شناسه خبر : 33660
دوشنبه 24 فروردين 1394 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شروع فرایند مرجع‌سازی شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از تشکیل پرونده شهدا و ایثارگران جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید خبر داد.

حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دو وجه خاص امکان‌پذیر است. نخستین وجه آن اینکه باید در جامعه شاهد و ایثارگری تقویت و تبدیل به یک رفتار دائمی شود.

صمیمی ادامه داد: در حوزه دیگر باید بتوانیم شهدا را با جامعه بزرگ کشورمان ارتباط دهیم و در این راستا نیاز به برنامه‌های فرهنگی از جمله برپایی آئین تجلیل از شهدا و یادواره‌ها، خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی و در کنار آن تعمیم این حوزه به جامعه جوان و نوجوان داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با اشاره به نگاه‌های مختلف نسبت به مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: نگاه تاریخی، جغرافیایی و علمی به این فرهنگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است و این اقدام با توجه به نگاه علمی در سطوح مختلف فرهنگی و مرجع‌سازی شهدا با کمک خانواده‌های معظم شهدا انجام می‌گیرد.

صمیمی در پایان یادآور شد: در این راستا برنامه مرجع‌سازی شروع و پرونده فرهنگی شهدا تشکیل شده است و در حال حاضر تشکیل پرونده ایثارگران نیز در دستور کار قرار دارد.


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi