شناسه خبر : 107961
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه ایثارگران از اطلاع رسانی قطره ای بنیادشهید درخصوص واردات خودرو

بر اساس لیست منتشر شده از سوی شبکه ملی ایثار ۱۳ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده است که هر کدام از آنها حدود ۲ تا ۳ خودرو ...

فاش نیوز - لیست خودروهای وارداتی جانبازان بالای 50 درصد در آستانه انتخاب خودرو به طور ناگهانی تغییر کرد.

این تغییر برخلاف توافق انتخاب اولیه نمایندگان شبکه ملی ایثارگران -که به عنوان معتمد جامعه ایثارگران در این جلسه بوده اند- می باشد. البته این تغییر ناگهانی جای تامل بسیاری دارد و به نوعی ضرورت پاسخگویی سریع و قاطع نمایندگان شبکه ملی ایثارگران را می طلبد.

در هر صورت سووالاتی چند به ذهن خطور می کند مبنی بر این که آیا آنها از این موضوع اطلاع داشته اند؟ اگر داشته اند، به دیوار اعتماد بین جامعه ایثارگران -که آنها را به عنوان معتمد خود می داند- آسیب رسانده اند؛ چرا که تنها این موضوع نیست و در آینده نیز برای تصمیمات بعدی، نیاز به این اعتماد وجود دارد. اگر فرض را بر این بگیریم که اطلاع نداشته اند، با کانال ارتباطی که خود می دانند هرچه سریعتر به عنوان نمایندگان جامعه ایثارگران باید به این موضوع اعتراض می کردند.

همچنین در گام اول، باید قبل از تاریخ انتخاب خودرو توسط عزیزان جانباز، موضوع را حل و فصل کنند و به توافق انجام شده برگردند تا خدای ناکرده گسستی به وجود نیاید و آن دیوار اعتماد همچنان استوار باقی بماند.

البته شایسته این بود که از روز اول و در هر جلسه و هر توافق، نمایندگانی از همه ایثارگران ذینفع در جلسات حضور داشته باشند تا خدای ناکرده شبهه ای به وجود نیاید.

هر چند که بارها در مورد ماده 17 و 20 خطاب به ریاست بنیاد شهید و معاون اول رئیس جمهور اهمیت برداشتن این مواد به دست‌اندرکاران هشدار لازم داده شده است.

در این راستا از جامعه ملی ایثارگران خواستار روشن شدن اذهان جانبازان عزیز با اعلام موضع شبکه ملی ایثارگران در مورد موضوع تغییر نام خودروها هستیم.

همچنین هر چه سریعتر و تا قبل از باز شدن سایت برای جانبازان بالای 50 درصد، نسبت به اعتراض به این تغییرات، به وزارت صمت اهتمام و اقدامات لازم را انجام دهند.

این در حالی است که بر اساس لیست منتشر شده از سوی شبکه ملی ایثارگران ۱۳ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده است که هر کدام از آنها حدود ۲ تا ۳ خودرو معرفی کرده اند.
اما در سایت فقط ۶ شرکت واردکننده خودرو معرفی شده که هر کدام از آنها نیز یک خودرو معرفی کرده اند و فقط ۶ نوع خودرو معرفی شده و قابل انتخاب است. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به جانبازان بالای 50 درصد انتخاب یکی از بین همین ۶ خودرو را پیشنهاد می دهد.

گفتنی است بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در بودجه های سنواتی جانبازان بالای 50 درصد و خانواده های معظم شهدا اجازه واردات خودروی خارجی بر اساس معیارها و مقررات تعیین شده به داخل کشور هستند.

همچنین در حال حاضر طبق آیین نامه واردات خودرو ایثارگران و بر اساس سامانه ثبت نام خودرو برای ایثارگران و به جهت اولویت بندی هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین کرده است در وحله اول فقط جانبازان بالای 70 درصد می توانند ثبت نام کنند.

|| داود گودرزی

اینستاگرام
باسلام و عرض ادب فقط با ابرو وحیثیت جانباز در جامعه بازی کردند
واقعا این طرح واردات کار کاملا غیر منطقی هست
چون واقعا کمتر جانبازی هست که تو حسابش ۲ میلیارد نقدینگی داشته باشه و بنیاد باید یکاری کنه مثل وام
برادر بزرگوار آقای گودرزی درود و سلام بر شما .
در مورد گلایه‌ای که به شبکه ملی ایثارگران وارد کرده‌اید هرچند تغییر نوع خودرو در واگذاری به جانبازان ۵۰ درصد اعتراض شما کاملاً به جا و وارد می‌باشد اما اینکه شما مستقیماً فقط شبکه ملی ایثارگران را مقصر این قضیه معرفی کرده‌اید به نظر می‌رسد کمی بی‌انصافی کرده‌اید و این در حالیست که در کل در موضوع واردات خودرو برای کلیه جانبازان در انتهای سال جاری اگر انجام نمی‌شد شاید این قانون کاملاً برچیده می‌شد اما پیگیری مجدانه شبکه ملی ایثارگران و اصرار بی ‌حد آنان که باید تا پایان سال این قانون اجرایی شود وزارت صمت را وادار کرد حتی در ساعات خارج از وقت اداری در حدود ساعت هشت شب به مدت یک ساعت و نیم با وزیر صمت جلسه گذاشته و این موضوع را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسانند. پس باید از این شبکه تقدیر و تشکر کرد و اینکه فقط در موضوع تغییر نام خودروها که آن هم شاید فقط آنان می‌دانستند یا نمی‌دانستند آنان را مقصر می‌دانید و فقط آنان را مورد هدف اعتراض خود قرار داده وارد نبوده چرا که متولیان این کوتاهی یا بنیاد شهید است یا وزارت صمت.
در پایان خدمت شما عرض کنم شبکه ملی ایثارگران در تاریخ ۸ بهمن در بیانیه ای در ایتا از اینکه عده‌ای معدود از جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر از واردات خود را حذف شدند به متولیان واردات خودرو توصیه کرد این افراد نیز از این قانون بهره ‌مند شوند و به نظر می‌رسد شبکه ملی ایثارگران به عنوان نماینده ایثارگران در واردات خودرو مشروعیت تام دارد هرچند که شاید مورد تایید شما نباشد اما ما آنان را در این حوزه فارغ از مرز درصد بندی ها کاملاً به رسمیت می‌شناسیم.

بیانیه شبکه ملی ایثارگران در پیام رسان ایتا جهت اطلاع
مسئولین محترم مرتبط با واردات خودروی جانبازان
همانطور که مستحضر هستید در بند ۷ ماده ۱ ایین نامه واردات خودرو در باره مشمولین واردات اشعار می دارد؛ (جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ قانون جامع استفاده ننموده اند) و نیز همانطور که مستحضر هستید عمل به ماده ۴۵ منوط به تنظیم آیین نامه مربوطه بوده است و اساسا در هیچ زمان و هیچ دوره ای از ادوار پس از تصویب قانون جامع خدمات به ایثارگران آیین نامه ای برای این ماده قانونی نوشته نشده و دولت تاکنون هیچ خودرویی به معنی عام به جانبازان واگذار نکرده است.
لذا حذف تعداد معدودی که از مسیر هایی غیر از ماده ۴۵ به نوعی از وام و یا خودروی داخلی استفاده نموده اند خلاف قانون بنظر می رسد.
اضافه بر آنکه برای این تعداد معدود نیز عناصر ماده ۴۵ اعم از تسهیلات و کمک‌های بلا عوض اعمال نشده و چه بسا خودروی مناسب هم تامین نگردیده است.
لذا توصیه و پیشنهاد می شود به لحاظ آنکه تعداد اینگونه افراد محدود است، بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی ایشان را به وزارت صمت ارائه و نام انها را در اولویت بعدی قرار دهد.
ڪانال شبڪه ملے ایثارگران – 8 بهمن 1402
حدف ماده 45
سلام ماده 45 ظلم اشکار بنیاد در حق جانبازان هست چه فرقی بین کسی که سال 90 خودروگرفته با کسی که سال91 به بد گرفته هست اونم یک بار گرفتن اینها هم خواهشن رسیدگی کنید حق خیلی ها پایمال میشه
جناب آقای گودرزی عرض سلام ، ادب و احترام
احتراماً از آنجایی که شاهد بودیم ، که در آخرین لحظات ثبت نام واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و تغییر در کاهش تعداد و مدل خودروها کوتاهی و قصور انجام و دراین خصوص مقصران ، متولیان اصلی موضوع یعنی وزارت صمت و بنیاد شهید بوده ، بر خلاف نظر شما نمی‌توان شبکه ملی ایثارگران را به صرف اطلاع داشتن یا نداشتن ، مقصر دانست. لازم به ذکر است موضوع قانون واردات خودرو برای جانبازان ، در انتهای سالجاری در مرز لغو کامل و کان لم یکن شدن تلقی می‌گردید ، اما صرفا" با پیگیری مجدانه و سفت و سخت دوستان ما در ، شبکه ملی ایثارگران و اتخاذ تدابیر هوشیارانه و خاص از سوی آنان احیاء گشت تا جایی که با وزیر محترم صمت در خارج از ساعات اداری و شبانه نشست و جلسه برگزارکرده و تصمیمات اصلی بر اجرای این قانون گذاشته شد و روند اجرای قانونی آن آغاز و به مرحله کنونی رسید. پس در این خصوص ، برخلاف انتقاد از گروه شبکه ایثارگران ، باید بر همت والای آنان آفرین گفت و آنان را تشویق کرد. هر چند جنابعالی آنچه از این شبکه گلایه کرده و آنان را ملزم به پاسخگوئی دانسته‌اید از این نظر که این گروه نماینده کل ایثارگران در گفتگوهاست ، سخن شما متین و وارد است ، اما اشاره‌ای به متولیان اصلی این اهمال کاری نکرده‌اید ، که تصور می‌شود تا حدی بی‌انصافی و شاید هم بی اطلاعی از جزئیات باشد ، حتی متاسفانه در این سایت ندیدیم که از شبکه ملی ایثارگران از سوی ایثارگران به نحو مقتضی ، تقدیر و تشکر انجام شود و حال آنان را زیر سوال می بریم ، در حالیکه هیچ قصوری از آنان سر نزده ، این در حالیست که این اواخر ، هجمه شدیدی از سوی عده‌ای در فضای رسانه ای ، که صرفاً به دنبال ایجاد اختلاف و انشقاق بین ایثارگران بوده و هستند انجام گرفته و نسبت‌های ناروائی به اعضای شبکه ملی ایثارگران وارد تا آنان را از وجاهت نزد ایثارگران دیگر بیندازند ، ولی این دوستان نه تنها جوابی به این عده در فضای رسانه ای نداند ، بلکه حتی زمانی که اخباری برای انتشار نداشتند ، دست به پاسخ به سوالات حقوقی کلیه ایثارگران زدند ، که در جای خود قابل تقدیر است.
در پایان خدمت شما و دوستان عرض کنم ، شبکه ملی ایثارگران در تاریخ ۸ بهمن در بیانیه ای ، در کانال خود در پیام رسان ایتا ، از اینکه عده‌ای معدود از جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر ، که به تصور مسئولان در گذشته از باب بهره از ماده 45 ، اکنون از قانون واردات خودرو حذف شدند ، این شبکه به متولیان واردات خودرو توصیه کرده این افراد معدود نیز از این قانون واردات بهره ‌مند شوند. لذا از شما دوست بزرگوار و سایر ایثارگران درخواست داریم با یکدلی پشت هم باشیم و به نظر می‌رسد ، شبکه ملی ایثارگران به عنوان نماینده ایثارگران در موضوعاتی چون مشکل بیمه دی ، افزایش حق پرستاری ، پرداخت معوقات ماده 38 در سابق و واردات خودرو در حال حاضر پر فروغ ظاهر شده ، فارغ از مرز درصد بندی ها دارای مشروعیت بوده و نشان داده می توانیم آنان را همچنان به رسمیت بشناسیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi