شناسه خبر : 99296
یکشنبه 20 فروردين 1402 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساختار بنیاد و ریه های خسته جانبازان شیمیایی

نزدیک چهل سال مصدومیت شیمیایی محدودیت زیادی ایجاد کرده و علاوه بر خسارات جسمی، به دلیل کاهش توانایی کار، خسارات مالی زیادی به این عزیزان وارد شده است...

فاش نیوز - تغییر ساختار هر سازمانی در راستای کارآمد کردن سیستم باید باشد؛ امیدواریم این اقدام جناب دکتر قاضی زاده هاشمی به توسعه و ارتقاء خدمات و تسهیلات منجر شود.

بزرگواران عزیز از بین بیش از صد هزار جانباز شیمیایی، حدود هفتاد هزار نفر در بنیاد پرونده دارند. از بین آنها حدود هفت هزار نفر دارای انسداد ریوی متوسط و شدید هستند که زندگی پر مشقتی را می گذرانند. کرونا هم در این سه ساله آنها را به شدت ایزوله کرد و مجبور شدند برای زنده ماندن، بسیار محصور باشند. در مورد برخی از آنها این پرهیز هم فایده نداشت و کرونا آنها را از ما گرفت. این افراد نیاز به شبکه سلامت دارند تا درمان و عفونت مدام ریوی آنها کنترل شود.

اکثر شهر های بزرگ ما هوای آلوده دارد و جانبازان شیمیایی را دچار مرگ تدریجی می کند. بایستی هوای سالم تنفس کنند تا زنده بمانند. در خانه و سایل تصفیه هوا و تجهیزات درمانی ریوی نیاز دارند. وضعیت مسکونی آنها باید مناسب‌سازی شود. در سن میان‌سالی هستند و افت شدید توانایی تنفسی و عمومی دارند. بایستی برنامه های توانبخشی برای آنها اجرا شود. وضعیت آنها همسر و خانواده‌شان را درگیر می کند. آنها هم بایستی دنبال دارو و تجهیزات پزشکی بدوند. برای تامین هزینه های درمان، دوندگی کنند و دایم مراقب او باشند. برخی هزینه های اضافی زندگی کمر آنها را می شکند و آنها را شرمنده دیگران می کند. برخی از آنها به بنده به عنوان دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی، در خصوص هزینه ها تماس می گیرند و ما در بنیاد راهی برای تامین نمی یابیم. گاهی سراغ خیرین می رویم و این خلاف شأن یک جانباز شیمیایی‌ست.

یک جانباز شیمیایی باید از حداقل ها برخوردار باشد. شما را به خداوند قسم می دهیم، در بنیاد هر تغییری می دهید مشکلی نیست؛ ولی نگذارید جانباز شرمنده خانواده، و در جامعه از بی پولی سرش پایین باشد. به خدا بنده بسیار شرمنده می شوم که جانبازان شیمیایی از نقاط مختلف کشور تماس می گیرند و کاری برای آنها نمی توانیم بکنم. آخر با کدام امکان و توان مالی از آلودگی های هوا در شهرها فرار کنند. چطور تفاوت هزینه داروها را بپردازند و...خلاصه  داشتن یک زندگی متوسط حق این عزیزان است.

نزدیک چهل سال مصدومیت شیمیایی محدودیت زیادی ایجاد کرده و علاوه بر خسارات جسمی، به دلیل کاهش توانایی کار، خسارات مالی زیادی به این عزیزان وارد شده است. شما را به خدا کاری کنید که زندگی اینها پائین‌تر از حد میانگین عموم مردم نباشد. اینها از نظر شجاعت، مجاهدت و مقاومت اسوه هستند. وظیفه مسئولان است کاری کنند که بجز رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

|| دکتر سیدکمال لوح موسوی

اینستاگرام
مظلوم ترین جانبازان دفاع مقدس شیمیایی ها هستند، چون مشکلات حاد داخلی نادیدنی، اما طاقت فرسا و سخت دارند و عموما درصد پایین محسوب می شوند.
...اما اخوی گرامی؛ کار ما از هوا و تنفس و دارو و ده ها بیماری جدید گذشته، شاید این هم آزمونی الهی باشد برای ما و مسولین، بسیاری از مدعیان حمایت از جانبازان قطعا در این آزمون مردود شده اند، انشالله که ما سربلند از این امتحان الهی خارج شویم.
مگر چقدر دیگه از عمر ما باقی مانده؟
کرونا و مشکلات حاد تنفسی بسیاری از شیمیایی ها را از این وضعیت و مشکلات آسوده نمود، تا قسمت ما چه باشد؟

خودم را عرض می کنم: شاید تاوان عدم آمادگی برای شهادت را باید اینگونه پرداخت کنم، هرگز این عبارات را از روی ناامیدی بیان نمیکنم، زیرا شخصا از خدا خواستم زنده برگردم و امروز از این درخواست خود به شدت نادم و شرمسارم و باید تاوان این ناسپاسی را با تحمل این همه بیماری های گوناگون پرداخت کنم.
تا یار که را خواهد و میلش به که باشد
جانبازان بعلت صدمات وارده علاوه بر درد ناشی از مجروحیت خود و بستگان ،
از نظر مالی نتوانستند توانمند شوند .
اکثر هم سن وسال
آنان که جبهه نرفتند .
زندگی بسیار لارج و جسم و روحی سالم دارند .
کوووووووووو
گووووووووووش
شنوا؟!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi