شناسه خبر : 99348
سه شنبه 22 فروردين 1402 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی کوتاه به زندگینامه «اکبر ایزدپناه»

فاش نیوز - اکبر ایزدپناه سال ۱۳۶۱ در شهر دلبران استان کردستان به دنیا آمد و سرانجام ۲۱ فروردین سال ۱۳۸۸ حین درگیری با ضد انقلاب در ارتفاعات مرزی شهرستان مریوان به شهادت رسید.

 

نگاهی کوتاه به زندگینامه «اکبر ایزدپناه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اکبر ایزدپناه» فرزند آدینعلی روز یکم مرداد سال ۱۳۶۱ میان خانواده‌ای متدین شهر «دلبران» از توابع شهرستان قروه به دنیا آمد.

وی دوران کودکی را در کانون گرم خانواده و در زادگاهش سپری کرد و در سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و همزمان با تحصیل در تمام مقاطع همراه پدر و دیگر اعضای خانواده مشغول کار می‌شد.

اکبر موفق شد مقاطع تحصیلی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و پس از اخذ دیپلم برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به سپاه رفت و بعد از گذراندن آموزش‌های مقدماتی مشغول خدمت شد.

در سال ۱۳۸۴ با تصمیم بزرگان خانواده با دختری عفیف و شایسته ازدواج کرد و حاصل پیوند او با همسرش یک فرزند پسر است.

اکبر احترام ویژه‌ای برای والدینش قائل بود و در نهایت احترام و ادب با آن‌ها رفتار می‌کرد و همواره با انجام کار‌های خیرخواهانه در حق دیگران سعی داشت جایگاه خود را در قلب اطرافیان تثبیت کند و در این خصوص نیز بسیار موفق بود.

وی روز یکم تیر سال ۱۳۸۶ داوطلبانه لباس بسیجی بر تن کرد و به صف لشکر مخلص خداوند ملحق شد و همچنان در راه خدا و پاسداری از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه کردستان تلاش کرد.

اکبر در راه تبیین آرمان‌ها و اهداف شهدا سرانجام در روز ۲۱ فروردین سال ۱۳۸۸ حین درگیری با گروهک ضد انقلاب موسوم به پژاک در ارتفاعات مرزی شهرستان مریوان به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای زادگاهش (شهر دلبران) به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi