شناسه خبر : 103481
دوشنبه 20 شهريور 1402 , 15:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصوبات جدید کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص

قوانین مربوط به مدافعان حرم، همسران و فرزندان شهدا، معافیت‌های مالیاتی، تبدیل وضعیت و... در برنامه هفتم

در برنامه هفتم توسعه نسبت‌ به همسران و فرزندان شهدا و جانبازان توجه خاصی از سوی دولت و مجلس شده‌ است که بر مبنای مصوبه کمیسیون تلفیق، این عزیزان حکم جانباز پنجاه درصد را خواهند داشت...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس از مصوبات ایثارگری جدید در برنامه هفتم توسعه کشور در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در حاشیه جلسه علنی، برخورداری از معافیت های مالیاتی رزمندگان، لحاظ شدن مزایای جانبازان 50٪ برای همسران و فرزندان شهدا، به‌روزرسانی و تنقیح قوانین ایثارگری و برخورداری شهدا و جانبازان مدافع حرم از قوانین ایثارگری بنیاد شهید را از مهم‌ترین ویژگی برنامه هفتم توسعه اعلام کردو اظهار داشت: در مورد بخش ایثارگران در برنامه هفتم توسعه کشور، کمیسیون تلفیق مصوب کرد که بر اساس آن‌چه که در بند "ج" ماده 31  آمده‌است  "کلیه مواد برنامه ششم توسعه از ماده‌ 86تا 91 کلا تنفیذ می‌گردد.
 رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم ادامه داد: در این خصوص من پیشنهادی دادم که "این مواد" کلا به قانون دائمی ملحق شود و این‌گونه نباشد که 5سال دیگر  دوباره نیازمند تنفیذ باشد.
 عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حرف ما در کمیسیون تلفیق مجلس این بود که این مواد با یک اصلاحیه به قوانین دائمی ملحق شود همچنان که در بند "ز" ماده 88قانون برنامه ششم آمده‌است: کسانی که از یک ماه به بالا در جبهه حضور داشتند از 10 تا صد درصد از پرداخت مالیات حقوق معاف شوند. البته این اصلاحیه قبلا در برنامه ششم توسعه  نیز وجود داشت.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مصوبه جدید در برنامه هفتم خاطرنشان کرد: آن‌چه که در برنامه هفتم اضافه شده‌ این است که "کسانی که مدافع حرم بوده و جانباز و یا شهید شده‌اند و مدافعان حرم نامیده می شوند همانند جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس تحت پوشش قوانین بنیاد شهید قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی ادامه داد: یک پیشنهاد دیگری که دراین‌میان مطرح‌ شده این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمک نمایندگان ایثارگر مجلس قوانین ایثارگری را تنقیح و به‌روزرسانی کند.
 نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از پیشنهادات ایثارگری در برنامه هفتم توسعه را مربوط به ساکنین مناطق جنگی دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: براساس این پیشنهاد، کسانی که در حال‌ حاضر در مناطق جنگی زندگی می کنند و مشغول به‌ کار هستند از 30درصد فوق‌العاده حق منطقه جنگی برخوردار خواهند بود. البته ما با این موضوع مخالف هستیم؛ چرا که به‌ نظر ما اگر یک غیربومی پس‌ از 34سال در منطقه جنگی سکونت و مشغول به‌کار شود، از این مزیت برخوردار خواهد بود که به‌ نظر می‌رسد نوعی تبعیض و اجحاف است.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم یادآور شد: در بحث اجرایی کردن ماده 38 و 39 نسبت‌ به آزادگان ارتشی - که شامل 15000نفر هستند - باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.
 نوروزی توجه به همسران شهدا در برنامه هفتم توسعه را یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن دانست و  متذکر شد:
خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه نسبت‌ به همسران و فرزندان شهدا توجه خاصی از سوی دولت و مجلس شده‌ است که بر مبنای مصوبه کمیسیون تلفیق، این عزیزان حکم جانباز پنجاه درصد را خواهند داشت.

 رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه تصریح کرد: در خصوص تسری قوانین جانبازان درصد بالا به درصدهای پایین در تلاش هستیم که پیشنهاداتی در صحن علنی ارائه کنیم.

این نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان جمع‌بندی خود از مصوبات ایثارگری کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: مصوبه کمیسیون در مورد شهدای مدافع حرم بدین‌گونه است که شهیدان مدافع حرم حکم، شهدای دوران دفاع مقدس را دارند و  قوانین ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل آنها نیز خواهد بود.
 وی همچنین لحاظ شدن معافیت‌های مالیاتی برای مدت حضور ایثارگران در دوران دفاع مقدس را از دیگر مصوبه های مهم ایثارگری در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: بر اساس حضور این عزیزان در جبهه ها، امتیازات لحاظ خواهد شد. همچنین نسبت‌ به همسران و فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس امتیازاتی در نظر گرفته شده است که در برنامه ششم هم وجود نداشت.
نوروزی در ادامه از ارائه پیشنهادات نمایندگان ایثارگر مجلس برای فعال‌تر شدن کمیسیون ماده 16 خبر داد و گفت: کمیسیون ماده 16 نسبت‌ به گذشته باید فعال‌تر شود و در سال آینده اختیارات وسیعی به آن داده خواهد شد.

نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و نظارت مجلس تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی در اجرای بعد نظارتی خود، از سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های شامل قانون، با اعطای لوح تقدیر به‌ خاطر حسن انجام وظیفه تشکر و قدردانی خواهد کرد.

اینستاگرام
فاش نیوز خواهش میکنم به آقای نوروزی پیام ما را برسانید ، حداقل کاری که برای طرح تسری بدون نیاز به بودجه می توانند انجام بدهند معافیت از شرط سن استخدام برای فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصده ، این کار واقعا شدنی هست چرا بهانه می آورند پیگیری نمی کنند؟ یک کار دیگر هم که باید انجام شود دائمی کردن تبدیل وضعیت ایثارگران است . واقعا ضروریه ، شما الان ببینید داخل یک خانواده ایثارگر هم بین فرزندانشون تفرقه انداختند ، یکی که تبدیل وضعیت شده و یکی نه !! قانون مقطعی و ایجاد تبعیض بازی با روح و روان ایثارگران است قانون برای همه ایثارگران باشد نه فقط یک عده ای خاص یا در زمانی خاص ... لطفا پیگیری کنید و حرفما را به جناب نوروزی برسانید تشکر .
سلام علیکم، این بی عدالتی محض هست که جانبازان درصدپایین همسان باجانبازان درصدبالاحساب کنید، خیانت بزرگی می کنید، مواظب باش آخرت روبخاطردنیای کسی نفروشی.
. . به خدا قرار نیست زیر ۲۵ ها حق کسی را بخورن.. مگر قانونی که بار مالی نداره برای زیر ۲۵ ها تصویب شود اشکالی داره؟ این جبهه گیری کردن ها به خدا درست نیست مثلا شرط سن استخدام را برای زیر ۲۵ ها بردارند مگر قراره جای کسی را بگیریم؟ چرا اینطوری فکر میکنید؟ دلیلتون چیه؟ این حرفو از کسی میشنوید که این تفاوتها را با گوشت و استخونش لمس کرده مثلا پدر من ۲۰ درصد اعصابه معسره نه پول نه سهمیه داشتم نه هیچ کمکی دوستم ۲۵ درصد پدرش ترکشی بود وضع مالی خوب هم داشت سهمیه هم داشت و حتی هزینه دانشگاه را از دولت دادند ... خوب این انصافه؟ به خدا حق الناسه زیر ۲۵ ها خیلی مظلوم شدن .. آخه چرا اینطوری فکر میکنید ؟؟
نگران نباشید.. به وجود تنگ نظری برخی ها، زیر ۲۵ درصدها همیشه در فلاکت خواهند ماند ! شما راضی میشوی؟ ! بعضی قانونها زیر ۲۵ و بالای ۲۵ مفهومی ندارد بعضی خدمات باید یکسان سازی شود ، ، حالا چرا از روز اول اینهمه خط کشی کردند خدا داند .. . ...
سلام دوستان الان یعنی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اجرای میشه یا خیر؟
سوال همه ما هست تبدیل وضعیتها ادامه پیدا میکنه؟ چیکار کنیم الان؟ خوب مگه میشه فقط برا ی تعداد اجرا ش کنن؟ ؟ خوب ی حرفی بزنید دیگه . تکلیف ما طرحی ها چیه؟
با مصوبات تلفیق همسر شهیدبدون حضور در جبهه جانباز50درصد است !
ولی جانباز کم درصدو رزمنده محروم از همه امتیازات و جانباز شناخته نمی شود ؟!
عجب عدالتی ؟
دهک هم حذف نکردید
این مصوبات کلا به ضرر رزمندگان و زیر25درصد هاست
همسر و فرزند شهید 10 سال سنوات ارفاقی ؟!
انوقت رزمنده با 5 سال جبهه و جانباز 15درصد هیچ سنواتی ارفاقی قرار ندادی ؟!!
بودجه هست ولی مدیریت بودجه و انصاف در مجلس و دولت نیست
خدا به شما ریاست های فراکسیون انصاف بده
این مصوبات تلفیق به نظر فقط نظر فراکسیون شاهد است که همشون هم نا متعارف هستند و به درد نخور
فراکسیون ایثار و شهادت و فراکسیون ایثارگران غایب بودند ایا در جلسات؟
این مصوبات حاصل افکار طالبانی در مغز برخی نمایندهاست
قطعا این مصوبات اشاعه دهنده فرهنگ ایثار نیست
الهی سری بعدی رای نیارند
سلام لطفا به فکر تبدیل وضعیت طرحی های علوم پزشکی باشید،چرا ما هم مثل دو سال گذشته نباید تبدیل وضعیت بشیم؟چه تفاوتی بین ماها هست؟بدون آزمون و گزینش سختی همشون رسمی شدن و ما هم بلا تکلیفیم.چرا این قانون دائمی نمیشه؟مثل بقیه قوانین ایثارگری.
هیچ اعتباری به این مجلس نیست قانون شانسی تصویب کردند به نفع خانوادشون وگرنه قانونی که شانسی باشد که دیگه اسمش قانون نیست مجلس کلا شبیه قانون جنگل است هر کی زورش بیشتر ه قانون به نفع اونها تصویب میشود .. من خودم تبدیل وضعیت شدم سال ۹۹ ولی حالا برادر کوچیکترم سال آینده سال۱۴۰۳ میره تو نوبت طرحش .. فکر کنید تا چند وقت بعدش هم اسمش برا طرح در بیاد اونوقت اول بدبختیه چون قانون تبدیل وضعیتی وجود ندارد .... همه ما میدونیم که این کارا ظلمه و حق االناسه من خودم شرمنده میشوم که در دوران طرحم رسمی شدم اما برادر کوچیکتر خودم و خیلی از دوستام نه ... این کار نامردیه چطور راضی هستند این همه خانواده ایثارگر را اذیت کنند میان بچه ها فرق گذاشتند هیچ میفهمند چه بار روانی روی این بچه ها هست؟ فاش نیوز یک مطلب از این وضعیتی که راه انداختن بنویسید و تبعاتی که چند سال بعد روی سایر ایثارگران دارد . ایثارگران در آینده ضرر میکنند این قانون نباید مقطعی باشد
سلام اگرعدالت منظورشده نسبت به خانواده بزرگ ایثارگران عادلانه باشدودراجرای عدالت نواقص نباشدبه عبارتی همه امورات براساس عدالت رعایت شده باشدماهم تابع عدالتیم ان شالله که مسئولین مصوبات هم جنس ماباشندچه ایثارگرچه باروحیه ای ایثاروچه بامادیات
سلام
برخی از ایرادات بسیار مهم مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس که مورد تایید اکثریت ایثارگران نیست و برای خانواده بزرگ ایثارگران مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد را دقت بفرمایید

در بند یک باز هم به مصیبت بزرگ یعنی کلمه دهک درآمدی اشاره شده و این مصیبت را که در برنامه ششم نبود در حال وارد کردن در برنامه هفتم هستند درحالی که فسلفه اش کلا اشتباه است . اول در قانون بودجه اورده شد و بعدش برایش ایین نامه اجرایی غیر کارشناسی و نوشته و حالا نوبت تیر خلاص

در بند دوم امتیازات جانباز پنجاه درصد به همسران شهدا تسری داده شده است و لذا انتظار داریم رزمندگان و جانبازان معزز که مستقیم در جبهه ها حضور داشته اند نیز به تناسب مدت جبهه و درصد جانبازی، به این بند اضافه شوند و طرح تسری امتیازات مورد درخواست اکثریت ایثارگران که سالهاست مغفول مانده .

در بند پنجم نحوه معافیت مالیات از برنامه ششم هم کمتر شده است و رزمندگان مظلوم واقع شده اند در برنامه ششم رزمنده با دوازه ماه حضور در جبهه از مالیات معاف است و این بند باید تقویت شود و مدت به شش ماه تقلیل پیدا کند و کارکنان بخش خصوصی هم تسری داده شود (در این خصوص در هیات دولت طرحی در حال بررسی است که سه ساله مانده).

در بند هشتم برای سنوات ارفاقی می بایست رزمندگان و جانبازان قطعا اضافه شود ، رزمندگان و جانبازان زیر ٢٠ درصد به دلیل اسیبهای جسمی و روحی در سالهای پایانی خدمت نیاز به سنوات ارفاق دارند و ضروری است به این بند اضافه شوند.
همچنین بسیاری از ایرادات مهم برنامه ششم می بایست در برنامه هفتم اصلاح شود .

سئوال این است چرا اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به خواسته های رزمندگان و جانبازان دقت نکرده اند؟!
باسلام
در خصوص مدافعان حرم ، آقایان تکلیف خودرا مشخص کنند آیا این عزیزان جزء ایثارگران هستند یا نه ؟ آیا مسئولین این عزیزان را اصلا قبول دارند یا نه ؟ در برنامه هفتم فقط ذکر از شهدای مدافع شد واز مدافعان حرم مطلبی نیامده
در متن سخنان بالا هم فقط معافیت مالیاتی وجود دارد
خلاصه از قرار معلوم مدافعان حرم به عمد فراموش شدند بسیاری از این مدافعان شیمیایی شده اندبنیاد شهید حاضر به پذیرش نیستند
برادر واقعا متوجه نشدی نوروزی و امیرابادی به فکر مدافعان حرم نیستن‌.این چی سوالی هست.مصوبات اینا برمیگرده به خودشون
. بنده خدا ۵ ماه داوطلبانه جبه داره اونو رسمی نکردن‌.بعد رفتن بچه اونی که ۸ ماه سرباز بوده رسمی کردن که اصلا نظام رو قبول نداره.و لعن الله الا قوم الظالمین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi