شناسه خبر : 99796
یکشنبه 10 ارديبهشت 1402 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ» در تشییع شهید «جانی بت اوشانا»

فاش نیوز - حضور مردم در مراسم وداع و تشییع پیکر شهید آشوری «جانی بت اوشانا» عمل به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جمیعا» بود.

 

حضور مردم در تشییع شهید آشوری عمل به آیه واعتصمو به حبل الله بودگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ مردم ایران هرجا نامی از کشور و دین به میان آمد در صحنه حاضر شدند، در موقعیت‌های حساس و سرنوشت‌ساز پای خوب و بد وطنشان ایستادند و هرجا مصائب و مشکلات، اراده و امید را نشانه گرفته بود پشتیبان کشور شدند.

مردم ایران در برهه‌های مختلف تاریخی نشان دادند که هرجا وطن به آنان نیاز داشته باشد حتی از جان خود برای حفظ خاک و ناموس می‌گذرند. روز‌های دفاع مقدس گواهی بر این مدعاست. وقتی امام امت پیام حفظ سنگر‌ها را داد، فوج فوج جوانان برای دفاع از وطن صف کشیدند.

نبود امکانات، سختی و آلام جنگ، دشمن تا بن دندان مسلح هیچ کدام مانع عزم و اراده مردم برای دفاع نشد و همین امید و سلحشوری‌ها باعث شد تا در میدان جنگ پیروز شوند. مردم نه فقط در جنگ که در بسیاری از مواقع حساس که کشور نیازمند همدلی و کمک‌رسانی بود، حاضر شدند.

به خاطر دارم روزی که خبر رسید زلزله بم با آن شدت و خسارت جان بسیاری از مردم عزیزمان را گرفت، طی چند روز سیل کمک‌ها و همدردی‌ها به سمت این استان سرازیر شد. عده زیادی از مردم از شهر‌ها و روستا‌های خود به سمت کرمان عزیمت کردند تا با حضور خود باری از مشکلات را از روی دوش مردم زلزله زده بردارند. داستان همراهی مردم و قدردانی آنان اینجا هم تمام نمی‌شود. ملت ایران حتی برای قهرمانان وطنشان هم‌حماسه آفریده‌اند.

کسی فکرش را نمی‌کرد شهادت مظلومانه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چنین آتشی بر دل‌های مردم بزند. مردمی که خوب می‌دانستند حاج قاسم در طول بیش از ۴۰ سال از فعالیت‌ها و جهاد خود در ایران و سرزمین‌های مقاومت، سردار امنیت و اقتدار بود و آسایشی که مردم در سال‌های حمله داعش به کشور‌های اطراف، به خوبی در سرزمین خود درک کرده بودند، حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر این مرد و یارانش بود.

وقتی خبر رسید پیکر شهید مسیحی‌ای «جانی بت اوشانا» بعد از سال‌ها کشف شده است، بسیاری از مردم مسلمان ایران به این اتفاق واکنش نشان دادند و در شبکه‌های مجازی با ارسال پست و توییت‌هایی به مقام شهدای اقلیت ارادت نشان دادند؛ اما زمانی که معلوم شد اعضای خانواده این شهید آشوری از دنیا رفته‌اند و شهید جز چند تن از اقوام درجه دوم کسی را ندارد، قرار شد تا مردم به نیابت از خانواده شهید در مراسم‌های او شرکت کنند.

همین اتفاق افتاد و روز وداع و تشییع جمعیت زیادی از مردم برای استقبال و وداع با شهید آمدند. چه زیبا گفت اسقف اعظم آشوری که «همه ما از هر دین و مذهبی پاره‌های تن یکدیگریم». موضوعی که مردم با عمل به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جمیعا» اتحاد و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi