شناسه خبر : 99302
دوشنبه 21 فروردين 1402 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از اتحاد بی‌نظیر گروه‌های مقاومت

حمله به «اسرائیل» از فلسطین و سوریه تا لبنان و عراق

فاش نیوز - حملات علیه صهیونیست‌‎ها این روزها دیگر محدود به کرانه باختری و یا نوارغزه نیست، بلکه گروه‌های مقاومت در مناطق مختلف غرب آسیا با پاسخ هماهنگ به هتک حرمت مسجدالاقصی، کابوس وحدت میدان‌ها را برای‌اشغالگران صهیونیست به واقعیت تبدیل کردند.

در کمتر از یک هفته گذشته، شهرهای‌اشغالی فلسطین از سه منطقه جداگانه و مختلف در اطراف مرز خود هدف شلیک راکت و موشک قرار گرفته است. پس از آن که کابینه تندرو تل‌آویو در هفته گذشته به خیال خام خود در چند نوبت به مسجدالاقصی یورش آورد، از شامگاه سه شنبه گذشته تا بامداد جمعه آسمان مناطق‌اشغالی فلسطین هیچ شبی را بدون درگیری و شلیک راکت و موشک به صبح نرساند. شامگاه سه شنبه و سپس بامداد چهارشنبه مقاومت فلسطین از غزه به هتک حرمت مسجدالاقصی پاسخ داد و سپس صبح پنجشنبه ده‌ها موشک از جنوب لبنان شمال فلسطین‌اشغالی را هدف قرار داد تا آنجا که براساس گزارش شبکه کان طی از روز پنجشنبه و جمعه حداقل 22 شهر‌اشغالی در وضعیت فوق‌العاده به سر بردند و آژیر خطر در 16 شهر به صدا درآمد و ساکنان حداقل 5 شهر مجاور نوار غزه ناچار شدند به پناهگاه‌های زیر‌زمینی پناه ببرند.
در عین حال، فقط نوار غزه و جنوب لبنان نبود که در روزهای اخیر به صهیونیست‌‍‌ها پاسخ داد، بلکه گروه‌های مقاومت در بامداد یکشنبه نیز از خاک سوریه شهرک‌های‌اشغالی صهیونیست‌ها در جولان‌اشغالی را هداف قرار دادند. رادیو ارتش رژیم اسرائیل در همان ساعات بامداد یکشنبه اعلام کرد که حداقل ۳ موشک از سوریه شلیک شد که یکی از آنها رهگیری شد و دو فروند از آنها در یک منطقه باز فرود آمد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که شلیک موشک به جولان باعث شد تا آژیرهای خطر در شهرهای نتور و آونی ایتان در فعال شود. بر این اساس سوریه نیز به پاسخ زنجیره‌ای یک هفته گذشته به صهیونیست‌ها پیوست که خواب آرام را از ‌اشغالگران گرفته است. در عین حال همزمان با شلیک این موشک‌ها در جولان‌اشغالی، گروهی تحت عنوان «لواء القدس» مسئولیت پرتاب موشک‌ها را برعهده گرفت و گفت: «به اسرائیل نسبت به هرگونه پاسخ و تجاوز به جبهه جنوبی سوریه هشدار می‌دهیم.» لواالقدس با پذیرش مسئولیت پرتاب موشک به جولان‌اشغالی گفت: «هدف قرار دادن اماکن‌اشغالی در جولان در پاسخ به حملات به مسجدالاقصی صورت می‌گیرد.»
هشدار از یمن تا عراق
در همان ساعات بامداد یکشنبه که گروه‌های مقاومت از خاک سوریه به‌اشغالگران صهیونیست پاسخ دادند، همزمان «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله در یمن نیز طی سخنانی به شدت به تل آویو نسبت به هرگونه اقدامی علیه سوریه هشدار داد و گفت: «دشمن صهیونیستی باید بداند که به ازای هر تجاوزی که در سوریه انجام دهد، در داخل مورد حمله قرار خواهد گرفت.» عبدالملک الحوثی در ادامه افزود: «امیدواریم برادران در سوریه به سمت استراتژی بازدارندگی حرکت کنند.»
هشدار رهبر انصارالله یمن به صهیونیست‌ها همزمان با فعالیت گروه‌های مقاومت از جنوب سوریه نشان داد که نوعی هماهنگی حساب شده میان گروه‌های مقاومت در منطقه جریان دارد که شاید تاکنون کمتر در محاسبات صهیونیست‌ها آمده بود. به‌ویژه آن که هشدار رهبر انصارالله یمن در همان ساعات بامدادی صورت گرفت و نشان داد که گروه‌های مقاومت در یمن نیز از نزدیک تحولات فلسطین را زیر نظر دارند.
علاوه‌بر یمن، گروه‌های مقاومت در عراق نیز در همان ساعات ابتدایی روز یکشنبه به تحولات فلسطین و پرتاب راکت از سوریه به جولان‌اشغالی واکنش نشان دادند و گروه «اصحاب کهف» به‌عنوان یکی از گروه‌های مقاومت در عراق، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مؤمنین، از سرزمین حضرت زینب(س) [سوریه]، آن‌چه را دشمن، استحقاق آن را دارد به‌سویش روانه کردند. این اطلاعیه که با آیه‌‌ای تهدیدآمیز از قرآن همراه است، افزوده است: پس از این، پرنده‌ها نیز ملحق خواهند شد.
این واکنش گروه عراقی نسبت به تنش در جولان‌اشغالی حکایت از آن دارد که شاید پرتاب موشک گروه لوا القدس از سوریه با هماهنگی گروه مقاومت «اصحاب کهف» در عراق انجام شده و این گروه مقاومت عراقی به‌طور غیر‌مستقیم در عملیات حمله به جولان‌اشغالی مشارکت داشته است.
واکنش هماهنگ گروه‌های مقاومت از دورترین کشور منطقه به فلسطین یعنی یمن تا سوریه و عراق و لبنان حکایت از آن دارد که کابوس صهیونیست‌ها درباره «میدان واحد مقاومت» در حال اجرایی شدن است و برخلاف دهه‌های گذشته صهیونیست‌ها نه فقط از فلسطین بلکه از جاهای مختلفی در منطقه متحمل حمله می‌شوند.
سناریوی روز قیامت
علاوه‌بر وحدت میدانی، گروه‌های مقاومت در صحنه دیپلماسی نیز مسیر وحدت را در برابر ‌اشغالگران طی می‌کنند و پس از حمله به جولان‌اشغالی از خاک سوریه وبگاه العهد از دیدار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت خبر داد. گفته شده در این دیدار که صالح العاروری از رهبران ارشد حماس نیز حضور داشت، آخرین تحولات فلسطین به ویژه رخدادهای اخیر در مسجدالاقصی و تشدید مقاومت در کرانه‌باختری و نوارغزه مورد بررسی قرار گرفت.
وحدت میدان در میان گروه‌های مقاومت تا آنجا توانسته صهیونیست‌ها را به وحشت‌اندازد که پایگاه اینترنتی صهیونیستی مکور ریشون در گزارشی نوشت: «وحدت این گروه‌ها سناریوی روز قیامت است، حملات مشترک به اسرائیل از سوریه، عراق، لبنان، یمن، غزه و اراضی 1948 انجام می‌شود و شرایط را برای تل‌آویو به شدت دشوار ساخته است.» تیتر یک رسانه رژیم صهیونیستی نیز به حجم حملات علیه صهیونیست‌ها از مناطق مختلف‌ اشاره داشت و در آن نوشته شده بود: «شب‌ها از غزه موشک می‌آید، ظهرها از لبنان!»
موسی ابومرزوق، رئیس‌دفتر روابط بین‌الملل حماس نیز در سخنانی تاکید کرد رژیم صهیونیستی قادر نیست در چند جبهه بجنگد و عملیات شمشیر قدس به ما آموخت که چگونه ملت فلسطین در همه جبهه‌ها دست به کار می‌شود. به گفته ابومرزوق، ده‌ها مسئول مختلف با ما تماس گرفته‌اند و به‌دنبال کاهش تنش هستند. ملت فلسطین در معرض ظلم و سیاست‌های خصمانه قرار دارد و هر کس خواستار آرام‌کردن وضعیت است، باید به اسرائیل فشار وارد کند.
معادله برعکس شده
گزارش‎‌ها حکایت از آن دارد که در حملات و درگیری‌های موشکی اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه و جنوب لبنان و حتی سوریه تا کنون گروه‌های مقاومت هیچ تلفاتی نداشته‌اند، اما طی یک هفته گذشته در جریان عملیات ضداشغالگری در شهرهای مختلف فلسطین‌اشغالی از جمله در تل‌آویو، حداقل 8 صهیونیست کشته شده‌‎اند. به نوعی گویا معادله در فلسطین در حال برعکس شدن است و اگرچه طی ده‌های گذشته همواره تعداد آمار تلفات نیروهای فلسطینی بیشتر از ‌اشغالگران بوده است، اما در یک هفته گذشته با وجود حجم سنگین درگیری‌های موشکی و راکتی، این صهیونیست‌ها بوده‌اند که در عملیات‌های مختلف نیروهای فلسطینی دچار تلفات شده‌اند. از همین رو نیز صهیونیست‌ها در سه ماه گذشته که نتانیاهو روی کار آمده بالاترین حجم تلفات را در بیست سال گذشته تجربه کرده‌اند و طی 100 روز گذشته دست کم ۱۹ نیروی امنیتی یا شهرک نشین صهیونیست در عملیات مختلف فلسطینی‌ها کشته شده است.
فرعون
با وجود شرایط ناپاپدار امنیتی در مناطق‌اشغالی فلسطین، اما اعتراضات گسترده در تل‌آویو در چهاردهمین هفته پیاپی برگزار شد و معاریو جمعیت معترضان را تا 220 هزار نفر عنوان کرد. معترضان که علیه طرح کابینه تندرو نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی اعتراض دارند، در چهاردهمین هفته اعتراضات تصویر نتانیاهو به عنوان نخست وزیر تل‌آویو را در قالب فرعون حمل کردند تا نتانیاهو را با فرعون مقایسه کرده باشند. معترضان معتقدند که نتانیاهو مانند فرعون دیکتاتور ظالمی است که کارهایش به نابودی یهودیان منجر خواهد شد و همان طور که یهودیان در زمان فرعون درخواست کمک برای نجات خود داشتند، اکنون نیز بسیاری از آنها خواستار نجات خود از دست دیکتاتوری نتانیاهو هستند.
در حالی که پیدایش بحران کنونی پیچیده است، راه‌حل آن با تلاش‌های مذبوحانه نتانیاهو برای پایان دادن به محاکمه فساد خود و تعهد عمیق ایدئولوژیک به تندروها پیچیده شده است. ادعاهایی مطرح شده است که نتانیاهو به تندروها در ائتلاف خود قول داده است که در برابر معترضان و مخالفان خود سازش نخواهد کرد، در این صورت شکی نیست که بحران همچنان ادامه خواهد داشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi