شناسه خبر : 100263
دوشنبه 01 خرداد 1402 , 14:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طی یک رزمایش

حزب‌الله لبنان تصرف شهرک‌های صهیونیستی را شبیه‌‌سازی کرد

فاش نیوز - رسانه‌ها از آغاز رزمایش نظامی گسترده حزب‌الله در جنوب لبنان به مناسبت «عید مقاومت» و ارسال پیام بازدارنده جدید به رژیم صهیونیستی خبر دادند. حزب‌الله در این رزمایش ورود به اسرائیل و تصرف شهرک‌های این رژیم آپارتاید را تمرین کرد.
اقدامات حزب‌الله لبنان در مجاورت مرزهای رژیم آپارتاید اسرائیل– ضمن این‌که موقعیت این جنبش در این منطقه را تثبیت کرده و امتیازاتی به کشور لبنان داده، منجر به افزایش توان بازدارندگیِ کل جبهه مقاومت شده است. حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله لبنان در مواجهه با رژیم اسرائیل از یک سو موجب شکستِ بازدارندگی و کاهش امنیتِ اسرائیل شده و از سوی دیگر، به نظر می‌رسد، ضمن افزایش عمق استراتژیک جبهه مقاومت، حتی منجر به کاهش احتمال هرگونه تهاجم نظامی علیه ایران شده است.
آنان که خبرهای حزب‌الله را از نزدیک دنبال می‌کنند در خاطر دارند که چندی پیش کارشناسان و محققان اسرائیلی در یک مطالعه تحقیقاتی که توسط مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو منتشر شد، اذعان کردند که اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را در برابر حزب‌الله از دست داده و تصمیم‌سازان در تل‌آویو باید قبل از این‌که خیلی دیر شود یک استراتژی مناسب برای احیای بازدارندگی اسرائیل اتخاذ کنند. «البته شاید تاکنون نیز خیلی دیر شده باشد!» 
دیگر زمان ترکتازی رژیم آپارتاید صهیونیستی تمام شده است و به نظر آن روند حتی به نفع مقاومت وارونه شده است. در آستانه سالروز آزاد‌سازی جنوب لبنان از ‌اشغال رژیم صهیونیستی در ۲۵ مه سال ۲۰۰۰ (۵ خرداد ۱۳۷۹) که به «عید مقاومت» معروف شده است، جنوب لبنان روز یکشنبه، ۲۱ مه برابر با 31 اردیبهشت، شاهد برگزاری رزمایش نظامی با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان است. رزمایشی که افزون بر نمایش دادن توان دفاعی حزب‌الله، ورود به اسرائیل و تصرف شهرک‌های صهیونیستی در آن تمرین شد. گفتنی است، در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و ناگزیر به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد.«محمد عفیف»، مسئول رسانه‌ای حزب‌الله، اعلام کرد که شمار زیادی از رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری این رزمایش که در آن از گلوله‌های جنگی، موشک‌ها و ‌تانک‌ها استفاده می‌شود، حاضر خواهند بود. کانال «۱۴» تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین مورد گزارش داد: «حزب‌الله یک مانور نظامی گسترده در جنوب لبنان برگزار می‌کند و در این رزمایش از خودروهای جنگی، سامانه‌های پرتاب موشک و... استفاده می‌شود و همچنین قرار است مانور زمینی علیه «اسرائیل» نیز شبیه‌‌سازی شود.» رسانه‌های لبنانی نیز اعلام کردند، تنها چند روز پیش از سالروز آزاد‌سازی جنوب لبنان از دست‌اشغالگران صهیونیست، حزب‌الله لبنان، در یکی از اردوگاه‌های خود در جنوب، در نزدیکی نقطه ملیتا، رزمایشی با مشارکت رزمندگانش با تخصص‌های نظامی مختلف برگزار می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، تا زمان تنظیم این خبر بیش از ۱۱ اتوبوس حامل نزدیک به ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی خود را به یکی از اردوگاه‌های حزب‌الله در جنوب لبنان رسانده‌ است و قرار است خبرنگاران داخلی و خارجی پیام بازدارنده جدید حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی را پوشش دهند.
سردار سلیمانی مؤسس محور مقاومت 
«سید‌هاشم صفی الدین»، رئیس ‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، نیز خود را به محل برگزاری این رزمایش رساند و سخنرانی کرد. او گفت: «سلاح تا رسیدن به پیروزی کامل در دست رزمندگان مقاومت اسلامی باقی خواهد بود. به اسرائیلی‌ها می‌گوییم که اگر به فکر گسترش دایره جغرافیایی تجاوز باشند، مقاومت اسلامی لبنان آماده است دشمن را جوری موشکباران کند که نتواند پاسخی به آن بدهد. اسرائیلی‌ها باران موشک‌های دقیق مقاومت را در عمق خاک فلسطین ‌اشغالی خواهند دید اگر حماقت کرده و قواعد بازی را زیر پا بگذارند. مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک غجر ‌اشغالی به خاک لبنان باز خواهند گشت و چشمان ما تا زمان آزاد‌سازی به آنها خواهد بود. حاج قاسم سلیمانی موسس محور مقاومت اسلامی بود. محور مقاومت از ایران شروع می‌شود و تا لبنان، غزه، کرانه باختری، سرزمین‌های ‌اشغالی 1948 فلسطین را در بر می‌گیرد.»
آن‌طور که صفی الدین گفت: «به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و تیم احمق وی می‌گوییم که ما به خوبی مراقب امکانات و توانایی‌هایتان بودیم و دیدیم که از ایجاد معادله جدیدی که نتانیاهو برای آن له‌له می‌زد و شکست خورد ناتوان بودید. اگر یک روز به گسترش تجاوزتان برای از بین بردن معادلات ما فکر کنید روزهای سیاهی در انتظارتان خواهد بود که مانند آن را در عمرتان ندیده‌اید. اگر دشمن مرتکب حماقتی شود و قواعد بازی را زیرپا بگذارد با موشک‌های پیشرفته خود و با تمام سلاح‌هایمان این رژیم را هدف قرار می‌دهیم. دشمن اگر مرتکب حماقتی شود عملکرد موشک‌های پیشرفته ما را در مرکز اراضی خود خواهد دید. ما از لبنانی‌ها می‌خواهیم بر مقاومت برای حفظ حاکمیت کشور تکیه کنند. مزارع شبعا، کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر را آزاد خواهیم کرد.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi