شناسه خبر : 31776
سه شنبه 21 بهمن 1393 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره 88 شهید نوجوان استان لرستان

کشکولی اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت به‌عنوان یک باور همگانی در جامعه جا افتاده است و همه ما پذیرفته‌ایم که شهدا همیشه حاضرند و یک حقیقت همیشه زنده هستند، کمااینکه حضور بر مزار شهدا آداب خاصی دارد و باید با ادب و معرفت بر مزار آنان حاضر شد.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در یادواره 88 شهید نوجوان استان لرستان که سه‌شنبه، 21 بهمن‌ماه در خرم‌آباد برگزار شد، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نوجوان استان، برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای تجدید بیعت با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهادت یک انتخاب آگاهانه و توفیق الهی است که بر اساس رشد معرفتی و اعتقادی فردی به‌وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که ورود نوجوانان زیرهفده سال به جبهه ممنوع بود، افزود: با وجود سخت‌گیری‌هایی که در اعزام نوجوانان به جبهه بود و از حضور آنان به‌شدت جلوگیری می‌شد لیکن قلب پاک و سیرت پاک آن‌ها راه  درست و روشن را برای آنان مشخص کرد.

کشکولی با بیان این‌که در طول 36 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران اقتدار ملکوتی و مادی فراوانی برای ما حاصل شد، تصریح کرد: بُعد معنایی آیات و روایاتی که  بیان کننده جهاد و شهادت بود در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به‌گونه‌ای بیان می‌شد که ما را وادار به جهاد خالصانه و حضور در نبرد حق علیه باطل می‌کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود: فرهنگ جهاد و شهادت به‌عنوان یک باور همگانی در جامعه جا افتاده است و همه ما پذیرفته‌ایم که شهدا همیشه حاضرند و یک حقیقت همیشه زنده هستند، کمااینکه حضور بر مزار شهدا آداب خاصی دارد و باید با ادب و معرفت بر مزار آنان حاضر شد.

یادآور می‌شود، این یادواره با حضور مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید لرستان، خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد، کورانی‌فر، معاون استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi