شناسه خبر : 101207
دوشنبه 05 تير 1402 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسارت یا آزادگی؟!

به عنوان یک ایثارگر نظرتان در باره این مقایسه چیست؟

فاش نیوز - سلام. میگن «اگر مهمان یکی باشد، گاو قربانی می کنند. ولی زیاد که باشد، هیچ خبری نیست» حکایت ما قشر آزاده و جانبازان شده است. سال ها صحبت از واردکردن خودرو هست. ولی هنوز به جانبازان بالای 50درصد، با سنوات بالای 10سال اسارت نرسیده!

در واقع یک فوتبالیست تیم ملی فقط جزو تیم رفته جام جهانی، نهایت یک ماه در بهترین شرایط عشق و حال و جوایز و حق واردکردن یک خودرو مازاراتی و پورشه هست. ولی حق یک اسیر10سال در زندان های عراق و با 50 - 60درصد جانبازی و صدها بار مرگ را لمس کرده، از عشق و حال هم خبری نبوده، نوبتش نرسیده!

بله تعداد ما زیاد است. خب شما طی این 40ساله چند هزار خودرو برای ورزشکار و مسئولیین وغیره بدون گمرک و هزینه ها وارد کردید؟ آیا یکی از ما اسرای جانباز حق سوارشدن اینگونه خودروها را نداریم؟ شایدهم ارزش کار ما درحد یکی از این واردکنندگان فوتبالیست و غیره نیست!

به هرحال ما را فقط تعریف کنید، کفایت می کند. جالب است عده ای از همین قماش اسیر و جانباز خودشان از هر امتیازات استفاده کردند. نماینده مجلس و وزیر و مدیر شدند؛ یا مدرسه غیرانتفاعی و صدها امتیاز گرفتند؛ حالا شده اند مخالف. میگن زشته! یک آزاده و جانباز نباید از امکانات رفاهی خوب استفاده بکند. شما برای خدا رفتید. ان شاءالله در بهشت به شما حوری می دهند، ویلا می دهند.

با این برخوردها شما فکرمی کنید در آینده چند درصد در رکاب شما باقی خواهند ماند؟ البته از این بی عدالتی ها ما شاکی هستیم. در جامعه ما را طوری معرفی کرده اید که مردم فکر می کنند ما الان در بهترین شرایط زندگی هستیم. مردم نمی دانند خیلی از این بچه ها هنوز مستاجر هستند؛ ماشین زیر پایشان آردی است.

روزی می رسدکه همین اقشار مرفه برعلیه شما قیام خواهند کرد. همیشه قشرحمایت کننده شماها همین بچه های جبهه و جنگ و اسارت هستند.

|| ع. قاسمی

اینستاگرام
سلام من یک بسیجی با ۲۶ ماه در جبهه جنگ کردم تخریبچی و ارپیجی زن بودم هم موج هم شیمیای وترگش دربدنم هستش ولی اقایان دکتر فقط ۵درصد جانبازی دادن حرفی نزدم سپردم به خدا و شهدا ولی تقاضا دارم لااقل یک حقوق بما بدن باسه فرزند تو خرج زندگی ماندم مریضم بازنشسته با حداقل حقوق دارم زندگی میکنم شما رو بخدا قسم میدم کمکم کنید بعد از این همه سال بنیاد شهید خبر ما رو نگرفت نه وام دادن نه خونه هیچ کمکی نکردن فقط دلمون خوشه جانبازیم یا ایثارگریم بچه هام بیکارند بداد جبهه رفته ها برسید گناه داریم جوانی رو تو جنگ گذاشتم درسته مارو دیگه ادم بحساب نمیاورید ای مردم بخدا بما هیچی ندادن خدا رو شاهد میگیرم دروغ میگویند به ایثارگران خدمات میدیم دریغ از هزارتومان پول
من تقریباموافقم واین به معنی اینیست که ایشان اشتباه میگویند ایشان درست میگوید ولی من خودم به شخصه مطرح کردن این موارد را صحیح نمیدانم .چون ماها برای خدا وکشورمون رفتیم جبهه وخداوند جبران کرده فقط کافیه دقت کنید .با ماشین وخونه مجلل چیزی عوض نمیشه .من اگر بازهم نیاز باشد برای کشورم جانم رافدا میکنم .والعانم تو تمام اجتماعات وجمع خانوادگی جزو افرادی هستم که محکم پشت نظام هستم ورهبرم سید علی هست .
سلام مطمئنم پشت شماگرمه ،احتمالا شما ازخانواده پولدارومرفه هستی لطفابااین فرمایشات نمک روزخم ماایثارگران نریزیداگر سه فرزندتحصیل کرده بیکارداشتی ودستشون توجیب شمابودوباحقوق بسیارناچیزمجبوری زندگی کنی وپیش بچه هات شرمنده بودی هرگزاین حرف رانمیزدی بزرگوار
ای بابا چرا دلتان را به خودرودلخوش کردید مشکل اصلی ما بیکاری فرزندان تحصیل کرده مان است دویاسه فرزند بیکارداشتن درخانخ خیلی سخت و رنج اور است حداقل فرزندان بیکارمان را برای بکار گیری و شاغل شدن دریک اداره حق ماست معرفی کنید هرکس پارتی وپشتیبان
دارد دراین کشور هم خودشان وهم بچه های شان سوار خرند وای بحال ان روز بجز خدا در زمین کسی را نداشته باشی چرا بنیاد شهید امار فرزندان بیکارما جانبازان را نمی گیرد حداقل بطور سالیانه به نوبت فرزندان ما مشغول بکار کند درد ما یکی دوتا نیست جسمی را سالهاست داریم تحمل می کنیم اما روحی مانند خوره دارد جانمان را می گیرد ای مسولین مجلس دولت بنیاد وافراد دخیل جوانان ما را از بیکاری نجات دهید تا حداقل دراین روز گار سخت وتورم از رنج روحی وروانی بیکاری نجات پیدا کنند مسولین بنیاد اگر میخواهید خدمتی درحق ما جانبازان از ۵ درصد تا زیر ۲۵ درصد که محروم از بیشتر ین مزایای جنبی و۰۰۰ بنیاد می باشیم حداقل بچه های بیکارمان را نجات بدهید ودستور بکار گیری ومعرفی شان برای شاغل شدن دریکی از نهاد وادارت وشرکت های دولتی و۰۰۰۰ را بدهید هم خدا شاد کنید وهم ماها را چیز زیادی از شما ها انتظار نداریم واقعیت اش این است حق و خدا در بنیاد در باطن وجود ندارد به ظاهر نامش بر زبان مسولین جاری است ایا واقعا حق ما سرگردانی وفلاکت با این شرایط است زمان جنگ حلوا پخش نمی کردند خوارک ما ایثارگران گلوله ومرگ بود ولی الان جز فراموش شده ها انقلاب هستیم خودمان بدرک اما حداقل فرزندانمان را نجات بدهید تا از مسیر راه امام وانقلاب خارج نشوند ومورد شکار دشمنان این خاک پاک نگردن
بنده نظری ندارم!!!!
اگه به فاش نیوز نمی خوره پیگیری کنه./.
بله دوستان و همرزمان و همقطاران عزیز بنده قبلاً هم عرض کردم این گونه مصوبات و قوانین(ظاهراًخوشگل) ما را از درون می سوزانه و آنها را از بیرون !!!! که ایثارگران با این گونه مصوبات و قوانینی که یا هرگز اجرایی نمی شوند ویا نصف ونیمه و یا بعداز مرگ سهراب(مشمول گذرزمان می شوند و اون کارایی خوردرااز دست می دن)
ببخشید بعضی ها حرف مفت خیلی میزنند ما رفتیم جبهه یا اسیر شدیم یا مجروح بعد بگین برای خدا رفتیم دیگران مفت مفت بخورن ماشین شاستی بلند بدون نوبت حقوق آنچنانی وو تا کی میخواهید این حرفهای بیهوده بزنید آقایان خشکه مقدس تو نمی خواهی نگیر حرف بیهوده نزن
جنابی که با عنوان جانباز 15درصد نظر دادید و با اهانت به هم‌رزمانتان اظهار نظر کرده اید.
خشک مقدس آنی نیست که بر اصول و اعتقاداتش پایبند و استوار می ماند و سرد و گرم زندگی و روزگار باعث نمی شود حق را فراموش کند و نان را به نرخ روز بخورد!
خشک مقدس کسانی هستند که خود و نفسانیاتشان را ملاک حق و حقیقت می دانند و با یک غوره سریشان می شود و با یک مویز گرمیشان.
کسانی که هر طرف باد بوزد و جو و فضا و منافع مادی اقتضا کند، قبله گاهشان است و هم رنگ جماعت و جو روزگارند.
خشک مقدس آنانی هستند که دنیای خشکه جیفه دنیا را به هرچیز دیگر و حتی عزتشان ترجیح می دهند و شرفشان در مقابل مال دنیا دائم در شرف اضمحلال است و به بهانه کوچکترین کاری که در جوگیری کرده اند دنیا را برای خودشان بهشت می خواهند!
اظهارات برخی آدم را یاد تعابیر آیات نورانی قرآن درباره کسانی که دنیا را به آخرت ترجیح می دهند می اندازد...
اقای عزیزنفست ازجای گرم درمیاداین شهداوجانبازان وایثارگران رفتن جنگ گردن که ملت ایران دراسایش وارامش باشندمازیر اسمان ابی زندگی میکنیم ازجان گذشتگی این سروران است اگر دنیارابه انهابدهندبازهم در مقابل ناچیزاست اگرماننددیگران دنبال استخدامی بودندوضعیت زندگیشان بهترازین بوددرودبی پایان به رزمندگان اسلام 8سال دفاع مقدس
سلام ، این نظر را با یک فیلتر معنوی کاملا تایید میکنیم از لحاظ ارزشهای انقلابی مورد تایید است که ارزش یک جانباز بمراتب از ارزش یک فوتبالیست بازنده بالاتر است لیکن دیدگاه مسئولان ورزش همواره حول موضوعات تبلیغاتی چرخیده تا میز ریاست را حفظ کنند در حالیکه یک جانباز هرگز ارزش تبلیغاتی ندارد.
روایتی که از عقیل برادر حضرت امیر (ع) سوال کردند آیا حق با علی است یا معاویه ؟ عقیل گفت همه میدانند حق با علی است اما پلوی معاویه چرب است !!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi