شناسه خبر : 28461
سه شنبه 28 مرداد 1393 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختیارات کمیسیون ماده۱۶ رسیدگی به شکایات جانبازان

یوسف مجتهد - افزودن ستون مسئولان بدانند در کنار ایثارگران بدانند برای آن است که به حوزه مسئولان ورود پیدا کنیم و قوانینی که در راستای حمایت از حقوق ایثارگران به تصویب رسیده و در اجرای آن در دستگاه تحت امرشان کوتاهی و قصور می‌شود را به اطلاع برسانیم و به دنبال پاسخ این کوتاهی‌ها از دستگاه اجرایی باشیم.

بدیهی است پاسخ‌های ادعایی مراد ما نیست بلکه پاسخ‌های مستند تنها می‌تواند ملاک بررسی قرار گیرد لذا در صورت ابهام در پاسخ‌ها همچنان موضوع تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
خطاب ما در این مطلب نمایندگان مجلس هستند که قانونی را تصویب می‌کنند ولی با متخلفین از اجرای قانون تسامح می‌کنند و به دنبال تنبیه متخلف از قانون نیستند.

حضرت امام‌(ره) می‌فرماید: «مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن را پذیرفت، هیچ‌کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید، من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید بگوید؛ رأی خودش را بگوید اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسدفی‌الارض باید قرار بگیرد... وقتی رأی گرفتند، اگر اکثریت رأی داد و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رأی را مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند، اگر بعدها بخواهند شیطنت بکنند، این شیطنت‌ها از مبادی غضب، از مبادی فاسد، بیرون می‌آید».

مجلس شورای اسلامی در قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، کمیسیون ماده16 را با موافقت ولی فقیه یا نماینده ایشان، مسئول رسیدگی به شکایات جانبازان از عدم اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی کرده است و آرای این کمیسیون را قطعی و لازم‌الاجرا دانسته و عدم اجرای به موقع آن را خلاف قانون محسوب و قابل تعقیب در مراجع ذیصلاح دانسته است. اکنون حوزه شمول این کمیسیون توسعه یافته و به شکایات سایر ایثارگران نیز رسیدگی می‌کند. کمیسیون ماده16 نهادی شبه قضایی است که حسب اختیارات قانونی مصوب می‌تواند در محدوده‌ای که قانون برای او تعیین کرده رأی صادر کند و این رأی برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست، مگر آنکه خارج از اختیارات کمیسیون صادر شده باشد یا رأی صادره مغایر قوانین باشد که مسیر ابطال آن به استناد بند«2» ماده«10» قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، آن دیوان است.

به استناد طرح جامع رفع اطاله دادرسی، دستورالعمل شماره2 ریاست وقت قوه قضاییه، کمیسیون ماده 16رسیدگی به شکایات جانبازان در ردیف 5 فهرست نهادهای شبه‌قضایی قرار گرفته است. به استناد این دستورالعمل رسیدگی به اموری که به حکم قانون به مرجع دیگری مانند مراجع شبه‌قضایی واگذار شده از دایره شمول رسیدگی دادگاه‌ها خارج است لذا چنانچه موضوعی در صلاحیت مراجع مذکور باشد، قضات قبل از هرگونه اقدام و رسیدگی به موضوع، به صلاحیت ذاتی دادگستری توجه و در صورت مواجهه با یکی از موارد فوق از ارجاع به شعب دادگاه‌ها امتناع و در صوت ارجاع به شعب، با صدور قرار عدم صلاحیت، از رسیدگی امتناع می‌کنند. بنیاد شهید و امور ایثارگران از این اختیار قانونی که مقنن برای حل مشکل ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی کرده باید به نحو احسن استفاده کند.

شایان ذکر است اگرچه مراجع شبه قضایی نوعا در بدنه اجرایی دستگاه‌های دولتی تشکیل می‌شوند، لکن این مراجع به طور کامل از اداره متبوع محل تشکیل مستقل بوده و مکلف به تامین نظر واحد متبوع خویش نیستند و در مقام رسیدگی صرفا امر قضاوت و رفع ترافع موجود میان واحدهای دولتی و مردم را عهده دارند و چه بسا همان دستگاه نیز مورد شکایت واقع شود. با عنایت به تصریح قانون مبنی بر صدور رأی توسط کمیسیون ماده16 و قطعی و لازم‌الاجرا بودن آن، امور مدیریت مشاغل و حقوق و مزایای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در اقدامی غیرحرفه‌ای و مغایر با قانون طی نامه شماره 223/93/6119 مورخ 93/5/4 به مدیر کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور اعلام کرده که آرای صادره توسط کمیسیون ماده16 رسیدگی به شکایات جانبازان جنبه توصیه‌ای داشته است. این مسئول با کدام صلاحیت قانونی آرای کمیسیون ماده 16را دارای جنبه توصیه‌ای می‌داند. آیا ایشان نمی‌داند مراجع قضایی و شبه قضایی موظف به صدور حکم هستند و باید براساس قوانین نسبت به احقاق حقوق شاکیان اقدام کنند. سزاوار است نمایندگان مجلس، پس از تصویب قوانین مراقب سوءبرداشت مجریان از قوانین مصوب باشند تا موجبات تضییع حقوق مردم فراهم نشود

اینستاگرام
این مقر کمسیون ماده 16 کجاست
خيابان استاد شهيد نجات اللهي _ كوچه چهارم انتهاي كوچه محل اسبق كميسيون پزشكي
فرقی نمیکند مقرش کجاست !؟ من یک شکایت کردم جوابی که دادند همان جواب بنیاد بود ! کمیسیون ماده 16 به نفع بنیاد حکم میدهد
آقای گست سلام
چه فایده آدرس میدهید ؟! - قوانین جدید و اصلاحات و شمولیت قوانین به دیگران ووو.....را توضیح میدهید ؟! ( از کمیسیون ماده 16 و دیوان به کجا شکایت ببریم ؟ آدرس بدهید؟! )
بهرحال از حضور شما در سایت متشکریم ولی بخدا تا این قوانین بخواهند اجرایی شوند اعصاب همه خورد شده انوقت باید درصد اعصاب و روان بالا به همه بدهند .
احتراما"به استضهارتان میرسانداینجانب درسال 1370 ازطریق پزشکان مجرب تهران ومازندران برایم 25 درصددائم و20 درصدموج انفجارواعصاب وروان و5 درصدوجودترکش خمپاره 120 قیدوحکم صادرکردند وجذب آموزش وپرورش شدم چون جای وجود ترکش را2 بارعمل کردندن نتوانستند ترکش را از بدنم خارج کنند وازناحیه هردوگوشم وچشمانم شنوایی وبینایی مقداری کم شد موج انفجارشدیدجبهه های غرب وجنوب کشور دوران هشت سال دفاع مقدس یادگاری دارم والان سن ام 48 سال دارم به جد خامنه ای قسم می خورم شب و روز براثر موج انفجار درزندکانی ام آرامش خاطر ندارم چون اصل صورتجلسه پزشکی مازندران را مفقود کرد برادرم محافظ دست راست آقای خامنه ای= آیا بنظر شما من بایستی از 25 درصد دائم مازندران به 20 درصد باشد تمام مدارک پزشکی داخل پرونذه ام موجود است از شما استدعا دارم مشکل درصد مرا حل کنید .وسلام منتظر جواب شما هستم
شماره تلفن نداره ؟ اگر داريد لطف كنيد ممنوم ميشم
بله ، متاسفانه هیات های حل اختلاف یا کمیسیون های شبه قضایی که معمولا در همان محل دستگاههای مربوط هم تشکیل می شوند ، قریب به اتفاق به نفع دستگاه مربوط که در اینجا بنیاد شهید است، رای خواهند داد و این از ضعف های کمیسیون ماده ۱۶ هم می باشد و اگر قرار است حرمت جانبازان و ایثارگران رعایت و حق آنان پاس داشته شود ، می بایست که تدابیری برای اصلاح ساختار این کمیسیون شبه قضایی اتخاذ نمایند.
دقیقا تو کوچه نا امیدی.
نجات الهی رو از پایین خیابان طالقانی به سمت بالا مسری سمت چپ کوچه چهارم اسمش سر کوچه نوشتن شورای محله نارنجی ولی تابلو نزدن کمیسیون ماده ۱۶
سلام.من فرزندشهیدم به ماده۱۶شکایت بازگشت به کارکارورزی دادم.چهارماه گذشته.کسی شماره کمیسیون۱۶ تهران داره
آقای مجتهد :
با سلام و تشکر از زحمات شما برای قشر ایثارگران. در مورد عدم اجرای ماده 51 در آموزش و پرورش ما باید چی کار کنیم؟آموزش و پرورش میگه به دنبال تصویب آیین نامه اجرایی هستیم؟ به نظر شما سرکاری نیست؟ تو رو خدا راهنمایی کنید. با تشکر
اجرای قانون جامع ایثارگران، به محض ابلاغ آیین‌نامه اجرایی می‌شود:
مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای قانون جامع ایثارگران، به محض ابلاغ آیین نامه آن ،اجرایی می شود.

آقای مجتهد میشه مارو راهنمایی کنید؟ چرا برای اداره شیلات. دانشگاه علوم پزشکی. استانداری و... اجرا شده مگه اونا آیین نامه نخواستن؟ در یک مملکت با یک دین واحد میشه برای یک اداره آیین نامه اجرایی بیاد ولی برای یکی دیگه نه ؟چرا آموزش و پرورش ایثارگران رو انقدر بی ارز ش می کنه ؟
بابا تا جایی که من اطلاع دارم آموزش وپرورش به تمام معلم های که عضو پایگاه هستند هم گروه داده چرا اینقد ناشکری میکنید.
سلام برادر حسینی خبرداری که گروهای تشویقی کنار گذاشته شدن چون از چهار گروه هم چیزی به حقوق اضافه نمی شود. منظورم دیپلم وزیر دیپلم است.
آقای حسینی فکر کنم شما در این مملکت زندگی نمی کنی. حتمأ اداره شما به عضو پایگاه گروه میدن؟ ادارات مصوبات قانون رو اجرا نمی کنن ( البته برای ایثارگران)
درموردشک یت نتیجه کمیسیون ماده۱۶
باسلام
ضمن تشکر اززحمات شما برادرعزیز که اطلاعات ذیقیمتی دراختیار قشر ایثارگر قرارمیدهید به عرض میرسانم چه بهتر
بنده جانباز50%براساس ماده واحده 1375/09/07 باداشتن ازکارافتادگی کلی درسال 1388 به کمیسیون ماده 16 جهت برقراری حقوقم شکایت کردم درکمال ناباوری برخلاف نظر مقنن رای به خلاف بودن دوحقوق صادر کرد درحالی همان ماده وتبصره هایش پرداخت دوحقوق به جانبازان وهمسران شهدا را بلامانع میداند
بهرحال بنده ازحقوق قانونیم محروم شدم جالب آنکه دیوان عدالت هم همان رای را تصدیق وابقا کرد
درسال 1392بازنشسته شدم وباحقوق بازنشستگیم امرار معاش میکنم
نزد خدا ازآنها که حقم را ناحق کردند شکایت کردم منتظر رای خدا هستم
قانون حمایت ازایثارگران برای همه ایثارگران بایدباشدوفرزندان جانبازمتوفی که مشکل دارندبایدکجامراجعه کننددیوان عدالت که اعمال قانون نمیکند.
خ
اینقدربخشنامه وآیین نامه بدون پشتوانه وشعاری گفتن ومسولان ومدیران ادارات هم باستنادهمین حرف های دروغ به ایثارگران نه گفتندکه اگربخشنامه هم ازآسمان بیایدبازهم نه میگویندزیرامدیران ناکارآمدبی تفاوت شده اند.وایقدبخشنامه وآیین نامه دراین سالهاصادرشده که معلوم نیست کدام اصلی وکدام الکی است شده بازارمسگران ومسولان ادارات همه نوع بخشنامه دارندوهرموقع بخواهندجواب رد بدهندبخشنامه تاریخ گذشته رو میکنند.پس بنابراین شکایت کردن کاری اشتباه است چون خوددیوان عدالت هم گیج شده است.
برادر عزیزم جناب آقای مجتهد با سلام وتحیات ،حضرتعالی بیشتر از هر شخص دیگری آگاهید که غالبا مسئولین ودست اندر کارهای نهادها و سازمانها دست به دست هم داده اند تا تمام حقوق ایثارگران ضایع شود تا بدین شکل ضمن به صدا درآوردن فریاد مردان واقعی هشت سال جنگ؛پوششی گذاشته باشند بر بی غیرتی و بی تعصبی خود در عدم حضورشان در هشت سال جنگ نابرابر ، وشکل گیری این کمیسیون ها و نهادهای به ظاهر حامی ایثارگران هم شاید ایجاد مکانی برای اشتغال زایی و چند مسئولیتی افراد می باشد.نمونه بارز عدم حمایت این نهادها از قوانین ایثارگری ، همین کمیسیون ماده 16 است که به جای حمایت از ایثارگران به مقابله علیه آنها پرداخته و خود به صدور آرای عدم اجرای قوانین ایثارگری مبادرت می ورزد !!!! مصداق بارز آن رای بر تایید جوابیه عدم بازگشت بکار اینجانب به سازمان بنیاد شهید صرفا به دلیل برخورداری از حقوق حالت اشتغال تبصره یک می باشد که علیرغم اعلام صریح مجلس وتایید شورای نگهبان به بی ارتباطی حقوق ایثارگری و استخدامی (حذف تبصره 2 ماده 39) کمیسیون فوق و خود سازمان به اصطلاح بنیاد شهید وایثارگران مبادرت به ممانعت از بازگشت بکار حقیر به سازمان مذکور شدند! این در صورتی است که بنده از سن 14 تا 17 سالگی(متولد 1352 هستم) بعنوان رزمنده داوطلب در معیت سایر اعضای خانواده در جبهه های جنگ حضور داشته ،جانباز 35 درصد و برادر یکی از فرماندهان شهید جنگ و دارای تحصیلات عالیه می باشم! در شکایت ک ماده 16 به دیوان که در واقع احتمالا بر اساس مثال قدیمی «شکایت شاه به شهربانی باشد»نوبت رسیدگی به سال 95 موکول شده که شاید با توجه به مشکلات جسمی در آن موقیت زمانی در قید حیات نباشم ... با این اوصاف برادر عزیز و زحمت کشم سوال اینجاست که بر خلاف تصور توهم آمیز و بیمار گونه افکار عمومی در ارائه خدمات دهی تمام و کمال به این قشر مظلوم قهرمان و پشتیبانی همه جانبه از سوی تمام نهادهای حکومتی !! پس چرا خود ما به صورت عملی شاهد عدم اجرای قوانین ،آن هم حداقلی از سوی مراجع ذیربط هستیم؟ رسالت اصلی بنیاد شهید چیست؟اگر ایثارگران نبودند دلیل شکل گیری دیگر بنیاد شهید چیست؟ کدام کمیسیون حمایتی ماده16؟ کدام اجرای قوانین و هزاران سوال دیگر که سالهاست خود حضرتعالی و ایثارگران با آنها مواجه هستید وهستند و مجبورند استخوان در گلو و خار در چشم به خاطر حفظ حیثیت نظام در افکار عمومی و جامعه بین المللی سکوت اختیار کنند...
با آرزوی سلامتی شما برادر عزیزم وتمامی ایثارگران مظلوم قهرمان
باسلام دوست عزیز من هم همانندشماازکمسیون ماده 16 تقاضای اعاده به خدمت نمودم وهمکارشمادربنیادمیباشم که متاسفانه جواب منفی دادهان وشکایت به دیوان نموده ام اماجوابی نداده اند امامطمئن هستم که دیوان هم جواب منفی میدهد سوال من ازمسئولین کمسیون ماده 16 وبنیاد شهید که باید حامی جانبازباشنداین است که چطورحدود 900نفرهمانند من وشما دربنیادشهید دوحقوق میگیرند نباید حالت اشتغال انهاباطل شود فقط نوبت ماکه شد باید حکم حالت اشتغال راباطل کنیم تابتوانیم اعاده به خدمت شویم که خلاف قانون است انهاتافته جدابافته هستند والسلام
آقای مجتهد عزیز ، لطفا موارد شمولیت ایثارگران مد نظر این ماده را مشخص کنید؛ ضمنا اسم این آقای مدیر که در دولت آقای روحانی با تسلط ضعیف به قوانین و خدای نکرده همسوئی با دشمن موجبات زیان رئیس جمهور محترم را فراهم کرده را معرفی کنید و نامه اش را بزنید تا ایثارگران مدافع رئیس جمهور خواستار عزل هر چه سریع وی از این مسند مهم دولت شوند.
سلام . آقای مجتهد : اگر قوانین شاهد شامل ما فرزندان جانباز 70% بشود آیا سنوات ارفاقی هم به ما تعلق میگیرد ؟ لطفا زود جواب بدهیدتشکر
با سلام
خیر سنوات ارفاقی شامل حال شما نخواهد شد
با سلام
البته سنوات ارفاقی برای فرزندان شهدا هم به مشکل خورده بود که با پیگیری احدی از آنان دیوان عدالت اداری به نفع فرزند شهید رای داد. اگر موضوع عمومیت پیدا کند و برای فرزندان شهدا بدون مشکل حل شود بله با تعمیم قوانین فرزندان جانبازان 70 درصد به فرزندان شاهد به انان هم تعلق خواهد گرفت . البته این نوع قانون نویسی متاسفانه دارای ابهاماتی است که تا استفاده کامل مشمولین آن از آن تسهیلات ، زمان زیادی می برد . مجلس باید به سمت قانون نویسی شفاف ،‌قاطع و بدون ابهامات برود
آفرین بر آقای یوسف مجتهد . همیشه مطالبی که مینویسند مختصر و مفید است و در آگاه کردن ایثارگران نقش مهمی دارند
آقای مجتهد با سلام لطفاً هیچگاه در مورد سنوات ارفاقی ( گروه هدف ) هیچ توضیحی در سایت ندهید . هر کس بخواهد میتواند از کارگزینی محل کارخود یا بنیاد تهران بپرسد .
اگر این قانون اجرایی شود بعضی ها " دق مرگ " میشوند از حسادت ! اگر هم هرگز اجرایی نشود بعضی ها " ذوق مرگ " میشوند از خوشحالی !
شامل می شود
با سلام ایاحق یرستاری به جانبازان5%م.ج/اعصاب وروانوریه شامل میشود2-تحصیب رایگان یک مقطع فرزندان زیر20% اطلاع رسانی دقیق لطفا هرچه زودتر ممنون
آقای مجتهد خسته نباشی ماشاالله به اطلاعات و تحلیلهای خوب حقوقی شما بهتره که وارد صحنه بشی شما به درد اجرا میخوری ۀۀۀ..
آقایان. برادران. همسنگران. عزیزان من. بگوئید ماجانبازان صداوسیما{گداو...} ازدست مدیران نالایق چه کنیم؟ چراماده 51 قانون جامع {25% }حق ایثارگری : دراین سازمان به اجرادرنمی آید. وآقای مهندس ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما هنوز به نتیجه نرسیده است که آیااین قانون بایددر صداوسیما اجرابشود یانه. هرچند میگویندخودش هم جانبازبالای 25% است امابه خاطر احتیاج نداشتنش نیاز نمیداند دستوراجرای این قانون راصادرکند. هرچندکه درماده 2 این قانون نام صداوسیما جزء مکلفین اجرای این قانون میباشد. میگویند دولت بودجه نمیدهد. آقایان آقایان آقایان. خجات بکشید تاکی درصداوسیما ظلم حاکم باشد. وجانبازان درعذاب منت : خدایا از تو مدد میجوئیم :
بهتر اين است که شعبه اي از ديوان در بنياد ايجاد شود که زير نظر ديوان باشد نه دولت.
اقای مجتهد مسولی که تشخیص ندهد ویا نداند که ارای کمیسون ماده 16 جنبه تکلیفی برای دستگاهها دارد واقعا خجالت اور است که در مرکز امور اداری کشور اشتعال داشته باشد وبه سرعت باید یا دانش ومعلو مات خودش رو افزایش بده یا از این مرکز تصمیم گیری مهم کشور اخراج شود
آقای مجتهد با عرض سلام و خسته نباشید از پاسخ به انبوه سئوالات ، بنده فقط یک سئوال دارم که یا بله است یا خیر.
آیا اجرای قانون تبصره 48 در خصوص جانبازان 70 در صد تک اولاد در همان دستگاه محل خدمت پدر لازم الااجراست ؟ از پاسخ شما سپاسگذارم
با سلام
خیر لازم الاجرا نمیباشد . این تبصره هنوز اجرایی نشده است
برادر وفا بله
خیر
برادر وفا با سلام قانون تبصره 48در خصوص جانبازان 70 درصد تک اولاد هنوز اجرایی نشده است و اجرایی شدن آن نیاز به آئین نامه دارد و بسیار زمان بر میباشد
خیر
برادران من تبصره 48 قانونی است مصوب که به کلیه دستگاه ها ابلاغ گردیده و برای تنویر افکارعزیزان ایثارگر متن آن را به عرض می رسانم.
طبق ماده 48 قانون الحاق موادی به مقررات مالی دولت مصوب 15/8/1384 کلیه وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و ... که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند مکلفند یکی از فرزندان شهید ، جانباز 25 درصد به بالا، آزاده که واجد شرایط عمومی استخدام می باشند ، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام نمایند.
این متن خلاصه و مفید تبصره 48 می باشد که تمام مراحل قانونی را طی کرده و جهت اجرا هیچ مشکلی ندارد اما متاسفانه بعضا" برخی دستگاهها همکاری نکرده و زیر بار نرفته و از زیر بار آن شانه خالی می کنند که از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با خاطیان برخورد قانونی کند تا این قانون به نحو شایسته به اجرا در آمده و موجبات نگرانی خانواده های ایثارگران نگردد
سلام آقا وفا یک سؤال : 34 سال از "شروع " جنگ و 26 سال از" پایان " جنگ میگذرد. با توجه به تبصره ای که بیان کرده اید ، میشه لطف کنید بفرمائید در این 26 تا 34 سال ، شهدای عزیز در کدام وزارتخانه ، مؤسسه ، شرکت دولتی و ...شاغل بوده اند و از کدام بودجه عمومی دولت استفاده میکرده اند که حالا دستگاهها مکلف باشند یکی از فرزندانشان را به جای آنها استخدام کنند ؟!؟
آقا وفای عزیزم : این قوانین در حد شعار و تبلیغات است ! شهیدان که 26 سال است در بین ما حضور ندارند ؟؟! بهر حال آرزو میکنم این قانون برای شما و تمام جانبازان 70 % اجرایی شود چرا که اکثر جانبازان 70 % تک فرزند هستند و هر کاری برای آنها و فرزندانشان انجام دهند باز هم کم است . اکثر قوانین مصوب شده تا بحال به بهانه نداشتن بودجه و اعتبار و دلایل مختلف اجرایی نشده - دعا کنید مدیریتها در سطح بنیاد شهید تغییر اساسی پیدا کند ....
با سلام و درود بر تمام شهیدان جنگ تحمیلی بخصوص "شهید"ان گمنام
سیامک عزیزم سلام . بنده هم از اینکه این قانون بدرستی لحاظ نمی شود آن را طرح کردم تا مسئولان کمی به خودشان بیایند و خود را مکلف به اجرای قوانین نمایند
با تشکر از آقای مجتهد می خواهم که توضیحات خود را درباره کمیسیون ماده 6 1 کامل کنند اجرای احکام این کمیسیون وقتی که یک دستگاه دولتی محکوم شده باشد باید دستور اجرای آن را دیوان عدالت صادر کند دراین صورت اولا دیوان به این بخشنامه اعتنا نخواهد کرد ثانیا هر جانباز ذینفعی می تواند ابطال این بخشنامه را از دیوان درخواست کند. البته نماینگان بخصوص نمایندگان جانباز باید مشکلاتی که کمیسیون ماده 6 1 دارد را رصد کنند مثل اطاله داد رسی عدم اجرای احکام آن توسط دادستان عدم دسترسی شهرستان های بسیاری بخاطر دوری راه وازجمله بخشنامه وزارت کشور.
آقای مجتهد با سلام چرا شما فقط قسمت بدون ویرایش از شما را میخوانید ؟ بقیه قسمتها را هم بخوانید و نظر بگذارید
سلام علیکم
جانباز 20 درصد با مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل در دبیرخانه یک وزارتخانه به مدت 3 سال مشغول بکار می باشم تا سال قبل مبلغ 400 هزارتومان حقوق و امسال 700 هزارتومان حقوق اینجانب می باشد که بیمه تامین اجتماعی و اضافه حقوق هم برای اینجانب در نظر گرفته نشده است طبق قانون ایثارگران جهت بستن قرارداد به کارگزینی مراجعه کردم که به اینجانب گفتن قرارداد شما پروژه ای می باشد و شامل موارد قانون ایثارگران نمی شود به کمیسیون ماده 16 مراجعه کردم که آنها هم در جواب گفتن قرارداد شما پروژه ای می باشد قانون ایثارگران شامل حال شما نمی شود و اعتراض شما به جایی نمی رسد در صورتیکه کار من اصلا پروژه ای نمی باشد ولی جهت فرار از قرارداد بستن قرارداد من را پروژه ای تنظیم کرده اند
مانده ام با حقوق 700 هزارتومان و بدون سابقه کار و بدون پرداخت بیمه چیکار کنم
با سلام
آیاکمیسیون ماده16تفسیر سازمان تامین اجتماعی ازماده45 برنامه پنجم در بخشنامه 676 را که معافیت مقرر در آن ماده را برای بخشی از ایثارگران میداند نه همه آنها برای انتقال سوابق با استفاده از معافیت مقرر در آن ماده صحیح میداند یا خیر وامکان شکایت وجود دارد یا خیر. ( سازمان اعلام کرده فقط ایثارگرانی که با تغییر ساختار انتقال یابند از پرداخت مابه التفاوت حق بیمه معافند وشامل سایر ایثارگران که با استعفا یا بازخریدی یا .... انتقال یابند نمی شود ) لطفا" رسیدگی فرمایید .با تشکر
با سلام و ضمن تشکر

1- با توجه به آنکه اعضای کمیسیون ماده 16 دولتی هستند و به دلیل حضور نماینده دستگاه هنگام صدور رأی، در بسیاری از موارد رأی منفی در مورد جانبازان صادر می شود.

2- اگر کسی به رأی این کمیسیون اعتراض داشته باشد آیا باید این اعتراض را به همان کمیسیون ارائه کند یا باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کند؟

با تشکر
برادران عزیز هرچه بگندد نمکش می زنند وای اگر....... . من یک آزاده و جانباز 30 درصد هستم که براساس قانون دستگاه ها مکلف به موافقت برای ماموریت آموزشی هستند اما پس 4 سال که کار به کمسیون ماده 16 کشید، آنها طرف رییس دستگاه (دانشگاه) رو گرفتن و با ماست مالی من را فرستادن دنبال نخود سیاه که علت موافقت نکردند دستگاه موافقت معاونت وزرات علوم نداشتن شما بوده است (آیا رییس دستگاه نمی بایست روز اول اعلان می کرد که شما بروید موافقت را بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟ کجای قانون گفته است که شما باید موافقت فلان قسمت را داشته باشید؟؟؟ چگونه است که سال قبل از آن برای فرد دیگری بدون موافقت معاونت وزرات علوم ماموریت صادر شده است؟؟ چگونه است در همین دستگاه فردی که فقط دوست رییس است آلان در فلان کشور اروپایی با بیت المال در حال تحصیل است؟؟؟؟؟ ). آیا به نظر شما در این مملکت ایثارگران بدون پارتی و نفوذ صاحبی به جز خدا دارند که به او شکایت کنند دارند؟؟؟؟؟؟ اگر اینگونه است چرا هر گاه انتخاباتی می شود یا مشکلی اتفاق می افتد سراغ خانواده شهدا و ایثارگران را می گیرند و در و دیوار کشور را پر از عکس شهدا می کنند؟؟؟؟؟؟؟ این شهدای زنده جانباز 70درصد، کمتر یا بیشتر دیگر زیادی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و آیا .......... آیا فریاد رسی است؟؟؟؟ آیا مرد هست حتی بی دین ولی انسان باشرافت که ما به او برای احقاق حقمان مراجعه نماییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام علیکم بنده بعنوان فرزندجانبازوبرادرشهیدگرامی اعلام میدارم که چراهیچگونه بازرسی درادارات حضورپیدانمیکندکه مشکلات ایثارگران رابپرسد.اگراین اتفاق بیفتدموجب دلگرمی وخرسندی میشودحتی اگرکمکی هم نشود.
تاکی ماجانبازان زیر 25درصدازاین همه تبعیض بین ما وجانبازی بالای 25 درصد بنالیم کارمندان بالای 25 درصد جانبازی از25 درصد افزایش حقوق حق ایثارگری برخوردار می شوند ولی ماازاین افزایش محروم هستیم امیدوارم این تبعیض مرتفع گردد.
بنیادشهیدوامورایثارگران فردای قیامت بابت نامردیهائی درحق ایثارگران کرده انندچه جوابی دارنندمگردست مابوده که فرزندشهیدبشویم یانه مگردست مابوده که جانبازآنهم ازنوع اعصاب وروان وچیزهای دیگربشویم یانه .
قیامت نمیوانیدجواب بدهد
متاسفم برای بنیادشهید که کاررابه جائی رسانیده که باوجوداینکه جواب دادگاههایارای دیوان رابرعلیه ایثارگران میداندچیست بازهم ایثارگران رامشغول این دادگاههابرای احقاق حقد شان مینماید
باسلام
اینجانب فرزند جانباز 65 درصد هستم در شرکت دولتی به مدت 23 سال سابقه خدمت دارم دو بار از بنیاد نامه گرفتم برای تغیر وضهیت استخدامی چون نیزوی شرکتی هستم ولی ترتیب اثر ی ندادند دارای مدرک فوق دیپلم و دانشجوی کارشناسی می باشم ایا از طریق کمیسیون و شکایت می توانم نسبت به تغیر وضعیت خویش امید وار باشم با تشکر
باسلام بنده جانباز 25% تبصره 6 هستم در سال 1382 ندانسته حالت اشتغال شدم البته کارمند بیمارستان فجر بنیاد بودم تمام همکاران جانباز همشرایط من سالهاست از دو حقوق برخوردار هستند یکی حقوق کارمندی و دومی حقوق جانبازی تمام همشرایط من مثل من تبصره 6 بوده چون با هم کمسیون قانون تبصره 6 شدیم البته همکارانم بهتر از من بودند توانستن از حق خود دفاع بکند بنده بعد از 23 سال حقوقی ناچیز از بنیاد میگیرم که حتی جوابگوی دارو دکتر نمیشود
با سلام جانباز 25% تبصره 6 یعنی بدون حق و حقوق جانبازی دیگرخودمو یک آدم بی مصرف میدانم چون هیچ کس حرف های من و شکایت های من گوش نمیدهند فقط دلمون برای اینترنت خوش است لااقل کمی آروم میشم وقتی کمی از مشگلاتم می نویسم و مشگلات جانبازان را میخوانم میگم بنیاد شهید خیلی از ماها ظلم کرده نباید به آخر خط برسیم بازم امیدی هست اون روزی میرسد تمام مشگلات جانبازان حل میشود اون روز هم ما نیستیم چون نزدیک به 23 سال است هنوزم هنوز منتظرم بازم منتظر میمانم با تشکر
باسلام و درود به رهبر عزیزم جانباز 25% هستم حالت اشتغال از جانبازانیکه مثل بنده جانباز حالت اشتغال هستند تا بحال از مزایای حق و حقوق جانبازی محرومند تقاضا دارم جهت دردو دل و به رسیدن حق و حقوق جانبازی یا بصورت تلفنی ویا بصورت حضوری در تماس باشیم با تشکر
با سلام. احتراما به استحضار نمایندگان محترم مجلس که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارند میرساند که امور اداری وزارت جهاد کشاورزی نیز به امور اداری سازمان امور اراضی کشور(زیرمجموعه) در خصوص رای کمیسیون ماده 16 جانبازان گفته است که در صورت امکان رای را کجدار مریض اجرا کنید که آنها هم می گویند امکانش نیست. چشم ناظران روشن!!
جناب آقای مجتهدی عزیز. وقتی مدیر کل امور اداری یک سازمان دولتی. پشیزی برای رای کمیسیون و دستور هسته گزینش و دستور مشاور وزیر در امور ایثارکران قائل نیست و با عنوان من در آوردی تحت لوای قانون ! بیش از یکسال نسبت به اعاده بکار اینجانب سنگ اندازی میکند. حضرتعالی فقط وقت شریف خود را تضییع میکنید.
با سلام.تورابه روح رسول الله به داد بنده برسید
سلام .. با نامیدی تمام از اینکه کسی توجه کند باز برای چندمین بار گلایه خود را میگویم از سال 59 در گروه جنگهای نامنظم شهیدچمران حماسه های فتح المبین بیت المقدس واز تاریخ 15/10/64 به لشگر88زاهدان منتقل ودر تاریخ 1/12/76 بعلت موج گرفتگی و مصدومیت شیمیایی با 30 درصد جانبازی بازنشسته شدم با ارایه مدارک که بیش 1100 روزحضور در جبهه داشتم 630 روز محاسبه شده .... این چه عدالتیه به چه کسی بگویم اگر کسی این متن را خواند و مسئول بود کمک کند ممنون
چرا قانونی که در مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت حق بیمه فرزندان شهید مصوب شده توسط سازمان تامین اجتماعی بعد از 4 سال هنوز اجرا نمی شود. چرا بنیاد شهید در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام نمی دهد و اطلاع رسانی نمی کند. ممنون می شویم اگر این مورد را پیگیری و اطلاع زسانی نمایید. -
به داد جاتبازان شاغل درسازمان تامین اجتمایی یزد برسید شمارا به حضرت عباس. هرکسی مسئوله پیگیری کنه
برادرمجتهد بنده جانبازسى وسه درصدسپاه هستم واين جانبازى بنده دكميسيون ماده١٢١تاييد گرديده ولى اخيرابه كميسيون بنياد رفتم ولى هيچ درصدى به بنده ندادند وضمناً ديوان نيزبرابركميسيون سپاه جانبازى بنده را تاييد كردند جانيازى بنده ريه پوست وچم واعصاب وروان است وسىويكماه درجبهه هاحضورداشتم والان طبق ماده چهارطرح جامع قصد بازگشت به كارسابق را دارم لطفاً راهنمايى بفرماييد
ضمن عرض سلام.اینجانب جانباز35./. بنیاد و برابرکمیسیون 120ارتش 45./.جزیی هستم با توجه به اینکه در سال86 بازنشسته شده ام وسنم بالای 50سال است متاسفانه کمیسیون ارتش بنده را حالت اشتغال نکرده وحقوق بازنشستگی اینجانب با درصد جانبازی وبیش از 100ماه حضور در جبهه با همدوره های خودم که تاکنون صدای ترقه نشنیده اند هیچ فرقی ندارد .کمک وراهنمایی کنید
باسلام درنیروگاه شهیدرجائی قزوین بیائیدببینیدکه آقایان... برای جانباز و ایثارگر چقدرارزش قائل می شوند اولأ: تمام حقوق و مزایای رفاهی و معیشتی جانباز را قطع می کنند دومأ: نامه های بنیدشهید و قوانین و مصوبات را با قدرت تمام با نامه های گوناگون به سطل آشغال می ریزند سومأ:با این مسایل به کمسیون ماده16 هم شکایت می کنیم حکم آن را برای مأموریت آموزشی برای جانباز به دانشگاه اجرانمی کنند ودر جواب نیز می گویند که نیروگاه سازمان اجرائی می باشد درصورتیکه زیر مجموعه وزارت نیرو و توانیر است چهارمأ:بدون توجه به وضعیت بیماری و جانبازی از ناحیه ریه در بدترین شرایط کارمی کشند باتوجه به نامه های متعدد از پزشکان فوق تخصص مبنی بر رعایت حال جانباز پنجمأ:توهین و تهمت و تشویش اذهان عمومی و تخریب شخصیتی جانباز و عین اینکه وزارت اطلاعات شده اند برای نماینده شدن برای دفاع از حقوق کارگر رد صلاحیت سیاسی و اجتماعی می کنند اینجا نیروگاه است دولت جمهوری اسلامی ایران که مدیران حق وتو برای تمام قوانین مملکت را دارند
با سلام خدمت جناب مجتهدی. لطفا شما هم طرح خدمات رسانی به ایثارگران را که در کمیسیون اجتماعی مصوب شده و فعلا خاک میخورد را پیگیری کنید. التماس دعا
سلام .من در شرکت برقمنطقه ای مشغولم به صورتقرار داد مشخص میخواستم بدونم میتونم شکایت کنم یانه اگه ن راهنمایم کنید مرسی
سلام فرزند شهیدکارمند هستم و۱سال قبل استخدامم بنیاد شهید حقوقمو قطع کرد .مادرم هم به رحمت خدا رفته,تک فرزند شهید هستم و با اختساب اون یک سال تقریبا ۳سال میشه که حقوقم قطع شده.ایا از طریق ماده ۱۶ امیدی هست که با توجه به اینکه مادرم نیز در قید حیات نیست دوباره بتونم اون حقوق رو دریافت کنم.خواهش میکنم جوابم رو بدین.با تشکر
اقای مجتهد منون از وبسایت خوبی که دارین,اگر امکان دارد پاسخ سوالات را بدهید
سلام خدمت برادرمجتهد اینجانب آزاده 97 ماه و جانباز 45 درصد ر سال 1369 باستخدام وزارت نفت درآمدم و در سال 1373 وارد دانشگاه شدم و زبان فرانسه خوندم در سال ا
1379 فارغ التحصیل دو سال مرخصی تحصیلی داشتم مدر ک من را همان سال بعنوان نیمه مرتبط ایثارگری تلقی کردند و در سیستم بعنوان فوق لیسانس ثبت شده بود و مزایای فوق لیسانس میگرفتم در سال 1392 عنوان نمودند که بدلیل عدم ارتباط لیسانس با سمت سازمانی مدرک موثر د فیش قوقی ام را دیپلم و مقطع بالاتر فو دیپلم محاسبه کردند با چندین بار مکاتبه مجبور به شکایت در کمیسیون ماده 16 شدم که متاسفانه کمیسیون نیز اقدام وزارت نفت را صحیح دانست الان میتوانم به دیون اعتراض کنم و اصلا آیا این اقدام آنها صحیح است یا نه لفا راهنمایی فرمائید.
سلام علیکم باید ببخشید من یک جانباز ۹۸ درصد شیمایی جنگاز طرف ارتش هستم در سال ۶۳ باتوجه به صورتسانحه و بالینه و درصد ارتش و دوبار هم درکمسیون بنیاد در زمان دکتر کفاشی شرکت کرده ام درصدی نگرفتم و پیوند مغز و ذستخوان شده ام و نظریه پزشکانمعالجم و پزشکان ارتش و الینه بر اث شمایی جنگ بودهدرشدی نگرفته ام و شکایت دیوان نموده ام و حکم به نفع من امده
باسلام حقیرازجانبازان چهل درصد جنگ تحمیلی هستم ٢۴سال است درشغل معلمی میباشم فاقدمسکن هستم وساکن خانه های سازمانی اموزش وپرورش شهرستان نقده هستم طبق دستور صریح مقام معظم رهبری خانه های سازمانیبه ساکنین انها که از جانبازانوایثارگران باشد واگذار میگرددچندین بار درخواست داده ام وبخشنامه را پیوست درخواستم کرده ام ولی هیچ اهمیتی به بخشنامه ودستور رهبری نکرده اند وجدیدا اخطاری به دستم رسیده که سریعا تخلیه کنم در غیراینصورت توقف حقوق خواهم شد.ازمسؤلی6273ن ذیربط تقاضای عاجزانه دارم دراین مورد پاسخ قانع کننده ای به حقیر بدهند که بنده چکاربکنم خداوندطولل عمر بدهد
سلام خدمت برادرمجتهد اینجانب آزاده 97 ماه و جانباز 45 درصد ر سال 1369 باستخدام وزارت نفت درآمدم و در سال 1373 وارد دانشگاه شدم و زبان فرانسه خوندم در سال ا
1379 فارغ التحصیل دو سال مرخصی تحصیلی داشتم مدر ک من را همان سال بعنوان نیمه مرتبط ایثارگری تلقی کردند و در سیستم بعنوان فوق لیسانس ثبت شده بود و مزایای فوق لیسانس میگرفتم در سال 1392 عنوان نمودند که بدلیل عدم ارتباط لیسانس با سمت سازمانی مدرک موثر در فیش حقوقی ام را دیپلم و مقطع بالاتر فوق دیپلم محاسبه کردند با چندین بار مکاتبه مجبور به شکایت در کمیسیون ماده 16 شدم که متاسفانه کمیسیون نیز اقدام وزارت نفت را صحیح دانست الان میتوانم به دیوان اعتراض کنم و اصلا آیا این اقدام آنها صحیح است یا نه لطفا راهنمایی فرمائید.
بسمه تعالی احتراما" اینجانبه فریبا علی محمدی جانباز 30 درصد با 23 سال سابقه خدمت و 2 سال خدمت مدیریتی در شرکت توزیع برق استان قم ولیکن متاسفانه که نمی دانم علتش چه مرا یک روز صبح از کار مدیریتی برکنار نموده و حکم همتراز بنام مشاور به اینجانب اختصاص دادند حالا بعد از گذشت دو سال از آن زمان اضافه کار وشیفت و کشیک مرا کم کرده اند بطوریکه حدود هفتصد هزار تومان که باید قسط می دادم و نمیدانم از کجا آن را تامین کنم در حالیکه از مدیران دیگر این مزایا کم نشده و وقتی علت را جویا شدم از مدیرعامل جدید عنوان کردندمن اینطور تشخیص دادم و این در حالی است که از سایر ارگانها و بالا دستی ها برای تشویق من نامه ارسال میکننداز کار من تقدیر میکنند حال نمیدانم با این وضیع و قسط مالی چه کنم ایا باتوجه به اینکه اینجانب حکم همطراز مدیریتی دارم و سایر مدیران از مزایای اضافه کار و شیفت برخوردار هستند ایا اینجانب حق اعتراض دارم هنوز من نمیدانم با حکم همطرار با من برخورد میشود با سلیقه شخصی . و جرائت اینکه شکایت کنم هم ندارم چون در اداره ما به راحتی صورتجلسه تنظیم و برعلیه فر د استفاده میکنند نمیدانم اعتراض خود را به چه کسی عنوان کنم ممنون میشم جواب مرا بدهید
یکی از مشکلات جانبازان عزیز ودیگر ایثارگران اینستکه مجلس قوانینی وضع می کنند که بار مالی آن تامین نشده وپس از ایراد شورای نگهبان عبارت دولت مکلف است را به دولت مجاز است یامی تواند تغییرمی دهند وبعضی دستگاهها مانند تامین اجتماعی ازاجرا خود داری می کنند مثل حق بیمه ودرمان جانبازان زیرا دولت دربودجه سنواتی پیش بینی نمکند
من25%اعصاب روان هستم با۱۵سال یابقه بخاطرموجی روانی بودن درکمیسیون اشرقی ازکافتاده با 1سوم حقوقبازنشتکان. یعنی کمترازحاقل حقوق بازنشتگی با توجه به اینکه اربنیادتبریزهم ازکارافتاده حالت اشتغالدرحدزیادیحالت اشتغال شم نامه به اداره که. طبق قانون فرزندجانبازبازنسته دراموزش وپرورش بجای پدربازنشسته باید استخدام. کننددخترم. مندسبه بنیاد وزیوان عدالت شکایت. کردم رایبراین بودکه. به کمسیون ماده 16 شکایت کنم کردم منتظرجوابم یک مسعله. مهممن شیمیای. هم بودمم چون بهداری. بودمدکت هاتامیتونیتندر ومن کارکردندخونریزی. معده وروده قطع شد. بجه. هام ژنتتیکیازمن بیماری ریه معده وروحی روانی به ارث میبرندمواظب بچهاتون باشیداونارابه ازمایش. ژنتیکی ببریدشیمیایهاجدی. بگیریزپسرم را۱۵سال داشت ۲بارعمل کردند زنم هم ازخودمسرایت. کرده اسم داردازکارگزینی بردممنوبجای حالت اشتغال بزنسشته. کردند ۷سال نامه میلرم
ازشصت توسط دکتر اکبرنژادنماینده تبریزباهماعزام شدیم مجروحشدیمایشان قطع نخاع من موجیوچندترکش طلایی اعزام نشدم مدتهابعدبازدرسنگرخوابیده بودمهمسنگرهانشسته بودندخمسه خمسهها میزدندیک توپ رویسنگرافتادمن زیرتراویز کونیها مدفون میشم دوستام تکه تکهدراوردهاغزام اهوازشدم مدتی ماندم حرفاعزام. ببه شیرازیاجای دیگه بودازپرستاران ترکلباس ومقداریپول کرفتمامدم تبریز61 اولین اعزام بوداخر62 مجروحیت. وبرگشتبه خانه ازدواج اجباری که نرومازاینورارتش سربازم دعوت کردابادان شیمیای جزی شدم دست وگردن اعزام نشدم کربلای یک راکت هواپینای دشمن ایندفعه دیکه. کوشها. دستوپا ترک خورده ۱۱روزباختران. بعد۱۵نفراذری اعزام. بیمارستان روانی رازی معاف رزم بعداحتیاط. اضافه شدداده. بودن بهداریدوبارهشیمیای زد مقع حمل مصدومین یک کاچویخجال پرمیوه تگرگگی هندوانه الو. دهانم اب افتاد خخوردم نگوسمع رویشان نشسته بودسوختم خون بالا اوردم یک ماه ونیم خدمت اخرودکترهای وظیفه ۳نفرروی من کاردرمانی. کردندگفتندعلاج نداردبغد با تسویه حساب ۳ماه دارو. برگشتمولیصورتصانحه اصلایادکسی نیافتادبا همان صورتصانحه تبریز. رصد خوردم۶۷ سال۷۰ آموزشوپرورشسال۸۱حالت اشتغال ادارهقپول نکردامابنیاد مستمری داد یکسوم حداقل حقوق بازنشتگی درصورتیکه بایدمنوشاغل حساب میکردتمامدریافتیقبل مریضی. رامیدادندخونرزی معده وروده ناحتی شدیداعصاب بخاطرخونریزیهاروانی شدم تا۹۰ کمی حلم بهتره دخترم مهندس بایدبجایمن بازنشسته اموزشوپرورش جذب شود ۵سال نمیکنند خانه ندا م بیمه ایران هزینه درمانیمانرابه بهانهای. مختلف نمیدهدیکماهه هزینه خانم رانداده کهداروهاد ی دیگرظرا بگیرد طرف قردادداروخانه مفت میده امامثل فله ای کهنه تاریخ کذشته ازمردم خریده سده پسمانداروخانهایه دیگرزرنگی بیمه وداروخانه سیفی بیمهمیگه قوطی داروهتی گران را بایدبیاوریدمیده داروخانه انهاهمداروهایتاریخ گذشته زاروخانهایه دیگر جای داروهاقوطی تارخ جدیدمیذارهمیده بما که همه مریضندبهاینجورمساعل توجت نمیکننددخترم متن س صنایع دارو غذلیی است فهمیدارم خرجی کنده وباچسب دوبارهچطبانده بودندیک پسرم ۱۶ساله نراحتی ریه از بچکی داشت ۲بارعمل کرده رنوبچه داره کارنمیدن یک دگه ای کتاب ونوشت افزار میخواستم برای اواستخدام دخترم جای خودم حقوق حالت اشتغال از اموزشوپرورش حقی دارم خیلی معروفم انقدرامبولانس میادمیبره همسایه هاهمه میگن اون جانباز مریض. نمردراحت شودمیشود جواب منوگتبی بدین اخه بچه هام میگن ظمارامثلل لوازمبدردنخور قصه ای جبهه گومیدونندمیگم جواب میدن حالا جوابم راگتبی میخواهم ثابت کنک مارافراموش نکرده اند خیلی ممنونک که میخوانیداگراقدامی هم نشوددلگرم میسیم تابمیریم
سلام بنده موج انفجار از ناحیه چشم وترکش دز پای راست ولی بنیاد 5%به من داده سه سال است دیوان شکایت کردم ولی جوابی ندادن انقدر به تهران بنیاد شهر واستان رفتم که هیچ کاری برایم نمکنن من از دزفول شهر موشک توپ هستم در جزیره مجنون مجروح شدم خدا ان کسی ای که نمیزارن حق ما بدستمون برسد نبخشد تورا بخدا نه سرکاری هستم یه فکری برای این بنده بکنید من شرمنه بچه هایم شده ام بیکار بیکارم همسایه ها کمکم میکنند بیاید سوال کنید اغصابم خرابه نارحتی اعصابم بدتر داره میشه التماس میکنم کمک کنید
با عرض سلام واحترام ، ممنون می شم اگه در مورد اهراز پست همتراز برای فرزندان شاهد در دستگاههای دولتی توضیح بدهید.
با سلام وتحیت خدمت جناب مجتهد بنده جانباز 35 درصد سال گذشته با استفاده از سنوات ارفاقی بازنشسته شدم حال به دلایل متعدد پشیمانم راهکار اعاده بکار را لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر و امتنان
با نام ویاد خدا وقبولی طاعات وعبادات وضمن خسته نباشید احتراما اینجانب جانبازان شاغل در اداره آموزطش وپرورش شهرستان دهاقان خواهشمند است دولت را در خصوص اجرای ماده 51قانون ایثار گران ملزم به اجرا فرمایید.
لازم به ذکر است چرا ماجانبازان را مثل توپ به بنیاد شهید وآموزش وپرورش پاس کاری می دهند درخصوص بیمه طلائی لطفا پی گیری نمائید .قبلا از همکاری شما تشکر وقدر دانی می نماییم
باسلام و عرض ادب و احترام
لطفا :عنایت فرماید ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را که توسط دستگاهای مشمول اجرای این فانون اعمال نمی شود یا ملزم به اعمال نماید یا اینکه این ماده را از متن این فانون حذف کنید چون ا جرای آن از سال 91 بمدت 4 سال بصورت آزمایشی بوده که تاکنون اعمال نشده و مدت زمان آن هم رو به پایان است و بسی جای تاسف است که این رسواکردن و زجر دادن جاتیارن است نه خدمت رسانی .خنده آور است شرکت ملی نفت ایران اظهار میدارد بعلت نداشتن بودجه امکان اعمال این ماده غیر ممکن است
باسلام خدمت آقای مجتهد وسایرعزیزان.من درسال 88 با25سال سابقه خدمت خود را پیش ازموعدبازنشسته کردم اکنون تامین اجتماعی دبه کرده وبناحق بااستناد به رای دیوان حقوقم رایک میلیون وسیصدهزارتومان کم کرده که با این کاهش حقوق دچارمشکلات زیادی در زندگی ام شده ام سوالم این است که آیا میتوانم بازگشت بکار بدهم؟وچگونه؟
سلام برادر
قانون خدمات رسانی به ایثارگران که دائمی شد .
باسلام جانباز25درصدهستم که د رکارخانه خصوصی کارکردم وبازنشست شدم چراباید ازحقوق ومزایا جانبازی محروم باشم خواهشمندم جواب دهید
سلام بر دوستان
دوستاني كه طرح شكايت كردند در كميسيون ماده ١٦ ، آيا شكايت رو بايد در برگه خاصي نوشت ؟ منظورم دادخواست هست
لطفا راهنمايي نماييد
بله با مراجعه به بیناد فرم مخصوص است که دادخواست را در آن مینویسی
سلام علیکم
احتراماً اینجانبان عبدالرسول صالحی افروز با 45% جانبازی(کد ملی2296764762 )و محمد مهدی معتمد با 20 % جانبازی(کدملی2491104520 )دارای مدارک کارشناسی پرستاری مدت بیش از 20 سال به صورت قراردادی در بیمارستان اعصاب و روان جنت متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز در خدمت به جانبازان اعصاب و روان مشغول به کار بودیم ولی متاسفانه از تاریخ 01/04/94 به ما اعلام نمودند که بدلیل بازنشسته بودن اخراج هستید. طبق قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 15/09/89 مجلس شورای اسلامی در بند ب ماده 65 وماده 71 ایثارگران(جانبازان) بازنشسته را مستثنی نموده است . همچنین در طرح اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مورخ 04/06/94 که به طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان معروف شده است، موضوع استثنا ماده 71(ایثارگران)مورد تایید قرار گرفته است .ولی متاسفانه شاهد هستیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس که خود را متولی امور ایثارگران و جانبازان می داند خود اقدام به اخراج جانباز به دلیل بازنشسته بودن می نماید . و شاهدیم که افرادی را در همان محل بکارگیری میکند که نه تنها هیچگونه ایثارگری نداشته که حتی دارای سوابق کیفری نیزمی باشند . از آن مقام محترم خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به پیگیری و باز گشت به کار اینجانبان اقدام گردد.
با تشکر
عبدالرسول صالحی افروز -09177114214
محمد مهدی معتمد-09173132438
باسلام عرض ادب خسته نباشید به تمامی زحمتکشان دربنیادوماده شانزده که سالهاست زحمات جانبازان عزیز رامتحمل بودند وهستند بنده ازجانبازان بیست درصد که درشرکت نفت ارومیه مشغولم واقعا مرا اذیت میکنند حق صحبت نداریم ونباید حق خودمان را بخواهیم لطفا رسیدگی شود
متاسفانه با خبر شدیم در درمانگاه محمد رسول الله ص شیراز که متعلق به بنیاد شهید و ایثارگران فارس می باشد نیز اخراج ایثارگر بدلیل بازنشسته بودن از دیگر سازمانها اتفاق افتاده است .
با سلام و احترام بیش از 14 سال با پست ریس اداره خدمت نموده ام با تغییرات مدیریت اداره مربوطه به پست کارشناسی تنزل نموده ونیز حقوق ومزایا ام هم کاهش یافته است وبیش از یک سال است که پیگیر پست همتراز شدم ولی موفق نشده ام حال که در آستانه بازنشستگی می باشم حق ما را ضایع نموده اند این عدالت نیست از شما مسئولین محترم تقاضای پیگیری دارم .
باسلام من جانباز10درصدهستم 24 سال سابقه خدمت راه وشهرسازی دارم از شهرزاهدان انتقال شدم به مشهدمقدس ولی بنده را فرستادن شهری دیگر درفاصله 50 کیلومتری مشهدگفتند مشهدکلانشهرهست الان 3سال میشه ولی تعدادی افراد هستندکه باپارتی رفتندمشهدولی من که 21سال درمنطقه محروم وناامن زاهدان خدمت کردم فرستادن شهرستان صبح میرم باماشین شخصی خودم ظهرهم برمیگردم خیلی سخته خواهش دارم اگه کسی راهی داره بفرماییدچکارکنم که بتونم بیام مشهدبا مشاور وزارتخانه مکاتبه کردم ایشان لطف کردن نامه من روفرستادن به مدیرمشهد وایشان هم جواب منفی دادن موندم
بنام خدا.وبنام شهدا ضامن شرف وعزت اين ملت .بابا حرف از كدام رسالت كميسيون ماده 16 ميزنيد،دادو فرياد سر به آسمان كشيد كه مجلس ايثارگران را از قانون بازنشستگي كه ميتوانند اعاده بشن حذف كرده،تا ما به مقام عظمي ولايت جانباز سرافراز جهان تشيع شكايت كرديم،اما معلوم شد كه كميسيون ماده 16مارا حذف كرده،بنده با مدرك فوق ليسانس جهت ادامه خدمت تا 35سال طبق قانون مصوبه شده وحتي بادر خواست ماده 4 قانون تسهيلات استخدامي به كميسيون محترم شكايت كردم بدون هيچ توجيه قانوني رد كردن،بعد ما مجلس محترم را مورد انتقاد قرار داديم،گر دوست دشمن شود شكايت كجا بريم.رعايت واجراي قانون وظيفه شرعي است،مطالعه قانون وصدور راي يكي از ضرورترين وظيفه يك مسلمان است
سنوات ارفاقی حسب ماده 60 قانون برنامه پنجم توسعه و اساسنامه طرح شامل فرزندان جانبازان 70 درصد می شود منتهی چون بار مالی دارد باید از طریق شکایت دیوان عدالت گرفته شد
با سلام خدمت شما برادر ارجمند
اینجانب که فرزند جانباز ۷۰ درصد شاغل به صورت رسمی در دادگستری هستم باید مستقیم از دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرده یا از طریق کمیسیون ماده ۱۶ و جهت اجرای حکم باید چه تاریخی را در در ستون خواسته برگ شکایت قید کنم یعنی سازمان مربوطه بر فرض محکم شدن از چه تاریخی باید محکوم به اجرا شود؟
سلام بنده جانباز 10درصدهستم ودریکی ازادارات دولتی حدود15سال است بلاانقطاع مشغول به کار میباشم ابتداعا همان اداره بیمه ماراپرداخت میکردوبعدازچندسال آنجارابه بخش خصوصی داده است والان هم چندسال هست که مجددادر آن اداره بصورت دایم مستقر شده است ولی مارادرقالب شرکتی حقوق پرداخت مینماید وچندباراقداماتی جهت تبدیل وضعیت درآن اداره انجام داده ام ولی نتیجه ای حاصل نشد ضمناقرارداد یک یا دوماهه مینویسند وهیچگونه امنیت شغلی نداریم واگرحق مارابطور کامل پرداخت نکنند واعتراض کنیم تهدیدبه اخراج میشویم آیامیتوانم برای تبدیل وضعیت ازشرکتی به کار مشخص از طریق ماده 16اقدام نمایم خواهشمند است مارا راهنمایی کنید
با سلام
احتراما اینجانب با توجه به رای صادره از کمیسیون در خصوص اعمال مدرک در دادگستری و لازم الاجرا بودن رای دادگستری از اعمال مدرک خودداری نموده است راهنمایی نمایدکه در این خصوص چه اقداماتی انجام دهم باتشکر
باسلام و احترام
رئیس جمهور محبوب کشورم ایران
خواهشمند است جانبازان و از خانواده شهدا که از طریق بنیاد به ادارات معرفی شده اند را که در شرایط سخت به سر میبرند و از طرف مسئولین ادارات مدام در مقام اذیت و کم لطفی قرار میگیرند بررسی و جویای حال افراد زحمت کش کشور باشید.
با تشکر و سپاس فراوان.
با سلام من جانباز 25% شیمیائی می باشم که حدود یک سال است که ÷رونده اعاده به خدمت تشکیل دادم که بعداز یک سال جواب به بنده این بود که چون شما از س÷اه حقوق کد 28 دریافت می کنند نمی توانید اعاده به خدمت بشوید چرا
متاسفانه درکمیسیون ماده 16 حقوقدانانی بیسواد گماشته شده است که قدرت چانه زنی وتفسیر موثر از قوانین را در مقابل دستگاهی که جانباز شاکی ان هست ندارد.کارشناس کمیسیون ماده 16 صرفا درمحدوده قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مانور میکند.من خود اینمورد را تجربه کرده ام.با انکه مقررات دستگاه متبوع جانباز حقوق جانباز را صریحا بیان کرده بود لیکن تفسیر دستگاه متبوع جانباز مصادره به مطلوب بود وکمیسیون ماده 16 هم عاجز از دفاع متناسب.
با عرض سلام خدمت برادر بزرگوار و استاد گرانقدر جناب آقای مجتهد:
برادر بزرگوار از اینکه در کنار برادران بزرگوار ایثارگر هستید و یاری میکنید صمیمانه متشکریم و دعاگویتان هستیم.
بنده فرزند شهید هستم که در سال 76 به طور رسمی استخدام بانک سپه شدم، در مورخه 1389/08/20 با رای کمسیون پزشکی بانک سپه به علت مشکل اعصاب و روان از کارافتاده تشخیص دادند که بنده رو همچون سایر پرسنل حکم از کار افتادگی صادر کردند، حال با توجه به قسمت "ک" بند الف برنامه توسعه سال 89 و بند "الف" ماده 44 قانون پنجم توسعه و استفاده فرزندان شاهد از تمام مزایای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین مختلف میتوانم از بازنشستگی حالت اشتغال استفاده نمایم؟ در غیر اینصورت میتوانم درخواست اعاده به خدمت نمایم؟ برادر بزرگوار از حضورتون استدعا دارم که هر چه زودتر جواب بنده رو بدهید بزرگواری فرمودید.
با سلام جانباز 15درصد شیمیای هستم در بودجه سال 94 بند ه به جانبازان معسر حداقل حقوق بنیاد پرداخت نماید ولی متاسفانه تا بحال هشت ماه از سال گذشته ولی متاسفانه بنیاد شهید زیر بار نمی رود بند ه را اجرا نمی کند از کمیسیون ماده16 نیز شکایت کرده ام ولی به نتیجه نه رسیدم راهنما ی کنید
سال ۸۳حالت اشتغال شدم ولی دراداره تعاون روستایی مشغول کاربودم سال91_ بازنشست شدم تقاضای صدورحکم لشکری نمودم اموراداری سازمان اعلام نموده چون شمابازنشست شدی ازامتیاز حکم لشکری برخوردار نمی باشید ایامن میتوانم پیگیری کنم لطفاراهنمایی کنید
باسلام وخسته نباشید.بند یک جانباز32درصد ارتش و15درصد بیناد می باشم که در ارتش خدمت می کردم ودرسال90بادرخواست شخصی خود را بازنشسته کردم.ولی حال متوجه شدم که اشتباه کردم ولی نمی دانم چطور بازگشت به خدمت شوم امید است که این ماده16بتوانند کار من را انجام دهد چونکه بند عمر وجوانی خود را در تمامی منطقه بودم ولی به علت اینکه با27سال خود را بازنشسته کردم از نظر حقوق خیای مشگل پیدا کردم بند از یکی از دوستان خود شنیدم که گفت بیناد یک قانونی دارد که به می گویند ماده16 وهر کس که مشگلی از نظر دادگاه یا مشگلی دیگر نداشت باشد می تواند یک بار بازگشت به خدمت شود.که امید است این کار برای بند انجام شود یا راهنمایی کنید.باشتگر از زحمت شما.وسلام
با سلام حضور حضرت عالي اينجانب تمامي مدارك مبني بر موج انفجار خود را تقديم بنياد كردم اما متاسفانه بااينكه برگه پذيزش بيمارستان استعلام شد وبا وجود همه مدارك دال بر اثرات مجروحيت كمسيون پزشكي راي منفي داد . من از طريق كمسيون ماده 16 شكايت كردم اما راي منفي دادند به ديوان شكايت كردم كه راي به نفع اينجانب داد اما برخلاف حكم مبني بر ارسال پرونده اينجانب به كمسيون پزشكي فقط برگه راي ماده 16 برايشان ارسال شد . اينجانب مدارك همزمان مجروحيتم را پيدا كرده ام اما ميگويند پرونده شما بايگاني شده و بنياد شهر تبريز از دخواست ارجاع پرونده به تبريز و مطالعه مدارك جديد امتناع ميكند . شمارا بخدا راهنماييم كنيد
سلام آیا طبق ماده16فرزندان جانباز که در ادارات دولت مشغول به کار هستند تبدیل وضعیت میشوند یا نه؟؟؟
سلام
سن و سالم برای یادآوری زمان جنگ و دوران انقلاب مرا یاری نمیکند اما شهادت های مادرم و برادرانم برایم کافی است که مرحوم پدرم همواره در صف اول تظاهرات بوده واز روزهای اول جنگ تحمیلی همرزم شهید چمران بوده است و بصورت متوالی در جبهه هاحضور داشته اما دریغ از یک سند رسمی مبنی بر حضور ایشان .اینک برای استفاده مادرمان از شان اجتماعی ایشان تنها مقدار اندکی از حضور ایشان در سامانه وجود داردولی به گفته شاهدان بیشتر از سه سال حضور ایشان میباشد.لطفا راهنمایی بفرمایید از کجا میشه ریشه مدارک موجود رو پیدا کرد
باسلام.ترووووخدا آدرس کمیسون ماده 16 رابدهید
با سلام وخسته نباشید.اقایان مسولاین به خدا قسم زمان دفاع همه برای یک دین ویک کشور وبرای یک مردم می جنگی دیم.وهمه یک پدر به نام امام خمینی وبه عشق ان امام عزیز جان خود را درکف دست می گذشتیم.حال اگر کاری داری اولین پرسش ان مسول این است اقا جانباز بینادی یک ارتش به جانباز بیناد وام ماشین ووو تعلق می گیرد ولی دیگر جانبازان های مانند سپاه ارتش وادارهای دیگر فقط باید نگاه کند طوری شده که حتا خانوادهایمان ناراحت این هستند که چرا جانباز بیناد نیستیم تا پچه هایمان سرکار بروند.دراخر تورا به خدا تورا به روح امام دیگه دست بردارید از این جانباز بیناد یا جانباز دیگر جای.بند خود که در بالا درصد خود را نوستم یک کار برایم پیش امد وقتی رفتم بیناد واتاق ماده 16 فوری گفت که کار ما نیست چونکه در بیناد درصد شما15درصد است در صورتی بند برابر قانون باید برایم ان کار انجام می شد.درمورده یک بار بازگشت به کار در صورتی که اخراج یا از طرف دادگاه محکم نشد باشی در صورتی که بند با درخواست شخصی با27سال خود را بازنشسته کردبودم.امید است که یک روز این قانون های یک بام ودو هوا به پایان رسد وهمه یکی شوند.به امدی خدا.
باسلام وخسته نباشیدخدمت جناب آقای مجتهد
بنده در31شهریورسال 1359یعنی روزاول شروع جنگ تحمیلی ساعت2بعدازظهردرپالایشگاه آبادان براثراصابت ترکش خمپاره ازناحیه دست وپا مجروح شدم وپس ازمداوای اولیه به بیمارستان نفت آبادان منتقل شده وبستری گردیدم.پس ازتزخیص درآن زمان پیگیر ثبت جانبازی خودنبودم.اماپس ازسالها بامراجعه به بیمارستان نفت آبادان اظهارداشتند مدارک روزهای اول جنگ ازبین رفته لذابنده بااستنادبه شهادت محضری سه تن شهود درروز حادثه وهمچنین ترکش های موجود دردست وپایم وهمچنین برگه گزارش حادثه که ازسوی مسولین امردرپالایشگاه آبادان درسال 90 به من دادند طبق بند (م)ماده 44قانون برنامه پنجم پنجساله توسعه کشوروهمچنین تبصره2ماده 3آیین نامه اجرایی درصد جانبازی مصوبه دولت درسال 89 میبایست بنیاد آبادان من را جهت احرازجانبازی به پزشک معتمد معرفی میکردحال آنکه بانامه ای ازفرمانداری آبادان استعلام نموده وشورای تامین فرمانداری نیز به استناد نداشتن مدارک بالینی همزمان جانبازی من را ردکرده است.آیاجهت پیگیری باید به کمیسیون ماده 16 مراجعه نمایم.
خودتو خسته نکن خونه بشین
باسلام.من یک جانبازشیمیایی هستم که ازنواحی چشم پوست وریه دچارمصدومیت شدیدشدم وهمچنین مشکل اعصاب وروان وترکش رودارم ولی به دلیل اتش سوزی بیمارستان قدس اراک درسال74تمام مدارک بالینی من تواتیش سوخته وتا الان که کارکشاورزی ومقدارجونی که داشتم به زور وباقرض گرفتن وروانداختن به هرکس وناکس تونستم خودمودرمان کنم ولی به دلیل خشکسالی وکمبوداب دیگه کارکشاورزی ندارم وجونی هم برای کارگری کردن ندارم بارهاوبارهابه ادارات مسول مراجعه کردم تمام دکترین معتمدومتخصص تمام مشکلات وبیماری های منوتاییدکردن ولی یه عده خدانشناس توکمیسیون مدارک منوقبول نمیکنندچندین بارهم توبنیادبهم به دلیل داهاتی بودن حرفهای نامربوط زده اندمگرگناه من داهاتی جانبازوبی پشتوانه چیه که به کارمن رسیدگی نمیکنندمگرچه گناهی کردم که هیچ جوابی نمیدهندشمارا قسم به خون شهداوسربریده حسین گمکم کنیدتابیشترازاین شرمنده خانوادم نشوم بخداوندی خدامن پول نون هم ندارم تمام دارای ودرامد ماهی 250تومن یارانه هست که اونم خرج دکترودوادرمان میشه شماهایی که دستتون میره شماروبه جون عزیزتون کمکم کنیداخه چندتادکتروکادری سن پایین مغرورگذاشتین توادارات که هیچی ازبدبختی های مانمیدونندودرک نمیکنندفقط به این فکرمیکنندکه ماداهاتی هارومسخره کنندمگرگناه من چی بوده که اون زمان زندگیم روگذاشتم وتوعملیات والفجر8مجروح شدم مگراشتباه ماچی بوده که رفتیم جبهه مابه حکم رهبرعزیزوامام خمینی وغیرت وشرافت کشورمان رفتیم ولی بخدا اونایی که الان سرکاراومدن هیچی ازمشکلات مانمیدونندوبارهاهم گفتن که میخواستی نری اخه این انصاف هست که من بدبخت رواینجوری ازم بخاطرکارم مسخره واذیت کنندتمام مدارک من که ازبهترین ازمایشگاههای همدان وتهران گرفتم نشون میده شیمیایی من وخیم هست بخدامن ماهی 10روز فقط بستری میشم وحتی یه تومن هم بهم کمک نمیکننداخه خانوادم وبچه هام چه گناهی دارن که بابد بخاطرمشکل من همیشه نظاره گرخوردن وعیش ونوش بقبه باشن دریغ ازیه نون وغذای سالم دریغ ازیه لباس تمیزدریغ ازیه مسافرت وخونه وزندگی درست ودرمون من مقداری کوچک ازحرفای دلم روگفتم وشمارو به اون فاطمه زهراسپردم که این بانوی دوعالم خودش جواب شماهارومیدهد
هیچ کاری انجام نمیدن فقط حرف میزنن پدر من جانباز الان چندین ساله بهش یه وام نمیدن بعد میگن به جانباز میرسن
بنیاد شهید بهتره قانون بودجه سال 94 تبصره 15 بند (ه) را اجرا کند من به کمیسیون ماده16 شکایت کرد ه ام ولی خوش بین نیستم
شماره تلفن کمیسیون ماده 16
021-88802497
ولی خوش بین نیستم.
کمیسیون ماده 16 هم به نفع بنیاد کار میکند.
با عرض سلام خسته نباشيدبنده فكر ميكنم مسعولين بنياد به مديران ادارات كشور دستوردادند كه نه تنهاحق حقوق جانبازان را پايمال كنند بلكه برايشان اذيت هم بكنند واقعا چرا شعار مدين اين همه شكايات از ادارات به دست شماها رسيد واقعا كدامشو روبراه كردين بنده چندين بار حتي با جانبازان دسته جمعي نامه نوشتيم ولي بلااثر خوهشمنداست جهت جلو گيري از پايمال شدن بيت المال به اين نوشته زحمت بكشيد تماس بفرماييد بنده از كارمندان نفت اروميه با تشكر ارادتمند جانم فداي رهبر
با سلام به جناب مرادی
مخاطب محترم لطفا در صورت امکان گلایه و دستنوشته خود را به ادرس ایمیل سایت بفرستید تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.
خدایا من تا حالا فکر میکردم به جانبازان میرسن و بها میدن. آرای کمیسیون ماده 16 رو هم دیده بودم که به نفع بعضیا صادر شده ولی وقتی اتفاقی این نظرات رو خوندم متوجه قضیه شدم. قبول دارم که خیلی از مقررات و قوانین اجرایی نمیشن. کارشناسان حقوقی هم چاره ای ندارن جز اینکه از سازمانشون دفاع کنن حتی اگر طرف یه جاتباز باشه که همه زندگیش رو بخاطر خدا و در راه خدا پیشکش کرده. من واقعا متاسفم از این اوضاع و از روی همه شما عزیزان شرمنده هستم. کاش در جایگاهی بودم که بتونم کاری براتون انجام بدم.
دلگرم باشید به اینکه اجرکم عندالله و خوش به سعادتتون که حداقل آخرت رو دارید.
باسلام/ کارمندرسمی شرکت ملی نفت با30سال سابقه ام . 52سالمه . درسال64درابادان موج انفجارگرفتم ودربیمارستان طالقانی ابادان بستری شدم. نزاجا 12درصدبه من جانبازی دادولی کمیسیون مورخ 28آبان94بنیادقزوین صفردرصد. بفرمایندبه کجا شکایت ارسال کنم که منطقی به حرفام گوش بدن . ممنون .
با سلام. اگر لطفا کسی در این زمینه اطلاعات بیشتر دارد مرا راهنمایی بفرمایید. من جانباز جنگ هستم و از شرکت حمل و نقل آبادان بازخرید شدم در سال 77 و اکنون 2 سال است تمام راهها را طی کرده و در مهرماه سال گذشته کمیسیون ماده 16 رای بر بازگشت به کار برآیم صادر کرده ولی متاسفانه شرکت از اجرای رای کمیسیون سربازمیزند. چکار باید انجام دهم اکنون .والسلام
باعرض سلام ودعای خیر اینجانب عبدالله کمایی فرزند جانباز علی کمایی که شاغل درملی حفاری میباشم ولازم بذکر است که بنده تک پسر ایشون بوده وپدر در پالایشگاه ابادان در 8سال جنگ تحمیلی حق علیه باطل به درجه جانبازی رسیده وازشما خواهش میکنم که درمورد استخدامی اینجانب اقدام نمایید
باتشکر
با همان حکم به دادگاه شهر اقامت خودتون مراجعه کنید.
با سلام واحترام اینجانب جانباز 20 درصد هستم در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز کار میکنم شرکت فوق اضافه کار جانبازی مارا اعمال نمیکند البته زیر 25 درصد را اعمال نمیکند. اگر قرار بود برای ما اعمال نشود که تصویب نمیشد
قرار بود جانبازان یک گروه یا دوگروه در ابلاغ آنان بیشتر لحاظ شود یعنی من دیپلم باید از مزایای فوق دیپلم اسافاده میکردم که نکردند
یه مبلغی بعنوان حق جانبازی میدهند
ضمنا تحت پوشش تامین اجتماعی هستیم
به کجا فریاد بزنیم که گوش شنوایی باشد و نتیجه بگیریم3865

با تشکر
با سلام خدمت عزیزان چند ی پیش قانون معافیت فرزندان شاهد را تصویب کردند ولی تامین اجتماعی حاضر به اجرای ان نیست , چون منابعش میگویند تامین نشده لطفا اگر کسی اطلاع دارد راهنمایی کند واقعا همچنین قانونی هست یا ما را سر کار کزاشته اند
سلام چراماده51درآموزش وپرورش شامل فرزندان شاهد نمی شود مگرفرزندان شاهد مانند جانبازان 50درصد نمی توانندازامتیازات استفاده کنند حالا چرا آموزش وپرورش قبول نمی کند
باسلام....ما فرزندان شهدا چه گناهی کردیم که باید تاوان پس بدیم چرا ماده51برای ما اجرا نشد بخصوص فرهنگیان شاهد درحالیکه برای جانبازان اعمال شد ایا این حقه ایا ماهک عین بقیه با سروصدا باید حق قانونیمون را بگیریم چرا رسبدگی و پیگیری از جانب شما نیست????
باسلام خدمت شمادوست عزیزیک خواهش دارم مگرفرزندشهیدایثارگرنیست ایثارباایثارگرفرق داردمگرقانون خدمات ایثارگران ماده 51به ایثارگران نداده پس چراآموزش پرورش میگه ماده 16نداده به فرزندان شهیدچرابین فرزندان شهیدوجانبازان تبعیض میگذارید خواهش میکنم به دادمافرزندان شهیدبرسید
جناب آقای شهیدی سلام با قبولی طاعاتو عبادات.
شما که متولی امورات ما یتیمان هستید. چرا خودتون را به بی خبری زدین شما واقعا نمی دانید در شهر چه می گذرد، بهتر نیست دین خود را به ۱۴۰۰۰ هزار نفر فرزند شهید فرهنگی آموزش و پرورش ادا نمایید برای اجرای ماده ۵۱ که حق ماست بهانه تراشی می کنند. در حالی که سازمان تحت نظر جنابعالی از سال گذشته ماده ۵۱ را برای فرزندان شهید اجرا کرده با چه استدلالی کمیسیون ماده ۱۶ بر علیه ما رای می دهد؟ و بهانه دست ضد ایثارگران میدهد. بزرگوار ما چندین ماهه دست به دامن نمایندگان و ... شدیم در حالی که گره اصلی کار در دستان شماست از جنابعالی خواهشمندیم برای یک بار هم که شده حسن نیت خود را نشان دهید تا ما بیشتر از این احساس نکنیم ما کسی را نداریم و به امان خدا رها شدیم! باشد به خود بیایید. التماس دعا
نه سلامی ونه علیکی
من 28 دی سال 1365در سن 11سالگی دربمباران رژیم عراق که الان برادران عراقی ما شدند درشهر سنندج مجروح شدم.خواستم خدمت تمام کسانی که در امر وامورات جانبازان وایثارگران نقشی داشته اند ودارند عرض کنم.شماها افرادی نالایق.سودجو.دروغگو....و خاۀن به انقلاب وامام ورهبری و ولایت هستید.(باسپاس حمید کریمی از سنندج)
سلام
من یک کارگر ساختمانی شیمیایی هستم.بعداز جنگ به دلیل مشاهده صحنه های مختلف جنگ وپرپر شدن جوانان اصلا خجالت می کشیدم جایی عنوان کنم شیمیایی هستم.(خود را مدیون شهدا میدانستم)
7سال پیش با توجه به تمام درمان هایی که این چند سال انجام داده بودم حس کردم باتوجه به شغلم واقعا دیگر توانایی کار ندارم پس به اصرار دیگران برای تعیین درصد وتشکیل پرونده به ارتش مراجعه کردم.پس از دوندگی زیاد وکمیسیون وبا توجه به مدارک ،شیمیایی بودن من تایید شد و باتوجه به اینکه در تعیین درصد بسیار کوتاهی کردند ولی میزانش را14درصد تعیین کردند اما تاامروز پس از7سال هنوز هم کارت جانبازی،درمانی ویا هیچ گونه مزایایی به من تعلق نگرفت وتنها هزینه های گزاف کمیسیون برای من باقی ماند.
حال پرسش اینجایت که واقعا حق ما این بود...؟الان بیشتراز گذشته ناراحتم ..واقعا اینان مدیون شهدا وتمام جانبازانی هستند که چند سال از عمر وسلامت وجان خود را برای امنیت امروز از دست دادند.
چگونه میخواهند پاسخگو شهدا وجانبازان باشند الله اعلم..
سلام من ازاده وجانباز30درصد که ازپست سازمانی ام مرا برکنارکرده بودن حدود 1.5سال دراداره سرگردان بودم وبه کمیسیون ماده16 شکایت کردم که کمیسیون رای به نفع اینجانب صادر کرده ودستگاه راملزم کرده که درردیف سازمانی مندرج در حکم کارگزینی کارکنم ولی مسولین شبکه بهداشت ودرمان از اجرای رای خودداری می کنند وبه هرمحکمه قضایی شهرستان جهت اجرای رای مراجعه می کنم مگن این رای با ما نیست .می خواستم مرا راهنمایی کنید باید به کجا جهت اجرا مراجعه کنم .چون نه بازرسی اداره مربوطه ونه دادگاه ودادسرای شهرستان قبول نمی کنند.باید به کجا وبه محکمه ای مراجعه کنم .ممنونم
ارای کمیسون ماده 16 در صورتی که شما با ان مخالفتی نداشته باشید اجرایش برای دستگاه الزامی است و کسی که اجرا نکرده تخلف کرده است از وی به هیات تخلفات اداری و سازمان بازرسی شکایت کنید و درخواست انفصال از خدمت و عزلش را کنید. در ضمن طبق قانون باید برای شما پست همتراز منطبق با بالاترین پستی که داشته اید ایجاد و حقوق و مزایایان را پرداخت کنند
سلام جناب مجتهدی اینجانب برادری دارم سی درصدودارای 28ماه حضوردرجبهه های جنگ وسابقه حضوردر4عملیات مهم که تاکنون ازمزایای بنیادشهیدهیچ گونه ای استفاده نکرده واینجاسوالی برای خودم پیش آمده که چراشماقانونی راتصویب میکنیدکه تمام کسانی که درپشت جبهه که ازخانه خودشان راحت تربودکه صبح صبحانه ساعت 9کره ومربامیل میکردندوظهرهم ناهارمرغ کاری درسبدمیل مینمودندوحتی صدای کلت راهم نشنیدندچه برسدبه کلاش وحالاادعای جانبازی میکنندوازبرادرم که جانبازشیمیایی هست تقاضای گرفتن نوارپی اف تی واچ آرسی تی بانام خودشان مینمایندودقبال آن به اومیخواهندشیرینی بدهندمقصرخودشماهستیدکه مردم راتحریک میکنیدتاازراه نامشروع جانبازی بگیرفرداهم حوزه مقاومت نیروهایش ادعامیکنندماباافرادی که ادعای منطقه آلوده میکردندتماس پیداکرده ایم وجانبازی میخواهیم فرداهم بسیج خواهران هم ادعامیکندمن همسرجانبازهوای آلوده هستم وجانبازی میخواهم حال اگرشماراست میگوییدجانبازی بدون ازمزایاقراردهیدوبگوییداجرتان باخداببینم کسی هست بگویدمن جانبازمنطقه آلوده هستم.به سپاه رفته بودم که فردی ادعامیکردمن هم جانبازی میخواهم ازاوسوال کردن مجروحیتت چیست گفت هواپیمای سمپاشی بالای سرم ردشدوموج صدای هواپیمابه من آسیب رسانده وبوی سم هم مراشیمیایی کرده است آیابه ایشان هم به ایشان هم جانبازی تعلق میگیرد البته بامزایانه بااجر.....؟
کمسیون ماده 16 کشک است چون به نفع بنیاد همیشه رای میدهد .شریک دزد هستند و رفیق قافله
باسلام چرامصوبه معافیت جانبازان زیربیست وپنج درصدازشهریه ابلاغ واجرانمیشودمگرشرایط سنی جانبازتاکی اجازه میده ازاین حق استفاده کندآخراین چه قانونی است که فرزندوهمسرجانبازبیست وپنج درصدازشهریه ومعافیت آن استفاده کندولی خودجانبازبه دلیل درصدکمترازاین مزایامحروم باشدلطفا پیگیری کنیدممنون
باسلام ماده 16 راقدرت نماي نكنيد قدرتش را نشان دهيد درادارات ببينيد جانبازان وخانواده معظم شهدادر چه وضعيتي هستندخواهشمنداست رسيدگي بفرماييد با تشكر مرادي طلاتپه
باسلام وخسته نباشید اینجانب فعلا جانباز50%ازکارافتاده کلی میباشم حدود یک ماه قبل در خصوص اجرای ماده79 قانون نظام صنفی جهت دریافت جواز داروخانه بصورت پراتیکی مراجه به معاونت غذا وداروی علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه وبدون توجه به قانون وایین نامه اجرایی ان مخالفت کردند وبه دیوان قبلا شکایت نموده بودم که عدم صلاحیت اعلام ودیوان اظهار داشت به کمیسیون ماده16 مراجعه نمایم اما متاسفانه کمیسیون ماده 16 اعلام نمود ما فقط شکایتهای مربوط به قانون جامع را رسیدگی میکنیم واین موارد مربوط به دیوان میباشد حال میخواهم بگویم به که شکایت برم؟!لطفا مرا راهنمایی بفرمایید
باسلام اینجانب محمدجاسم مرادی جانباز 55 درصد که درسال 70 در کارخانجات تراورس بتنی اندیمشک مشغول بکار شدم که تا کنون 25 سال خدمت نموده ام حالا حدودا 4 سال میباشد که شخصی بنام آقای نیکو سرشت هرروز به یک بهانه که مدیران از سال 70 که تاکنون بنده را میشناسند سوع استفاده ننموده ام ولی ایشان هرروز به یک بهانه مانع بنده می شود و بنده نمی خواهم در گیری داشته باشم و حتی حاضرم حتی دست به خود کشی بزنم از دست ایشان ایا کسی هست از اینجانب به عنوان یک ایرانی یا مسلمان و یا یک انسان حمایت بکند
بنده چند ماهی است که بازنشسته شدم وکسورات سنوات ارفاقی که چهار ماه استفاده کردم دستگاه مرا موظف کرده که خودم به سازمان باز نشستگی کشوری به مبلغ 16میلیون تومان پرداخت نمایم مگر این مبلغ را نبایستی سازمان مربوطه یا سازمان باز نشستگی پرداخت نمایند لطفا مرا بصورت قانونی راهنمائی کنید ضمننا بنده از شرکت مخابرات باز نشسته شدم
بنام خدا.................خدمت جناب آقای شهیدی عرض سلام دارم خدا قوت.......جانباز 25%هستم در سال 1382 کارافتاده کلی وحالت اشتغال شدم البته حالت اشتغال بنیاد شهید میباشم محروم از حق وحقوق ایثارگری تا به حال هم به من جواب نداده اند چرا به شما حکم تبصره یک صادر نشده بنده در مشگلات مادی ومعنوی مثل باتلاق گرفتار شدم چه فرقی بین من جانباز کار افتاده وحالت اشتغالوجود دارد که به هزاران جانباز کارافتاده حقوق ومزایا پرداخت میکنید ویکی مثل من از حق وحقوق ومزایا محروم باشم آیا این عدالت برابری است فکری به حا ل مرا برای اجرای قانون بنمائید خدا خودش می بیند من چه بگویم بخدا اگر بی عدالتی نبود اصلا ارزشی نداشت این همه وقت را هدر بدهم چرا بین جانبازان و خانواده های ماها قائل میشوید بخدا تعبیض آفات استدر میان همکاران همشرایط بدبینی می اورد جناب آقای شهیدی شما را به خون شهیدان قسم میدهم نگذارید این همه تعبیض پیش بیاید
بنده در بنیاد شهید قسمت توانبخشی بعنوان کمک بهیار 14 سال در خدمت جانبازان عزیز بودم از حضرتعالی تقاضا دارم اعاده بکار بنده را موافقت بفرمائید دیگر نمی توانم خانه نشین باشم بخدا دارم خفه میشوم بنده در سال 1382 حالت اشتغال شدم نه تنها به حقوق جانبازی نرسیدم خانه نشینی باعث شد از همسرم جدا زندگی میکنم بخدا در درمشگلات مادی و معنوی مثل باتلاق گرفتار شدم چشمک انتظارم تا دستور فرمائید اعاده بکار بشوم با تشکر....حرف من عدالته همین اجرتون با سیدالشهدا
بخداهمه دروغ میگن . 30سال زجرکشیدیم . انواع مسکن مصرف کردیم. کمیسیون پزشکی نزاجا درصدداد. کمیسیون پزشکی بنیاد درصدگرفت . کمیسیون ماده 16 هم حرف بنیادراگوش کرد . دیوان عدالتم به حرف کمیسیون 16 رفت . کجای کاری مومن . کجاست مردعمل دکتراحمدی نژاد که جانم فداش باد. به روحانی میگی نامه به بنیادمیره به مرده های قبرستون میگی نامه از بنیادسردرمیاره .بخاطرچی جنگیدیم و 30سال زجر کشیدیم . به سازمان ایثارگران نزاجا بگید بخدا ول مطلعید. به متخصصان نزاجابگید بیخودشورای پزشکی تشکیل میدید . شما کجا و متخصصان بنیادکجا ؟
به نام خدا
ریاست محترم نمایندگی ماده 16 بنیاد شهید
موضوع : عدم احراز بخشی از مجروحیت
باسلام به ارواح طیبه شهدا وامام خمینی (ره ) وآرزوی توفیق وسلامتی برای مقام معظم رهبری اینجانب غفارحیدریان قره تپه دارای کد جانبازی 0409003921 وکد ملی 293967899520دارای 20% جانبازی بنده نسبت به صورت سانحه اعتراض کردم که (فقط ترکش ازناحیه بینی نوشته بودند) استعلام که ازطریق بنیاد شهید شاهیندژ شد وپاسخ لشکر 31 عاشورا طی نامه شماره 44/78/م مورخه 28/11/81 که تصویر آن به پیوست است عرایض بنده را مبنی بر هم ترکش ازناحیه بینی وموج ازناحیه اعصاب وروان وضربه خورد هردوگوش وضربه خورد ازناحیه گردن که بعدازمدتها مورد عمل جراحی دیسک گردن قرار گرفتم مضافاٌ اینکه بنده درمنطقه جنوب ( هورالعظیم که هرسه نفر دریک سنگر هم موجی شدیم وهم ترکش خوردم ) بنده برای مداوای مجدد علاوه بربیمارستان های اهواز وتهران اعصاب به بیمارستان روانی رازی تبریز وبیمارستانهای لشکر عاشورا وبیمارستان صولتی ارومیه ومطب های خصوصی چندین مرتبه مراجعه ومورد مداوا واز ناحیه بینی برای سومین بار عمل جراحی قرار گرفته ام خواهشمند است مدارک مربوط به مغز واعصاب ومتخصصین شنوایی را جهت بررسی وتایید به تهران ارسال نمایید .
باتشکر- غفارحیدریان

شاهین دژ خیابن شهید نواب صفوی
ماده 51 خدمات رسانی به ایثار گران در تمام استانها اجراء شده سازمان شهرداریها ودهیاریها ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثار گران را نامه ای به استانداری استان مرکزی ارسال نمودن بخشنامه را لغو کنید امور ایثارگران شهرداری تهران این قانون را در تمام مناطق شهر تهران اجراء نمودن جمعی از فرزندان شهید از شهرستان ساوه شهرداری
با سلام جناب آقای یوسف مجتهد بنده جانباز 25٪ حالت اشتغال بنیاد شهید تبریز هستم بنده با توجه در جوانی با قانون تبصره 6 خانه نشین شدم حقوق جانبازی ندارم اجاره نشین هستم دوتا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی بنده فقط حقوق پرسنلی میگیرم کفاف اجاره و زندگی نمیکنند میخواهم برگردم سره کارم از شما خواهش میکنم کمکمان کنید تا اعاده بکار شوم تمام خانواده ام را شاد کنید بخدا مشگل زیادی دارم روح و روانآزرده ای دارم نه حقوق جانبازی و نه امتیاز دیگری داده اند محروم از تمام مزایای جانبازی هستم در پیچ خم ناعدالتی و نادرست حق و حقوقم ضایع گردیده تمام همکاران و همشرایط من سالهاست از مزایای جانبازی بر خوردار هستند و خود جنابعالی مستحضر هستید حق و حقوقم پایمال شده اگر حقوق جانبازی مختص برای کارمندان جانباز بنیاد شهید هست منهم کارمند بنیاد شهید هستم بنده 48 سال دارم باور کنید زندگی فقط درد و رنج و نداری و خجالت زن و بچه خسته شدم از حضرتعالی تقاضا دارم بفرمائید با چه شرایط اعاده بکار بشوم با تشکر
با سلام جانباز 25% کارمند حالت اشتغال بنیاد شهید واقعا نیاز مبرم دارم بر گردم به سره کارم چون نشستن در منزل واقعا دیوانه کننده است بنده در سال 1382 تا الان یک ریال به عنوان حقوق جانبازی ندیدم حتی بمناسبت روز جانباز و هدیه جانبازی تا حالا ندیدم همکاران همشرایط من در سال 1385 موفق شدن به حق و حقوق جانبازی برسند متاسفانه تنها در شهر تبریز دو نفر هستیم که محروم حق و حقوق جانبازی بسر می بریم بنده فقط آرزو دارم مجدا اعاده بکار شوم چون قانون تبصره 6 زندگی چند سالمو ازم گرفت خانه نشین کرد نه تنها به حق و حقوق جانبازی نرسیدم بلکه نشستن و خانه نشین شدن همسرم از من طلاق گرفت این قانون تبصره 6 زندگی چندین سالمو متلاشی کرد حالا حالاها فرصت دارم اگر اعاده بکار بشوم میتوانم با همسرم آشدی کنم از شما ها خواهش میکنم فرزندانم را شاد کنید چون چندین سال است شادی ندیدند بنده و فرزندانم روح و روان آزرده ای داریم باور کنید از زندگی فقط درد و رنج و نداری و خجالت زن و بچه خسته شدم اگر بر گردم به سره کارم یعنی اعاده بکار بشوم مثل اینکه دنیا را به من دادید از شما ها خواهش میکنم ...با تشکر
بنام خدا جناب آقای یوسف مجتهد
بنده جانباز 25٪ حالت اشتغال بنیاد شهید تبریز هستم. بنده با توجه، در جوانی با قانون تبصره 6 خانه نشین شدم. حقوق جانبازی ندارم. اجاره نشین هستم. دو تا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی. بنده فقط حقوق پرسنلی می گیرم. کفاف اجاره و زندگی را نمی دهد. می خواهم برگردم سر کارم.

از شما خواهش می کنم کمکمان کنید تا اعاده به کار شوم. تمام خانواده ام را شاد کنید. به خدا مشکل زیادی دارم. روح و روان آزرده ای دارم. نه حقوق جانبازی و نه امتیاز دیگری داده اند. محروم از تمام مزایای جانبازی هستم، در پیچ و خم ناعدالتی و نادرست حق و حقوقم ضایع گردیده. تمام همکاران و هم شرایط من سال هاست از مزایای جانبازی برخوردار هستند و خود جنابعالی مستحضر هستید حق و حقوقم پایمال شده.

اگر حقوق جانبازی مختص برای کارمندان جانباز بنیاد شهید هست، من هم کارمند بنیاد شهید هستم. بنده 48 سال دارم. باور کنید زندگی فقط درد و رنج و نداری و خجالت زن و بچه! خسته شدم. از حضرتعالی تقاضا دارم بفرمائید با چه شرایط اعاده بکار بشوم
سلام برادر عزیز
شما میتوانید ب استناد ماده 4 قانون تسهيلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب 1374/3/3 به دیوان عدالت اداری شکایت کنبد .
موفق باشید
موضوع كميسيون ماده ١٦ جانبازان چيست ؟ تشكر
باسلام واحترام: این جانب درسال 1371و1372 به مدت 6ماه درشرکت بهره برداری نفت گچساران اداره حراست کارکردم زیرنظر خود اداره حراست بودم ازخوداداره حراست حقوق وبیمه واریزشدبعدازمدتی بدون ازدلیل مارا اخراج کردن من دراداره فنی وحرفه ای مشغول شدم شکایت کردیم ماده 16 که پرونده فنی وحرفه ای زودترکمیسیون رفت رای به نفع این جانب صادرشدودوستانم درشرکت نفت استخدام شدندلذا میتوانم برای برگشت به شرکت نفت درماده 16 شرکت نمایم لطفا راهنمایی فرمایید.ممنون
ازاستان کهگیلویه وبویراحمد شهرستان گچساران
سلام به هیچ شکایتی رسیدگی نمیشود همشان دورغ میگوید
با سلام من فرزند جانباز محمودرضا حسنی هستم هیچکس نیستش توجه کنه ببین یه جانباز چه مشکلاتی داره چون درصد جانبازی کمه زیر 30% نه حقوقی نه تحت درمان
پدره من دیگه نمیتونه راه بره اگه ما نبودیم حتی خرجم نمیتونست بکنه واسه خودش اون جنبازی که درصدش بالاست فقط رفته جنگ واقعا متاسفم که خیلی زود یادشون میره من همرو سپردم بخدا انشالله خدا جوابتونو بده چند باری اومدیم دنبال کارش انقدر اینور اونورمون کردن که خسته شدیم یکی بی اندازه بهش رسیدگیمیشه یکی اصلا بهش توجه نمیشه بین ادما فرق میزارن وعده ما اون دنیا سر پل صراط
اللهم عجل لولیک الفرج
باسلام. من فرزند جانباز زیر بیست وپنج درصد هستم که در آزمون استانداری که واسه دستگاه های اجرایی بود شرکت نموده وتامرحله مصاحبه آمدم ولی وقتی جواب نهایی اومد اسم ام داخل اش نبود. واصلا سهمیه ایثارگر نبود. وقتی پرسیدم گفتن در بین ایثارگران واسه 5 درصد حد نصاب نیاوردی. الان سوالی که اینجا مطرح است آیا از نظر قانونی سهمیه 5 درصد واسه هر دستگاه اجرایی یا کل دستگاههای اجرایی.؟ یعنی این سهمیه بایدهر دستگاه واسه خودش باشه یا کل اداره ها؟لطفا خواهشمندم جواب بدید
سلام من حناباز 15 درصدهستم که 65ماه در منطقه حضور داشتم وشخصی کلاه سرم گذاشت وقتی در دادگاه تحدید نظر گفتم من جنابلز هستم قاضی مربط گفت برار من تو یک متهم قرقی از نظر قونان نیست در صورتی که من شاکی بود گفت این روزها سبزی فروشهم جناباز است
سلام درخواست وام کردم از حضرت آقا مراجعه کردم به بنیاد میگه اعتبار نیست میگم نامه از آقا اومده میگن نیست خونه بدونه اب وبرق وگاز دارم بهم واگذار کنید میگن جز محدوده نیست گفتم با بغل دستیهایم چه فرقی دارم که اونا دارن جواب نیست به بنیاد میگم معرفیم بکنید به شهرداری برای امرار معاش زندگیم مکانی برایاحداث دکه مطبوعات میگن خبری نیست برای معرفی کردن بابا بعنوان اشتغال زای یک جانباز وایثارگر جوابم بدهید کسی بگوش نیست حالا کدجانبازی وایثارگری وکد کارت ایثار بترتیب ارسال میگردد1201001391و1000601 و 323848871297 دارای ده درصد جانبازی و25 ما جبهه و بیکار فاقد حقوق ومسکن و50سال
جانباز بدونه حقوق ومزایا هستم بعنوان امرار معاش زندگی مکانی برای احداث دکه مطبوعات وروزنامه فروشی بههم واگذار کنید
با سلام جانباز 30% رسمی مامور در یک نهاد مذهبی بدون هیچ دلیلی پست بنده را گرفته و برخی مزایا را حذف کرده اند غیر از مسائل خقوقی بحث بی احترامی، توهین و... هم مطرح هست از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران دادخواست به کمیسیون ماده 16 ارسال نمودم حدود 7 ماهه که هنوز جوابی داده نشده لطفا راهنمایی فرمایید
با سلام احتراما به استحضار عالی میرساند اینجانب یونس داور بالابگلو از جانبازان 25٪ از سال 1370 استخدام بیمارستان فجر اعصاب و روان بنیاد جانبازان تبریز ودر سال 1380 ندانسته و نفهمیده با تبصره 6 حالت اشتغال در جوانی خانه نشین شدم بعلت خانه نشستن از همسرم جدا زندگی میکنم در جوانی پیر شدم الان فقط فقط عاشق کار کردن هستم حضرتعالی مستحضر هستید برابر ماده چهار4 تسهیلات استخدامی و اجتماعی مصوبه تیرماه سال 1374 جانبازان برای یک بار چنانچه به دلیل محکومیت یا رای مراجع قضایی رسیدگی به تخلفات اداری یا سایر مراجع قانونی از کار بر کنار نشده باشد میتوانند اعاده بخدمت شود الحمدالله بنده 10 سال در خدمت جانبازان اعصاب و روان و بهترین کارنامه درخشانی دارم و افتخار هم میکنم بنده بعنوان یک جانباز از حضرتعالی تقاضا دارم برگشت بکار اینجانب را موافقت بفرمائید تا از بیکاری وناراحتی که برای نشستن وخانه نشینی نجات پیدا کنم بخدا همیشه سره نماز دعاگوی شما میشوم از شما خواهش میکنم نامه من را بی پاسخ نگذارید خداوند پشت پناهتان باشد با تشکر....... یونس داور بالابگلو جانباز 25٪ از تبریز
جناب برادر مجتهد . رفتم پیش مشاور وزیر نیرو میگم بچه جانبازم رسمیم کنین . میگه معرف (پارتی) داری ؟پدرامون رفتن جنگیدن برای این که این بشه مملکت ؟
سلام .ایا واقعا مسئولی که به امور جانبازان اگاهی کامل داشته باشد وجود دار د که پاسخگوی نیازمندی و مشکلات انان باشد .برای مثال نامه کمیسیون پزشکی من مفقود شده چه خاکی بر سر بریزم . والسلام
من محمود علی بهرامی به شماره پرسنلی 515353
در حین کار 70/ درصد ناقص شدم و حالا حقوق مزایای برابری با دیگر همکارانم که سالم هستن وکار دومی دآرند دارم . من غرامت. یا حق ساداتی را بدن به من یا حق جانب ازین را بدن به خدا کم آوردم بنیادم فقط حق پرساپرستاری میدن و دیگر هیچ پتپتروشیمی شیراز هم فقط حق 35 سال سابقه کارم و میدن . به من یه وفقط حضرحضوری شده بدین


د
سلام...
دلخوش نباشین. ..حتی جواب یک کامنت داده نمیشه....آخر قضیه رو بفهمین
با سلام، ایا این کمیسیون ماده 16تنها مخصوص ایثارگران بوده و فرزندان شاهد را در برنمیگیرد?
من در سال 1366در حین کار مجروح شدم و با35سال سابقه حقوقم با دیگر همکاران سالمم که کار دومی دارند برابر میباشد تا به حال من از پتروشیمی شیراز فقط 26 سال پیش وام منزل و حال با 70/جانبازی حقوق 35 سال سابقه کاریم را میگیرم
درخواست من حق سنواتی یا غرامت بدن نا قسم را میخواهم
شماره پرسنلی 525353
دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم و 15% جانباز جنگ تحمیلی بند الف ماده 103 را ناجا در نظر نگرفت و در 30 سال خدمت حکم بازنشستگی را صادر نمود ایا کار اینها قانونی است راهنمایی فرمایید
مجلس جدیدا اومده فرزندان شهدا را ازبیمه و مالیات که معاف بودن قبول نکرده حق ایثارگری هم برداشته حالا شما ها دنبال ماده 51هستیدکه تا به حال نداده از این به بعد منتظر بیمه و مالیات هم باشید که از حقوقتون کم بشه
باسلام ،پرونده جانبازی بنده در سال۹۳به بنیاد بردم در اولین کمیسیون جانبازی اعصاب و روان بنده احراز شد و رفت برای تعیین درصد
روز کمیسیون بنده که حافظه درستی ندارم رفتم پیش دکترکمسیون و سوالاتی کرد بعدا برغی جواب رفتم گفتند که نظرکمسیون اینه که آسیب شما انتساب به موج انفجار را ندارد و درصد ندادن
گفتم چ کنم گفتن مدارک هرچی داری بیار
مدارک دوبار بستری بخش اعصاب را بردم و سال ۹۵ دوباره رفتم کمسیون درصد اما بازهم رای قبلی تکرارشد ک آسیب و مدارک انتساب ب موج انفجار ندارد
حالا سوال من اینه من ک الان از شدت لرزش دست و ضعف اعصاب تمرکز درستی ندارم و زندگی معمولی ندارم، من کجا به این درد دچار شده ام و سلامتم را از دست داده ام
اگر مدارک بنده انتساب ب موج رو تایید نمیکنه پس چرا جانبازیم رو اول احراز کردند؟
اگر کسی تجربه ای دارد خواهش میکنم کمک کند
بنیاد سرکار گذاشته مرا از خودشان میپرسم پس چطور جانبازی موج انفجارم احراز شده اگر مربوط ب موج نیست و اگه احراز شده چرا درصد نمیدن؟
ب خدا فقط ی وام مسکن نیاز دارم ،پیرشدیم و هنوز مستاجریم چندبار توی شبای چهارشنبه سوری با صدای انفجار تشنج کرده ام و چشم ک باز کردم بیمارستان بودم، نوار مغز تشنج رو نشان داده
پس تکلیف امثال من چیه آیا باید حتما یک چشمم کور میشد ک انکارنشدنی باشد
یا اینکه باید توی کمسیون نقش بازی کنم و غش کنم؟
ب خدا این حق الناسه چرا باید من حالم ک بدمیشه زن و بچه مو کتک بزنم و وقتی خوب میشم با فهمیدن کارهایم و دیدن آثار پرخاش و ظرفهای شکسته و در و دیوار زخمی از خودم و خانوادم خجالت بکشم
آقای پزشک بنیاد میدونی وقتی حالم بد شده و افتادم تو خونه دخترم از عرس داشت گریه میکرد یعنی چی میدونی همچین زدم تو گوش زنم گوشواره تو گوشش شکست یعنی چی؟
آخه دردمون رو ب کی بگیم
ب خدا ظلم آشکاره
تورا ب امام حسین اگه کسی میدونه منو راهنمایی کنه آخه یعنی چی ک احراز میشه ولی درصد نمیدن من باید چ کنم از خدا نامه بیارم ک تایید کنید من ب جز مدارک بالینی و بستری و طول درمان چی باید ببرم آخه ، مگه دوستای همرزم من ک درصد گرفتن چی بردن کمسیون بجز همین مدارک
کمک کنید خدا خیرتون بده رفتم پروندمو بگیرم همونجا پاره کنم از دستم گرفتنش
پس من کجا سلامتیم از دست رفته توی مجلس عیش و نوش ک نبوده خداوکیلی این جواب ایثاره یادم رفت بگم ک همون زمان مجروحیت با برادرم بودم و اون شهید شد تو انفجار و من ک قاطی کرده بودم حالیم نبود و نتونستم حتی با پیکر برادرم خدافظی کنم الان برام شده ی عقده ک چرا برای آخرین بار نبوسیدمش
یا الله کمک کن
ايثار گر هستم البته اگر خداوند متعال قبول كند انشااله بيش يك سال فرم تكميل براي ارسال به كمسيون ماده 16 به بنياد شهيد وايثارگران زنجان دادم بعد حدود6 ماه با اصرار در به كمسيون ارسال شده بعداز يكسال جواب داده نشده به چه ارگاني وچه نهادي باز گو كنم نميدانم فقط به خدا شكايت ميبرم95/03/11
با سلام جانباز 20درصد عصاب روان از سال 85 که دوچاره این حادثه انفجار مین شده ام هیچ حق حقوقی به من ندادند الان 10ساله سر بار پدر پیری شدمه که خودش هم از کار افتاده است و6 بچه درس خون داره دست در کار ها نمیگن خرج مخارج این جوان ناقص از کجا میاد به خدا این شده کا بوس برای من به جان عزیزتون رسیدگی کنین
سلام ودرود بر شما اقای مجتهد
من جانباز20 درصد هستم ویکسال جبهه دارم
در سال 68 الی 73 در شهرداری بصورت قراردادی
بعد بعلت عدم نیاز برکنارم کردند
ایا من می توانم اعاده بکار شوم
یکبار به شهرداری مراجعه کردم گفت ماده 60 جانبازان اعاده شامل کارکنان رسمی میشه
منم که قراردادی بودم

خوهش میکنم زوتر جواب بدین تورو خدا ممنونم از شما
سلام آقای مجتهد آدرس ایمیل یا تلگرامتون رو لطف کنید بفرمایید برای پرسیدن سوال..تشکر
شماره دفتر آقای مجتهد
021-23023647
باسلام مدت24 ماه درخط مقدممنطقه سومار پنج وین و..دوبارمجروح شدم دورشادت نامه ویک تقدیر نامه از ارتش دارم شش ماه بسیج بودم از ناحیه کتف چپ صورت وگوش چپ دچار سوچتگی شدم گوش چپم شنوایی ندارد ترکشی هم در کمر دارم با این تفاسیر بنیاد 20درصد برایم زدند متاسفانه با داشتن سن 51نه جایی جهت کار پزیرفته میشم نه حقوقی باوجود دوفرزند 20و24ساله لطفا درصورت مساهده راهنمایم باشید باتشکر
با سلام من جانباز هستم و فرهنگی هستم الان بازنشته شدم و درخواست دادم که فرزندم که فوق لیسانس هست رو بتونم از طریق ماده 48 آموزش و پرورش که طرح جایگزینی هست مشغول بکار کنم از طریق بنیاد شهید شکایت ماده 16 اقدام کردم ولی رسیدگی نکردن.الان ما باید چکار کنیم؟آیا این حق ما و فرزند ما نیست؟؟
یک پیشنهاد خیلی عالی برای بنیاد دارم ،باتوجه ب اینکه الان کشور در امنیت است و هنوز جوانان عاشق هستند که جانشان را برای امنیت کشور هدیه کنند و البته هنوز پی بنیاد ب تنشان نخورده
و با عنایت ب اینکه جانباز اعصاب و روان ن دیگر کارایی و کاربردی برای شما دارد لذا با یک فراخوان همه جانبازان موجی ک اکثرا۵-۱۰ درصد هستند را جمع کرده و اگر با زبان خوش گذشته و سلامت از دست رفته را فراموش کردند ک هیچ و الا همه را اعدام کنید.
ب این ترتیب هم آنها از رنج زندگی خلاص میشوند هم شما با خیال راحت ب پست و مقام هایتان چنگ میزنید ، این کار باعث عبرت دیگران هم میشود ک اگر احیانا موجی شدند توجیه باشند که مرگ بهتر بود
خدا شاهده خیلی راه خوبیه ،
سلام برادر مجتهدی اینجانب عبدالله کشاورز جانباز 30درصدفوق لیسانس الکترونیک قبل از خدمت سربازی بصورت قرداد معین در شرکت نفت گچساران در قسمت مخابرات مشغول بکار بودم که مشمول خدمت شدم بعداز 28 ماه اجبا ری تحمل زور گویی فرمانده از یکطرف بی امکاناتی پشت سر گذاشتن زندگی سگی گه هنوزدر خواب میبینم سربازم ودر ان منطقه ام التماسم می کنم یا خدا خواب باشد بعد ازپشکت سرگذاشتن سربازی که یاداش نه بخیر امدم شرکت پیگیری کارم به حراگمست گفتن امثال این افراد را راه ندهید سال 1390شکایت به کمیسون ماده 16 نمودم ولی قرارداد معین کارم را گم کردم که انزمان رونوشتش بهمون می دادن گمش کردم با اینکه شرکت پذیرفت که من کارشون بودم باز رای منفی بهم دادن دلیلش هم عدم قرداد ذکرشد سال 94 از طریقی اصل قرارداد را از پرونده شرکتم بدست اوردم ودر کمیسون فوق شرکت کردم باز رای منفی دادند یعنی اینبار مدارک کامل بود جواب دادن شما درسال 90 رای منفی گرفتید باید دیوان شکایت کنی من گفتم سال نو د ناقص بوده حالا کامله چکار کنم اقای مجتهدی کمیسون باید مدد کار من بی پناه باش نه شرکت خجالت نمی کشند من که جانم را گذاشتم روی دفاع از کشور امروز هم اینان اجرم میدهند بخدا اگه جواب منطقی بهم ندهن تمام مدارکم را میاورم تهران توی شهر و درجلوی ملت ابرویشان را می. برم از شما چون انسان با خدای انتظار راهنمایی دارم چون میدانم شما به اخرت ایمان داری ممنون
من نیروی خدماتی بانک رفاه هستم به مدت 9سال بامدرک لیسانس برادرشهیددوستعلی باوندی و جانباز ولی باوندی وپسر ایثارگر زمان جنگ حبیب باوندی هستم واقعا خانواده ایثارگران باید خدماتی باشند با سن30سال باید چکارکنم خسته شدم
با سلام
آری، کمیسیون ماده ماده ۱۶ یک مرجع شبه قضایی و قانونی با ساختاری معیوب همچون تمامی مراجع شبه قضایی دیگر است. مانند هیات حل اختلاف مالیاتی ، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و .... متاسفانه هیات های حل اختلاف یا کمیسیون های شبه قضایی که معمولا در همان محل دستگاههای مربوط هم تشکیل می شوند ، قریب به اتفاق به نفع دستگاه مربوط که در اینجا بنیاد شهید است، رای خواهند داد و این از ضعف های کمیسیون ماده ۱۶ هم می باشد و اگر قرار است حرمت جانبازان و ایثارگران رعایت و حق آنان پاس داشته شود ، می بایست که تدابیری برای اصلاح ساختار این کمیسیون شبه قضایی اتخاذ نمایند.
از آنجاییکه اعضای این کمیسیونها حق الزحمه ی شرکت در جلسات کمسیون را از همان دستگاه دریافت می نمایند ، بنحوی استقلال خود را از دست داده و بی طرفی را به کنار می نهند و جانب دستگاهی را می گیرند که دستمزدشان را از او دریافت می کنند.
من شکایتی را از جانب مادرم(که دارای تمام مدارک پزشکی همزمان شیمیایی و سابقه ی بستری یکماهه در بیمارستان ایرالمومنین یزد می باشد!!!) به طرفیت بنیاد در دیوان عدالت طرح نمودم که متاسفانه پس از صدور رای بدوی بر مبنای ادعای کذب بنیاد شهرستان و نهایتا پس از دو ۲ سال انتظار بیهوده تازه قاضی مربوطه فهمیده که این رای قانونی نبوده و باید در کمیسیون ماده 16 طرح گردد. لذا پرونده را به کمیسیون مذکور فرستاده اند و دیگر هیچ امیدی به نتیجه عادلانه نیست.
چنانچه راهی برای همکاری سراغ داشته باشید ممنون خواهم بود که از طریق ایمیل شخصی مرا برای احقاق حق مادر مصدوم و پیرم یاری فرمایید.
با سپاس
شعبانی دکترای برنامه ریزی شهری
سازمان تامین اجتماعی قانون اعاده به خدمت فرزندان شهدارانمی پذیرد
باسلام اینجانب جانباز35درصد و6ماه جبهه بسیجی قبل از استخدام با28سال و نیم سابقه خدمت با 50 سال سن شاغل در کسوت مقدس اموزگاری در تاریخ 23مهر95 بازنشسته شدم با استفاده از سنوات ارفاقی ماده یک ولی اخرین حکم برایم اجرا نشده و مبلغ800هزار تومان از حقوقم کم گردیده ایا قانون در مورد بنده درست اجرا شده یا خیر اگر خیر راه قانونی برای پیگیری کدام است ممنونم اگر راهنمایی نمایید چه کار کنم
جواب ماموریت آموزشی چقد طول میکشه
دوست عزیز با سلام امیدورام خوب باشید شما می توانید اعاده خدمت شده واگر تحصیلات لیسانس داشته باشی تا 35 سال خدمت کن و با حقوق با لا مجدداً خودت را بازنشسته کن ولی اگر مدرک دیپلم داری باز هم تبه محل کارت برگرد و با 30 سال با حقوق بالا خودت را بازنشسته کن . به استناد ماده 4 قانون تسهیلات استخدامی جانبازان
سلام بنده از جانبازان 25٪ در سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان از سا1382 با قانون تبصره 6 حالت اشتغال وخانه نشین شدم از حقوق جانبازی محرومم چون تبصره 6 هستم از حقوق پرسنلی مبلغ یک میلیو تومان خورد ای میگیرم اجاره نشین هستم دوتا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی سر پرستی بعهده اینجانب است سالهاست دارم میسوزم چرا باید همکاران همشرایط من 5 برابر من حقوق بگیرد آیا این انصاف است تا کی انتظار بکشم امروز درست و فردا درست میشود بخدا از فرزندانم خجالت میکشم چرا باید در بنیاد شهید تعبیض بین جانبازان همشرایط وجود داشته باشد بخدا با همکاران و همشرایطم هیچ فرقی ندارم درصدم و تاریخ کمسیون هم با هم در یک روز شدیم ولی حقوق خدمات فرق زیادی هست تورا خدا یکی به داد و بیداد من توجه کنند تا کی...... از مسئولان انتظار دارم به من جانباز توجهی کنند وگرنه میسوزم...... سالهاست میخواهم برگردم یعنی اعاده بکار شوم متاسفانه مسئولین نیروی انسانی بنیاد شهید میگویند حکم کمسیون حالت اشتغالتون باید لغو شود چرا این قانون برای همه جانبازان صدق نمیکنند از خداوند میخواهم یکی از دولت مردان به درد من توجه کنند تا یک نتیجه بگیرم ضمنا بنده از سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان والان مورخه 1395 بهمن ماه است هنوزم هنوزه استخدام پیمانی هستم این بخشنامه ها که نوشتند تمام ایثارگران در همه ادارات استخدام رسمی شود چرا در خود بنیاد شهید صدق نمیکنند با تشکر
با سلام. چرا هیچ کاری برای فرزندان جانباز 70 درصد انجام نمیشه. ما مشکلاتمون خیلی خیلی زیاده....چرا سن بازنشستگی برای ما مثل فرزندان شهید 20 سال محاسبه نمیشه؟ چرا هیچ مورد شاخصی در نظر گرفته نمیشه؟؟؟
رفتن جنگ پاره پاره شدن الان ارزش ندارن دیگه
بابای من 2 تا ترکش تو سرشه 5% دادن
سلام من جانباز نیروی دریای هستم اما بنیاد شهید احراز نمیکند حالا به خاطر معلولیتم مرا رسمی نکردن ماندم چیکار کنم لطفا مرا راهنمای کنید
سلام من جانباز نیروی دریای هستم اما بنیاد شهید احراز نمیکند حالا به خاطر معلولیتم مرا رسمی نکردن ماندم چیکار کنم لطفا مرا راهنمای کنید
نوجوانی دوازده ساله بودم در خط مقدم جبهه که حدود ۳ سال سابقه جبهه دارم ودر ۲عملیات سنگین شرکت داشتمو دو چتر مثدومیت با گاز های شمیایی خردل شمایی شده ام و اکنون نیز از ان رنج میبرم که مر بوته به اوایل سال ۶۷ میباشد که در سال ۸۸ مو فق به احراز ۲۰ درصد جانبازی شیمیایی شده ام واز ان مو قع تا کنون تقاضا کمیسیون مجدددارم اما کسی متا سفانه کسی به خواستم توجه نمیکنه تقاضا یه رسیدگی دارم در صورتی که عادضه هایم تشدید شده اند تقب نزاراط متخصصین مسدندات ان در دست می باشد لطفا رسیدگی . . . . .
باسلام وعرض تشکر از بنیاد نهادی جامبازان ماده ۱۶ من در جنگ شیمیایی شدم و کیسه سفرا نیز ندارم و ... واز شدت جراهات رنج میبرم وتنگی ه نفس مرا اضار میدهد ولی به من حق پرستار نمیدهند ومن تغاضا دارم که به این متن رسیدگی شود ........
باعرض سلام اینجانب جانباز 25درصد هستم بخشی از درصدم که اعصاب روان است مربوط به هشت سال جنگ است و بخشی از درصدم در جبهه جنوب توسط افراد ناشناس و گلوله میباشد و تشکیل برونده دادم جهت ماده 38 که حقوقم افزایش یابد ولی گفتند که چون مجروهیت اخرشما خارج از جنگ است شمارا شامل نمیشود و حقوقم کفاف زندگی خودم را نمی نماید لطفا دستور فرمایید چه چکار کنم گفتند ماده 16 شکایت فرمایید ایا اگر شکایت کنم درست خواهد شد باتشکر از شما
جناب آقای یوسف مجتهد رسیدگی به شکایت جانبازان باسلام اینجانب جانباز ۳۵% به استحضار می رساند که بنده در مورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴ دردرگیری نیروهای سپاه پاسداران باگروهای ضدانقلاب براثار اثابت تیر دشمن مجروح شدم درمورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ درجهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول بکار شدم درمورخه ۱۳۷۷/۱/۱ به شرکت آبوفاضلاب روستایی منتقل شدم در مورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ حکم از کار افتادگی کلی شدم واز حقوق حالت اشتغال بنیاد بهرمند شدم در مورخه ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ بنیادشهید حقوق جانبازیم قطع کرده به بنیاد شهید استان کردستان مراجعه کردم گفتم چرا حقوق بنده قطع کردند گفتند چون شما شاغل هستید باید قطع شود درعوض ۲۷سال است خدمت درجهاد وشرکت آبوفاضلاب میکنم به کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کردم برای شکایت از بنیادشهید درجواب گفتند حقوق شما باید قطع شود چون شاغل هستید نزدیک ۱۳سال است از این حقوق بهرمند شدم طبق اصلاحیه تبصره ۲ و ماده ۳۹ این عمل خلاف قانون است چون بنده بعداز این قانون شاغل شدم از جناب آقای یوسف مجتهد تقاضا دارم که بعداز خدا پشت پناه این قشر بی دفاع هستید نسبت به درخواست بنده لطف خود را معطوف بفرمایید باتقدیم احترام ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵% کدجانبازی ۱۲۰۱۰۰۵۱۳۲
جناب آقای یوسف مجتهد رسیدگی به شکایت جانبازان با سلام اینجانب درمورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴ درگیری نیروهای سپاه پاسداران با گروهای ضدانقلاب براثر اثابت تیر دشمن مجروح شدم درمورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ درجهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول به خدمت شدم ۱۳۷۵/۱۰/۲۰ به کمیسیون پزشکی اعزام شدم ۲۰% اعمال درمورخه۱۳۷۷/۱/۱ به شرکت آب وفاضلاب روستایی منتقل شدم درمورخه ۱۳۸۲/۶/۲۰ به کمیسیون پزشکی رفتم ۲۵% اعمال شد درمورخه۱۳۹۰/۷/۷ به کمیسیون پزشکی رفتم ۳۰% اعمال شد درمورخه۱۳۹۳/۹/۲۷ به کمیسیون پزشکی رفتم ۳۵% اعمال شد در مورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴حکم از کارافتادگی کلی شدم از حقوق حالت اشتغال بنیاد بهرمند شدم درمورخه۱۳۹۵/۱۱/۳۰ بنیاد شهید حقوق جانبازیم قطع کرده بدون هیچ گونه اطلاعی بنده از تاربخ ۱۳۶۹/۹/۱۸لغایت ۱۳۸۶/۱/۱ قراردادی تابع قانون کار بودم قطع حقوق اینجانب خلاف قانون می باشد چون بنده با امتیاز ی جانبازی شاغل نشدم وقبل از این قانون شاغل شدم مدت ۱۳سال است از این حقوق مهرمند شدم ۲۷ سال خدمت دارم ازجناب آقای یوسف مجتهد تقاضادارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خود را نسبت به درخواست بنده معطوف بفرمایید کد جانباز ۱۲۰۱۰۰۵۱۳۲ باتقدیم احترام ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵%
رياست محترم كميسيسيون ماده ١٦-خدا پاداش خير بهتان بدهد. بزرگوار بنده جانباز دفاع مقدس هستم. ٢٠ سال توسط نزاجا مداركم گم وگور شده بود. با پيگيرياى طاقت فرسا وهزينه بردار. درسال ٨٦ تشكيل پرونده شدم. سه بار معاينه وسى تى اسكن شدم طبق نتيجه خود بهداشت ودرمان نزاجا ريه ام متوسط رو به شديد آلوده باموادشيميايى ودر حال رشد است. پوست بدنم از ناحيه سينه وگردن ومچ دست وپا بعد از گذشت ٣٠ سال خارش ميكند وتاول آب زا دارد. با اين وجود كميسيون ايثارگران نزاجا ازدادن حقمان كه همان درصد است امتناع ميكند. بناچار به بنياد شهيدكردستان روى آورديم. واز طريق درخواست بنياد گواهى شركت دركميسيون ماده ١٦ را همراه با برابر بر اصل كل مدارك مجروحيت را از ايثار گران نزاجا گرفته ام. وازتاريخ ١٩/٧/٩٥ تحويل بنيادشهيد سنندج داده ام ومنتظراجراى كميسيون ماده ١٦ در مركز استان (سنندج) ميباشم. عنايت بفرماييد توجه ويژه اى را نسبت به ما زجر ديدگان جبهه وجنگ معطوف فرماييد. بنده قبل از انجام خدمت سربازى. حدود ٣ سال در پشت جبهه در خدمت جهاد سازندگى شهر سقز بودم. درمناطق عملياتى كردستان وخوزستان خدمت نمودم وگواهى ٣٠ ماه حضورداوطلبانه از جهاد كشاورزى استان كردستان را دارم. گواهى ٢١ماه حضوردر خط مقدم از نزاجا دارم اين پرونده قطور مجروحيت شيميايى را همراه با ريه ناسالم و بدن ناسالم را با خود يدك ميكشم. باور بفرماييد عوارض شيميايى بروجود فرزندانم مشهود وآشكار است. شما را به هرچه برايتان عزيز ومقدس است. اقدام به جا و دور از صحبت قولنين. بلكه اجراي قولنين را مد نظر بگيريد. ميباشد. منتظر اقدام وتماس شما هستم
باسلام
میخواستم بپرسم چرادراستان ایلام هربودجه ای که بیادفقط داخل مرکزاستان خرج میشودحتی اشتغال هم اختصاصی شده فقط شهرایلام قبول میشوند؟؟؟چرابنیادبه امورایثارگران واقعی رسیدگی نمیکند
چرامسولان سعی دارن ایثاروایثارگری راکوچک وحقیربشمارند؟؟سه سال است که هدیه ی ازدواج فرزند ایثارگرپرداخت نمیشودبودجه هایشان درکجاخرج میشود؟؟ماکه پاک ازانقلاب ناامیدشدیم چراکاربه فرزندایثارگرتعلق نمیگیرداما ...
سلام .اینقدر قانون به نفع جانبازان !!!
خدا را خوش میاد مملکتی که توسط ایثارگران به بار نشست توسط آنها که به قدرت رسیدن حتی از یه کار هم محروم شوند ؟؟؟
کمیسیون باید به نفع ایثارگر رای دهد !!!
حدود سال 90شکایت کنم که چرا منو طبق اصل 44 به بخش خصوصی فروختند؟؟؟
اونوقت کمیسیون بگه شکایتت وجاهت قانونی نداره !!!
پساز 2سال انتظار از کمیسیون ماده 16 رفتم دیوان و از کمیسیون شکایت کردم ..
پس از 3 سال انتظار دیوان به نفع من رای داد ...
شماره دادنامه 9509970902600115
تاریخ تنظیم رای دیوان 95/2/4
شماره پرونده 9209980905006714
شماره بایگانی در شعبه دیوان 922980
اره رای داد که کمیسیون من را به راه اهن برگرداند
اما الان تاریخ 96/3/14 سالرزوز رحلت امامانه و هنوز کمیسیون من را نفرستاده !!!
ایا این پاس و پاس کاری نقشه برای دور سر گرداندن من نیست ؟؟؟
میخوای بگی پرونده زیاده ؟؟؟
همش مثه همه
میتونی با یک رای مشکل همه را حل کنی
اما نه گویا دو قوا با هم تعامل کردند
و دودش در چشم ماها
باور کنید یک سال دیگه بازنشست میشم
با بلائی که بر سرم اوردند
بازنشستگی تلخی هم در پیش دارم
تو را خدا رحمم کنید
قسمتان میدهم به هر دین و خدائی اعتقاد دارید قانون را اعمال کنید و من را به راه اهن برگردانید
من که تقاضای غیر قانونی ازتون ندارم
خواهش میکنم
نگذارید یه ایثار گر جانباز که سالها برای این مملکت جنگید اینجور التماستان کنه
نگذارید اهمان بیفته تو زندگیتان
تو را خدا مشکلی را که خودتان درست کردید را حل کنید
یه شغل دادید
همان را هم گرفتید
این بود هدیه به ایثارگرانتان ؟؟؟
خدایا به دادمان برس
خدایا وقتی نمانده
خدایا اینها دارن دور سر میچرخانند
خودت به دادمان برس
خدایا
خدایا
الهی بامید خدا
و من لله التوفیق
محمد حسین ساغندی
باسلام بنده جانباز 35 درصد درتاریخ اول بهمن95 با 6ماه سنوات ارفاقی بازنشسته شدم و مطابق ماده 60قانون جامع ایثارگران و ماده 4قانون تسهیلات جانبازان تقاضای با اعاده به خدمت داشتم که مسولین بانک سپه اظهار داشتند چون با سنوات ارفاقی بازنشسته شده ای امکان اعاده به خدمت تو مقدور نیست استدعا دارم راهنمایی فرمایید
باسلام ازاستان ایلام شهرستان دهلران هرهزینه ای که به استان ایلام بدن فقط بی مرکزاستان تقسیم میشه برای کارمراجعه میکنی چون ازخودایلام نیستی ردت میکنن ومیگن اگه کارباشه خواهر زاده خودم میذارم این انقلاب یعنی فقط شهری که بزرگتره مردم خودایلام زمان جنگ یک رزمنده نداشتن بعدجنگ همه سهیدوجتنبازشدن اطلاع دارم کسانی که توخانه اشپزی کردن دست خودشان بریدن الان جانبازن اماپدرمن که یکی ازکادررسمی سپاه بوددخترانش ازبی جهازی وپرانش ازبیکاری ازدواج نکردن واگرکردن بادست خالی حتی ایلام اجازه نمیده شهرونددهلرانی کمک هزینه ازدواج بهش برسه برای این مملکت متاسفم واقعامتاسم که امسال این مسئولین بی مسئولیت مردم رابه انقلاب بدبین کردن باچه امیدی به این انقلاب دلخوش کنیم ما ده تافرزندبودیم که هیچکدام موفق به داشتن شغل نشدیم بازهم برای مسئولین متاسفم
باسلام
بنده جانباز ۱۵درصد هستم بیست سال بطور رسمی در اداره مشغول خدمت بودم اما با یک تخلف ساده بنده را بازخرید کردند خانواده ام از هم پاشیده شد همسرم طلاق گرفت به هر جا که توانستم رفتم و هزینه های زیادی کردم اما نتیجه ای نگرفتم بخاطر خدا مگر ما از سگهایی که در ارتش آمریکا مجروح شدن کمتر هستیم که این تخلف ساده رت بر ما نمیبخشند شما که اینهنه ادعای مسلمانی دارید چرا بفکر کسانی که در زمان احتیاج این مملکت از جان و مال و سلامتی خود گذشتند نیستید خواهشا این قانون اعاده بخدمت جانبازانی که تخلف انجام دادند و طبق رای هیات تخلفات لز کار بیکار شدند را نورد بررسی بیشتر قرار دهید تا بنده بتوانم خانواده در به در شده خود را دوباره جمع کنم من حتی به دفتر رهبری رفتم دستور دادند تا بررسی کنند اما به هر کجا که رفتم نامه ایشان را بدون ارزش دانستند مگر رهبر اولین شخص این مملکت نیست ؟که دستور ایشان را قانونی نمیدانند آیا هیچکس نمی خواهد بیاید و این مسئله را جویا شوتد ؟پس چرا تخلف من باعث از بین رفتن بیست سال زحمتم شد امت توهین و عدم اجرای فرمان رهبری جرم نیست ؟ خواهشمندم مرا یاری کنید خالا احتیاج ناست خود را کنار نکشید بخدا نفرین ما گریبانتان را خواهد گرفت
با سلام سوالی داشتم من فرزند شهید هستم تک فرزند 34 سالمه الان 10 ساله دنبال کاردولتی هستم خوزستانی هستم و الان ساری ازدواج کردم میخوام بدونم دولتمون تا کجا میخوان برن اخه چرا منی که پدر ندارم و نه پشتوانه ای همه دنبال رشوه و... هستند چیجوری با پارتی باز ی کار پیدا کنم.میتونم ارگانه خواسی از بنیاد ساری شکایت کنم آیا ؟؟؟که کارمو انجام بدم وارد بنیاد میشودم من رو بیرون میکنند.
با سلام
بنده به عنوان جانبازی که حقش را توسط هم بنیاد و کمیسیون پزشکی پایمال کرده اند فقط قصد دارم به شما بگویم که بنده سال 1365 در بیمارستان شهیدبهشتی قروه موردعمل جراحی برای خارج کردن ترکش و بعد هم بستری بوده ام...بنده وخیلی از مجروحین جنگی در این بیمارستان پرونده بالینی داشتیم که توسط سپاه پاسداران بعد از پایان جنگ از بیمارستان شهید بهشتی قروه جمع آوری وبرده شده ..چرا سپاه باید پرونده های مجروحین جنگی رو از بیمارستان خارج کند؟ ....والسلام
سلام بر همه من هم در اداره پست خدمت میکنم و 27 سال سابقه و مدرک فوق دیپلم دارم ولی هنوز به من ردیف ندادن شکایت چه فایده دارد کسی رسیدگی نمیکند ما برای رضای خدا رفتیم انشاالله خدا اجرش را میدهد.
سلام بنده جانباز تیر وترکش هستم کمیسیون رفته ام جواب بصورت ناتمام آمده عکس ( گرافی) از درخواست شده پرونده من به کمیسیون عالی ارسال شده آیا جواب میگیرم
با سلام بنده جانباز ۲۰/ هستم وبیمه خود اشتغالی داشتم واز سال۱۳۸۵ از کار افتاده کلی از طرف بیمه تامین اجتماعی شده ام وفقط مستمری دریافت میکنم نمیدانم با وضعیتی که دارم چطور در کمیسیون بنیاد به من ۲۰/ تعلق گرفته بنده از ناحیه سر وگوش وچشم مجروح بودم وبیمار اعصاب وروان هم هستم وبیماری سلیاک هم دارم که حتی قرصهایم و نان هم نمیتوانم بخورم موندم که چه کنم اگر کسی راهی میشناسد مرا راهنمایی کند
سلام
من حكم اعاده بكار از كميسيون ماده ١٦ گرفتم اما كارفرما اجرا نميكنه. كارفرما يك شركت غير دولتي و سهام ان متعلق به چند شركت ديگه و يك نهاد عمومي غير دولتي است. لطفا بفرماييد مرجع صلاحيت دار براي طرح دعوي استنكاف از اجراي قانون كيست؟
باسلام بنده فرزند شهید هستم در سال ۱۳۷۰ به استخدام شرکت ملی حفاری درآمدم پس از گذشت ۹سال به علت غیبت و یه سری مسایل دیگه حکم اجراج بنده از طرف هیت بدوی صادر شد بعداز مراجعه به هیت بدوی واقع در وزارت نفت تهران مرا اخراج کردند . میخواستم بدونم میتونم سرکار قبلیم برگردم یا اینکه فقط تبلیغات و چیزای دیگه است . لطفا راهنمایی کنید .
سلام
ما جانبازان زیر 25 درصد از اول انقلاب تقاضای هیچ گونه امتیازات مادی نداشته و نداریم. اگر نام یک جانباز را ذکر کردید که از شما نمایندگان و مسئولین تقاضای طرح و تصویب قوانین مادی را بنماید جایزه دارید. شما در مجلس قوانینی را تصویب و از کانال های متعدد (بدون آنکه هیچ ضمانت اجرایی داشته باشد) اعلام می کنید. وقتی شما در خصوص اعاده بخدمت جانبازان در ماده 102 برنامه ششم قانون تصویب می کنید، من جانباز خودم را محق دانسته و اگر حقم را نگیرم مستوجب گناه خواهم شد. در بسیاری از ادارت جانبازان زیز 25 درصد با احترام اعاده بخدمت شده اند، اما در آموزش و پرورش متاسفانه بدلیل تصمیم گیری های فردی و عدم پیگیری مسئولین مربوطه و بدلایل واهی همچون ما اینطوری تصمیم گرفته ایم و ....... فقط استرس و فشار و درگیری فکری و لفظی به جانباز وارد می کنند. از نمایندگان محتر مجلس می خواهم دیگر قوانین بدون ضمانت اجرایی تصویب نکنید که هم خودتان را سبک و بی ارزش می کنید و هم ما جانبازان بدون توقع. با احترام
ینجانب جانعلی ده مرده جانباز پنجاه درصد جنگ تحمیلی در مورخ 1396/10/6در مرخصی بودم بدون هماهنگی پست مدیریتی مرا واگذار کردند و بعد از مدتی در قسمت مالی مشغول شدم که حقوق و مزایای من 400هزار تومان کاهش یافت برای پست همطراز در خواست نمودم موافقت نکردند فعلا به دیوان عدالت اداری ماده 16شکایت کرده ام شش ماه است پاسخ ندادند مرا راهنمایی کنید
با سلام دو پرسش داشتم لطفا راهنمایی بفرمایید اینجانب در سال 82 بر اثر برخورد با مین قطع عضو شدمو در سال 85 باز نشسته کردن البته به اجبار حالا پس از چند سال میتونم برگردم سر کار چون واقعا با حقوق که الان دارم میگیرم زندگی کردن خیله سخته . سوال دیگرم اینه من از ارتش 65درصدم رفتم بنیاد 45 بهم دادن ایا میتونم به رای اعتراض کنم کد ملی 1285080637 با تشکر
با سلام
بله میتوانید اعتراض کنید. درخواست تعیین درصد مجدد بدهید.
با موافقت دستگاهی که در آن کار می کردید، میتوانید برگردید
سلام دوسال ثبت نام برای کمک معیشت کردم جوابی نگرفتم 14 ماه داوطلبانه دارم وفاقد شغلم وتوانای کار ندارم دیسک کمر وسنگ هردو گلیه این جواب ماه بود
باسلام.جانباز 25درصد هستم و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ازطریق بنیاد شهید شهرستان و استان اقدام کردم به منظور استفاده از ماده 48قانون خدمت رسانی به ایثارگران که یکی از فرزندانم رو که شرایط عمومی استخدام رو داره جذب محل کار خودم بکنم.متاسفانه یعد از یک سال دوندگی و نامه نگاری از طریق بنیاد شهرستان و بنیاد شهید کل استان دانشگاه علوم پزشکی زیر بار جذب فرزندم نرفت تا اینکه به کمیسیون ماده 16 شکایت کردم حال سوالم از اساتید این هست که با 3تا نامه ای که از بنیاد شهرستان و بنیاد کل استان و نامه ای که از فرماندار و نماینده شهرستان دارم که همه رو به کمیسیون ارائه دادم چقدر احتمال این هست که رای صادره به نفع اینجانب صادر بشه؟؟ممنونم از راهنمایی تون
بسم تعالی دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایت جانبازان انقلاب
با سلام دعای خیر احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ عضو بسیج فعال خط رهبری به استحضار می رساند که بنده در مورخه۱۳۶۵/۲/۲۴در درگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرو های ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم در مورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ به قراردادی در جهادسازندگی شهرستان بانه اشتغال بکار شدم در مورخه ۱۳۷۵/۱۰/۲۰ به کمیسیون پزشکی اعزام شدم ۲۰% اعمال در مورخه ۱۳۷۷/۱۲/۳۰ به شرکت آب و فاضلاب روستایی منتقل شدم و حالا دراین شرکت مشغول خدمت هستم در مورخه ۱۳۸۲/۶/۲۰ به کمیسیون پزشکی رفتم ۳۵% اعمال شد در مورخه ۱۳۸۳/۳/۲۷طبق شمارهج نامه۱۱۷/۰۲/۲۲۳۳ بنیاد شهید شهرستان بانه از شرکت آب و فاضلاب روستایی استعلام کرد برای وضعیت استخدامی بنده در مورخه ۱۳۸۳/۳/۲۸ شرکت آب و فاضلاب روستایی طبق شماره نامه ۱۳۳۵۴ به بنیاد شهید جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵% قراردادی و تابع قانون می باشد در مورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ از سوی کمیسیون پزشکی بنیاد تائید شدم به عنوان مشمول تبصره یک حقوق حالت اشتغال برقرار و پرداخت گردیده است درحالی که از مورخه ۱۳۸۶/۱/۱ از وضعیت جانبازی استخدام بنده از قراردادی به رسمی تبدیل گردیده بعداز ۱۷سال و۲ ماه ۱۲روز لذا باتوجه به وضعیت استخدامی حقوق پرداختی حالت اشتغال بنده بنیادشهید در مورخه ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ قطع کرده جانبازان و آزادگان که در دستگاهای مشمول بنده الف ماده۲ قانون جامع مشغول خدمت بوده وحقوق دریافتی آنان از بنیاد قطع شده است با عنایت به اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹ بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند دراین موضوع تفاوتی نمی کند که جانباز و آزاده در کدام دستگاه مشغول خدمت بوده است بنده از ابتدا واجدشرایط بهرمندی از مزایای تبصره یک بنیاد نبوده ام بنده در مورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ لغایت ۱۳۸۶/۱/۱ قراردادی و تابع قانون کار بوده ام ۲۷است سرکار هستم و بیمه پردازی تامین اجتماعی دارم چندین باردر این شرکت درخواست بازنشستگی دادم طبق جدول جانبازان پیش از موعود انقلاب اسلامی شامل ۶ سال سنوات ارفاقی می شدم ولی متاسفانه هیچ جوابی ندادند گفتند بودجه نداریم باید به خدمت ادامه دهید ۱۳سال است از حقوق حالت اشتغال بنیاد بهرمند شدم بنیاد بدون هیچ بهانه ای حقوق بنده زیاد لا ۸نفر دیگر که مثل بنده شاغل هستند در بنیاد حقوق می گیرند قطع کردند آیا یک بام دو هواست به اداره کل بنیاد استان کردستان به نماینده کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کردم شکایت که تنظیم کرده بودم از من تحویل نگرفت گفت باید قطع شود چون شاغل هستید گفتم چرا حقوق بنده زیاد لا ۸نفر دیگر قطع کردند گفت حق ندارید اسم هیچ کسی ببرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعداز ۱۳ سال از دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۶
تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خود را نسبت به درخواست معطوف بفرمائید ناحق بنده ضایع نگردد

با تشکر فراوان جانباز 35% ابراهیم امینی سیوچ
به چند نفر تا حالا در این سایت پاسخ دادید؟
مشکل کدوم جانباز حل شد؟
آیا اصلا این پیام هارو میخونید؟
جمع کنید ای بساط مسخرتونو بابا من ی فرزند شهیدم درخواست ماموریت اموزشی کردم از اداره ای که شاغل بودم گفتن این قانونا کشکن کشک گفتم کشک نشونتون میدم حقوقمو قطع کردن به دیوان شکایت کردم رای به نفع اداره داد گفتن حقت نیست ماموریت اموزشی رفتم کمیسیون اصل نود اونم شکایت کردم علیه رای ناعادلانه وبرخلاف قانون اونم به نفع دیوان رای داد رفتم مجلس گفتم اقا اگه نمیتونید اجراش کنید قانون رو دم به دیقه تصویب نکنید ،والان که اخراج شدم فهمیدم واقعا تو این مملکت کشکه قانون الکیه ،برید جمع کنید خودتونو ابروی هرچه مسئوله بردید این همه ما خون دادیم و میدیم اینم از قانون تسهیلات استخدامی و ماده 12که واسه ما فرزند شهیدا تصویب کردید من داشتم ادارمو میرفتم کاش هیچوقت نمیرفتم دنبال ماموریت اموزشی توصیه من به بقیه اینه اقا نرید اخراجم میشید من تا تهشو رفتم این شد وضعم بنیادم هیچ حمایتی ازم نکرد
سلام بخاطررضاي خداوحقوق حقه حقيربيكارمتاهل داراي دوفرزندفاقدهرگونه بيمه درمان ٤٣ساله پيگيري بفرمايددرسال٨٨بنابه دستوركميسيون پزشكي تحت الحفظ به همراه حراست وبهداشت ودرمان كرمانشاه عكس ازكمروستون فقرات اخذوبه همراه نامه رسمي تحويل كميسيون استان شدتاسال ٩٤ كميسيون گفت نوبت نيامده اذر٩٤ زماني بودكه كميسيون برگذارشدولي همان لحظه متوجه نامه ريس كميسيون پزشكي وقت شدم نامه 55012/18/704/1571به تاريخ ٩١/٠٤/١٨فرموده بودنددراولين كميسيون پرونده مطرح ولي سال ٩٤ حقيربه كميسيون رفتم انهم نه خبري ازنامه حراست بودنه عكس بدليل عم انجام دستوركميسيون فاقددرصداعلام شدپيروازحراست نامه گرفتم ولي قبول نكردن حالا التماس كردم كه مجدداتحت الحفظ ببرين عكس بگيريدخانم حاج علياني ميگويد تا٩٨ كدام وجدان شرف وكدام خداقبول ميكنه كه بدليل قهراحدي ازكارمندان بنيادبنده اينطورنابودشوم حتي دفترچه بيمه دريغ شده شمارابخداكمك كنيدبنيادكرمانشاه بسيارسليقه اي عمل ميكنن خواسته حقيرنامعقول نيست باهرقسمتي محرمانه عكس ومعرفي به كميسيون
باسلام ۲۵‌بنیادم وکادر بازنشته ارتش کمیسیون ماده۱۶ حق نگهدا ری را پرداخت میکن
باسلام ایا کمسیون 16 مگر برای رفاع حال جانبازان ودر جایی که جانبازان نمی تواند از خود دفاع کند مگر این نیست که بیناد از طریق کمسیون ماده 16 از ان جانبازان دفاع کن.بند با 28 سال در ارتش وداری 32 درصد جانباز ارتش و15 درصد بیناد می باشم. و بند درخواست اعاده به خدمت را داشتم وبه کمسیون ماده 16 پیگیری کرد ولی بعد از یک سال گفتند که ارتش موفق نکرد است.چرا ایا بند از طرف دادگاه یا نهادی اجراج شدم.بند با درخواست شخصی بازنشسته شدم.وبرابر با قانون بند می توان برای یک بار اعاد به خدمت کنم.ایا ارتش می تواند این قانونها را اجرا نکند اگر می تواند پس چرا قانون گذشت می شود واگر هم نمی تواند چرا باید با بازگشت من موفق نباشدوامید است با بررسی های شما ها عزیزان بند فقط روشن شوم که چرا ارتش قبول نکرد است .وسلامکسی که عمر .جوانی وسلامت وبهترین لحضه های زیبای زندگی خود را در تمامی منتطقه بود است
با عرض سلام و خسته نباشید ؛ جانباز زیر 25% هستم و درخواست اعاده به کار داشتم . تمامی مراحل قانونی را طی نمودم . در تاریخ 6 دیماه سال 95 پرونده ام از بنیاد شهیذ استان گیلان به کمیسیون ماده 16 در تهران ارجاع گردیده است . تا این تاریخ یعنی ( 30 فروردین 97) هیچگونه پاسخ و نتیجه ای حاصل نگردیده . هر وقت که تماس می گیرم می فرمایند : صبر کنید ـ هنوز در نوبت هستید ـ نوبت شما نرسیده است!!!! مگر برای رأی کمیسیون محترم ماده 16 چند ماه باید صبر کنیم؟؟ آیا 15 ماه انتظار کافی نیست؟؟ با تشکر از پاسخگویی شما
سلام جانباز 55 درصد هستم دارای پنج فرزند تا حالا نتونستم یکی ازفرزندانم را ازطریق بنیاد واسشون کارپیدا کنم هرپنج تا فرزندم بیکار هستن باتحصیلات موتفاوت اگر برای همه اینجوریه که من راضی هستم باتشکر
کمیسیون ماده 16 بنیاد شهید قدرت اجرایی نداره. مستقیم به دیوان عدالت اداری نامه بنویسید
من شکایت کردم دیوان با ماده ۱۶حقوق وحق همسر شهید بودنم بعد از ۲۸سال که چیزی به من نمی دادن تعید نشدوحقوق ندادن رد صلاحیت شدم همسر شهید
با سلام. دبیر محترم کمسیون ماده16 بنده فرزند شهیدم در سال تحصیلی 95-96 معاون اموزشگاه بودم باتوجه به تغیرات مدیر اموزشگاه تنزل پست پیدا کردیم و حق مدیریت بنده قطع شده و در 14 دیماه 96 به کمسیون ماده 16 از طریق بنیاد شهید استان کردستان شکایت کردیم اما مناسفانه تا کنون هیچ جوابی داده نشده است خواهشمند در این مورد همکاری لازم را مبذول فرمایید.باتشکر
سلام. سرپرست، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش در مهر ماه 95 می‌باشم با 30 سال و 6 ماه خدمت، مدرک کارشناسی ارشد و افتخار جانبازی. در تاریخ 96/10/04 درخواست اعاده به کار کرده (تا 35 سال) لیکن علیرغم مراجعات مکرر، تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده‌ام.
سوال دوم: با وجود داشتن مسئولیت 21 ساله در مدارس (مدیریت و معاونت) متاسفانه هیچ مبلغی بابت حق مدیریت یا معاونت در حقوق مستمری و پاداش پایان خدمت برایم لحاظ نشده است.
لطفا رسیدگی فرموده و راهنماییم کنید.
خیری از این بنیادشهی نمیدهیم م کجا کی بما کمک میکند بیر شدیم من جانباز رزمند ایثارگر بسیجی هستم چرا جواب من را نمی دهید چرا دوروغ دوروغ بس
سلام و ارزوی قبولی طاعات ...سوالی در مورد بازنشستگی پیش از موعد همسران کارمند جانبازان بالای ۵۰درصد داشتم ..ایا اطلاعی از چگونگی اجرای ان دارید
سلام
ایا در صورت تنزل پست کمیسیون ماده ۱۶رای به نفع جانباز صادر می نمایید؟
سلام جانباز۵۰درصدبنیادو۶۰درصدارتش هستم وقطع عضوازناحیه یک پا که طبق بندج ماده۱۰۸سال۱۳۸۰
ارتش ازکارافتاده تشخیص دادندولی بعدازچندسال فهمیدم که برایم ازکارافتادگی جزیی زدندوگفتندماده ۱۰۸دوحالت داردجزیی وکلی گفتم چراازاول بمن نگفتن خلاصه چندباراعتراض کردم نتیجه نداد حالامیخواستم ازشمااستادبزرگواربپرسم ازطریق کمیسیون ماده ۱۶میتونم
ازکارافتادگی کلی بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنیدباتشکر
سلام جانباز۵۰درصدبنیادو۶۰درصدارتش هستم وقطع عضوازناحیه پاکه سال ۱۳۸۰ کمیسیون ارتش طبق بندج ماده۱۰۸ منو ازکارافتاده تشخیص دادندو بعدازچند سال متوجه شدم برایم ازکارافتاده جزیی زده اندوپس ازپیگیری گفتندماده ۱۰۸دوحالت داردکلی وجزیی ومن مدعی شدم چرا همون اول نگفتن چندباراعتراض کردم نتیجه ندادحالاازشما استاد عزیز می خواستم بپرسم ازطریق ماده ۱۶میتونم ازکارافتادگی کلی بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام شناسه ملی کمیسیون ماده 16 جهت طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چیست؟
باسلام اینجانب عبدالامام عیدان باخانواده درابادان بودیم جنگ تحمیلی شروع شدمن هم مثل بقیه که شهیدمی اوردن خون من رنگین تر نبودرفتم جهادفارس بایک پیرمردبنام حسن ودرجهادفارس کمک می کردیم تامجروح شدم وبیهوش این کمسیون ماده 16 بجایی که به مشکلل من رسیدگی کند برعلیه من بود و16سال مرادوندواصل قضیه رانشانم نمی دادهه بروبیا تارفتم دیوان محترم اداری ومدارک اوردم وطبق رای شماره 4009/99/127300 تاریخ 25 /5/ 1399به مدیرکل محترم پذیرش وامور اداری ایثار گران به همراه یک یک جلدپرونده مربوطه از استان خوزستان برای اطلاع واقدام لازم ارسال می گرددخیلی ازرئیس واعضای محترم شعبه 37 دیوان محترم عدالت اداری تشکروازخدای منان براتو ن صحت وسلامتی شما وخانواده محترم رادارم امین یا رب العالمین 26/5/1399
باسلام 16سال کمسیون ماده16به من وخانوادم ظلم کردبه فانی توکلت علی الله ربی ورب القادر علی کل شی الاما...
سلام بنده شاغل در اموزش و پرورش وهمسر شهید ۲۹سال وسه ماه خدمت .خواهان بازنشستگی خانواده شهدا هستم که موافقت نمیکنند لطفا راهنمایی بفرماییدممنون
70 از گوش و گردن 26 درصد استخدام آموزش و پرورش شدم. 80هم موجم هم شیمیایی. عود کرد شدم روانی. بیمارستان روانی رازی تبریز شش ماه درمان 70 درصدازکارافتاده کلی شدم. سال بعدش کمیسیون حالت اشتغال بالای 70درصد ازکارافتاده کلی شده. از اداره هم مثل کارمند عادی بازنشسته شدم.

نصف حقوق15روزمزد درصورتی که من جانباز ازکارافتاده. از ناحیه مجروحیتم شده بودم بایدبه من 30 روز تمام حقوق می دادند حتی یک سطح بالا راهم ندادند هیچ مزیتی از جانبازیم ندیدم بدتر اداره ناحیه 3تبریز منو به عنوان بازنشسته جانباز هم معرفی نکرده بودند. فقر اجاره درد پول اب و برق روزبه روز به خاطرنداشتن داروی شیمیایی .اعصاب و روان حالم بدتر می شد.

زنم قالی میبافت امورات زندگیم را می گذراند. پسر بزرگم از ریه عوارض سمی که خورده بودم 3بار عمل شد. ازکارافتاده شد. زنم به خاطر سرایت از من آسم گرفت. 4فرزندم یا ریوی یا عصبی تحت درمان هستند. هل من ناصر ینصرنی کمیسیون ماده 16.

آیا کسی هست به فریادمن برسد؟ دخترم دکتر بیکار .تمام فرزندانم بیکارند.
امینی:
موضوع : قابل توجه ریاست عالی کمیسیون ماده 16

سلام ؛ جناب آقای اسماعیلی چرا برای جانبازان حالت اشتغال دستگاههای دولتی ماده ۳۸ و ۳۹ و ماده ۵۱ جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرا نمیشود؟
گناه ما چیست که بعد از مجروحیت به استخدام دولت در آمده ایم؟
مگه همه در راه دفاع از مرزهای این کشور مجروح نشده ایم؟
مگر همه ایثارگر نیستیم؟
چرا بین جانبازان حالت اشتغال دستگاه دولتی و بنیاد شهید تفاوت قائل میشوند؟

از شما هم تقاضا داریم که پیگیر مشکلات جانبازان حالت اشتغال و از کار افتاده کلی دستگاههای دولتی باشید.
ابراهیم امینی سیوچ - جانباز 35 % حکم از کار افتادگی کلی
من سال ۸۲ بعد از تایید کمیسیون پزشکی بدوی لشکر ۴۱ ثارالله صورت سانحه مجروحیت شیمیایی از ناحیه چشم و پوست دریافت کردم اما کمیسیون بنیاد زد صفر درصد و با تصویب قانون برنامه ششم طبق تبصره ماده ۸۷ این قانون بنیاد موظف به دادن حداقل ۵٪ شده اما بنیاد به بهانه تاریخ نامه از اجرای قانون ششم طفره میرود و نامه صورت سانحه به تاریخ جدید میخواهد در صورتیکه در قانون اشاره ای به تاریخ صورت سانحه نشده لذا راهنمایی فرمائید بنده چکار باید بکنم چون طی مراحل کمیسیون از اول سخت و زمانبر است. چرا بنیاد با ایراد بنی اسرائیلی و به بهانه تاریخ نامه از اجرای قانون خودداری و طفره میرود . تکلیف چیست ؟!
دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۶رسیدگی به شکایت جانبازان انقلاب اسلامی آقای علیرضا اسماعیلی موضوع لایحه دفاعیه باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه 1365/2/24 حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم و حتی به علت عدم امنیت در روستاهای بانه در زمان ناچار به شهرستان بانه کوچ ودر حالی که فاقد شغل و درآمد بودم بصورت قراردادی در تاریخ 1369/9/18 در جهادسازندگی شروع بکار نمودم و بطور مستمر با سپاه پاسداران بانه همکاری صادقانه داشته ام اینجانب برای کسب افتخار و امتیاز جانبازی تلاش مستمری نمودم لیکن متاسفانه مدت ۱۵ سال بدون داشتن امتیاز جانبازی در جهادسازندگی مشغول فعالیت بودم که در این فاصله از سال 1377 در تحولات اداری به شرکت آب و فاضلاب روستایی بانه منتقل شدم و مزایایی از ناحیه جانبازی خودم دریافت نمی نمودم وصرفآ از تاریخ 1384/10/14اینجانب که حکم کار گری تابع قانون کار بودم به عنوان جانباز ازکارافتادگی کلی بصورت رسمی پس ازتقدیم مدارک وبررسی در شورای تآمین شهرستان وابراز فیلترهای اداری وغیره بعنوان جانباز ازکارافتادگی کلی شناخته شدم و حقوق دریافت می کردم ودرفوااصل زمانی مختلف بعلت عدم رعایت عدالت در مورد نحوه تعین درصد جانبازی معترض شدم که نهایتا" مورد موافقت قرار گرفتم ولی با عنایت به اینکه اینجانب به علت صدمات ناشی از اصابت تیر در حین همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بانه توانایی انجام کار در شرکت آبفار بانه نداشتم و اینجانب مشمول از کارافتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شناخته شدم که براین اساس حقوق اینجانب از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ برقرار بود ولی متآسفانه بنیادشهید وامور ایثارگران بدون دلیل قانونی و حتی درک شرایط اینجانب که همسان با تعداد۸ نفر دیگر در شهرستان بانه می باشد و هنوز هم حقوق خویش را دریافت می نماید حالت اشتغال حقوق بنده قطع نموده اندکه این امر تبعات روحی وروانی و حتی اجتماعی بسیار برای اینجانب و خانواده ام داشته ودارد٪ آیا یک بام دو هواست از دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۶ تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد
درخواست شما با شماره پرونده 9715000200003344، در دبیرخانه کمیسیون ماده 16 بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل گردید. پس از صدور رای، نتیجه متعاقباً از طریق پیامک به شما اعلام می شود.این پیام برایم آمد هنوز هیچ جوابی نشده باشکر فراوان در مورخه 1396/10/11 به این کمیسیون شکایت کردم
مسولین محترم ماده ۱۶ این جانب ناصرزرپوش جانبازانقلاب هستم درانقلاب ازهردوپااسیب دیدم وبعدازان چندماه درجبهه حق الل باه باطل من با ۵ فرزند تحصیل کرده است همه شان بیکار هستن غیرازان یک مادرپیردارم قادر به بجنبیدم شما باید بفرمایید بفرمایید که شما باید بفرمایید که باید بفرمایید؟ وضع ۲ معلول دریک خانوادگی نمایندگی ازمسولین محترم تقاضای دعوی دارم کدملی ۱۴۶۶۵۱۶۳۵۶ ازاردبیل4139
ایثار گران جناب آقای مجتهد

باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه در مورخه 1365/2/24 حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم....
حقوق حالت اشتغال قطع نمی شود(۳)
یوسف مجتهد - تمام جانبازانی که در گذشته به دلیل اشتغال و دریافت حقوق از این بابت، حقوق حالت اشتغالشان قطع شده است با اصلاح تبصره۲ ماده۳۹، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند جانبازانی که از ابتدا مشمول قانون حالت اشتغال شده واز حقوق حالت اشتغال استفاده کرده اند سپس در یک دستگاه استخدام شده یا خواهند شد و متقاضی استفاده همزمان از حقوق حالت اشتغال و حقوق اسخدا می هستند براساس تبصره ۲ ماده ۳۹ در صورتی که جانباز حالت اشتغال که براساس قانون حقوق حالت اشتغال می گیرد در دستگاهی شاغل شود (از زمان اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹حقوق حالت اشتغال وی در دستگاهی که حالت اشتغال شده قطع نمی گردد وهم در مورخه 1396/1/19به دیوان عدالت اداری شکایت کردم دیوان رای مثبت داده که حقوق حالت اشتغال بنده برقرار شود ودر مورخ 02/11/1397 با موضوع ارسال پرونده به جهت عدم صلاحيت (برون سازماني) و گیرنده «بنياد شهيد و امور ايثار گران كشور اداره كميسيون ماده 16» ثبت گردید و هنوز هیچ جوابی داده نشده
با سلام بنده در سال 1394 بازنشسته شده ام از طریق کمیسیون ماده 16 درخواست اعاده به کارنموده ام رای دادن در صلاحیت ما نیست اعتراض نموده ام به دیوان عدالت اداری بابررسی پرونده اعلام نمودند اعاده به کار نامبرده مانعی ندارد کمیسیون ماده 16 بابررسی مجدد پرونده نسبت به رای برگشت به کارنامبرده اقدام نمايید متاسفانه کمیسیون ماده 16 همان رونوشت رای قبلی را بدون یک واو این طرف آن طرف اعلام نمود دستشان درد نکند انشاالله همیشه سالم باشند تا اینچنین از جانبازان دفاع کنند شاغل در شرکت مخابرات بوده ام
با سلام بنده دنبال جانبازی نبودم تا اینکه در سال ۱۳۹۰ بخاطر بچه هایم مجبور شدم پیگیری جانبازیم شوم نامه صورت سانحه از سپاه سنندج آوردم تآییدیه از بیمارستان شهید قاضی سنندج آوردم سه بار استعلام محرمانه کردن جواب مثبت بوده حال جوابیه آمده کمیسیون احراز با توجه به استعلامات مثبت احراز بنده رو رد کردن این خدا پسندانه این وجدان بنده چندین مرحله شیمیای . موج انفجار . ترکش . پرونده بدون هیگونه نقضی ولی در کمسیون اولیه در شانزدهم مرداد ۹۶ با رئیس کمیسیون که در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد کمی بگو مگو کردم همین امر باعث نابودی بنده شد و گیر داد به پروندم ترا خداراهنمایی بفرمایید
سرباز زمان ٨ساله دفاع مقدس هستم براساس بندالف ماده٨٧اخيرا ٥درصدجانبازي دادن مجروح موج كرفتكي سال٦٢هستم بدليل اينكه بازنشسته هستم سازمان اداري استخدامي كشوربرخورداري ازمزايارازمان اجراي قانون فوق الذكرتفسيرميكند اين درحالي است كه .مجروحيت بنده مربوط به سال ٦٢است وبايد ازتاريخ ١٣/٦/٧٠ازمزايابرخوردارشوم وجالب است درماده فوق وتبصره هاي ان تاريخ برخورداري فوق راتغييرنداده.خواهشمندم براي رسيدكي موردتوجه بوده ونتيجه عنايت فرماييد.بااحترام
با سلام وخسته نباشید بنده فرزند جانباز میباشم که در استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه سال ۹۶ قبول شدم وبنده رابا اینکه مصاحبه را کامل پاسخ دادم رد اعلام کردن که استخدامی تک ظرفیت بود وبنیاد شهید استان وعده دادن که ما حل میکنیم شما به دیوان شکایت نکنید و حالا بعد از گذشت چند سال جواب سربالا میدن بلا تکلیف ماندیم پس سهمیه ما چی میشود چرا بی دلیل بنده را رد کردن ودر ضمن اصلش این بوده که مصاحبه ای صورت نگیرد لطفا راهنمایی کنید؟؟باتشکر
من زمان جنگ در جزیره مجنون سکان دار قایق بودم که آن زمان که داشتم نیروهای را سوار میکردم خمپاره پشت سرم خورد که چند تن از برادران که داخل قایق بودن شهید شدن من هم آن زمان مجروح شدم که از آن زمان ترکش تو کمرم است که بیمارستان تهران بستری بودم دکتر ترکش بیرون نیاورد حدود 35سال است که همراه کنه خیلی وقت ها من از ناحیه کمر خیلی درد کشیدم الان بیکارم بدون هیچ حقوقی خیلی سخت میگذره ما را یاری کنید التماس دعا برای دست اندرکاران جانبازان یا حق
با سلام و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران.
من جهت اعاده بکار طبق قوانین که شامل بنده میگردید نامه از بنیاد جانبازان به دفتر ریس امور کارکنان پتروشیمی بندر امام(ره) بردم ولی متاسفانه بدون هیچ احترامی به نامه وپس از گذشت چندین ماه و اعتراض اینجانب به عدم جواب و بی اعتنایی ریس امور کارکنان نامه پیگیری و مشخص گردید نامه بدون هیچ توضیحی به هلدینگ خلیج فارس ارسال گردید است ،چرا به نامه و درخواست یک جانباز که ان موقع برای دفاع از وطن وعشق نظام جمهوری اسلامی در جبهه حضور داشته و بعد از جنگ در جبهه تولید ۳۲ سال در بدترین شرایط آب وهوایی و بحرانها کار کرده با آن حالت جانبازی و در طول خدمت هیچگاه شکایتی نداشته من سرپرست نوبتکاری تیم عملیات آتش نشانی بودم و در عملیات های بزرگ و پر خطر اطفا حریق شرکت داشتم، خدا را شاکرم از بابت مقام والای جانبازی و توان خدمت به کشورم ، چرا به نامه یک جانباز اینگونه جواب داده شود ؟ اعاده بکار من فقط چون در خود توان کار را میدیدم و بیکار بودن دو فرزندم ، خدا را شاکرم .
در مورد اعاده به کار آزادگان صرفا سنوات ارفاقی ( دو برابر شدن سابقه اسارت ) از مجموع سابقه خدمت ازاده کسر میگردد و در پایان مدت سی یا سی و پنج سال عینا به سوابق وی اضافه میگردد یا هم اصل سابقه و هم سایقه ارفاقی هر دو با هم کسر میگردد
مثلا کسی که ۴ سال اسارت داشته و با اعمال ماده ۱۳ سابقه وی ۸ سال شده و بعد از ۲۲ سال خدمت بازنشسته شده در صورت اعاده ایا میتونه ۸ سال دیگه در دستگاه بمونه یا چهار سال دیگه ؟
باسلام نظر دادن به چه کار جانبازان میاد مگر کسی به نظر ما اهمیت داده ما شکایت کردیم کسی جواب نداد این که اسمش نظاره این حقیر تا به حال بیش از بیست شکایت نامه چه کتبی چه الکترونیکی به معسولین دادم خدا گواه فقط دوبار گوشی من زنگ خورد شخصی گفت مشگل شماست براش شرح دادم گفتم جانبازم جانباز عصاب روان از سال ۶۱ تا به حال به دلیل گم شدن پروندام نتونستم ثابت کنم حال که بعد از چهل سال پروندام پیدا شده به ایثارگران لویزان ارجاع شده الان ۶ماه شده هنوز خبری نیست آیا نباید تو کشور را این عزمت کسی باشه این همه گلایه جانبازان سینه سوخته را بخونه و یک جوابی یک رسیدگی بشه پس نظر دادن به چه کار میاد شکایت به چکار میاد فریاد کنی داد بزنی خودکشی کنی کو گوش شنوا چی بود چی شد جانبازانی بیکس جانبازانی به حال خود رها شده جانبازان بی نام و نشان بیستون را عشق کند شعارش فرهاد بار شمارا به خدا قسم به فریاد این فراموش شده ها برسید جانبازی که حتی دیگر توان اینو نداره قدم به جاهای پر تردد کنه حالش خراب میشه سالهاست خانه نشین سالهاست به امید آنکه مسئولین دلسوز به فریادشان برسه آنقدر درد داریم که نمیدانم کدامین را بگوئیم در برج ۶ پروندام تحویل ایثارگران به شماره ۱۹۵۶/۱/۲۵۲نمیدانم چنده ماه دیگر رسیدگی شود جانبازی که انقدر از نظر روحی روانی تخریب شده که نمی تونه از حق خودش دفاع کنه تا میخواد دو کلام حرف بزنه لغزش می ترکه زیر گریه میزنه جانبازی که مدام صدای مغزشان میخواست جانباز افسرده دل مرده گوشه نشین از اجتماع ناخواسته جدا شده شمارا بخدا به فریادشان برسید با تشکر از معسولیندلسوز
سلام با عرض ادب سئوال از کمیسیون شیمیایی جانبازان تماس با گاز اعصاب کدی تعریف شده فقط 5%شامل شداینگونه جانبازان از نظر ریه ..اعصاب...چشم ...پوست ...قلب وعروق وحتی استند گذاشتند یا جراحی ..وبارها اعترآض کردن درجواب فقط درصد اعصاب شامل ومابقیه عارضه درصد نمی گیرد که ظلم بزرگی بر جامعه جانبازان شیمیابی است برای اینکه بنیاد شهید زیر بارمالی نمیرود وحتی با کف جانبازان شیمیایی 25 درصد نمی رود واین مصوب درشورای نگهبان خاک می خورد
من ۵ ماه جبهه بودم الان موج گرفتگی و شیمیایی تآثز گذاشته وبیکار و برا نان شب محتاج وشرمنده زن و بچه مریضم هستم بدادم برسید این زندگی نیست مردگی نه سپاه کاری کرده نه دولت منظر ممد شما هستم
سلام دو این همسر سومیه من جدا شدا یک گفد روانی یک کفد رارفدنی میلنگی پاه نداری یک هم پو نداری سه دختر دارم من ۵۵ درصد را قد پا ترکش پادستها ریه گمرزانو سالم ترکش دارن چرا شمیای من از ۲۴ ۱۲ است دکتر رد کرد شما را به خدا میسپارم من نمی توککطوانم برایهدخترام لباس بخرم همیش دانشجو هستن اگر به قرآن عتقات دارید گمگم گنید گارگری می کردم در سپا خردم زمین پام شکسد یک سال است رارفتن هم برا مشگل شد جناب آقای مجیدی گمگم گن یا رهنمایم گن تو را به خدا از شرمندگی از خان هم بیرون نمییام از مردم خجالت می کشم به رهم نگنید زنم بچه ام شما را قسم به روه شهدا امام خمینی اگر اسلام و اسلامی است جانباز واخی نه دوتا شاهد پولی ۵۰ سال دارم اگر ببینی میگوی ۷۵ سال است
شما را به قرآن ,خدا حضرت علی الصلام گمگم کنید آقای مجیدی اگر گمی به شهدا عتقاد داری
جناب اقای یوسف مجتهد .باسلام .لطفا مرا رهنمائی فرمائید .جانباز ده در صد میباشم .حدود یک سال قبل تقاضای اعاده به خدمت از طریق کمسیون ماده 16 داشته ام .بعد از یک سال دوندگی مسوول مربوطه در کمسیون ماده 16 استان فارس میگوید طرح اعاده به خدمت مشمول جانبازان بالای بیست و پنج درصد میگردد و این طرح مشمول جانبازان زیر بیست و پنج در صد نمیگردد.بنظر شما من چه کنم ؟
با سلام من در زمان جنگ دچار مجروحیت شده و به علت نداشتن مدارک بالینی دنبال جانبازی نبوده تا اینکه قانون آمد که کسانی که در زمان جنگ دچار مجروحیت شده و مجروحیت آنان توسط یگان اعزام کننده تائید شده باشد میبایست بنیاد حد اقل پنج درصد جانبازی به آنان تعلق گیرد .‌بنده حدود چهار سال است که پیگیر همین مطلب هستم تا اینکه در کمیسیونهای سپاه مرا جانباز شناخته و به بنیاد معرفی کرده جهت گرفتن درصد. لیکن بنیاد جانبازان بدونه اینکه من را بخواهد مبادرت به رای کرده و در پیامی که برای من فرستاده فاقد درصد دانسته .‌ این در صورتی است که ترکش زمان جنگ هنوز من را همراهی میکند .‌.از شما اساتید که به روش کار آشنای دارید تقاضا دارم که راهنمایی بفرمائید .یا اینکه بتوانم به کمک شما وکلای عزیز امور خود را در کمیسیون ماده ۱۶ پیگیری نمایم.
شما را به اون که می پرستید یکی بگه چرا بنیاد اینقدر ما را اذیت میکنه ؟ مگر قانون نمی گوید کسانی که در زمان جنگ دچار مجروحیت شده و مجروحیت آنان توسط یگان اعزام کننده تائید شده باشد میبایست بنیاد حد اقل پنج درصد جانبازی به آنان تعلق گیرد .پس چرا بنیاد احراز نمیکند ؟ تو را به خدا بگوئید من‌چگونه پیگیر باشم .؟
با سلام و وقت بخیر .خدمت آقای مجتهد و سایر عزیزان زحمت کش و دلسوزی که شاید این حرفهای عزیزان ایثار گر و خدوم جامعه را به گوش مسولین شنوا می‌رسانند.
بنده از پرسنل رسمی ارتش هستم که ۲۰ سال خدمت در مناطق محروم و عملیاتی دارم در سال ۹۷ در کوشک نصرت قم در حین آموزش سربازان توپ ۲۳ م م بعلت مهمات ایرانی و...گلوله در جلو چشم اینجانب منفجر و دچار موج گرفتگی شدید و سوختگی از ۴قسمت بدن و کاهش شنوایی و مشکلات ریوی و اعصاب روان و شکستگی دندان و آسیب به مهره های کمر شدم که پس از ۳ سال دویدن در بیمارستان‌های ارتش ۳۶ درصد جانبازی بهم داد .چندین بار بستری شدم در بخش های مختلف اعصاب و روان و .... بعد از اینهمه مدت پرونده ام به بنیاد اسلامشهر و از اونجا به نازی اباد ارسال برای تعیین درصد شد که متاسفانه در کمال ناباوری فاقد درصد اعلام کردند،خدا خودش پاسخ سونو بده اگه درذحق من و خانواده اجحاف کردند .و متاسفانه ارتش هم هیچ گونه امتیازی در صورت تایید نکردن بنیاد نمیده .دارای مدرک لیسانس حقوق و فوق لیسانس حقوق و کارشناسی مدیریت ام اما متاسفانه تا امروزش حقوق و مزایای دیپلم بهم میدن،از تمامی عزیزان دلسوز خواهشمندم در کمیسیون‌های ماده ۱۶ وجدانا نزارن در حق ما قشر مظلوم بی حقی بشه،واقعا طرف بنیاد نگیرن و اصولی در صد احقاق حقوق همه ایثارگران و رزمندگان تلاش کنند.قطعا در روز قیامت پاسخ شو خداوند بهتون خواهد داد.با تشکر
یثار گران جناب آقای مجتهد

باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه در مورخه 1365/2/24 حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم....
حقوق حالت اشتغال قطع نمی شود(۳)
یوسف مجتهد - تمام جانبازانی که در گذشته به دلیل اشتغال و دریافت حقوق از این بابت، حقوق حالت اشتغالشان قطع شده است با اصلاح تبصره۲ ماده۳۹، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند جانبازانی که از ابتدا مشمول قانون حالت اشتغال شده واز حقوق حالت اشتغال استفاده کرده اند سپس در یک دستگاه استخدام شده یا خواهند شد و متقاضی استفاده همزمان از حقوق حالت اشتغال و حقوق اسخدا می هستند براساس تبصره ۲ ماده ۳۹ در صورتی که جانباز حالت اشتغال که براساس قانون حقوق حالت اشتغال می گیرد در دستگاهی شاغل شود (از زمان اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹حقوق حالت اشتغال وی در دستگاهی که حالت اشتغال شده قطع نمی گردد وهم در مورخه 1396/1/19به دیوان عدالت اداری شکایت کردم دیوان رای مثبت داده که حقوق حالت اشتغال بنده برقرار شود ودر مورخ 02/11/1397 با موضوع ارسال پرونده به جهت عدم صلاحيت (برون سازماني) و گیرنده «بنياد شهيد و امور ايثار گران كشور اداره كميسيون ماده 16» ثبت گردید و هنوز هیچ جوابی داده نشده
برای اعتراض به میزان درصد جانبازی بنیاد شهید میتوان به کمیسیون ماده ۱۶ اعتراض کرد
سلام من جانباز ۲۵٪هستم برای هفتمین بار در کمسیون حالت اشتقال شرکت کرده ام تایید نمی‌کنند فقط امسال حقوق کمک معیشت را کرده اند ۳/۶۰۰ اونم از تامین اجتماعی از سپاه پاسداران از بسیج از ارتش استعلام کتبی آورده ام که نه بیمه دارم نه از جایی حقوق میگیرم اینا نمیگن این جانباز حقوق خالص ۱/۵ میگیره چه جوری زندگی میکنه به دیوان شکایت کردم قاضی گفته باید بری کمسیون شکایت کنی به ما ربط نداره بنیاد تهران هم که بری اجازه نمیدن مسئولین را ببینی نمی‌دانم به کی وپیش چه کسی برم واز حقم دفاع کنم
سلام و عرض ادب اگه امکان داره یه شماره تماسی برام بفرستین من خیلی درد می کشم و کسب رو ندارم راهنمایی ام کنن می خوام اگه لطف بفرمایین و حقیر رو کمک کنین با تشکر
سلام و احترام جناب نظری
برای سوالات خود با امور ایثارگران سپاه یا ارتش یا بنیاد منطقه خود تماس گرفته یا مراجعه کنید
زمان اجرای ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از چه تاریخی است؟ ودر این رابطه آیا دیوان عدالت اداری رای صادر کرده است؟
سلام بنده حقیر در عملیات خیبر داخل دژ یا همان محل خاک برداری داخل خاک ریز مرتفع و عریض مابین آب جزیره و خشکی که صدامیان درست کرده بودن که ارتفاع خاک ریز 3 الی 4 متر بود دراثر انفجار راکت هواپیمای تپلف بنده وچند تن از همرزمان به داخل گودال های محل سنگر سازی داخل دژ پرتاب شده که بنده حقیر به سر وگردن دستهام داخل چاله برداری سنگر ادوات جنگی به شدت پرت شده و زیر آوار رفته که توسط همرزمان از زیر خاک بیرون اومده چون آن زمان مقاوم بودیم و جوان چند روزی دردهای گردن قفسه سینه کمر داشتم چون منطقه زیاد آمد شد نبود و من هم داخل سنگر بودیم وبصورت پدافند بودیم 20 روز دچار درد محدودیت حرکتی داشتم امدادگران با مسکن دردم کم میکردند وبنده پس از یک ماه از جزایر مجنون به اهواز آمده و برگشتیم به مرخصی تا مدتها هرزمان کار خیلی سنگینی مکردم گردن و دستهام کمی ضعیف و دردناک میشود پس از استراحت آروم می شود سال 84 عکس رادیولوژی از فکم گرفتیم برای دندانهایم دندانپزشک گفت مهره های گردنت جابجا شده به متخصص مغزواعصابب مراجعه کردم گفت یک ضربه قدیمی لغزندگی وپارگی بافتها دارید باید مواظب باشی ضربه بخوری قطع نخاع میشوی حالا هرچه با این شرایط خطرناک چندین مرحله به بنیاد شهید مراجعه میکنم اهمیت نمیدهند چون ما دیگر از رده خارج شدیم
از شما عاجزانه تقاضا دارم کمکم کنید بنده از مهره های گردن وکمر ناقص شدم دیگر توان کار و زندگی ندارم کمکم کنید
من هرچه پیام میم کسی جوابی نمی چه خاکی توسرم بریزم کمکم کنید
با سلام و احترام
اینجانب سعید چوپانی جانباز شیمیایی ۱۵ درصد عضو هیات علمی بازنشسته سازمان آموزش تحقیقات وزرات جهاد کشاورزی هستم، بنده تا پایان سال ۹۸ در زمان اشتعال به کار طبق قانون از حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر یعنی استادیاری برخوردار بودم ولی بعد از بازنشستگی از این حق قانونی بی بهره شده ام و اکنون از نظر حکم کار گزینی با فردی که بدون جبهه و جانبازی است یکسان و حتی کمتر هستم، بنده در زمان بازنشستگی مربی پژوهشی پایه ۲۶ بودم ولی با فردی که الان فاقد امتیاز جانبازی و جبهه و مربی پژوهشی با پایه بسیار کمتر است و بازنشسته است حقوق مساوی داریم. بارها نیز از طریق سازمان تات و صندوق بازنشستگی پیگیری کرده ام ولی متاسفانه هر کدام مشکل را به گردن دیگری می اندازند. در صورتیکه‌ به استناد ماده 18 قانون تسهیلات استخدامی واجتماعی جانبازان، مصوب 1374 و رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور در جبهه بر اساس جز (6 ) بند (ث) ماده 88 بخش 16 (امور ایثارگران) قانون برنامه ششم توسعه بایستی جانبازان از مزایای یک مقطع تحصیلات بالاتر (مرتبه علمي استادیاری ) و با کلیه آیتم‌های حقوق از ضرایب یک مرتبه علمی بالاتر، بهره‌مند باشند و در تعیین حقوق بازنشستگی نیز از مزایا ی یک مرتبه بالاتر (استادیاری) بهره مند گردند. لیکن در احکام کارگزینی و تعیین حقوق بازنشستگی این آیتم لحاظ نشده و کلیه ایثارگران و جانبازان عضو هیات علمی تآت تا زمان اشتغال از این مزایای یک مرتبه بالاتر بهره مند بوده ولی در دوران بازنشستگی از این مزایای قانونی بی بهره می شوند . در ضمن این مشکل فقط برای جانبازانی است که از سال ۹۸ بازنشسته شده اند و فقط در سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی بوجود آمده وگرنه در همین سازمان کسانیکه جانباز بوده و قبل از سال ۹۸ بازنشسته شده اند از حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر ( استادیاری ) برخوردارند. همچنین در وزارت علوم نیز بازنشستگان هیات علمی از کلیه حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر برخوردارند. البته چند وقت پیش همین موضوع را به دیوان دادخواست دادم، دیوان اول خرداد پاسخ داده باید اول در کمیسیون ماده ۱۶ مطرح شود. لذا خواهشمند است جهت جلوگیری از استمرار تضییع حقوق ایثارگران و جانبازان در دوران بازنشستگی دستور اقدام لازم مبذول فرمائید
با احترام
سلام من جانباز ۱۰ درصد بنیاد ۱۹ ارتش از همه دکتر ودست اندرکاران بنیاد تشکر و قدردانی میکنم که۱۰ درصد من که اوایل مجروحیتم تا به امروز اعتبارش ازدست نداده وهمچنان پابرجاست درصورتی که اعصاب و روان با خوردن قرص رهاکین۵۰۰ آتورواستاتین۲۰ لیتیرام۳۰۰ کلوزپام والانزاپین ۵ کارباکوت۵۰۰ معده و روده ام آب کرد زندگی و وجودم داغون کرد. من تنها فقط نفس کشیدن بلد هستم
باسلام ازهمدان هستم مجروح بمباران هوایی که مدارک همزمان بیمارستانی وتاییدیه فرمانداری رادارم وازسال ۶۴ جانبازبوده ام حال درسال ۹۹ بدون اطلاع اینجانب پرونده ام رامسدودکرده وعلیرغم اینکه کارمنددولت بوده وبانامه جانبازی بنیاد در۳۵ سال پیش رسمی شده ام حال موقع بازنشستگی پرونده بنیادمسدود وبه دروغ اعلام مینمایندمدارک بالینی همزمان ندارید یکسال است به ماده ۱۶ شکایت کرده ام ولی کسی پاسخگونیست وتمام احکام حقوقی وپاداش پایان خدمتم راتقلیل داده اند وبنیاد نیزازدستم شکایت کرده شمارابخدا به چه کسی بابد بگویم هل من ناصرینصرنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi