شناسه خبر : 103562
جمعه 31 شهريور 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیر تحول قوانین ایثارگری از لایحه برنامه هفتم تا تصویب در مجلس

مجلس شورای اسلامی در بررسی های تخصصی در کمیسیون اجتماعی و در کمیسیون تلفیق، توجه ویژه ای به حوزه ایثارگری داشته است و بسیاری از کاستی های اولیه لایحه را شناسایی و...

فاش نیوز - یکی از مهم‌ترین قوانین ناظر بر ارائه خدمات به حوزه ایثارگری، قوانین برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که رویکرد کلی حاکم بر نظام تقنینی و نظارتی حوزه ایثارگران را برای یک دوره پنج‌ساله تعیین می‌کند.

به این منظور احکام اختصاص‌یافته به حوزه ایثارگری در قوانین برنامه‌های توسعه باید این قابلیت را داشته باشند تا با پیش‌بینی سازوکارهای مطلوب سیاستی و ریل‌گذاری صحیح تقنینی و نظارتی، خلأها و ظرفیت‌های نهفته و بالقوه قوانین بالادستی از قوه ببه فعل در آورند.

همچنین در این حوزه از جمله «سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران» و «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» را شناسایی و ابهامات آن را برطرف کنند.

احکام حوزه ایثارگری در قانون برنامه ششم توسعه دارای یک بخش مجزا با عنوان «امور ایثارگران» (ماده (86) الی (91))  است که در پنج حوزه اصلی طبقه‌بندی شده و عبارت از محورهایی همچون «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «بیمه و درمان»، «معیشت و اشتغال»، «آموزشی و رفاهی» و «مسکن» است.

در لایحه برنامه هفتم توسعه اولاً هیچ بخشی به‌ طور مجزا به حوزه ایثارگری اختصاص نیافته بود؛ به این معنا که احکام به شکل پراکنده در ذیل فصل های ششم «تأمین اجتماعی، سیاست‌های حمایتی و توزیع عادلانه درآمد» و پانزدهم «ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه» درج شده‌ بود.

از‌ سوی دیگر در‌ حالی که در برنامه ششم این حوزه واجد بیش از 53 حکم در قانون بوده است، در لایحه برنامه هفتم تعداد احکام به دو حکم کاهش یافته و چارچوب پنجگانه موضوعی فوق (که منبعث از قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران است) در اختصاص احکام این حوزه رعایت نشده بود.

در جدول ذیل احکام حوزه ایثارگری در لایحه برنامه هفتم توسعه با قانون برنامه ششم از لحاظ کمّی و موضوعی مقایسه شده است:

تعداد احکام

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

بیمه و درمان

معیشت و اشتغال

آموزشی و رفاهی

مسکن

احکام کلی

قانون برنامه ششم

دوازده حکم

چهار حکم

بیست حکم[1]

 

یازده حکم[2]

 

سه حکم

سه حکم[3]

لایحه برنامه هفتم

یک حکم

-

-

-

-

یک حکم

در لایحه برنامه هفتم توسعه حوزه امور ایثارگری واجد دو حکم بوده که در جدول ذیل نشان داده ‌شده است:

ردیف

شماره ماده

متن ماده‌واحده

 

 

 

1

 

 

 

ماده (31)

بند «ت»

 

با توجه به شأن و منزلت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ضرورت توسعه خدمت‌رسانی به ایشان از طریق مراجع ذی‌ربط و با هدف تقویت عدالت و حمایت هدفمند، ارتقا اثربخشی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف در ارائه خدمات، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به اصلاح، تنقیح و تجمیع کلیه قوانین و مقررات موجود در حوزه خدمات‌رسانی به ایثارگران، ازجمله قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و اصلاحات بعدی آن، قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی متناسب با نوع و سابقه ایثارگری، میزان ازکارافتادگی با لحاظ سن و دهک درآمدی اقدام، و مراتب را جهت انجام اقدامات قانونی لازم به هیئت دولت گزارش کند.

2

ماده (75)

بند «چ»

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است نسبت به ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر کشور با رضایت والدین شهید اقدام نماید. وزارتخانههای نیرو، نفت‌، راه و شهرسازی و کشور مکلف‌اند حسب مورد نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آب، برق، گاز و جاده دسترسی در سقف بودجه سنواتی اقدام نمایند.

همان‌گونه که مشاهده میشود حکم اول (بند «ت» ماده (31)) در ارتباط با تجمیع، تنقیح و اصلاح قوانین بالادستی حوزه ایثارگری است و حکم دوم (بند «چ» ماده (75)) نیز به ساماندهی گلزارهای شهدا در سراسر کشور اشاره میکند. 

با توجه به وجود شش دوره تجربه برنامه‌ریزی توسعهای در حوزه ایثارگران و با توجه به تأکیدات سیاست‌های کلی نظام در امور «ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران» ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در بند «8»، پیرامون «شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف و با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خوداتکایی و شئون ایثارگری» همچنین در بند «7» با تأکید بر «اولویت دادن به ایثارگران در سیاستگذاریها»، انتظار میرفت که احکام پیشنهادی دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه از جامعیت و شمولیت بیشتری برخوردار باشد؛ تا بتواند زمینه‌ساز تسهیل در اجرای احکام و قوانین بالادستی حوزه ایثارگری باشد و خلأهای تقنینی و نظارتی موجود در قوانین بالادستی این حوزه را پوشش دهد.

به نظر می رسد در رویکرد لایحه برنامه هفتم نه تنها ساماندهی قوانین موجود ایثارگری مد نظر نبوده است، بلکه دولت بدون توجه به احکام جاری متعدد در قانون برنامه ششم توسعه و بدون تمهید مطلوب و جایگزین، اقدام به حذف بسیاری از این احکام، در لایحه ارسالی به مجلس کرده است.

با این وجود، مجلس شورای اسلامی در بررسی های تخصصی در کمیسیون اجتماعی و در کمیسیون تلفیق، توجه ویژه ای به حوزه ایثارگری داشته است و بسیاری از کاستی های اولیه لایحه را شناسایی و برطرف کرده است.

سخن آخر اینکه در این میان نمی توان از دلسردی جامعه ایثارگری نسبت به پیشنهادات دولت سیزدهم و نگاه حداقلی دولت به این حوزه، غفلت کرد. فلذا امید است که با توجه به ملاحظات و موکدات سیاست های کلی ایثارگری، این رویه انقباضی در لایحه بودجه سال 1403 جبران و زمینه‌ تقویت اعتماد بین جامعه ایثارگری و دولت سیزدهم در آینده فراهم شود. 

 

[1]. شامل: 10 حکم در حوزه (بیمه و بازنشستگی)، 9 حکم (اشتغال) و یک حکم (حقوق و مستمری).

[2]. شامل: دو حکم در حوزه (شهریه تحصیلی)، یک حکم (جذب هیئت علمی) و هشت حکم (خدمات رفاهی).

[3]. شامل: یک حکم در حوزه (اجرای قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران)، یک حکم (تعیین درصد جانبازی رزمندگان) و یک حکم (حمایت از ایثارگران اتباع).

|| ایمان شعبان­‌زاده

اینستاگرام
باسلام ودرود
لطفآ برای ایثار گران ۵ درصد که از کار افتاده کامل و از هیچ ارگانی در آمد ندارد حقوقی در نظر بگیرید . دهک بندی به صورت عادلانه نیست .شما خودتان یک خونه و یه ماشین داشته باشید ولی درآمد کافی نداشته باشید می تونید زندگی کنید .یعنی باید خونه و ماشین رو بفروشیم بخوریم و خرج دوا و دارو کنیم . لطفآ به داد افراد کم درآمد برسید
بحث درمانی جانبازان که شامل دندان پزشکی و عینک نمی شود چندیدن سال است مشمول بیمه نمی باشد و جانبازان مجبورند به بیمه های تکمیلی دیگر مراجعه کنند. لطفا برای یک بار هم جانبازان را انسان کامل و دارای دندان و چشم محسوب کنید و این موارد را هم تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهید و از این موضوع بالای 25 و پایین 25 درصد هم برای عدم دادن تسهیلات دوری کنید.
سلام دوسال برای کمک معیشت پرونده تشکیل برای حقوق معسری در تهران امور ایثارگران خاک می خورد چون ارتش می باشد برسی نمیشود ولی سپاه وبسیج فوری حقوق به رزمنده هاش میدهد به داد ماهم برسید دهک سه باکلی استعلام هیچ بیمه وحقوقی از هیچ اداره ای دریافت نمیکنیم فقط امیدمان امور ایثارگران میباشد ماکه پیر وپایان عمر چند صباهی به دادمان برسید تشکر سپهری
باسلامفکربرایکسانی۰درشرکتهای۰خصویکارمیکردند۰بکند۲۸ماهخط۰مقدم۰بودم
۰بخدافسم۰ازاول۰حدقل۰حقوق۰مگرفتم۰حالا۰که۰بازنیشته۰شدم۰حدقل۰میگرم
۰گناهماچسیت۰این۰قانوناست۰که۰تامین اجتماعی۰دارد
سه بار مجروح شدم به من ۵درصد زدند بقولی یتیم شاد کن هیچ امکاناتی نمدهند
تمام این قوانین کشکه رئیس بنیادشهید کل کشور می گه ۲۰درصد قوانین کشور درمورد ایثار گران اجرا نشده خجالت نمی کشین حرفم می زنید
دقیقا!!بلانسبت کشک
باسلام.درودمن.بیست.درصد.جانباز.هستم.ازپایم.تیر.خوردم
.درسن.نزدیک.به.شصت.سالکی.بیمه.ودرامدی.ندارم. کمک.معشیتی.بنیاد.شهید. را.قطع.مکنند
.ایا.من.در.این.سن.چه.کار.کنم.ایا.انساف.است.باتشکر
می خواهم به عرض برسانم آیا در برنامه هفتم به فکر رزمندگانی که در شمال غرب بعد از قطعنامه جبهه دارن بودن؟چطوری جانبازی را به حساب می آورند اما رزمندگان را نه. به نظر شما این عدالت است؟با توجه به اینکه این مناطق هنوز مناطق خطرناک و جنگی به حساب می آید.امیدوارم این بچه ها را دریابید.سپاس
بجای اینهمه تبلیغات و ....دوزار به حساب واریز کنید مثلا هفته دفاع مقدسه
به دادفرزندانمان برسید از ما گذشت
به جانبازان کمتر از ۲۵ درصد نگاهی کنید چون که از لحاظ حقوقی رفاهی محروم بوده ایا این افراد نباید برای معیشت خود به اندازه درصدی که دارند به انها نگاهی شود من الله التوفیق
باسلام متاسفانه درصد ۲۵ و زیر ۲۵ معضل بزرگی شده برا جانبازان برای تعیین درصد هم کمیسیونی بود که مقام رهبری فرمودند پس از کمسیون درصد کم نشود زیرپا گذاشتن میگن ممکن هست درصد کسر شود متاسفانه جانبازان زیر ۲۵ همان جان فشانی را کردند که ۵۰ درصد کرده یا خدا خواسته کمتر مجروح شوند یا در کمسیون اجحاف شده
باز هم مثل همیشه جانبازان زیر ۲۵ درصد هیچ....‌!!!؟؟؟؟؟
سلام به قول دوست عزیز مان همه اش کشکه یا قانون‌شکن تبعیض آمیزه مثل حداقل ۶ که زیر ۶ ماه راشامل نمیشه یا قابل اجرا نیست
چندسال این قانون نوشته شده است مگر عمل شده بعد چند سال دیگر به برنامه هشتم ارجاع خواهد شد من نوعی نمی دانم برای چه مجلس قانونگذاری گذاری نوشته است عمل صفر آقا به نوشته های خودتان ارج دهید از این سال به سال دیگر از برنامه به برنامه دیگر این که نشد
باسلام شمارابه خون پاشهدابس کنید آهای مردم حرف ایناراباورنکنیداینامارا نابودکردن هیچی خانوادمون راهم عسبی کردن خوش به حاله اونایی که جنگ راندیدن به قرآن هرانسانی در جنگ سه ماه درجبحه بودمیدونست جانبازان چی کشیدن اقاریسی مامیدو نیم شمانمیتونی مادرک کنی چون نه در جنگ بودی نه بدن دردداری نه شرمنده زن بچه هستی ولی کارهاوعدهای خالی شمااین همه پولهایی که در این کشور خرج میشه چشم بسیرت میخادببینه یکی مثل باشگاه سپاهان چقدرخرج بازکن های بی کیفیت میدن ولی به ما که میرسه پول نیست آقایان ماتسلیم شدیم بااین همه بی عدالتی نمیدانم هر قسمی که قبول داریددست ازسرجانبازان برداریدشماخوب میدانید به من ماهی پنج ملیون صدقه مدیدماهی چهارملیون اجاره خانه میدم نگاه کنید کارت بنده راببیندغیرازاینه همه چی دست خودتان هست کسی که بابک ملیون بخادزندگی کنه میشه بس کدام عدالت همه چیز لازمردم گرفتی آقای رییسی بازهم روحانی زمانش خوب بود شمااومدنی وعده خالی دادی
خدمت به ایثارگران وجانبازان فقط وفقط دروغ وفریبه من خودم دارم میبینم پادگان لویزان بنیادشهیدبرویدببینیدچه خبره
شرمتان باد دهن تان را آب بکشید و اسم هفته دفاع مقدس را نیاورید شما کسانی هستید که زمان جنگ پشت جبهه ها قائم شده بودید و بعد از جنگ به پست و مقام رسیدید و ۲۵ درصد و زیر۲۵ درصد بالا و پایین کردین شرمتان باد خون جوانان وطن گریبان شما و خانواده تان باد ای حرامخوران و حق خوران تاریخ.
سلام خسته نباشیدمن دوباربه جبعه های حق علیه باطلرفتم حدودشش ماه که دوماه به زمان قعت نامه خورددرانزمان و یه ترکش در گردنم ازان زمان به یادگارماندِ که شب هاازارم میدِ لطفا فکربه حال مارزمندگان زیرشش ماهم بکنید که شاید کمی کمترپیش خانوادم شرمندشم خواهشاً صدایم رو به گوش مسعولین برسانید
سلام فکری به حال رزمندگان زیرشش ماهم بکنیدبخداماها هم درازمان به همان جبعه رفتیم عدالت رو رعایت کنیددرصورت امکان
.را برای رزمندگانی که زیر شش ماه جبهه دارند تاکنون هیچ امتیازی در نظر نگرفتید
سلام ایاایثاگران حضوردرجبهه کارت ایثارگری دارند چیزی نسیبش میشودایابه آنهاهم ارزش داده میشه
تکلیف آنهای که کارت ایثارگری دارند چیه
به نظر بنده یه کمی هم آنهای که کارت ایثاری دارندحضوردرجبهه داشتن ارزش بدی خداهم خوش میاد
بنده جانباز بیکار وبدون درآمد بچه ام مریض وخودم بیمارم هر جا میرم هیچ به هیچ.بدادمان برسید زندگیم داره از هم میپاشه
سلام. من ۲۱ ماه در خط مقدم بودم.
برای کسری خدمت پسرم.رفتم گفتن پسر شما سال ۱۳۷۴ به دنیا امده ندان.
الان برای حقوق رفتم گفتن.شما از تامین اجتماعی حقوق می گیری.
ایا این عدالت است?
اگر بر کردیم به سال.۱۳۶ عرقیها تا تهرآن میامین من به چنگ علیه انها نمی.رفتم.
خودتان قضاوت کنید این عدولت.
توروبه قران بهدادایثارگران جامانده هم بریید مردیم ار نداری و عقر
سلام این پاداش پایان خدمت کی واریز میشه من همسرم جانباز هستش فوت کرده خونه وماشین رو بچه های همسرم برداشتن ومن مثل بی خانمان ها زندگی میکنم فقط چشم دوختم به این پاداش تورو خدا بگید کی واریز میکنید
خدمت شما برای جانبازان ۵۰ررصدبه بالاست نه بقیه زیر۵۰درصد
سلام فقط قوانین تصویب میکنم دیگرهیچ
باسلام من همسرجانبازمتوفی 25درصدهستم شهرستان بروجردتورابه
خدامن مستاجرم این سنوات یاهمون بازنشستگی رابریزیدبه تاماهم بتونیم یه خونه مثلاً حسابی کرایه کنیم
درود.بنده نه خ‌نه دارم و نه ماشین و نه حقوق.اما هیچوقت غرور خودم را زیر پا نمیگزارم وظیفه دولت بوده که به ما توجه داشته باشه اینک که سئو چند سال به فکر ما نبوده منبعد هم نباشه
۲۴ماه جنگ بودم خودم ازکارافتادم همسرم مریض هست دارای ۳فرزند بیکارهستم مستجرهم هستم حتابیمه هم ندارم همه جا رفتم هیچ کاری انجام ندادن همش شعارکه میدن وقط یه کارت ایثاردادن که ۱۸۰داخلش بود
با سلام جانباز زیر ۲۵درصد هستم ۵سال در نوبت کمک معیشت هستم
میگن واجد شرایط هستی ولی بوجه نداریم مگه ما ایرانی نیستیم این همه تبعیض تا کی خواهشمندم یه مسعولی جواب گو باشه
سه سال است که رای کمیسیون هنوز آماده نیست
متاسفانه از زمان ریاست قاضی زاده وضع جانبازان خرابتر شده است و در حوزه مدیریت بنیاد بی ثباتی حاکم شده است با این خبرهای توخالی وقت خودتان را به هدر ندهید وقتی از انبار یک پرونده جانبازی بنیاد ممانعت میکند باید تا آخر ماجرا را خواند. والسلام
با سلام و احترام
احتراماً خواهشمندم با توجه به اینکه اکثر پدران و مادران معزز شهدا به شهیدانشان پیوسته‌اند و تنها یادگار شهدا برادر و خواهر شهید می باشد جزو اقوام درجه یک شهید قرار گرفته و قوانین خانواده ایثارگران به این گروه هم شامل شود باتشکر
سلام. از سال 1390 تا الان که خدمت دوستان هستم منتظر نشستم تا پیام برام بیاد که حالت اشتغال شما درست شد. 58 سال دارم. به نظر دوستان زنده می‌مانم که این لحظه تاریخی را ببینم. ظمنا 16 سال داشتم که درس را رها کردم و رفتم. دوستان آن زمان بنده میلیاردرهای الان هستند. روزی یک بار میبینم که با ماشینهای مدل بالا برام بوق می‌زنند. وسلام
سلام از کرمانشاه جانباز شیمیایی زیر 25 درصد آدم نیستن با داشتن بیماری خاص مانند سرطان چرا فرق داره با داشتن 3 فرزند چکار باید بکنم با 5 میلیون معیشت چکار باید کرد
پدر من اول جنگ که خدمتش تمام شدنی بود بردنش جنگ یک سال جهار ماه خط مقدم بوده یک ترکش هم به دستش خورده ولی کاری نی حالا قسمت نشده مجروح بشه فرقش با اونی که یک سالم جنگ نبوده یک ترکش خورده دستش بخیه خورده الان اون ماهی ۶تومان میدن بهش پدر منم از گشنگی داره کارتون جم میکنه برادرشهیدم هست
شمارا به خدا به رزمندها برسید بند 28 ماه جبهه بودم دریغ از
اینکه ی بار احوال منا بپرسند آخه ما ادمیم گناه ما چی هست که خاکمون وناموس دفاع کردیم
سلام تکلیف کسانیکه در ۱۵سالگی چهارماه ونیم کردستان جبهه رفتنددرعملیات شرکت کردند اما هیچ اهمیتی ندارند وهیچ به هیچ است بی عدالتی بالاترازاین که فرزندانمان می گویند چرا ۴ماه ونیم رفتی ، یا نمی رفتی یا۶ماه می رفتی ،،،،،!!!؟
من بچه اراکم هیچی به من ندادن هم 20 ماه در ارتش‌ بودم در 92 زری در جنگ هم بسیج 45 روز در جنگ دچار مشکل عصاب هم شدم الکی میگن به خدا قسم بی احترامی هم شنیدم تا کی بس دیگه
 سلام جانباز شیمیایی واعصاب وروان که بعد ازتایید کمسیون هنوز درصد ندادن وبدنم پرا ترکش چکارکنم پیر شدیم بعداز چهل سال رسیدگی نمیکنند
تو را خدا یه فکری به حال رزمندگان هم بکنید آنها هم همت به خرج دادند زحمت کشیدند جبهه رفتن خیلی‌هاشون بیشتر از جانبازان بالای ۲۵ درصد جانفشانی کردند مجروح نشدند یا شدند مدارک بالینیشون گم شد اینها هم باید ساماندهی شوند یه درصدی براشون در نظر گرفته بشه تا خانواده‌شان فرزندانشون در کنکور و استخدامیها از درصد استفاده کنند
با سلام لطفاً در مورد ایثارگران که کمتر از شش ماه جبهه دارند هم فکری بشه شش ماه بشه چهار ماه
باسلام وعرض ادب
بنده اگر خدا قبول کند۲سال رانند لودر بودم درخط مقدم کارم خاکریز زدن بود برای گردانهای پیاده تمام دوستانم که راننده لودر بودند یاشهید شدند یا مجروح امابنده فقط شیمیایی شدم که فقط ۵ درصد جانبازی دارم حالاکه خدا نخواسته بنده لیاقته شهادت را داشته باشم باید زمان پیری زندگی فقیرانه و سختی داشته باشم ( چرا مدت حضور در جبهه هیچ امتیاز مالی ندارد ) اماکسی که روز اول مجروح شده تاآخر عمر حقوق خوبی دارد؟
سلام و درود . پدرم ۳۰ماه در جبهه بود ایثارگر هست و وضعیت معیشتی زیر صفر میباشد ما فقط در اخبار شاهدیم حرف از استخدام فرزندان ایثارگران میزنید پس چرا عمل نمیکنید بنده ۲۷ سالمه مجرد میباشم اخه پدرانمان بد کاری کردن که تو جنگ بودن و برا خاکمان جنگیدن لطفا رسیدگی کنید ما بیکاریم تنها مشکلمون شغله
بنده ازاده سال ۵۷ هستم کلیه مدارک موردقبول به بنیاداراعه کردم که موردقبول قرارگرفت تاکنون ازادی من محقق نشدازشماتقاضای پیگیری دارم
سلام هفته دفاعی مقدس گرامی باد معسولین جانبازان عصابرون شیمیایی چند سال پیش هم مجلس حداقل 25درصد تصویب کرد شورا نگهبان هم تید کرد بخاطر خدا اجرا کنید با تشکر
در مورد جانبازان فقط در نوشته و قبل از انتخابات صحبت میشود !!! بعدا هیچ میشود البته تجربه نشان داده عملا بازگو.کننده بوده مگر غیر از این بوده و مورد دیگری جانبازانی که به درصد جانبازی اعتراض میکنند جواب میدهند اگر پیگیری کنید درصد جانبازیتان کم میشود فکر میکنم کسی که این قانون غیر مستقیم را داده جز منافقین باید باشد متاسفانه در راس کار قرار گرفته . انشالله که اصلاح شوند .
گویا جانبازان و ایثارگران قشر ضعیف و زیر پا له شدگان جامعه هستند.
مخصوصا از زمانی که قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید شد پا روی گلوی جانبازان و خانواده شهدا گذاشت با زبان بی زبانی میگوید که تا ساکت نشوید همین است
خودتان بروید بمیرید وگرنه پای ما روی گلویتان است
من ۱۴ ماه در سنندج اول انقلاب خدمت کردم کار ایثاگری هم دارم
منوراهنمایی فرمایید کجا مراجعه کنم هرجا میرم برای کار می گویند این کارتهارا قبول نداریم چه کارکنم
سلام مجلس بی خودکرداین برنامه انجام اول جانبازان خانواده شهیدحق وحقوقی شون پرداخت کندبعد
سلآم ایقدر ایثار گران مضحکه کوی برزن نکنید
خدا اون بالا همه را می بیند
سلام 11ماه22روزجبه داشتم انموقع15سال داشتم الان53سالم روانی موجی شیمیایی سرته جبه ام زدن کردنش 4ماه28روز شما میگید انصاف
به داد ما که رزمنده جبهه و جنگ‌ بودیم برسید ۳۹‌ ماه کردستان و جنوب کشور و ۱۵ درصد جانبازی بازنشسته هستم‌ و مستاجر الان ۶۲ سالمه هیچی ندارم به فکر ما باشید‌ جوانی ما رفت الان پایمان لب گور هست به فکر ما باشید‌ . مرسی .
بنده جانباز ۵ درصد هستم هیچگونه درآمدی ندارم نه یارانه بهم میدن نه کمک معیشت نه حقوق طرح معسر عقط به خاطر اینکه همسرم شاعل هست چکار کنم ابشون رو طلاق بدم تا بهم یه حقوق بخور و نمیر بدن
بداد جانبازان ورزمندگان وطن برسید حق حقوقشان بدید چه یک ماه چه چندین ماه توجهبه بودن چه فرقی دارد همه بودن اله اکبر که فرق میندازید خداوند ازتان نگذرد
سلام
اختصاص خودرو به جانبازان زیر 50درصد و ایثارگران باید در اولویت قرار گیرد.
باسلام خدمت مسئولین بی لیاقت وبی کفایت که بفکرجانبازان زیر۲۵درصدنیستند۳ساله که برای کمک معیشت پرونده تشکیل دادم اما. خبری نیست.آقای مسئول انصافا شماها وجدان دارید یا انداختین دریا .چه قانونیه
سلام لطفا پرونده ها یی که از استان ها به بنیاد جانبازان کشور ارجاع شده برای تایید در صد اقدام کنید حدود يک سال است استان خوزستان فرستاده ولی هیچ خبری نیست
باسلام بنده جانباز ٢٥ درصد ومدت ٣٢ ماه حضور در جبهه ولی بنیاد هیچگونه حقوق به من نمیدهد امان از دورغ های این مسولین
سلام بنده نزدیک ۱۰ساله پرونده تشکیل دادم واززمانی که ازمنطقه عملیاتی برگشتم باورکنیدبیش از۵کیلوپرونده پزشکی دارم توی اکثربیماستانهای ۱۰استان ازجمله ارومیه، اصفهان، شیراز،تهران،بروجن،وشهرکرد،تبریزو،،،،؟تمامانظرشان تقریبایکیه تهران رفتم پیش رئیس ایثارگران کشوربه من قول دادیک هفته کارم تمام میشه وپیش خودم بارئیس ایثارگران ارومیه صحبت کردوقول دادکارم ودرعرض چندروزحل بشه وحقوقم برقرارشه درست ۱۱بهمن ۱۳۴۰۱پیشش بودم ونزدخودم به ارومیه زنگ زدبنظرم سرکاری بود چون ارزش رزمنده ارتشی یعنی هیچ زیراچندفامیل سپاهی داریم درعرض یک هفته حقوقشان برقرارشد امیدوارم خدای ماهم برا ما هارحم کنه چهل سال مستاجری باشش فرزندوهمسرهمه بیکارتنها گناه مان لبیک به ندای امام رحمت الله علیه بودخدایش غرین رحمت کندماهازمانی غریب شدیم که امام ازدست دادیم می گذرداین روزگارگشنه ترازگشنگی باردگرنون ماست خوشتر آید
اینجانب سه باردرمنطقه مریوان مجروح شدم فقط یک پرونده وجود دارد که ۱۰درصد زده اند والان ۳۵سال کارکردم بازنشسته شدم ۸سال هم بعدازبازنشستگی کارمی کنم هنوز مستاجرهستم مسکن ملی ثبت نام کردم ۴سال هست هنوز خونه ندادن ۱۸ماهه شده ۴سال هرروز قیمت میبرند بالا من نوان ندارم دارن اونم ازمن میگرند خواهشا به دادما برسین مگر جانبازان ازمالیات وبیمه معاف نیستن ولی اینجا ۷۱میلیون مالیات وبیمه ۶۰میلیون ازما میخوان دیگرتوان ندارم فقط به دادما برسید خدا نگهدار
واقعا افرادی که یک ماه تو جبهه بوده هم باید به حق و حقوق خود برسد متاسفانه نامادری شهدا از قطع شدن بیمه درمانی خود گله دارند و همه هم سنشان بالا هستند وبیمار وازپدرشهید وحتی در زمان حیات زندگی که شهید زنده بوده توسط همین مادر ناتنی بزرگ شده آیا جای نگرانی نیست چطور دارید خدمت می کنید به خانواده شهدا این همه ماده وتفسیر می نویسید هیچ کدام در ارگانهای دولتی اجرا نمی کنند و اهمیت نمی دهند
سلام جانباز زیر ۲۵ درصد هیچ حساب میکنید درحق ما اجحاف شده در این مدت ۴۰ واندیشه سال ازما گذشت بگذارید کاری برای فرزندمان انجام دهیم انتقالی دانشگاهی تخفیف شهریه خوابگاه و...اگر نگاهی به زیر دستان کنیدبنده راضی قطعاخدا هم راضی است تشکر
130 ماه بعداز قطعنامه درمیادین مین انجام وطیفه نموده ولی دریغ از هیچ8گونه امتیازی
من ۲۱ ماه در ارتش جبهه بودم وکارت ایثارگری دارم ولی هیچ امکاناتی شامل من نشده تورو خدا فکری به حال من وامثال من که زیاد هم هست کنید
سلام مسولین محترم اگرلطف کنیید این پاداش ومعوقات رو واریز کنند ممنون میشم واقعا مریض صعب الاعلاج هستم تحت نظر دکتر ودارو ونیازفوری دارم.
سلام
چهل سال پیش در بیابانهای دور افتاده اصفهان زمینی دادند وپولش را تمام وکمال همان سال از من گرفتند ومن مجبور به فروش به همان قیمت شدم
در همان سال
اکنون من که جانباز چهل درصد شيميايي و اعصاب و روان هستم ومستاجرم هر زمان بزای دريافت زمین مراجعه می کنم می گویند پرونده زمین تو قرمز است
واکنون سالهاست سرپناهی ندارم
خدا تمامی مسولین ظالم و خیانتکار واز خدا بی خبر را که اکثرا صاحب کاخ ها وویلاهای سر به فلک کشیده بر روی خون صدها هزار شهید وجانباز هستند به جزای کارشان برسان
متاسفانه دراین دستور بازخبری از رزمندگانزیر۶ماه نیست/ ناامیدی این ایثارگران وفرزنداانشان زیاد شد
از زحمات بی پایان شما واقعا سپاسگذاریم تلاش شما برای خدمت به جانبازان و ایثارگران واقعا جای تشکر دارد و امیدوارم که این خدمات خود را به مسئولین بعد و بعدهای خود هم انتقال دهید تا در صدها سال دیگر هم تلاش ادامه یابد تا مطالبات ادامه داشته باشد ولی از عمل کردن به مطالبات و قوانین مربوط به ایثارگران اجتناب شود تا به خود ما که هیچ به نوادگان ما هم خدای نکرده خدمتی ارائه نشود و در عوض به جامعه دزدان اختلاس گران و...خدمت رسانی شود
بنام خدا من جانباز برادر شهید رزمند 68ماه در جنگ افتخار م این هست شاگرد شهید حسن باقری بودم دارای 5فرزند بدون خانه مسکن ووو در حال حاظر جایی ندارم ورزشکار و حتی تو عمرم ی نخ سیگار نکشیدم اما بخاطر بدهی مالی از سال 90تا کنون زندانم بخاطر 220ملیون کسی ندارم پارتی ندارم و شبا تو پارک میخوابم
ما جانبازان زیر ۲۵درصد هیچ مشکلی نداریم چون مظلوم هستیم ودادسی هم نداریم
سلام ،به عزیزانی که زیر شش ماه جبهه دارند فکری هم بکنید ماهم انسان هستیم خلاصه ماراهم نظر کنید
جانباز ۱۰ درصد شیمیائی هستم ولی الان ده ها ناراحتی دارم که همش مر بوط به شیمیایی شدنم هست در چندین عملیات از جمله عملیات حاج عمران در دو مرحله در میدان جنگ بودم ،اعصاب وروان، پریشانی ،فراموشی،اضطراب،و...دارم شاید بارها به بنیاد شهرستانم مراجعه کردم هیچ توجهی نمی شود وفقط از روی فامیلی ورفیق بازی به بعضی ها توجه میشود، وپیشنهاد بنده این است که دولت سیزدهم تصمیمی بگیرد که جانبازان با سابقه زیر ۲۵ ،را بعلت از کار افتادگی واسیب های فراوان دوران جنگ را به ۲۵ ذرصد ارتقاء دهد تا از مزایا استفاده کنند
آقا جان من از یک مسئول جواب میخواهم که چرا ماده۸۷ برای عده‌ای اعمال شده وشامل حالشان است ولی برای عده ای دیگر نه.من با ۱۵ ماه حضور در جبهه اعمال ماده ۸۷ را برایم متوقف کرده اند ولی برای دوست بنده با شش ماه حضور اعمال شده.و اصلا چرا از ما مدارک گرفته اند وچندسال است آن را به سرانجام نمی‌رسانند و پرونده برایمان در بنیاد تشکیل نمیدهند؟
سلام این قوانین و ماده باید شامل حال همه کسانیکه حضور داشتن تو جبه مگه قبل از جنگ بهشون وعده داده که اگه شهید میشی اینطور میدن ب جانباز اینطور و کل رزمنده ها که رفتن جنگ میدونن با رفتنشون هیچ بازگشتی نیس جز اینکه خدا بخواد دیگه درصدریش کردین اصلا چ وضعشه واقعا متاسفیم همشم الان دست مسئولانیکه حتی نمیدونن جنگ با کدوم ج نوشته میشه داره دور میخوره این بنیاد
۲۰ماه در جبهه در یگان‌های ارتش بدوک خواب و استراحت غذای حضور داشتم داشتم اعصاب وروان کمر همه ی سلامتی را از دست دادم رزمنده شدیم مدارک دادیم برای کمسیون هیچ خبری نشد همه حرفها شعاره فقط رفتن ما برای عده ای خوب شده
در مورد استخدام فرزندان ایثار گر که به خاطر یک ماه تا دوماه از قانون برنا مه ششم جا ماندند این عین بی عدالتی که گروهی استخدام گروهی هم هیچ به خاطر اینکه مجلس تصو یب نکرد.
بنده از سن ۱۴ سالگی درس مدرسه ول کردم رفتم جبهه وتا آخرین روز جنگ بطورمتناوب ۲۴ماه داوطلبانه نزدیک ۱۰عملیات شرکت کردم و عملا ۵سال درگیری جنگ بودم الان با کسی بعنوان سرباز در جبهه بوده هیچ تفاوتی در نظر گرفته نشده است ویا یک یک ماه به جبهه رفته و اسیر شده با منی در عملیات های مختلف بودم ومجروحیت های کوچکی داشتم که می توانستم با همان ها جبهه را رها کنم وبرای خودم درصد جمع کنم ولی نکردم چون هدفم چه دیگری بود حال با این قانون هابه هم می خوره یا قانون نگذارید اگه می گذارید با عادلانه باشد
سلام تبديل وضیعت فرزندان ایثار گر انجام نمی شود الان سه سال جهادکشاورزی اصفهان هیچ کس جواب گو نیست
سلام من درسال ۹۴به سپاه مراجعه کردم با کمیسیون فرستادند ۱۲درصد جانبازی اعصاب وروان تأیید شده وبعد سپاه معرفی به بنیادشهید برای کمیسیون فرستادند ولی بنیادشهید به من اطلاع رسانی نکرده بود من معراج کردم ولی فرمودند که باید دوباره ازسپاه معرفی بگیرید سپاه پاسداران فرمودند فیلان ازبالا دستور کمیسون برای جانبازان اعصاب وروان وگوش معرفی نکنید من ۳ماه۲۳روزجبهه دارم ۴۴۲۱
این دولت به رزمندگان هیچ ارزشی قائل نشده است
در مورد استخدام فرزندان ایثار گر که به خاطر یک ماه تا دوماه از قانون برنا مه ششم جا ماندند این عین بی عدالتی که گروهی استخدام گروهی هم هیچ به خاطر اینکه مجلس تصو یب نکرد.
باسلام
لطفا مطابق درصد جانبازی حق وحقوق هرفرد می‌بایست توسط بنیاد پرداخت بشه جانبازان زیر ۲۵درصد چه گناهی کردند که چیزی بهشون تعلق نمی گیره لطفا این تبعیضات را ازبین ببریدحتی یارانه هامون راهم قطع کردند وکسی پاسخگو نیست ظاهرا جانبازان با درصد پایین نیازی به مسکن وتسهیلات و پرداخت اجاره خانه و مخارج ندارند به امید برقراری عدالت
به داد جانبازان زیر ۲۵درصد برسید به ان خدایی که شما ومن می پرستم ماهانه فقط ۷ میلیون تومان کرایه خانه میدم شهرستان هم زنگی میکنم . چه فرقی داره همان رشادتهای که زمان جنگ ۷۰ درصدیها انجام میدادن ما هم انجام میدادیم گردان تکاور پیرانشهر و حاجی عمران بودم .نزدیک ۶۰ تا روستا را از دست کمله دمکرات ازاد کردیم حالا پیر شدم مستاجر وبجهایم بزرگ شدن وبیکار
سلام همه کسانی که درجنگ حضور داشتن باید دولت کمک مالی کند چون هیچکس از این عزیزان سالم نیست
سلام چرا ایثار گرانی که درجبهه بود ودرشرکت نفت پیمانکار هستن هنوز دولت اینها را استخدام نکردن مگر این طرحی که برا ایثارگران در مجلس تصویب شده برای ایثارگران نیست که بفکر این عزیزان نیست یک فکری برداری
بنده در ۲۵ مهر ۵۹ درجبهه ی غرب رفتم و در پادگان ابوذر درجبهه )(لجمن) و شش ماهه ی منقضی ۵۶ و فقط ۱۰روزه ی آخر کار به پادگان صالح آباد رفتم و کارت را پادگان دادند و الان که تقاضای کارت ایثارگری داده ام می گویند شما در خط اول نبوده آید درحالیکه پرونده ی گردان امید را دیده و تایید شده ی آنرا دارم، نیازی به پول ندارم فقط کارت ایثارگری صادر شود برای استخدام فرزندم ، باتشکر، گفتم نیازی به کمک مالی شما ندارم
با سلام خواهشمندیم نسبت بیمه تکمیلی ایثارگران تجدید نظر بفرمایید ما جانبازان زیر ۲۵ درصد نه چشم پزشکی برای عینک قبول می‌کنند و نه دندانپزشکی سن پیری هر جانبازی نیاز به عینک و دندانپزشکی دارد اگر این دو مورد نباشد بیمه تکمیلی معنایی برای ما ندارد قبلا اورژانس بیمه را قبول می‌کرد الان اینم را حذف کردید
با سلام مسیول امور ایثارگران سپاه دامغان در خصوص دادن حق و حقوق ایثار گران امتناع میکند .
با سلام و درود و عرض ادب من به عنوان یک جانباز با ۲۱ ماه خط مقدمش جبهه فکر می‌کنم که �ام خواسته‌های ما باید منتظر باشیم که در آن دنیای دیگر به ما رسیدگی شود در این دنیا خبری نیست و دست و پای بیخود نزنید حرف‌ها بسیار ولی عمل صفر خدا به داد ما برسد و السلام علیکم فکر می‌کنم باید برویم و از امامزاده‌ها شفا بگیریم از این دولت خیری نخواهد رسید ممنونم خدانگهدار
سلام.آقایونی که مسءول هستیدآخ این چه دهک بندی هست که دراوردیدمن تاپارسال دهک ۴بودم به مدت سه ماه ۲۰۰ملیون رهن خونه توحسابم بوده الان که رفتم میبینم زدن دهک ۸ترابخدایعنی چی تراکنش بانکیتون بالابوده.یعنی پول رهن تاخونه بگیرم بریزم بحساب کی که دهکم بالانره.یخورده انصاف داشته باشید.لااقل احتراض میزنیم درست برسی بشه بقرآن دیونمون کردید
درصده مربوط به زمانی بود که جانبازانجوان بودن و بر مجروحیت غلبه کردن اما حالا عکس آن است. اکثرا بالای 60 دارند و حالا مجروحیت است که انتقام میگیرد و بر پیری ما پیروز شده. نوبت آن است که درصدهای کذایی را بردارید و جانباز را فقط بنام جانباز بشناسید نه درصد.
چرا به رزمندگان شش ماه به بالا هیچ تکریمی نشده شان اینها همطراز شهداست ولی نه دولت نه نماینده ها توجه نداشته و ندارند
اگر صد سال در مشکی کنند دوغ
همان دوغ است، همان دوغ است، همان دوغ
بابا خجالت بکشید، شرم کنید. چرا من باید انتظار داشته باشم نماینده ای که ماهیانه صد میلیون فقط حقوق میگیره، دولت به مصوبه اش اعتنا کنه. رزمنده بسیجی بودم با ۱۱ ماه منطقه، مدرک فوق لیسانس دارم و الان با ۵۷ سال سن هنوز مستاجرم و کار ثابتی هم ندارم. حالا تو مجلس هی مصوبه بدن هی قانون تصویب کنن خب که چی؟
بنده و ۱۹ نفر دیگه مدت سی است بصورت شرکتی در اداره برق سی سال خدمت کردیم و همه گی در طول این سی سال با هم بازنشست شدیم وتحت پوشش قانون کار به صورت کارگری مشقول بودیم ایا چرا همه انها دو حقوق می گیرند و تنها به بنده حقوق نمی دهند در صورتی که دارای رای از کار لفتادگی حالت اشتقال هم دریافت کردم مگه گناه من چیست ایا روز قیامت چه کسی باید جوابگی بنده باشد
خواش می کنم به این موضوع رسیدگی شود یه چند تا نامه به بنده دادن تمام ادارات برام تاید کردند و همه مدارک تحویل واحد حقوقی دادم و دیوان کشور هم به سود بنده رای تاید کرد و به بنده گفتن انشااله از ماه اینده شما هم دو حقوقی هستی ولی هیچ گونه خبری نیست و مثل توپ فوتبال این سی سال من را پاس می دهند امید وارم رسیدگی شود
همزمان باعملیات مرصاد درجنگ حضورداشتند یک ترکش هم خوردم تمامبیمارستان ها راهم بمباران کرده بودن بیمارستان اسلام ابادغرب هم آتیش زده بودن پرونده بالینی ندارم آن زمانمان بود جنگ تمام شدحالاانصاف راکجابردیدوپنهان کردید میگید کمتراز۶ماه جبهه دارید ولی آقازاده ها احترامشون بیشتر بهتره بترسیدازخشم خداوند واه رزمنده های باغیرت که جانشان را گذاشتند کف دستشون جلوی دشمن راگرفته حالاعده ای به نون ونوارسیدن
در حق جامعه ایثارگران هرچه گفته میشود شاید بتصویب مجلس برسد ولی دولت انرا اجرا نمیکند بخصوص دولت سیزدهم اگرهم دولت اجراکند باتبعیض انرا اجرا میکنداین قشر که بدون هیچ توقهی سینه راسپر توپ وتانک دشمن کردیم وهنوز شش ماه از جنگ نگذشته بود صدام به غلط کردن افتاد واین ایران بود به پشتوانه رزمندگان صلح را نپذیرفت ایا ما درجنگ کوتاهی وغفلت کردیم که الان بازیچه دست اموز دولت شدیم هزاران ماده وتبصره در خصوص رفاه حال جامعه ایثارگران تصویب شده ولی دریغ از اجرا شدن. توسط دولت سیزدهم
سلام سپاه من رابه کمیسیون فرستادند ۱۲درصد جانبازی اعصاب. وروان وگوش کمیسیون موج انفجار درجبهه تأیید شده ۱۳نفرازفرماندهای سپاه وروانی محترم تأیید شده من رابه کمیسیون بنیادشهید معرفی کردان ولی به اطلاع ندادندمی گوینده شما به کمیسیون نیامدید باید دوباره معرفی ازسپاه بیاورد ما شمارابه کمیسیون بفرستیم به سپاه مراجعه کردم می فرمایند به ما دستور دادند جانبازان اعصاب وروان وجانبازان شیمیایی به کمیسیون نفرستیم این عدالت است دشمن من بیمارستان شهید بقائی بستری بودم اهواز رفتم می گویند آمدن‌ شما به بيمارستان هست ولی چندروز بستری شده وجودندارد واین به اسلام سپاه پاسداران همن را نوشته بودن
مسئولين منتظر هستند انشاءالله الباقی جانبازان جنگ تحمیلی
بعد از ۳۵ سال از پایان جنگ که عمدتا پیر و پاتال هم شده‌اند
عروج کنند تا آنها هم نفس راحتی بکشند ! الان سالروز جنگ و دفاع مقدسه مثلا فقط حرف و وعده الکی بدن
دریغ از اینکه یه نیم نگاهی به جانبازان داشته باشند چون ماشاالله بخور زیاده و سفره انقلاب هم پهن ! اسم جانباز که میاد مسئولین کشور یاد هووشون میفتن .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi