شناسه خبر : 105818
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام گرفت:

تسری امتیازات جانبازان درصدبالا به همسر و والدین شهدا و قوانین ایثارگری به مدافعان حرم و امنیت

مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری ...

فاش نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه کشور امتیازات جانبازان درصدبالا را به همسران و والدین شهدا تسری دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد و تبصره های لایحه برنامه هفتم توسعه برخی از امتیازات جانبازان درصد بالا را در راستای حمایت از جامعه ایثارگری به همسران و والدین شهدا تسری دادند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ملت در بهارستان در ادامه بررسی بخش ایثارگری لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه عصر روز سه شنبه با تسری امتیازات جانبازان بالای 50درصد به همسر و والدین شهدا و شمول قوانین ایثارگری به مدافعان حرم و امنیت موافقت کردند..

.مطابق با جز ۲ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد (۵۰ %) و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسر و والدین شهدا تسری می‌نماید.

همچنین بر اساس جز ۳ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.

در ابتدا و انتهای بند (ز) ماده (۸۸) برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعد از کلمه «فرزند»، کلمه «و همسران» اضافه می‌شود.»

این در حالی است که در بند (ز) ماده (۸۸) برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است: ز ـ فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود..

طبق جز ۴ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه، مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری داده می شود.

این گزارش حاکی است: بر اساس جز ۵ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه، متن زیر جایگزین بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌گردد:

ذ) رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند.

بر اساس ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

بر اساس جز ۱ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی‌شود.

اینستاگرام
نمایندگان محترم انقلابی مجلس برای فرزندان و همسران جانبازان وآزادگان به رحمت خدا رفته چکار کردید پدران به رحمت خدا رفتند خانواده آنها به کلی فراموش شدند حتی خود آنها هم فراموش شدند ای کاش ذره ای به فکر این عزیزان باشید لااقل جهت ترویج فرهنگ ایثار شهادت که هیچ گونه مزایایی ندارند حتی معافیت بیمه و مالیات بر حقوق که کمکی جهت رفع تا حدودی مشکلات مادرشان وخانوادشان شوند با تشکر از سایت فاش نیوز
با سلام این نمایندگان انقلابی هیچگونه کمکی به خانواده جانبازان وآزادگان و ایثارگران به رحمت خدا رفته نکرده اند وباعث نارضایتی خانواده این عزیزان گردیده اند از این نمایندگان مجلس که گذشت ای کاش نمایندگان بعدی در مجلس فکر به حال این خانواده های عزیز بکنند که مشکلات بسیاری دارن
سلام به همه خصوصأ فرزندان شهدا، توجه فرمایید به نکته ای که در انتهای قانون معادل جانباز ۵۰درصد وجود داره... این امتیازات شامل وابستگان فرزند شهید نمیشود یعنی اینکه معادل جانباز ۵۰درصد نیست!!!
سلام...از جانبازان زیر25درصدمعیشت بگیرهیچ خبری نیست....بازهم هیچ توجهی به بیمه و بازنشستگی این قشر نیست..هیچ نماینده‌ای این موضوع مهم رادرمجلس مطرح نمیکند که چرااین عزیزان به بهانه دریافت یک کمک معیشت اجازه پرداخت بیمه ندارند..تکلیف مادراین میانسالی چیست؟؟چرانگذاشتندونمیگذارندبیمه برای خودمان واریزکنیم ومیگوینداگرازهمین مبلغ کمک معیشت هم بیمه واریزکنید،کمک معیشتتان قطع میشود....رسانه محترم فاش نیوزشمالااقل پیگیرباشید..باسپاس
باسلام دربرنامه هفتم به سازمان رزمندگان توجه بیشتری شودتارزمندگان به امتیازات خود بهتر آگاهی پیداکنند ومواد۸۶تا۹۱ایثارگران برنامه ششم اجرائی شود ازجمله حقوق ایثاربه رزمندگان وجانبازان وآزادگان وحقوق مستمری به افرادتحت تکفل رزمندگان متوفی وآزادگان متوفی وجانبازان متوفی وخیردودنیا برای کسانیکه درخدمت رسانی به ایثارگران فعالیت میکنند
برای رزمندگان و جانبازان زیر25درصد که مستقیم در جنگ حضور داشته اند و جانباز واقعی هستند، هر امتیاز قانونی بار مالی دارد و بدیهاتی همچون معیشت و درمان نادیده گرفته می شود ! این چه پیامی برای نسل جوان دارد ؟

قانون تسری امتیازات جانبازان به غیر جانبازان (خانواده شهدا) در حالیکه اکثریت رزمندگان و جانبازان محروم از حداقل های زندگی هستند، اشاعه دهنده فرهنگ ایثار نیست بلکه به ضرر خانواده معظم شهداست چون اکثریت مردم رضایت ندارند

ما در کشور کمبود بودجه نداریم ، کمبود مدیریت بودجه خوب داریم
با عرض سلام آقایان و خواهران نماینده مجلس شورای اسلامی ؟ واقعا ایثارگران و جانبازان از چه چیزی که ندارند معاف مالیاتی داشته باشند ماشین دارند مسکن و مسائلی دیگر چرا به جانبازان درصد پایین ماشین نمی دهد اینها رزمنده نبودن چرا مدت جهبه را به درصد جانبازی اضافه نمیشود کسری امتیاز ایثارگری به درصد چه امتیازی دادن دارو درمان واقعا ضعیف عمل می کنند ایثارگران و جانبازان زیربیست پنج درصد مسولان عزیز بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایندگان مجلس بفکر باشید این قشر مثل ایثارگران بالای 70 درصد که به رحمت خدا رفتند ( شهیدشدن )و میشوند جانبازان و ایثارگران درصد پایین یکی .یکی یا روزی چند نفر به علت اعصاب وروان و ناراحتی روحی شهید میشود و چند سال دیگر ایثارگر و جانباز درصد پایین همگی به ملکوت الله می پیوندند خلاصه دیگر کسی نیست از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حق و حقوق را پامال کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi