شناسه خبر : 104366
سه شنبه 18 مهر 1402 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حل مشکلات جانبازان از حرف تا عمل

این روزها آخرین مهلت وزارت صمت برای اعلام اسامی جانبازان دارای شرایط واردات خودرو می‌باشد، که متاسفانه تاکنون خبر یا حتی نشانه‌ای از این خبر وجود ندارد...

فاش نیوز - مدتی است که سئولات بی‌شماری در رابطه با مصوبات و حقوق قانونی جامعه محترم ایثارگران در حوزه‌های مختلف مطرح می‌شود که متاسفانه هیچ مسئولی که در آن حوزه در مقام پاسخگویی می‌باشد، جوابگو نیست. دلیلش هر چه که باشد به اعتقاد من این نشانه عدم تعهد و توجه آن مسئول در آن جایگاه و عدم پاسخگویی در آن مقام است.

یکی از موضوعات مهم این روزها که به آن پرداخته شده و مستقیما با زندگی روزمره جانباز در ارتباط است، موضوع قطع‌کردن سهمیه سوخت عزیزان جانباز است. واقعا مسئولان ذیربط چه پاسخی برای جانبازان عزیزی که نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند دارند؟

آقای مسئولی که این سهمیه را قطع کرده‌ای، آیا می‌دانی که این جانبازان عزیز حتی اگر هم بتوانند، به ناچار از سامانه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، فارغ از مشکلات مربوط به آن، به علت عدم وجود زیرساخت‌ها نمی‌توانند از حمل نقل عمومی استفاده کنند؟ البته مطلع شدیم که طبق خبرها و انتشار مصاحبه در فاش‌نیوز، تنها صدای جانبازان و ایثارگران، پیگیری قطع سهمیه سوخت جانبازان با جدیت در دستور کار فراکسیون محترم ایثارگران مجلس قرار گرفته که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد. البته از برادر محترم جناب دکتر نوروزی و اعضای محترم کمیسون ایثارگران مجلس که خالصانه به ایثارگران عزیز خدمت‌رسانی می‌کنند، توقع داریم که موضوع ماده 48 مربوط به اشتغال فرندان را هم همچنان در اولویت قرار دهند و با تصویب آن در مجلس، عزیزان ایثارگر را بار دیگر شاد کنند.

موضوع دیگر در مورد خودروی جانبازان است که طبق شواهد و قرائن مربوط به مصوبات دولت، اگر بنیاد شهید تا قبل از هجدهم شهریور که مهلت قانونی یک‌ماهه برای ارسال اسامی جانبازان به وزارت صمت بوده است، اقدام به ارسال اسامی نموده باشد - که طبق مصاحبه و اظهارات مسئولین محترم بنیاد با خبرگزاری بنیاد شهید - این امر محقق گردیده است.

این روزها آخرین مهلت وزارت صمت برای اعلام اسامی جانبازان دارای شرایط واردات خودرو می‌باشد، که متاسفانه تاکنون خبر یا حتی نشانه‌ای از این خبر وجود ندارد. انتظار می‌رود وزارت محترم صمت با توجه به گذشت ماه‌ها از موضوع واردات خودروی جانبازان، نسبت به اقدام عاجل در این مورد اقدام کند و تمهیدات لازم را فراهم آورد.

موضوع دیگر در رابطه با معوقات حق پرستاری است که آیا بنیاد شهید قصد پرداخت این معوقه را دارد‌؟ اگر ندارد چرا علت قانونی عدم پرداخت را اعلام نمی‌کند؟

موضوع دیگر در رابطه با تردد خودروی جانبازان در بزرگ‌راه‌ها می‌باشد. حالا که اکثر عوارضی‌ها برداشته شده، چرا مسئولین محترم بنیاد با مسئولین وزارت راه موضوع عوارض جانبازان در بزرگراه‌ها را برای ثبت شماره جانبازی در سیستم عوارضی الکترونیک و معاف از پرداخت را مطرح نمی‌کنند تا این موضوع برای همیشه حل شود؟

البته موضوعات مهم دیگری ازجمله دارو و درمان و... وجود دارد که در فرصت های بعدی مفصل‌تر به آن خواهیم پرداخت.

|| داود گودرزی (آزاده ده‌ساله، جانباز پنجاه‌درصد)

اینستاگرام
درتائیدنوشته،نویسنده محترم،قابل ذکراست اگرقانونی تصویب وابلاغ میشود،همه دربرابرا آن بایدتسلیم باشیم،چون قوانین بادرنظرگرفتن جمیع شرایط نوشته میشود،وساعتهاکارشناسی میشود.اماچه اتفاقی میافتدکه مجریان دراجرای آن اهمالکاری میکنند؟چرامرجعی جهت رسیدگی به عدم اجرای قوانین نیست؟چراعده ای خودرافراترازقانون میدانند؟وهزاران چرایی دیگر،،،،آزاده وجانباز50%
واقعا از وقتی قاضی زاده و این مدیران از خود راضی که باهاش آمدن بنیاد .. وضع ایثارگران در هم پیچیده و به مشکلاتشان اضافه شده!
و حرف اضافه زده بشه ، داخل گونی خواهند شد ...
حرفی که به بنده از دفتر مدیر تهران بزرگ زده شد برای یک گزارش فساد!!!
آخرین وضعیت واردات خودروی خارجی ملی‌پوشان فوتبال ایران
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صدور مجوز واردات خودروی خارجی ملی‌پوشان فوتبال ایران گفت: در این راستا برای واردات ۳۲ خودروی خارجی مجوز صادر شده است و تاکنون ۱۳ دستگاه خودروی آن از گمرک بوشهر ترخیص شده است.
علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ... در بوشهر، با بیان اینکه 14 گمرک در استان فعال است، اظهار داشت: بیش از 85 درصد کالاهای صادراتی استان بوشهر از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در عسلویه انجام می‌شود.
وی با اشاره به صدور مجوز واردات خودرو از گمرک بندر دیّر، افزود: اکنون 4 گمرک بوشهر، کنگان، گناوه و دیّر دارای مجوز ترخیص خودروی خارجی هستند.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صدور مجوز واردات خودروی خارجی ملی‌پوشان فوتبال ایران گفت با توجه به مجوز یادشده بازیکنان تیم ملی با پرداخت تمام عوارض و ‌حقوق گمرکی می‌توانند نسبت به واردات خودرو و ترخیص آن اقدام کنند.
سلیمانی با ابراز اینکه مجوز واردات خودرو و ترخیص آن از گمرک ویژه بازیکنان تیم ملی فوتبال صادر شده است اضافه کرد: 32 مجوز برای بازیکنان تیم ملی فوتبال برای واردات خودروی خارجی صادر شده است که تاکنون 21 خودرو وارد گمرک بوشهر شده است.
وی اعلام کرد: 8 خودروی آن در مرحله تشریفات گمرکی قرار دارد و تاکنون 13 دستگاه خودروی آن از گمرک بوشهر ترخیص شده است.
مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از مجموع 32 مجوز واردات خودروی خارجی ویژه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران 11 خودروی آن وارد نشده است. 18 مهر 1402
سلام ؟ ماشن واردتی برای قشر خاص هستش من که پول نداریم ماشین وارداتی بخریم در ضمن ماشین داخلی با بهای ما نمی دهند شناص هستش قراعه کشی اگر ماشین داشته باشیم دست دوم باز هم می گویند دهگ در آمدی بالا هستش و دراعوضی ها چرا تبض هستش همه ایثارگر و جانباز هستند یک سوال واقعا دور رزمنده با هم وارد عوارضی میشوند یکی چون درصد بالاتر هستش بدونه هزینه رد میشود و دومی کارت در میآورد عوارضی می گوید باید پول بدهی آیا عدالت هستش یا نه واقعا برادران مسول خودتان را جای ایثارگران و جانبازان زیر بیست پنج.درصد بگذارد حقوق منعیشت به حداقل فعلا نرسیده .دارو و درمان و هزینه زندگی انشالله سید بزگوار امیر حسین قاضی زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد بفکر چاره و تصویب قوانینی خوب در مجلس شورای اسلامی باشید همچنین مجلس و دولت یاری کنند رییس بنیاد شهید جهت مطالبات جانبازان و ایثارگران زنده موفق باشید در پناه شاه چراغ
سید بزگوار امیر حسین قاضی زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد سرشان شلوغه
برادرعزیز
داری به کی این حرفها و میزنی؟!
هیچکی گوشش بدهکار نیست!
به فراموشی سپرده شدیم!!! تمام م م.....
این همه دم از واردات خودرو زدند!!!
هیچ تغییری نکرده است!!!!!
خودرو سازان خودرو می‌سازند و وارد هم می‌کنند!!!!!!!!!!
به هر حال هیچکس مجاز به واردات خودرو نیست!
آش همان آش و کاسه همان کاسه...!!!
نه حقوق مکفی!!!
نه مسکن به شکل واقعی!!! فرمایشی!!!!!
نه خودرو!!!
نه یارانه حکمت کارت طبق ماده 54...!!!
نه اجرای قانون جامع.....!!!!!
و نه هیچ و هیچ و هیچ...!!!
از درون ما میسوزیم!!!
از بیرون مردم!!!
مردم فکر می‌کنند ماها نیاوران نشینیم!!!!!
اما دریغ از حلبی آباد...!!!!!
کوه بیستون را عشق کند... و شهرتش فرهاد برد.
ما کاشتیم و دگران خوردند...!!!
باز هم ما میکاریم و دگران می‌خورند...!!!
هنوز هم ارباب رعیتی زنده است...!!!!!
اخیرأ هم رئیس مجلس قانون گذاشته که روستاها کدخدا و ارباب و خان داشته باشند!!!!!!!!!!
منتهی به شکل دیگر که می‌گوید روستاها را به حال خود رها کرده ایم و باید بزرگی داشته باشند...!!!
کدخدا و ارباب و خان..... دولتی!!! و...
محسن:
حدود ۴۰ سال پیش ما را چشم و چراغ کشور می نامیدن و اسم مان رزمندگان اسلام سلحشور و حماسه آفرین بود .ولی الان اسممان تغییر کرده به. خل وچل . قاطی کرده قرص هاشو نخورده. دک دیونه. روانی .اعصاب روان. موجی. ضد انقلاب. ضد ولایت فقیه. طلحه و زبیر.،شمر هم جانباز بود،زیاده خواه، طلب کار. پرتوقع . متمارض و دورغگو و قالتاق. در یک عنوان کلی سر بار دولت شدیم. و بین بنیاد ، سپاه ، ستاد نیروهای مسلح. آمورش و پرورش و بیمه دی مدام ما را پاس کاری میکنند. انگار که مسولین خرشان از پل پیروزی گذشته است و به ریش ما میخندند و اگر اعتراضی بکنیم که جوابی نداشته باشند مستقیم یا غیر مستقیم میگن میخواستی جبهه نری!!! و الخ. شما مجاهد هستید بخاطر خدا رفتید.حرف نزنید اعتراض نکنید اجرتان از بین میره. وقتی مردیم تازه می شیم شهید جانباز سرافراز که بعد از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از جنگ به دوستان شهیدش پیوست و ما دوباره عزیز میشویم این عزیز شدن خرجی برای مسوولین ندارد . و تازه از شر هزینه ها و اعتراضات یک نفر خلاص شدن و شاید هم خوشحال یکی کمتر بهتر. .و باز هم همین شهید را مصادره به مطلوب میکنند. و استفاده ابزاری .و شاید سرانجام یه خیابان یا یک کوچه را بنام وی قرار میدهند که هیچ خرجی هم ندارد. و مسوولین دور از جون شما اگر حددت و همت کنند سال یک جشنواره بزرگداشت با هزینه های گزاف برای شهدا برپا میکند که هیچ سودی هم نداره برای ملت.تا بیشتر کارخودشان و رفتارشان را توجیه کنند که به اصطلاح انقلابی هستند.آهای مسولین چرا تا وقتی اینان روی زمین هستن کاری برایشان نمیکنید؟؟؟ شاید این مرده پرستی را هم از گذشتگان به ارث رسیده !!!.یاد ندارم توی این36سال مجروحیتم مسوولی به ما سر زده باشد و گره و مشکلی از کار ما را باز کرده باشد. فکر میکنم خرشان از پل گذشته و دیگر نیازی به ما ندارند. درویشی شبی را در خانه کدخدا و برزگ ده مهمان بود .درویش رو به کدخدا کرد و گفت اگر من امشب در خانه تو بمیرم چه کار میکنی ؟؟کدخدا گفت برای تو مراسم میگیرم و غسل و کفن میکنم و در قبرستان مسلمین دفن میکنم. درویش گفت هر آنچه که قراره پول کفن و ۰۰۰ بدی الان بمن بده و هرقت من مردم بی غسل و کفن هر جا شد خاک کن. با عرض پوزش صرفا یه درد دل بود
هم از درون می سوزیم و هم از حرف مردم (بیرون).
دولت و مجلس هم در حال ریل گذاری و حکمرانی هستند...!
چند صبایی تحمل باید تا از رنج و درد و حرف مردم و شعارهای توخالی وبی عملی مسئولان راحت شویم
ج. شیمیایی.
باسلام کدوم سیدمیگی سیدبزرگواری که شمامیگیدواسمش میبری دراین ۳سالی که واردمکان مقدسی مثل بنیادشهید وامورایثارگران شده کاری بابنیاد شهیدکرده که آدم رغبت نمیکنه بگه من ایثارگریاجانبازم واقعااینوجدی میگم حالم داره ازکارهای مثلااین ادم بهم میخوره بمن که حدود۵۰ یا۶۰میلیون ضرر زده حالا شماحساب کنیددوتادنشجودردانشگاه های ازادداشته باشیدوباواردشدن این اقابه بنیادشهید وامورایثارگران به شمابگن اقاشمابایدشهریه بچه های دانشجوی خودت راخودت پرداخت کنی بنظرشماتکلیف چیه بااین همه تبلیغات که برعلیه شماخانواده شهدا و ایثارگران میشه حالابعدازاین همه تحمت که شماتمام بودجه دولت رامیخورید حالا یه نفربیادوارداین ارگان انقلابی ومقدس بشه وتمام کاسه کوزه رابزنه وبشکنه بنظرشمابایدچکارکنی ویاچیکارازدستت میادکه انجام بدی ودراین مدت تنهاکاری که نکرده دفاع ازحق وحقوق ایثارگران بوده وهیچ کسی هم ازماسئوال نمیکنه که ازکارهای این اقارضایت داریدودرضاهرکه همه برای ماکارمیکنندولی درعمل همه ضدماهستندمامثل ملت مظلوم فلسطین هستیم همه ازماصحبت می‌کنند ولی درظاهردرعمل ازاسرائیل غاصب حمایت میکنندبنیادشهیدحال حاضرهم شده عین دولت فلسطین ورئیسش هم شده عین ابومازن درظاهردولت فلسطین هست ولی درباطن باملت فلسطین مظلوم مبارزه میکنه ومبارزان رادستگیرمیکنه
به نام خدا
با سلام و احترام خدمت همقطاران عزیز
حکایت امروز روز ما نخاعیان حکایت بس دردآور است
تحریم نیازهای اولیه (مانند یورین بگ) که از نان شب واجبتر است توسط بنیاد من را یا این حکایت جالب و پند آموز انداخت:
ملا نصرﺍلدین خری داشت که مانند عضوی از خانواده اش بود و هر روﺯ
یک مشت اﺯ علف خرﺵ کم می کرﺩ
تا به نخورﺩن عادﺕ کند..!
از ملا نصرﺍلدین پرسیدند: نتیجه چه شد؟
ملا نصرﺍلدین گفت: نزﺩیک بوﺩ عاﺩت کند که مرﺩ!
ما هم مردیم و عادت نکردیم
انالله و انالیه راجعون
سلام.متاسفانه کسی نه به جانبازان و قوانین تصویبی چندان عمل نمیکنند من از سال ۶۱ در عملیات رمضان جانباز ۴۵ درصد هستم . و متاسفانه هیچ خدماتی از بنیاد ندارم.الان هم ۶۰ ساله یه کمی هم اگه تحمل کنیم همه آقایان از دست جانبازان و خانوادهدشهدا و...دیگه راحت میشند. متاسفانه از ما گذشت.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi