شناسه خبر : 102456
شنبه 14 مرداد 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره سرلشکر شهید «ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» برگزار می‌شود

فاش نیوز - یادواره شهید سرافراز اسلام سردار حاج «محمد ناصر ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ - 05August 2023
 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، لازمه رسیدن به آرمان‌های نهایی انقلاب اسلامی، زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه شهدا است که در همین راستا برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌ها در جامعه است.

برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل جوان است که در همین راستا یادواره شهید سرافراز اسلام سردار حاج «محمد ناصر ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

این یادواره روز دوشنبه ۱۶مرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء با روایتگری سخنران کشوری در مصلی شهر اسفدن از توابع شهرستان قاینات برگزار خواهد شد.

یادواره سرلشکر شهید «ناصری» و شهدای شهر «اسفدن» برگزار می‌شود

«محمدناصر ناصری» سال ۱۳۴۰ در روستای «گازار» از توابع شهرستان «بیرجند» متولد شد. وی کودکی خود را در زادگاهش گذراند و پس از آن به منظور ادامه تحصیل، راهی «بیرجند» شد. او در تظاهرات‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و در تعطیلی مدارس و برپایی راهپیمایی‌ها، از نیرو‌های مؤثر بود.

«محمدناصر ناصری» با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در این سال‌ها به مبارزه با منافقین پرداخت. وی اوایل سال ۱۳۶۲ به فرماندهی سپاه بیرجند منصوب و سپس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و تا پایان جنگ در میان رزمندگان حضور داشت.

سردار ناصری پس از پایان جنگ تحمیلی، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به خدمت و پس از چندی به‌عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شد و با سقوط «مزار شریف» در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به‌همراه جمعی دیگر از همکاران خود توسط نیرو‌های طالبان به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi