شناسه خبر : 102807
سه شنبه 24 مرداد 1402 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرگزاری تاس:

ایران با پهپادها و سیستم‌های جنگ الکترونیک در نمایشگاه نظامی روسیه شرکت کرد

فاش نیوز - یک خبرگزاری روسی از حضور پهپادها و سیستم‌های جنگ الکترونیک ایران در نمایشگاه نظامی روسیه ۲۰۲۳ خبر داد.
خبرگزاری تاس با ‌اشاره به نمایشگاه بین‌المللی صنایع نظامی روسیه ۲۰۲۳ گزارش داد که ایران طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین خود، سامانه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های شناسایی رادیویی را در این نمایشگاه ارائه کرده است. 
این گزارش افزود: به‌ویژه پهپادهای آرش، ابابیل ۵ و پهپاد کرار و همچنین سامانه‌ جنگ الکترونیک‌ هانتر-۲ که قادر به شناسایی پهپادها از فاصله ۲۰۰ کیلومتری است در غرفه دفاعی ایران در نمایشگاه روسیه به نمایش گذاشته شده است. در گزارشی دیگر نیز تصاویر و ویدئوهای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نشان می‌دهد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با هیئت همراه از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کرده و ضمن رایزنی با مسئولان غرفه از نزدیک تجهیزات دفاعی و پهپادهای ایرانی را مشاهده و بررسی کرده است. 
یکی از مسئولان غرفه ایران در نمایشگاه به رسانه‌های روس تاکید کرده است که تهران برای همکاری دفاعی با روسیه کاملا آماده است. 
تاس با‌ اشاره به تجهیزات دفاعی مختلف ایران در این نمایشگاه اضافه کرد، علاوه‌بر این، این غرفه دارای پهپاد ترکیبی «شاهین»؛ اولین پهپاد دیجیتال ساخت ایران نیز هست. شاهین مجهز به پنج موتور الکترونیکی، قادر است دو تا سه ساعت در حرکت باشد و به حداکثر ارتفاع پروازی در حدود چهار کیلومتر می‌رسد.
خبرگزاری تاس در ادامه گزارش خود درباره غرفه ایران در این نمایشگاه افزود: غرفه ایران که شامل چند بخش است همچنین دارای بمب‌های هدایت شونده GB125، هواپیماهای آموزشی یاسین، و موشک کروز ضد کشتی CM-300  نیز هست. 
نمایشگاه فنی- نظامی ۲۰۲۳ ارتش روسیه در مرکز نمایشگاهی پاتریوت در مسکو بین روزهای ۱۴ تا ۲۰ اوت (۲۳ تا ۲۹ مرداد) در حال برگزاری است. 
به گزارش فارس طبق خبر خبرگزاری روسی تاس، حدود ۱۵۰۰ شرکت دفاعی پیشرو روسیه در نمایشگاه و برنامه‌های تجاری این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و در مورد توسعه و پیشرفت‌های نیروهای مسلح روسیه و صنایع دفاعی و همچنین امکان همکاری دفاعی با سایر کشورها بحث خواهند کرد. همچنین 85 شرکت و سازمان خارجی از هفت کشور نیز در این نمایشگاه حاضر هستند.  در این رویداد که به وسیله وزارت دفاع روسیه طراحی و اجرا گردیده برخی از غنائم جنگی از اوکراین نیز به نمایش درآمده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi