی در تشریح تفاهم‌نامه صورت گرفته سازمان اوقاف با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه مربوط به گردشگری مذهبی است؛ در بحث توریست خارجی در برخی استان‌ها به‌صورت جدی فعالیت‌های را دنبال می‌کنیم که به‌عنوان نمونه در استان فارس و شهر شیراز بسیاری از گردشگران اطلاعی از حوزه‌های گردشگری مذهبی ندارند و وقتی وارد استان فارس می‌شود بخاطر هماهنگی موجود با سازمان اوقاف و امور خیریه امکان و امامزاد‌ها معرفی می‌شد و مشخصا در امامزاده علی بن حمزه شیراز طلابی را مستقر کرده‌ایم که به زبان‌های مختلفی مسلط هستند و طبق گزارش‌های رسمی در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر گردشگر خارجی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه در سراسر تاریخی و مذهبی در سطح کشورمان وجود دارد که اثر ملی است و ثبت میراث فرهنگی شده است که قابلیت فعالیت‌های فرهنگی برای گردشگران خارجی دارند درحالی که بسیاری از افراد خارجی تصورات غلطی از اسلام و انقلاب و ایران دارند که با این فعالیت‌ها مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام درخصوص موضوع جوانی جمعیت در برنامه‌های سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع جوانی جمعیت با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی نگاه کیفی به این موضوع داشته است که برخی از دستگاه‌های تبلیغی معتقدند این فعالیت‌های منشا اثر شده است. ما در این زمینه موضوع تربیت استاد را دنبال خواهیم کرد چراکه در موضوع جمعیت موضوعات مختلفی وجود دارد و نمی‌توانیم موضوع فرهنگی را اولویت ندانیم و در این زمینه اهمیت موضوع فرهنگ کمتر از اقتصاد نیست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi