شناسه خبر : 103683
دوشنبه 27 شهريور 1402 , 16:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امروزو در شعبه نهم دادگاه رسانه با حضور هیات منصفه

دادگاه شکایت بانک دی از فاش نیوز برگزار شد

مدیر مسئول فاش نیوز ضمن گزراشی از فعالیت های این پایگاه خبری حوزه ایثارگران، به اظهارات رییس بیناد شهید در خصوص فساد در بانک دی اشاره کرد و اینکه این مورد نیز در راستای همین افشای فساد...

فاش نیوز - دادگاه شکایت بانک دی از فاش نیوز پیش از ظهر امروز در دادگاه کیفری یک استان تهران و با حضور قاضی شعبه نهم و اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، قاضی کریمی در ابتدای جلسه رسیدگی که از ساعت یازده تا اذان ظهر ادامه داشت، ضمن استماع گزارش نماینده دادستان و قرائت کیفرخواست صادر شده از دادسرای فرهنگ و رسانه، از وکیل بانک دی خواست تا مطالب خود را بیان کند.

وکیل بانک دی طی اظهاراتی که در هنگام بیان توسط دادگاه مکتوب می شد، ضمن اعلام شکایت نسبت به درج خبر وام بی‌ضابطه 500 میلیارد ریالی در بانک دی شعبه دروس، اظهار کرد فرد قید شده در خبر را نمی شناسد و تقاضای پیگرد قانونی فاش نیوز را کرد.

قاضی در حضور هیأت منصفه از مدیرمسئول فاش نیوز خواست تا به اتهامات وارده پاسخ دهد.

بهروز ساقی، مدیر مسئول فاش نیوز ضمن گزارشی از فعالیت های این پایگاه خبری حوزه ایثارگران، به اظهارات رییس بیناد شهید در خصوص فساد در بانک دی اشاره کرد و اینکه این مورد نیز در راستای همین افشای فساد بوده است.

تاکید قاضی دادگاه بر معرفی و اعلام سند خبر وام 50 میلیارد تومانی بود و اینکه فاش نیوز باید سند این خبر را به دادگاه ارایه نماید.

هیأت منصفه نیز در این جلسه خواستند تا در صورت امکان از طریق استعلام از بانک دی، شعبه دروس استعلام شود تا صحت و سقم خبر اعلام شود.

در این جلسه که معاون دعاوی بانک دی نیز که بدون مجوز و معرفی‌نامه قانونی خود را به عنوان معاون وکیل معرفی می کرد، حضور یافت که اظهاراتی را نیز مطرح کرد؛ که در اواخر جلسه مشخص گردید وی معرفی نامه ای به عنوان نماینده بانک نداشته است. در حالی که برابر قانون احدی بجز افراد ذی سمت در پرونده، کسی حق سخن گفتن در دادگاه را ندارند.

گزارش مبسوط جلسه این دادگاه متعاقبا منتشر خواهد شد.

اینستاگرام
بانک دی محکوم است.
اما چه فایده...!
با یک گل که بهار نمیشه!!!
به مسئولین اختلاس کنندگان بانک دی بگوئید
ترسمت ای خفته در دامان کوهی سیل خیز -- آب نگذاری زسر تا آبت از سر بگذرد
بانک دی را احمدی نژاد راه انداخت آن موقع که حقوق ما 260 هزار تومان بود هشتاد و پنج هزار تومان در دو سه نوبت از حقوق ما کم کردند و هشتاد و پنج هزار تومان دولت احمدی نژاد به ما داد و ما صاحب 1700 سهام در بانک دی شدیم تا الان که حدود 16 سال می گذرد این بانک دی وارد بورس شد و چند سال بعد فرا بورس شد و ارزش سهام ما چند صد برابر شد و تا حالا یک ریال به ما ندادند چه پول ها که این بانک دی اختلاس کردند خدا اگر در زندگی به این انگل ها آرامش در زندگی شان بدهد استغفرالله باید به عدالت اش شک کرد این پول ها به حق پنج تن آل عبا خرج دوا دکترشان می شود آخه حق شهدا و جانبازان خوردن داره ؟؟!!
بنام خدا: ایکاش این مسئولینی که به واسطه ایثارومقاومت وایستادگی یک دهم جمعیت کشوردرزمان جنگ مسئولیتی گرفته اندوامروزمدیرومتصدی امورشده اندمیفهمیدندتوی این دنیای فانی میهمانی بیش نیستندوبه جای طرح شکایات به معضلاتی که درحیطه کارشان ببارآمده است میرسیدندآنوقت اینهمه مشکل نداشتیم
باسلام واحترام
یک بزرگواری میگفت امام زمانی ها از آبرو گذاشتن ترس ندارند واین یک کد است ومیزان وزن کشی واین مشخصه در دکتر ساقی عزیز به عینه نود پیدا کرده است .بفرموده قرآن کریم براستی حق آمدنی وباطل رفتنی است. دعای همه ایثارگران پشت وپناهت باد دکتر عزیز و همه کارکنان سایت فاش نیوز .
سلام وعرض ادب به محضر جناب ساقی عزیز وجناب مجتهدعزیز وهمه فاش نیوز ها درودوهزران درودبرشماعزیزان که همیشه سخنان بحق ودرست گفته ایدوممنونیم، خداوندبه شماعزبزان سلامتی و تندرستی دلخوش عنایت فرماید، جمعی از جانبازان
سلام علیکم. برهیچ عقل سلیم و وجدان بیدار پوشیده نیست که ایثارگران دفاع مقدس که ازسنین جوانی ونوجوانی درسالهای مبارزه قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی تا سالهای اولیه قبل ازجنگ تحمیلی هشت ساله استکبارجهانی علیه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و صحنه های بعدارآن درفتنه۱۳۷۸ و۸۸و۹۸ تا۱۴۰۲ طبق پیمانی که باامامین انقلاب اسلامی بسته بودند حضوری فعال و مسئولیت پذیرانه داشتند و خواهندداشت،طبیعیست که دربرابرکوچکترین انحراف یا زمینه انحراف درهرجایی که احساس نمایند حساسیت بخرج داده و دلسوزانه درجهت رفع پیدایش زمینه یا زمینه های فساد به نهادهای نظارتی مربوطه اطلاعرسانی نمودند. مسئولان محترم میبایست این احساس مسئولیتها را ارج نهاده و خصوصا نسبت به ایثارگران سیاست تشویقی را درپیش بگیرند،هرچند گاهی ممکن است دراطلاعرسانیهای دلسوزانه ایثارگران درهرزمینه ای به متولیان امر ،خلافاتی غیرعمد هم پدیدارشود و ازآنجاکه همگان برنیت قلبی پاک و بی آلایش عنصرایثارگر واقفند نبایدبنارا بر بازخواست ومحاکمه بگذارند، چه آنکه هرروزوهرساعت درفضای مجازی حرفها ومطالبی علیه ارزش های انقلاب ونظام و حتی حمله به باورهای دینی واعتقادی مردم و انواع تهمتها پدیدارمیگردد که اولین موضع گیریها درجهت دفاع ازارزشها و اعتقادات ازطرف ایثارگران صورت می پذیرد درحالیکه دراکثرموارد هیچ حرکتی ازجانب نهادهای نظارتی مربوطه دیده نمیشود، و عجیب است که انگارحساسیتها فقط نسبت به ایثارگران متعهد وحاضردرصحنه ها بکارگرفته میشود و احضار و دادگاه و... . خانواده معززشهدای والامقام و ایثارگران آزاده وجانباز ورزمندگان متعهد که بربیعت خودباامامین انقلاب اسلامی پابرجاماندند و نسبت به امورجاری کشور حساسیت نشان میدهند وطبق سفارشات متعددرهبرمعظم انقلاب هیچگاه وتحت هیچ شرایطی ازمطالبه گری دست نکشیده ونمی کشند حتی اگر در دادگاهی محکوم هم بشوند و به زندان هم بیفتند، هیچگاه محکومیت خودرا پای ارزشهای انقلاب اسلامی ومنویات رهبرمعظم انقلاب نخواهندنوشت بلکه دراین مسیر کوشاتر ازقبل خواهندشد.سابقه آزادگان دفاع مقدس نشان می دهد علیرغم مرارتها ورنجها ومجروحیتها و اسارت درچنگال دشمن بعثی اما نه تنها ذره ای ازاعتقادوباورشان به انقلاب اسلامی ورهبری ولایت فقیه و حقانیت دفاع مقدس کاسته نشد بلکه به شهادت نگهبانان بعثی و ماموران صلیب سرخ جهانی،دراسارت هم آن خصوصیت انقلابی و باورهای خودرا ازدست ندادند بلکه هرروز قوی ترازگذشته دربرابر ظلم بی حدواندازه رژیم بعث صدام قدبرافراشته وسرانجام مزد استقامتها و پایداری خودرا گرفتند و سرافرازانه و باافتخار به میهن اسلامی بازگشتند. و جانبازان عزیز علیرغم دردها ورنجهای جسمی وروحی روزافزون اما هیچگاه دربرابر کم کاریها وترک فعلهای متولیان امر دست ازباورها و اعتقادات انقلابی نکشیده بلکه دلسوزانه و فعال نسبت به مطالبه گری ازمسئولان همچنان درصحنه حضوردارند. برمسئولان امر فرض است به جای برخوردبا مطالبه گری ایثارگران ،هر چند منکراشتباه غیرعمدی نبوده ونیستیم، اولا نسبت به وظایف مصرح قانونی خودشان دراجرای مصوبات کوشاباشند، وثانیا از این ظرفیت ناب و بی آلایش مطالبه گری ایثارگران نهایت بهره مندی درراستای مبارزه باهرنوع خدای نکرده کجروی وفساد را ببرند. ازخداوند متعال برای خدمتگزاران به کشورونظام وانقلاب اسلامی سلامتی وبهروزی مسئلت مینمایبم.
عرض سلام. با توکل به خدا این بار هم فاش نیوز با سربلندی و اقتدار از این دادگاه بیرون خواهد آمد و روسیاهی برای دشمنانش خواهد ماند.
دست خدا همواره با فاش نیوز و حاج آقا ساقی است.
عرض سلام خدمت دوستان جانباز و ایثارگر
زمانی که قصد داشتم اوایل شهریور ، مطلب (روزگار من با فاش نیوز) را بنگارم ، که اکنون در قسمت زنگ خاطره سایت منتشر شده باقی مانده ، در تماسی که با آقای ساقی داشتم و قصدم را از نگارش این خاطرات با ایشان در میان گذاشتم ، آقای ساقی از بنده درخواست کردند وارد جزئیات اختلافاتشان با بنیاد نشوم و موضع گیری هم نکنم ، چون خودشان قصد دارند با طی روال قانونی این موضوعات را حل کنند و بنده هم گذرا در یک خط و جمله صرفا" با اشاره ای از آن گذشتم ، اما اکنون که می‌بینم دوستان عزیز و همرزمان سابق ، با قید نام کامل خودشان کامنت گذاشته و از آقای ساقی حمایت و پشتیبانی کرده‌اند ، بی‌معرفتی است که پشت آقای ساقی را پس از این همه زحمات چندین ساله خالی کنیم.
به یاد دارم چندین سال پیش آقای ساقی برای حمایت از یک مادر شهید از یک شهرستان دور و محروم کشور، به دادگاه مطبوعات خوانده شدند که در آن روز دادگاه ، دوستان جانباز ویلچری در جلوی دادگاه تجمع کرده و از آقای ساقی تمام قد حمایت کرده و در نهایت آقای ساقی تبرئه شدند.
امروز هم چون تصمیم گیرنده هیئت منصفه مطبوعاتی بوده ، که رای بدهند حق با کیست و فقط یک فرد تصمیم گیرنده نیست ، بنده بدون هیچ تردیدی به صداقت و شرافت کاری آقای ساقی ایمان داشته و دارم ، بر خلاف سکوتی که از حدود شش ماهه پیش نسبت به عملکرد بنیاد اختیار کرده بودم ، امروز دیگر این سکوت را جایز ندانسته ، لذا از دوستانی که با فاش نیوز همراه بوده‌اند تقاضا دارم ، بدون هیچ نگرانی با نام کامل خود از آقای ساقی حمایت کرده و مطمئن باشید هر چقدر حمایت شما بیشتر باشد ، هیئت منصفه دیگر نمی‌تواند بی تفاوت از این همه حمایت ایثارگران چشم پوشی و اغماض کند ، صاحب حق را با حقانیت تبرئه خواهد کرد. سپاس و درود به همه دوستان جانباز و خانواده محترم ایثارگر کشور برای این اتحاد و همدلی
سلام
جامعه ایثارگری با تشکر از جانباز معزز جناب آقای دکتر ساقی به خاطر افشای تخلفات صورت گرفته در بانک دی به مدیران بنیاد توصیه می کند که بیش از فرار به طرف جلو به اصلاح تخلفات در این نهاد مقدس بپردازد.
با سلام و ارادت . ساقی جان از دادگاه بخواهید از بانک مرکزی در خصوص مورد اتهام بانک دی استعلام بعمل آورد. البته شاید استعلام هم گرفته شده و برای دادگاه انتساب اتهام به بانک دی محرز شده باشد. والله اعلم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi