شناسه خبر : 99565
پنجشنبه 31 فروردين 1402 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی ایلامی به یاران شهیدش پیوست

جانباز فتاحی با وجود جانبازی و ویلچرنشینی اما هرگز از پای ننشست و با وجود شرایط جسمی و محدودیت هایی که داشت، یکی از جانبازان فعال استان ایلام و کشور بود که حتی در قالب انجمن جانبازان ...

فاش نیوز - "شیرزاد فتاحی" یادگار دفاع مقدس، و از جانباز ۷۰ درصد نخاعی، مردی که سال های سال سختی جراحت ناشی از جنگ و دفاع مقدس را تحمل و صبر پیشه کرد، در سانحه دلخراش تصادف، به همراه همسرش به کاروان شهدا پیوست.

جانباز شهید "شیرزاد فتاحی" مردی از تبار صمیمیت و مهربانی و جامانده قافله عاشورا، از جانبازان سرافرازی بود.  اودر سال  1336در شهر سرابله به دنیا آمد.

در سال 1366 با عنوان بسیجی در قالب سپاهیان محمد رسول الله(ص) به منطقه عملیاتی مهران اعزام شد.

بعد از گذشت سه ماه از حضورش در میدان های نبرد و جبهه جنگ، در تاریخ 1366/09/29 در جبهه مهران مجروح شد و به افتخار جانبازی در راه دین و وطن نایل شد.

جانباز شهید فتاحی با ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس، اظهار می کرد: بعد از مجروحیتم از بیمارستان شهید سلیمی ششدار به بیمارستان شریعتی تهران جهت ادامه مداوا منتقل شدم و در آن بیمارستان تحت عمل جراحی لامینکیومی قرار گرفتم و بدنم از قسمت زانو تا بالای سینه آتل بندی(گچ)بود. چند روز از عملم نگذشته بود و برادرم همراهم بود و در این مدت به سختی من را بلند می کرد تا پنبه زیر سرم بگذارد. حدود ساعت 10صبح بود که محوطه بیمارستان مورد اصابت موشک صدامیان قرار گرفت و بنده در حالی که بدنم در گچ بود و کنار پنجره اتاقم در حال مطالعه بودم، یک مرتبه با حالت دمر برروی تخت بغل دستیم افتادم و تا زانو هم روی تخت خودم بودم(مانند یک پل) نمیر دانم در آن لحظه چه کسی و چگونه به من کمک کرد تا از  مصدومیت بیشتر از فرو افتادن شیشه و آهن پنجره در امان باشم؛ در حالی که تا چند ساعت گذشته به زور سرم را بلند می کردم و خودم این کار را کمک خداوند می دانم.

این جانباز 70% می گفت: آسایش وامنیت امروز کشورمان را مدیون رشادت ها، جانفشانی های شهداء، آزادگان، جانبازان و ابثارگران می دانم لذا به جوانان امروز که جنگ را ندیده اند توصیه می کنم که به ایرانی بودن خود ببالند و به خاطر خون شهداء و جانفشانی های رزمندگان، جانبازان و آزادگان با همبستگی و اتحاد پشتیبان کشور و رهبر انقلاب باشند.

جانباز فتاحی با وجود جانبازی و ویلچرنشینی اما هرگز از پای ننشست و با وجود شرایط جسمی و محدودیت هایی که داشت، یکی از جانبازان فعال استان ایلام و کشور بود که حتی در قالب انجمن جانبازان این استان و به عنوان رئیس این انجمن در استان ایلام، به پیگیری مسایل و مشکلات همرزمان و همدردانش می پرداخت.

سفرهای شهرستانی استاندار ایلام مایه امیدواری‌ست

هر چند خبر شهادتش که دیروز 30 فروردین ماه 1402 و در یک سانحه رانندگی اتفاق افتاد، ناباورانه و جانکاه بود اما همه ما در برابر تقدیر الهی سر تعظیم فرود می آوریم و برای آن سفر کرده و همسر مکرمه اش از درگاه خداوند طلب علو درجات را داریم و به روح پاکشان درود می فرستیم. امیدواریم در روزهای آخر ماه مبارک رمضان مورد توجهات ویژه الهی و نگاه اهل بیت علیهم السلام قرار گیرند.

مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این جانباز شهید، روز پنج شنبه 31 فروردین ساعت 16 عصر در شهر سرابله، شهرستان چرداول برگزار می گردد.

گفتنی‌ست شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله که در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد، در دوران هشت سال دفاع مقدس تعداد 195 شهید، 400 جانباز و 19 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اینستاگرام
با نام و یاد خدا
خوشا آنان که در این عرصه ی خاک
چوخورشیدی درخشیدند ورفتند
خوشا آنان که از پیمانه ی دوست
شراب عشق نوشیدند و رفتند
روحشان با اولیا و انبیا محشور باد
ضمن تسلیت به دوستان عزیز جانباز در استان ایلام و جامعه ی بزرگ ایثار گری
روح شهید فتاحی شاد ، در آخرین جلسه ی انجمن در شهرک نشاط ، چقدر دغدغه ی حل مشکلات دوستان جانباز را داشت.
نگاه صمیمی و مهربانش همواره در خاطر دوستان خواهد ماند، روحش شاد با صلوات بر محمدو آل محمد( ص )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi