شناسه خبر : 109055
پنجشنبه 17 اسفند 1402 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر شهید مرزبانی در نهبندان تشییع شد

فاش نیوز - پیکر شهید "علیرضا موذن" فرمانده پاسگاه مرزی چکاب که در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید، روز پنجشنبه در شهرستان نهبندان تشییع شد.

به گزارش برگزاری ایرنا، مراسم وداع با پیکر پاک این شهید مرزبان با حضور پرشور مردم در روستای چهار فرسخ نهبندان برگزار شد.

همچنین مراسم وداع و تشییع شهید ستوان‌یکم علیرضا موذن امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، مشاور استاندار در امور ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهید و قشرهای مختلف مردم در مصلی امام علی (ع) نهبندان برگزار شد و پیکر شهید برای خاکسپاری به بیرجند انتقال یافت.

ستوان‌یکم علیرضا موذن شامگاه سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی در درگیری نیروهای هنگ مرزی نهبندان با اشرار مسلح به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام در شهر بیرجند ظهر امروز - پنجشنبه - بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از محل هیات ابوالفضلی به سمت گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

شب گذشته هم مراسم وداع با شهید مرزبان در کهف الشهدای بیرجند با حضور خانواده معظم شهید، اقشار مختلف مردم، جمعی از فرماندهان و نیروهای مرزبانی و انتظامی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز به همراه جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان استانی با حضور در منزل شهید موذن با پدر و مادر این شهید گرانقدر دیدار و از آنان دلجویی کرد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در پیامی نوشت: خبر تاثر برانگیز شهادت مدافع امنیت، "علیرضا مؤذن" فرمانده پاسگاه مرزی نهبندان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، موجبات تالمات روحی همه هم استانی‌ها را فراهم آورد.

جواد قناعت افزود: اینجانب ضمن ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیز که هستی خود را در مسیر حفظ امنیت میهن فدا کرد و با تسلیت و تهنیت به خانواده محترم ایشان، برای جمیع بازماندگان از درگاه ایزد تعالی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

بنا به اعلام فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی، نیروهای جان برکف مرزبانی شامگاه سه‌شنبه حین انجام ماموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی "چاه‌مگو" با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در صفر مرز زمین‌گیر کردند.

سردار حسین دهکی افزود: در این درگیری سه نفر از مرزداران مجروح شدند که یک نفر آنها حین انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید ستوان‌یکم علیرضا موذن، مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi