شناسه خبر : 105030
یکشنبه 07 آبان 1402 , 13:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» آسمانی شد

فاش نیوز - مرحومه «زینب خسروی» مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» از شهدای مدافع وطن به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

کد خبر: ۶۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ - 29October 2023
 

مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «زینب خسروی» مادر شهید «جلال‌الدین رمیار» از شهدای مدافع وطن به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این مادر شهید امروز ساعت 14 در آرامستان روستای فورگ درمیان برگزار و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

مدافع وطن «جلال‌الدین رمیار» فرزند «غلامرضا» در سال 1340 در روستای فورگ از توابع شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود. دوران کودکی و تحصیلات ایتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند. سپس برای ادامه تحصیل به بیرجند آمد و تا سال دوم دبیرستان به تحصیلاتش ادامه داد و مدتی در کنار خانواده‌اش به کار کشاورزی پرداخت.

شهید «رمیار» که تحت تربیت پدر و مادری مؤمن بزرگ شده بود در انجام فرائض مذهبی بسیار مقید بود. نمازش را اول وقت اقامه می‌کرد و به دیگران نیز توصیه می‌کرد در انجام امور مذهبی سستی نکنند.

قبل از سربازی به استخدام ژاندارمری در آمد و سال‌ها با خلوص نیت به حراست از مرزهای شرقی ایران و مبارزه با سوداگران مرگ پرداخت. این شهید والامقام در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان و بیرجند و گناباد خدمت کرد و در انجام مأموریت‌ها بسیار جدی بود.

«جلال‌الدین رمیار» بر اثر درگیری با اشرار در منطقه نهبندان به اسارت اشرار درآمد و پس از 9 ماه در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال 1378 به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi