شناسه خبر : 99238
شنبه 19 فروردين 1402 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در زینبیه شهر منتظران دزفول برگزار شد؛

اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و درک مفاهیم قرآن کریم

تفاوت این دوره از مسابقات با ۲۴ دوره قبل این بود که در ۲۵ دوره مسابقات قرآنی شهر منتظران دزفول، دبیر اجرایی ۲۴ دوره قبل(جانباز شهید، فریدون غلامی)، از آسمان ها این مراسم باشکوه قرآنی را مدیریت می کرد!

فاش نیوز - مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و درک مفاهیم قرآن کریم در زینبیه شهر منتظران برگزار شد.

در طی سه شب، ۱۳۵ قاری قرآن کریم از ۱۵ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، از شهرهای دزفول،شوش و شهرها و روستاهای اطراف در چهار رشته ترتیل، قرائت، حفظ و تفسیر و درک مفاهیم قرآن در این محفل قرآنی شرکت کردند.

در پایان این مراسم، از نفرات برتر این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

اما تفاوت این دوره از مسابقات با ۲۴ دوره قبل این بود که در ۲۵ دوره مسابقات قرآنی شهر منتظران دزفول، دبیر اجرایی ۲۴ دوره قبل(جانباز شهید، فریدون غلامی)، از آسمان ها این مراسم باشکوه قرآنی را مدیریت می کرد! او کسی نبود جز سردار شهید حاج فریدون غلامی.

یکی از دوستان بزرگوار سردار شهید غلامی، در خصوص نحوه شکل گیری مسابقات قرآنی در شهرک منتظران دزفول گفت: "پیشنهاد برگزاری مسابقات سال اول توسط حاج منصور کرمی ارائه شد، که بلافاصله حاجی غلامی استقبال کرد و از همون سال، اولین دوره رو برگزار کردند. اما اصرار حاجی بر بالا بردن سطح کیفی و کمی مسابقات بود، به همین دلیل از همان ابتدا شروع به دعوت از قاریان و گروه های تواشیح کشوری و بین المللی نمودند.

در پرتو مسابقات شهر منتظران، مساجد دزفول هم از قاریانی که برای مسابقات دعوت می شدند، استفاده می کردند. معمولا حاجی قاریان و گروه های تواشیح را برای چند شب دعوت می کرد و بعد از اجرا در شهر منتظران، آنها را به سایر مساجد در سطح منطقه می برد تا برنامه اجرا کنند.

به اعتراف مدعوین کشوری، مسابقات شهر منتظران تنها مسابقاتی بود که صددرصد مردمی اداره می شد. شاید این چند سال اخیر جایی دیگر هم اجرا کرده باشند، ولی در سال های ابتدایی که قطعا مشابهی نداشتند.

دوست شهید غلامی در خصوص جذابیت استمرار مسابقات قاریانی بیان کرد:" در دوره های اول، برخی قاریان در بخش کودکان شرکت می کردند، اما بعدها به عنوان قاری مهمان دعوت می شدند و سال ها بعد به عنوان داور در مسابقات حضور پیدا کردند".

یکی از دوستان سردار آسمانی، درباره همت و تلاش شهید غلامی در برگزاری مسابقات چنین توضیح داد: "بدون شک همت سردار شهید غلامی عامل اصلی در تداوم مسابقات تا به امروز بوده و بارها شد که به دلیل مشکلات مالی، برخی دوستان نظرشون بر این بود که محفل قرآنی در برخی سال ها برگزار بشه تا مسابقات در شرابط مالی بهتر برگزار بشه، ولی حاجی ولو با جیب خالی، اما با توکل به خدا با هر شرایطی که بود مسابقات رو برگزار می کردند".

اینستاگرام
سلام و درود . راوی این خاطره و بیانات زیبا درباره همت و تلاش سردار شهید جانباز غلامی ، خود آقای ناصر کرمی است که از دوستان شهید و عضو ستاد برگزاری مسابقات هستند. حقیقتا سردار غلامی اسوه بودند. روحش شاد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi