شناسه خبر : 99366
پنجشنبه 24 فروردين 1402 , 10:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کدام شب‌ قدر؟

فاش نیوز -  شما شب‌ قدر ندارید! نوروز امسال یکی از همسایه‌ ها‌ی‌مان درگذشت؛ مرد پنجاه ساله ورزشکاری که طاقتش در برابر سرطان تمام شد و دار فانی را وداع گفت. مستاجر بود و از یکی دیگر از همسایگان شنیدم که سه سال پیش خانه‌اش را فروخته بود تا تبدیل به احسن کند و غیر‌انسانی سرش کلاه گذاشته بودند. رنج از دست دادن خانه‌ای که حاصل سال‌ها زحمتش بود و پشتوانه‌اش در این وضعیت بهم‌ ریخته اقتصادی، به شکل بیماری بر جانش نشسته و ظرف کمتر از یک سال از پا درش آورده بود.

شب قدر با خودم فکر می‌کردم اگر آن کلاهبردار روزی روزگاری هوس توبه کند، باید چه کند؟! شب قدری بیدار می‌ماند و استغفاری می‌کند و می‌گوید خدا می‌بخشد و راحت می‌شود؟ چند درصد احتمال دارد که توبه‌ زبانی راضی‌اش نکند و دنبال این مرحوم بگردد و پولش را به نرخ روز پرداخت کند؟ تازه این کار را هم بکند، آیا او زنده می‌شود؟! آیا داغ خانواده‌ التیام می‌پذیرد؟! آیا فرزندان یتیمش صاحب پدر می‌شوند؟! این داستان کسی است که یک نفر را خاکسترنشین کرده است و اگر بخواهد توبه کند، هزار شب‌قدری هم برایش فایده‌ای ندارد؛ چه برسد به آن‌هایی که با یک تصمیم خود به صدها نفر در مجموعه خود ظلم‌می کنند؛ هزاران خانواده را به روز سیاه می‌نشانند؛ آن‌ها چه می‌خواهند بکنند؟

آن‌هایی که روی بیت‌المال خیمه زده‌اند و نمی‌بینند که مردم چه می‌کشند، آن‌هایی که قدرت اداره یک نانوایی را ندارند و برای کشوری تصمیم می‌گیرند، شب‌ قدر به چه دردشان می‌خورد؟ قبلی‌ها و بعدی‌هایشان چطور؟ آن‌هایی که نتیجه‌ مدیریتشان سربه‌فلک کشیدن اجاره‌ها، و آوارگی صدها هزار مستاجر و درماندگی پدرها و دوری از ازدواج جوان‌ها و هزار جور فساد و فحشاست، استغفار شب‌قدرشان چقدر مضحک است! آن‌هایی که تورم بالای ۶۰ و ۷۰ درصد ساخته‌اند و حقوق کارگران بدبخت را بیست و چند درصد بالا برده‌اند چطور؟ آن‌ها در شب‌قدر کدام دعا را می‌خوانند و آرام می‌گیرند؟ آن‌ها که بی‌واسطه و با واسطه‌ داغ بر دل‌ها گذاشته‌اند، آن‌ها که... آن‌ها که...

کدام را شب‌قدر به کار می‌آید؟! شب‌ قدر، آینه‌ی روزهای رفته‌ی عمر است؛ چه بسیار آدم‌هایی که در تمام طول این شب دعا می‌خوانند اما تمام شب نفرین خانواده های زیادی بر آن‌ها می‌بارد.

محمدرضا سابقی

اینستاگرام
حقوق رزمندگان معسر را که چشم خانوادهای فقیر به این مبلغ ناچیز است قلع وقم می کنند و می گویند باید دهک بندی بشه
با تشکر از شما
اگر مسلمین در ماه رمضان واقعا تزکیه کرده بودند، زیر بار ظلم نمی‌رفتند!
خداوند شر همه کلاهبرداران و مدیران نالایق را از سر مردم کم کند. البته وظیفه همه ما هم می‌باشد که با این سنخ ناخلف مبارزه کنیم. و ..

امام خمینی(ره):

اگر همین ماه مبارک رمضان مسلمین خودشان را به طور جمعی به ضیافت خدا وارد کرده بودند و تزکیه کرده بودند، تصفیه کرده بودند خودشان را، ممکن نبود زیر بار ظلم بروند.

سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است، سازش با ظالمان، ظلم بر بشر است. سازش با ظالم، یعنی اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رای تمام انبیاست.
تزکیه کرده بودیم . چون درجه تصفیه مون زیاد شده بود. از ما به نفع مطامع خود بهره برداری کردند.
اگر هزار "قل هو الله" هم خواندی خودت میدانی، من فضولی نمی کنم! اما امامان ما فرمودند با باطن خود زودتر به خدا می رسید. هنوز باطن را اصلاح نکرده نماز هزار قل هو الله می‌خواند، چه فایده‌ای دارد؟

خسته شدم بس که گفتم
این دین، دین کیفیت است نه کمیت!
مقصودم این نیست که مستحبات را انجام ندهیم، نمازهای طولانی نخوانیم،
آن به‌جای خودش، اما باید با باطن به خدا رسید.
بعد از همه اینها باید بدانید که رسیدن به خدا نماز هزار "قل هو الله" نمی‌خواهد!
هنوز باطن را اصلاح نکرده مرتب دعای کمیل می‌رود
هنوز بلد نیست در منزل با خانواده رفتار کند.
هرسال به عمره می‌رود! چه فایده؟ دین، مسخره که نیست.

آیت الله فاطمی نیا
سلام خدمت فاش نیوزی های محترم .
در این صفحه مقاله‌ای در یادبود شهید مطهری و روز معلم در حد بضاعت ضعیفم اگر قابل باشد نوشتم
دقیق نمیدانم ارسال شد یا خیر .
با تشکر


سلام فاش نیوز عزیز
تشکر فراوان .
از انتشار دست‌نوشته مربوط به شهید بزرگ مطهری رحمت الله .
جانباز شاطریان .
خدا قوت .
با عرض پوزش از همه عزیزان ،
‌کج فهمی
بله کج فهمی در ما نهادینه شده
بهتره بگم در همه جای ما فرو شده
همه چیز زیباست،عالیست به به و چه چه میکنیم برای اونها، و برای خودمون فهم یا درک درستی نداریم.
باورهای غلط
پیروز باشید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi