شناسه خبر : 99413
شنبه 26 فروردين 1402 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهپیمایی روز قدس در باقرشهر ورامین برگزار شد

روز قدس روزی است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ برای حمایت از مردم فلسطین تعیین کرد و از مسلمانان جهان خواست تا از قبله اول مسلمین حمایت کنند.

فاش نیوز - راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در باقرشهر با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و مسئولان محلی از میدان شهداء به سمت خیابان ۲۲ بهمن و مصلی بزرگ امام خمینی(ره) باقرشهر برگزار شد.

در این مراسم مردم روزه دار باقر شهر و کهریزک با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف و محکومیت رژیم سفاک و اشغالگر اسرائیل شعارهایی سر دادند.

بر اساس این گزارش راهپیمایی مردم باقر شهر با حضور پرشور ایثارگران، جوانان و سایر اقشار و حضور مسئولان محلی از خیابان 22 بهمن آغاز و با شعارهای «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «قدس تو را رها می کنیم»، به سوی مصلی ادامه یافت.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین استیری، امام جمعه باقر شهر و دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، از رزمندگان و استاد دانشگاه به سخنرانی پرداختند.

ابتدا دکتر فشارکی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: سرزمین فلسطین محل ظهور پیامبران بزرگی چون حضرت عیسی (ع)، موسی (ع) و محل زندگانی حضرت ابراهیم و قبله اول مسلمین بود و ساکنان فلسطین مسلمانان عرب و مسیحیان زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشته اند.

وی در خصوص آغاز فتنه علیه سرزمین فلسطین خاطرنشان کرد: 74  سال پیش با قطعنامه سازمان ملل مبنی بر تقسیم فلسطینِ بریتانیا به دو کشور اسرائیل و فلسطین رسمیت یافت و سال بعد در سال 1327 چند ساعت پیش از پایان حاکمیت انگلیس فتنه گر بر فلسطین، تشکیل کشور جعلی اسرائیل اعلام و غده سرطانی منطقه شکل گرفت.

دکتر فشارکی در خصوص علت نامگذاری و اهمیت روز قدس در جهان اسلام متذکر شد: روز قدس روزی است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ برای حمایت از مردم فلسطین تعیین کرد و از مسلمانان جهان خواست تا از قبله اول مسلمین حمایت کنند. این هوشیاری امام در شکست توطئه آمریکا و صهیونیسم نقش بسزایی داشت و به نماد رویایی جبهه حق در برابر باطل و عظمت اراده ملل مسلمان برای حمایت از ازادی مبدل شد.

فشارکی در خصوص دستاوردهای روز قدس تاکید کرد: روز قدس روز دلگرمی مردم مظلوم و زنده شدن آرمان آزادی فلسطین است و  جمهوری اسلامی ایران میدان دار راهبردی و عملی نابودی غده سرطانی است.

وی در خصوص آینده فلسطین و قدس شزیف اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب در سال 1394 فرمودند إن‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و امیدوارم بسیار زودتر از موعد این غده سرطانی ریشه‌کن شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین استیری، امام جمعه باقر شهر نیز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور مردم روزه دار در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: در حقیقت این انقلاب و جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را در جهان اسلام احیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسأله جهان اسلام مورد تأکید امام خمینی رضوان الله علیه بود و در حقیقت تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی باعث شد فلسطین و قدس شریف به یک مسأله عمومی در جهان تبدیل شود.

در پایان نماز با شکوه جمعه باقر شهر به امامت حضرت حجت الاسلام شیخ عبدالعلی استیری اقامه شد

.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi