شناسه خبر : 101343
دوشنبه 05 تير 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه:

فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع ایران است

فاش نیوز - رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور از خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و افزود: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود منظور در دومین نشست هم‌اندیشی هیئت‌ رئیسه سازمان برنامه و بودجه با رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، خروج اقتصاد کشور از رکود را اعلام کرد و افزود: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.
وی رشد اقتصادی هشت درصدی را تکلیف برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: همه ما باید در جهت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی، تمام توانمان را به کار بگیریم و همسو و هم‌افزا کردن تمام سرمایه‌ها و امکانات از جمله منابع مالی و مقررات و تجهیز و تأمین سرمایه لازم برای رشد، از جمله وظایف سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌هاست.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه از قرار گرفتن شورای اقتصاد در جایگاه اصلی و واقعی خود طی ماه‌های اخیر با دستور رئیس‌جمهور در حکم انتصاب رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اضافه کرد: اکنون مسائل پایه‌ای اقتصاد کشور در شورای اقتصاد بررسی می‌شود و جلسات آن به صورت منظم و با حضور وزیران و اعضای شورا برگزار می‌شود.
منظور با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی، هیچ بن‌بستی وجود ندارد، افزود: پدیده‌هایی مانند بیکاری، گرانی، تورم، رشد پایین اقتصادی، خدمات اجتماعی ناکافی در برخی حوزه‌ها و موارد مشابه، همگی معلول کارکردهای ناموزون و نامناسب نظام اجرایی کشور است که ما و شما نیز در آنها دخیل هستیم و باید خودمان را پاسخگوی مردم بدانیم.
او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ریشه همه مسائل و مشکلات کشور در سازمان برنامه و بودجه است و راه‌حل و چاره همه مشکلات هم در همین سازمان است. ما باید این جمله را سرلوحه تمام اقدامات و برنامه‌هایمان قرار دهیم و با برنامه‌ریزی درست، اجرای درست آن برنامه و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، زندگی و معیشت مناسبی را برای همه هموطنانمان تأمین کنیم.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه افزود: رئیس‌جمهور محترم هم به کارکرد سازمان برنامه و بودجه به عنوان قوه عاقله نظام، اعتقاد راسخ دارند و باورشان این است که سازمان برنامه باید در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی فعالی داشته باشد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi