شناسه خبر : 104079
یکشنبه 09 مهر 1402 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات ۵ هزار شهید خراسان رضوی ثبت شد

فاش نیوز - حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی گفت: ماهانه ۴۷ نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم که طرح نهضت ثبت خاطرات شهدا را آغاز کرده‌ایم و تاکنون خاطرات ۵ هزار شهید ثبت شده است.

خاطرات ۵ هزار شهید خراسان رضوی ثبت شد

به گزارش دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز (شنبه) در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ویژگی امام و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت غیرت داشتن است و امروز دشمن این غیرت را هدف قرار داده است.

وی افزود: ملت ما راه عاشورایی را ادامه داده و برخی فکر می‌کنند نسل جوان ما از دست رفتی در حالی که برخی از آن‌ها حماسه می‌آفرینند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص بود، ولی در فتنه‌های اخیر دشمن مشخص نیست و شاهد بودیم برخی‌ها در کشور دارای سمت‌های بلند پایه بودند، ولی درگیر فتنه شدند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی عنوان کرد: در زمان داعش هم شاهد بودید که خط غیرت و جهاد ما بیشتر و مستحکم‌تر ادامه پیدا کرد و این نشان می‌دهد هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند، امروز مرز‌های جغرافیایی ایران آنچه چیزی نیست که روی نقشه است مرز‌های ایران شیعیان در کل جهان است و امروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از مظلومین در دنیا دفاع کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: ما تنها خدمتگزار خانواده شهدا نیستیم، بلکه خدمتگزاران صاحبان آخر الزمان هستیم و مفتخریم که نوکری ۱۸ هزار شهید و ۳۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان را می‌کنیم و از جمعیت ۶ میلیون نفری استان همگی با خانواده شهدا نسبت دارند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی بیان کرد: شهدا و جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی بیشترین دارای همسر و خانواده بوده اند که نشان می‌دهند که علقه داشته اند، ولی در این راه قدم نهاده اند.

وی ادامه داد: رویکرد ما تحولی است و در یکسال گذشته خدمات توانبخشی به ۶۸۲۷ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته و ۵۱۲۱ نفر خدمات بالینی دریافت کرده اند که رشد ۷۴ درصدی داشته، اشتغال رشد ۲۴۴ درصدی داشته و تبدیل وضعیت ۱۱۸۸ نفر در استان صورت گرفته و برخی دستگاه‌ها هنوز عمل نکرده اند که اگر عمل نکنند شکایت خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: مددکاری ۴۰۱ جلسه برای ۲۵ هزار نفر صورت گرفته و شورای ترویج ۷ جلسه داشته ایم که ۶۵ مصوبه داشته که یک مورد آن جشنواره بین المللی فیلم ایثار در خراسان رضوی بود که بعد ۳ ماه فراخوان از ۳۰ کشور بیش از ۱۲۰۰ اثر رسید که حتی از آمریکا فیلم داشتیم که ۱۷۰ فیلم در مورد حجاب بود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی خاطر نشان کرد: تنها استان کشور که فیلم سینمایی ساخته خراسان رضوی بوده و استقبال خوبی شد و قسمت‌های بعدی آن را ساخته ایم، در ایام اربعین زیارت نیابتی از سوی شهدا را انجام دادیم که خراسان رضوی در بیشتر زیارتگاه‌ها حضور داشت و موکب خادم الشهدا برپا شده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi