شناسه خبر : 102873
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا هیئت مدیره شرکت متد در برابر تخلف رئیس بنیاد ایستاد؟(۱)

هر یک از کارکنان دستگاه‌های موضوع این قانون که در حیطه وظایف خود از وقوع جرایم مذکور در دستگاه متبوع خود مطلع شوند مکلفند بدون اطلاع سایرین مراتب را به صورت مکتوب و فوری...

فاش نیوز - برابر قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و اصلاحات بعدی آن که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، به کارگیری بازنشستگان ممنوع و پرداخت هرگونه وجهی به آنان و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی اعلام شد.

بر اساس ماده ۱۳ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۸۷مجلس شورای اسلامی تصرف غیرقانونی در وجوه یا اموال دولتی یا عمومی و یا تضییع آنها از مصادیق جرائمی تعیین شده است که کلیه مسئولان دستگاه‌های مشمول قانون موظفند بدون فوت وقت از شروع یا وقوع آن در حوزه ماموریت خود، بلافاصله مراتب را به مقامات قضایی و اداری رسیدگی کننده به جرام و تخلفات گزارش نمایند، در غیر این صورت مشمول مجازات مقرر در ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

برابر تبصره همین ماده هر یک از کارکنان دستگاه‌های موضوع این قانون که در حیطه وظایف خود از وقوع جرایم مذکور در دستگاه متبوع خود مطلع شوند مکلفند بدون اطلاع سایرین مراتب را به صورت مکتوب و فوری به مسئول بالاتر خود و یا واحد نظارتی گزارش نمایند، در غیر این صورت آنان نیز مشمول مجازات فوق می‌شوند.

در ماده ۱۴ این قانون آمده است که بازرسان، کارشناسان رسمی، حسابرسان و حسابداران، ممیزین، ذی حساب‌ها، ناظرین و سایر اشخاصی که مسئول ثبت یا رسیدگی به اسناد، دفاتر و فعالیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در حیطه وظایف خود می‌باشند موظفند در صورت مشاهده هرگونه فساد موضوع این قانون، چنانچه ترتیباتی در قوانین دیگر نباشد، مراتب را به مراجع نظارتی یا قضایی ذی‌صلاح اعلام نمایند. متخلفین به سه سال محرومیت یا انفصال از خدمت در دستگاه‌های مشمول این قانون و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

حسب قانون همه کسانی که در دستگاه خدمت می کنند و یا وظیفه ای بر عهده دارند، اعم از کارکنان، مدیران و مجموعه‌های نظارتی در صورت عدم اعلام مراتب جرم به مجازات ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند. البته بجز اعضای هیئت مدیره شرکت متد هیچ مجموعه مسئولی در بنیاد اعم از مجموعه‌های نظارتی، حسابرسی و مدیران به این وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند که باید پاسخگوی مراجع قانونی نیز باشند.

  بر اساس ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی هر یک از روسا یا مدیران یا مسئولین سازمان‌ها و موسسات مذکور در ماده ۵۹۸ که از وقوع جرم ارتشا یا اختلاس یا تصرف غیرقانونی یا کلاهبرداری یا جرایم موضوع مواد ۵۹۹ و ۶۰۳ در سازمان یا موسسات تحت اداره یا نظارت خود مطلع شده و مراتب را حسب مورد به مراجع صلاحیتدار قضایی یا اداری اعلام ننماید، علاوه بر حبس از ۶ ماه تا ۲ سال به انفصال موقت از ۶ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

با توجه به مصوبات قانونی که تشریح شد هیئت مدیره شرکت متد به وظیفه قانونی خود در قبال این جرم اقدام نمود که به مذاق آقایان خوش نیامد و در برابر قانون رگ گردن کلفت کردند و از این اقدام هیئت مدیره برآشفتند و همراه باند خود بویژه باند رسانه ای به شایعه پراکنی و دروغ متوسل شدند.

در قسمت دوم به مستندات این پیگیری اشاره خواهد شد.

ادامه دارد...

||یوسف مجتهد

اینستاگرام
یه مشت متخلف در بنیاد دور هم جمع شدن . مجموعه های نظارتی خوابند.
ببخشید منفی شد اشتباهی . مثبتش کنید!
با سلام و عرض ارادت خدمت همقطاران عزیزم
این اقا خودش زمانی معاون بنیاد بود و تمام قد حق و حقوق جانبازان 70 درصد را با تفسیر غلط پایمال کرد
اما حالا که از دایره قدرت بیرون افتاده است شده دایه مهربانتر از مادر
برو اول توبه کن و بعد از آنهایی که حقوقشان را ‍ایمال کردی حلالیت بطلب
شاید مورد قبول واقع شود.
اگر به تفسیر غلطی که میگی اشاره کنی ما هم بهتر می تونیم قضاوت کنیم . بعید می دونم راست بگی
خاک بر سر بنیاد هرچی ضربه میخوریم از خودیه حالا هی بشینید بگید بودجه کمه بودجه ها کجا رفته؟؟؟
آقای رییسی شماکه همیشه دارید دستور میدید .....پس چرا یدونه ازتون دستورها برای برکناری آقای قاضی زاده هاشمی و تیم همراه ایشون نمیدید.....
سلام درود خدا بر آقای مجتهد ابر مرد قانون که یک تنه و در همه حال طرفدار حق و عدالت است چه زمانی که در بنیاد معاون تعاون کل بود ، چه زمانی که پست و سمتی نداشتند همیشه و در همه حال حرف حق میزنند و جلوی رانت و فساد و بی قانونی واکنش نشان داده و تا آخرش ادامه می دهند ، و انسانی متواضع و خالی است ، خداوند همیشه نگهدار شان باشد انشاالله.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi