شناسه خبر : 105594
چهارشنبه 24 آبان 1402 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«تبعیت از ولایت» و «رسیدن به قله ایمان» مهم‌ترین هنر شهدا بود

فاش نیوز - حجت‌الاسلام «ماندگاری» با بیان اینکه هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند، گفت: کسانی که امروز صدای مردم غزه را نمی‌شوند در ایران یا هر کجای دنیا باشند در مسند حکومت یا هر جایگاه دیگر مصداق همان بی‌هنری است.کد خبر: ۶۳۰۶۳۲

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ - 15November 2023
 

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه (سه‌شنبه) در یادواره شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند، در خصوص جایگاه ویژه شهدا، اظهار داشت: شهدا از مرز انسانیت بالاتر رفته و هم قطار اوصیا و اولیای الهی شدند لذا نزد خدا روزی مخصوص دارند و با مرگ نمرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا در اوضاع بی‌ایمانی به مردم نشان دادند که سعادت در مسیر خدا بودن است، بیان داشت: شهدا از شهوت، قدرت، ریاست و شهرت گریختند و در مسیر ولایت قرار گرفتند، جانشان را همچون امام حسین(ع) گذاشتند تا مردم حق و باطل را تشخیص دهند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهادت یک نوع هنرمندی است چون خداوند این میدان مسابقه عالم را قرار داده است و در آیه دو سوره ملک می‌فرماید: «خدایی که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما کار بهتری انجام می‌دهید و اوست عزتمند و آمرزنده».

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه هنر شهدا و شهدای هنرمند این بود که به قله ایمان رسیدند و در این دنیای ضعف ایمان به ما گفتند: «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»، اضافه کرد: هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را در میدان مسابقه عالم قرار داده تا ببیند چه کسی به جایگاه کمال می‌رسد، عنوان کرد: کسانی که امروز صدای مردم غزه را نمی‌شوند در ایران یا هر کجای دنیا باشند در مسند حکومت یا هر جایگاه دیگر مصداق همان بی‌هنری است.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امروز جنگ غزه یک آزمون الهی است تا حق و باطل برای جهانیان شناخته شود، گفت: امروز نیز مردم غزه، فلسطین و لبنان به قله ایمان رسیدند به همین دلیل است که کودک و بزرگ غزه‌ای، جنگ را آزمون بزرگ الهی می‌دانند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تنها راه نجات را همراهی با ولایت دانست و با بیان اینکه شهیدان با این هنر به سعادت رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز مشکل جامعه ما این است که خدا را گم کردیم در حالی که خدا در اول محاسبات رزمندگان و شهدا بود و فهمیدند که خدا ابرقدرت عالم هستی است اما برخی از کسانی که ادعا دارند و تحصیل‌کرده هم هستند، هنوز می‌خواهند به جای خدا به کدخدا تکیه کنند و فکر می‌کنند آمریکا و ارتباط با اروپا مشکل ما را حل می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi