شناسه خبر : 106124
چهارشنبه 08 آذر 1402 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر چهار شهید گمنام در کردستان تشییع و تدفین می‌شود

 

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سنندج- ایرنا، سرهنگ علی کلوندی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سنندج اظهار کرد: پیکر این شهدا ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سنندج تشییع می‌شود و مراسم شبی با شهدا شب ۲۵ آذر در مهدیه این شهر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یک شهید در ستاد سپاه بیت‌المقدس و سه شهید دیگر به بیجار، قلعه قروه و پارک لاله دهگلان منتقل و تدفین می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: بخشی از شهدای تازه تحفحص شده در مرکز ژنتیک قابل شناسایی نبودند که سهم کردستان پیکر چهار شهید بود.

سرهنگ کلوندی اظهار کرد: تشییع این شهدا، فصل جدیدی از دلدادگی بین مردم و شهدا را ایجاد می کند و تاثیر فرهنگی بسزایی در جامعه بر جای می‌گذارد.

وی یادآور شد: پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اهداف اصلی این برنامه در استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان افزود: مردمی بودن مراسم از اقشار مختلف در این مراسم مدنظر است و از آنجا که همه جناح های سیاسی بر بزرگداشت یاد شهدا متفق هستند بر وحدت ملی نیز تاثیرگذار است.

سرهنگ کلوندی یادآور شد: پارسال پیکر هشت شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شد، سه نقطه در قروه، ۲ نقطه در بیجار، مریوان، سنندج و استانداری که یادمان این شهدا احداث و یا در آستانه تکمیل است.

وی بر لزوم تکمیل یادمان شهدا و احداث باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: برنامه های حوزه مقاومت و دفاع مقدس جمع‌بندی جامعی نداشت چرا که حجم این برنامه‌ها زیاد است و هزار مورد یادواره شهدا در سال در کردستان موید این مطلب است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان به سامانه سادم اشاره کرد و گفت: این سامانه بصورت برخط در ستاد کل نیروهای مسلح است که عملکرد استان آن چندان مناسب نیست و به رغم اجرای برنامه های گسترده رتبه ۲۳ را در کشور داریم.

سرهنگ کلوندی افزود: این رتبه نامناسب به عدم اطلاع‌رسانی در اجرای برنامه ها و بخشی نیز به دلیل عدم ثبت برنامه‌ها در این سامانه است.

ضرورت بازگویی رشادت شهدا

امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه در آموزه های قرآنی قدر و منزلت هیچکس به مقام شهید نمی رسد، اضافه کرد: دفاع در دین مقدس اسلام امری ضروری است.

 ماموستا فایق رستمی ادامه داد: پیروزی امت اسلام در بره های مختلف بر استعمار و استکبار ایام الله است که باید بازگو شود و در کنار بیان رشادت شهدا، به تشریح و تبیین هدف متعالی شهادت باید پرداخت. 

وی تاکید کرد: شهدا با شهادت خود پیام والای الهی را در جامعه نشر دادند و با خون خود امنیتی را رقم زدند که وظیفه امروز ما حفظ امانت شهدا و خدمتگزاری به مردم است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi