شناسه خبر : 30962
دوشنبه 29 دي 1393 , 15:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اردوهای راهیان نور واحد درسی دانشگاه شود

اگر تفکر و اندیشه زمان دفاع مقدس امروز بر جامعه حاکم باشد بسیاری ازگرفتاری های کشور حل خواهدشد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا باقرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: صبح امروز (29 دی ماه) در نشست کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور با بیان اینکه دوره هشت ساله دفاع مقدس در انقلاب ایران یک دوره باشکوه بوده است بیان کرد: اندیشمندان حوزه جامعه شناسی معتقدند این دوره هشت ساله یک سرمایه و ثروت اجتماعی قابل توجه است که به عنوان یک میراث باید حفظ و به آیندگان انتقال داده شود. مشکلات امروز کشور در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نداشتن روحیه و تفکر زمان دفاع مقدس است برای همین اگر تفکر و اندیشه زمان دفاع مقدس امروز بر جامعه حاکم باشد بسیاری ازگرفتاری های کشور حل خواهدشد.

وی ادامه داد: دوره دفاع مقدس یک دوره با محتوای بسیار عالی است که متأسفانه برای حفظ آن نتوانستیم ظرف مناسبی طراحی کنیم . باید آموزه‌های غنی حماسه دفاع مقدس و دستاوردهای آن در یک مجموعه ای جمع آوری ،ثبت و ذخیره شود تا بتوانیم ضمن انتقال به نسل های آینده جهت کاربردی کردن آنها نیز اقدام کنیم. بی تردید دانشگاه ها، مراکزآموزشی و نهادهای تربیتی در حوزه مدیریت دانش صاحب سهم هستند.

باقرزاده یکی از وظایف نهادهای آموزشی را جامعه پذیری دانست و گفت: افراد باید از کودکی تا جوانی با ارکان و اصول جامعه پذیری تا سطح عالی آشنا شده و متناسب با آن عمل کنند و وظیفه نهادهای آموزشی انتقال این آرمانها و کارکردهای عالی از یک نسل به نسل دیگر است.اردوهای راهیان نور نباید به صورت تشریفاتی و نمادین برگزار شوند و مسئولین برگزاری این اردوها فضایی را فراهم کنند تا دانشجویان برای ورود کارکردی به جامعه ازاین اردوها یک درس عملی بگیرند .اردوهای راهیان نور برای دانشجویان یک برنامه ضروری است و توقع ما این است که اردوهای راهیان نور نه به عنوان یک فوق برنامه تشریفاتی بلکه به عنوان یک برنامه ضروری و حیاتی برای دانشگاهها همانند برنامه های درسی تعریف شود .

رئیس کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور شهرستان قائم شهردر پایان ، ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر بین موسسات و آموزش عالی را برای توانمندی آموزشی بیشتر منطقه خواستار شد .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi