شناسه خبر : 108208
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت بانک دی را شفاف کنید

فاش نیوز - در اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی از مقایسه وضعیت بانک‌ها در ایران به جهت سطح کفایت سرمایه بر اساس معیار‌های مختلف منتشر شد. این گزارش مشخص کرد کدام‌ بانک‌ها دچار مشکل هستند.
بر اساس آخرین آمار، ۱۰ بانک دارای نسبت کفایت سرمایه منفی بوده که در این بین، بانک‌های سرمایه و آینده، با اختلاف بالایی از بقیه وضعیت بدتری داشته و پس از آن‌ها بانک‌های دی و ایران‌زمین در رتبه‌های سوم و چهارم از این منظر قرار داشتند. علت منفی‌شدن کفایت سرمایه این بانک‌ها عمدتا ناشی از زیان انباشته است.
حال که رئیس بانک مرکزی از ناترازی ۸ بانک و ارائه برنامه اصلاحی به آنان سخن گفته و اعلام نموده، به طور مرتب عملکرد آنها را پایش می کنیم و اگر نتوانند ناترازی را رفع کنند برنامه توقف و انحلال را در خصوص آنها اعمال می‌کنیم.
ایثارگران که سهامدار عمده بانک هستند، نگرانند که وضعیت بانک دی چه خواهد شد. شایسته است رئیس بنیاد و مدیران بانک گزارش جامع، همراه با مستندات، نه صرفا" ادعاهایی که برای خوراک رسانه ها تهیه می شود را به ایثارگران ارائه دهند.
به بانک دی طی سال‌های اخیر ضربات سنگینی وارد شده است ولی مهلک ترین ضربه را شخص رئیس بنیاد با مصاحبه خود در تیر ماه سال گذشته مبنی بر اختلاس در این بانک که به سرعت رسانه ای شد بر این بانک وارد کرد و پس از آن خبری از صحت و سقم این شایعه که سهام ایثارگران را بر باد داد، نشد. جالب است نه بانک دی که با کوچکترین انتقاد از خود، به طرح شکایت اقدام می کند در دفاع از حقوق سهامداران واکنش جدی به نشر این خبر به ظاهر کذب نداشت و هیچ شکایتی از موضوع نکرد. البته این حق برای سهامداران به عنوان کسانی که متضرر شده اند باقی است تا با طرح شکایت از منتشر کننده این خبر، خسارت‌های وارده را که کارشناسی آن توسط کارشناس رسمی انجام می گیرد، مطالبه کنند.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
بنیاد را منحل و به سپاه الحاق کنند،بانک دی و بیمه دی و ووو تا کنون چه خاصیتی برای جامعه هدف داشتند؟ غیر از اینکه نورچشمی ها مدیر و هیت مدیره و ریس شوند و حقوق نجومی بگیرند
صحبتش عالی
سلام وعرض ارادت به محضر حضرتعالی، جناب آقای مجتهد عزیز به قول معروف بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه دوم جامعه هدف میباشد، آقای مجتهد عزیز بخ خانه خودمان راهمان نمی دهندحتی در شهرستان ها که اگرشهداء ی گرانقدرمان نبودند، جانبازان و آزادگان نبودند بنیادتأسیس نمیشد حال که شده وشماهایی که به خاطر همین ماها اونجا نشسته که چه عرض کنم جناب آقای مجتهد، لم داده اند ومارابه خانه خودمان راه نمیدهند حال شما بزرگوار میفرماییدبه کی وازچه کسی ازداروغه به داروغه شکایت بردن عین آب در هاون کوبیدنه، ازطرفی جناب آقای مجتهدعزیز ودبگربزرگواران گرام سایت فاش را راه اندازی کرده ایدبسیار ممنون ومتشکرم، پاینده وسربلند باشین همیشه ان شاء ا...، جمعی از جانبازان
فقط این قدر می دانیم که بانکها در کشور عامل بدبختی و تورم و اقتصاد شکسته خورده کشور هستند. باید درب تمام بانکها را تخته کنند تا وضع مسکن و معیشت حدود 60 ملیون جمعیت کشور درست شود . بانکها زندگی مردم را به حرام الوده کرده اند. اصلا مگر وظیفه بانک دلالی و خرید و فروش مسکن است ؟ چرا یک بانک در حال حاضر صاحب چند هزار واحد مسکونی خالی است در حالی که جوانان ما به خاطر نداشتن مسکن نمی توانند ازدواج کنند. اگر میخواهید اقتصاد و معیشت مردم حل شود از دخالتها و زورگویی های بانکها جلوگیری کنید . قطعا خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi