شناسه خبر : 35383
یکشنبه 31 خرداد 1394 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقلال یک ملت

فرستنده م.ر.ک.جانباز- شعارهای استقلال و آزادی و حکومت اسلامی از اعماق جانها برمی خاست و زن و مرد و عارف و عامی در این شهر و دیار، مفهومی روشن از آن در ذهن داشتند و برای دستیابی بدان آرام و قرار نمی شناختند. اما اندک اندک که جراحت های وابستگی رو به التیام می رود و کمرها از زیر بار آوار سلطنت می آساید و نسل جوان با نظام نوکرمنش وابسته به بیگانگان فاصله می گیرد، بیم آن است که تلخی زهر وابستگی را فراموش کنیم و قیمت بالای استقلال را از یاد ببریم. استقلال گوهری ثابت نیست که اگر یک بار آن را بدست آوریم تا ابد مصون و محفوظ بماند. استقلال آب حیات زندگی ملت ها و خون جاری در رگهای انسان هاست.

 زالوی استعمار همیشه در پی مکیدن این خون است و استکبار جهانی همیشه به آب و نان ملت ها، چشم طمع دارد و دیو مدام در کمین انگشتر سلیمان است. قیام عمومی و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، رشته های وابستگی سیاسی - نظامی به غرب جنایتکار را قیچی کرد و تلاش شرقزدگان برای تنیدن تارهای وابستگی به شرق و بستن دست و پای ملت به زنجیرهای «مسکو»نشان ناکام ماند اما هنوز هم مرفهان بی درد و مرعوبان و مجذوبان کفر جهانی، تلاش می کنند پیوندهای فکری، فرهنگی، اقتصادی، اطلاعاتی، سیاسی، ورزشی بین ایران اسلامی و دنیای کفر پدید آورند. و در مطبوعات رسمی کشور تبلیغ می کنند که: «مامان با «امارات » از طریق لندن به امریکا میام!»

 استقلال یک امر قراردادی و اعتباری صرف نیست که با امضای دبیر و رئیس و مدیر فلان نهاد بین المللی و منطقه ای پدید آید و با انکار و لغو آنان محو گردد. استقلال مجموعه ای از «خودکفایی ها»، «خوداتکایی ها» و «بی نیازی ها» و «توانمندی ها»ست. نخواستن + توانستن + داشتن استقلال استقلال افراد و ملت ها حاصل جمع میزان «قناعت »، «تلاش و کار» و «امکانات موجود» آنهاست. نخواستن مهمترین سلاح فرهنگی محرومان در برابر سرمایه داری جهانی است که «اشرف الغنی ترک المنی » و خودباوری و اعتماد به نفس شرط اول موفقیت در هر کار فردی و اجتماعی و دستیابی به هر آرمان بلند اجتماعی است. البته خودباوری که از ایمان به خدا برخیزد و «اعتماد به نفس » که با توکل و اعتماد به خدا پشتیبانی شود.

 سازندگان رشته های منحوس وابستگی، سالهاست که به ساخت دانه های زنجیر مشغول اند و از «عموسام زنجیرباف » الهام و دستور می گیرند. گاه خواهان «مذاکره و مراوده » با شیطان بزرگ می شوند و ارتباطات ورزشی را مقدمه ای برای سایر روابط قرار می دهند. گاه عدالت و ارزشهای مقبول «مکتب » و مردم در برابر کار عمرانی و آبادی رنگ می بازد. و از «توسعه و سازندگی » که با معیارهای غربی همخوانی بیشتری دارد تقدیس و تجلیل می شود. دوباره زبان و خط و اصطلاح و لباس و غذا و نشان و تاریخ فرنگی و فرهنگ و ارزش و اعتبار شناخته می شود و لباس و لهجه و اصطلاح خودی علامت عقب ماندگی و روستازادگی و بیسوادی می گردد. فرهنگ اسراف و «مصرف زدگی » در عمل تشویق می شود و تبلیغات به شیوه فرنگی به سیما و صدا و مطبوعات و در و دیوار شهر راه می یابد و ساده پوشی و سخت کوشی و روح و صفای بسیجی در لابلای چرخ های نظام اداری و کاغذ بازی و مدرک گرایی خرد می گردد.

 بیم آن است که حوزه - تنها قامت راست آزادی و استقلال در برابر طاغوت و کفر جهانی - رنگ مدرک گرایی و دنیازدگی به نخواستن مهمترین سلاح فرهنگی محرومان در برابر سرمایه داری جهانی است. خود بگیرد و به مزار آبادی تبدیل شود که در برابر هر گونه انحراف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و فشار روزافزون بر مسلمین جهان سر در لاک مدرک و منبر و کتاب و مرکز خود «رفاه و آسایش خویشتن » فرو برند و هیچ امر به معروف و نهی از منکری را وظیفه نبینند. در شرائطی که وابستگان و پرورش یافتگان غرب می کوشند، با گسترش آداب و سنن و اخلاق و زبان و لباس و افکار فرنگیان، فاضلاب غربی را در شهر و دیار اسلام جاری سازند و «تهاجم فرهنگی » یعنی گل آلود کردن آب و مسموم کردن فضای زندگی ملت های جهان هر روز شدید می شود. تا غرب هر چه بیشتر و بیشتر به صید ماهیان مظلوم و شکار جوانان این مرز و بوم پردازد.

 در روزگاری که غربیان و غرب باوران و مزدوران غرب با مدد «اسلام آمریکایی » می کوشند جویبار نعمت های اقتصادی دیار اسلام را بسوی خویش هدایت کنند و لوله های نفت و گاز را با فشار هر چه بیشتر و قطر هر چه افزون تر و قیمت هر چه کمتر تصاحب کنند و سلطه سیاسی و فرهنگی خویش را برجهان سوم استوارتر سازند، وظیفه پاسداران فرهنگ اهل بیت(ع) و مدافعان اسلام ناب محمدی است که صلای بیداری برآورند و توطئه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن را کشف و خنثی سازند و در تمام جبهه ها به مرزبانی از «فرهنگ غدیر» و «عاشورا» برخیزند.

 راستی مسؤولیت پاسداری از استقلال فرهنگی و فرهنگ علوی بر عهده کیست؟ و چه نهاد و ارگان و اشخاصی توان ایفای این رسالت بزرگ را دارند؟ راستی مسئولیت پاسداری از استقلال فرهنگی و فرهنگ علوی بر عهده کیست؟ آیا جز با سلاح قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) می توان از استقلال فرهنگی کشورها دفاع کرد؟ آیا کاربرد تاریخ میلادی، گسترش روزافزون واژه ها و اصطلاحات فرنگی، رواج تبلیغات غربی و ترویج کالاهای تشریفاتی و مصرف زدگی، نشر و تبلیغ فلسفه سکولاریستی، اعلام نسبیت دین و قبض و بسط شریعت، تورم آثار ترجمه ای در قلمرو فلسفه و اقتصاد و روان شناسی و قصه و ... بجای تولید و تالیف و یا نقد و بررسی و مباحث علوم انسانی وارداتی، زنگ خطر را در گوش پاسداران ارزش ها به صدا درنمی آورد؟!

 گسترش اعتیاد و مواد مخدر، پخش و نشر برنامه ها و دیسکت ها و نوارهای آنچنانی و ایجاد و حمایت از فرقه ها و نحله ها و گروهکهای منقل و وافوری و هورو - قلیائی، توسط استکبار جهانی بدون تردید آهن اراده ملت ها را «ذوب » و شخصیت افراد را گرفتار «میعان » و افکار نسل نو را مبتلا به «تردید» و «تذبذب » می سازد. آگاهی و اراده و عشق به ارزش ها اضلاع مثلث استقلال فرد و جامعه است و دقیقا کارگزاران استکبار همین سه نقطه را هدف گرفته اند. از یک سو حساسیت سیاسی » و «آگاهی سیاسی » یعنی اطلاع از «شکمبارگی ظالمان » و «گرسنگی مظلومان » را از مردم دریغ می دارند و با ده ها کانال رادیویی و تلویزیونی تب ورزش و شطرنج و اسکی و ژیمناستیک را در نسل جوان تشدید می کنند و از سوی دیگر با رواج روزافزون مواد مخدر نسل نو را «سلب شخصیت » و «خلع اراده » و تبدیل به بردگانی بی آزار می سازند، تشکیک در آسمانی بودن دین و پیامبران، ایجاد تردید در حکومت دینی و هجوم همه جانبه علیه اندیشه مذهبی - سیاسی ولایت فقیه و چاپ و نشر آثار فراوان علیه مکتب اهل بیت(ع)، گام سوم و زیربنایی استکبار در هت سلب استقلال ملت هاست.

والسلام. پایدار باشید

اینستاگرام
سلام م.رک گل سئوالی دارم میخواهم صادقانه جواب دهید به نظر شما روسیه کمونیست که بابت احداث نیروگاه 150 میلیارد از ما گرفته وکارکنانش از ما حق توحش میگیرنددر فیش حقوقیشان وسهم دریای خزر ما را حاپولی کرده وچین کمونیست که با اجناس بنجلش بیشتر کارخانه های ما را ورشکسته کرد ودر شورای امنیت علیه ما رای میدهند الان دوستند ویا نقطه اتکای مطمئن ما یعنی با انگلیس و امریکای جهانخوار فرق دارند یا دنبال منافعشان هستند حال استقلال مد نظر شما با این اوصاف حاصل شده ؟
سلام دارم خدمت حاج حمزه عزیز .. البته نظر شخصی خودم است ... روسیه همان کسی است که عهد نامه گلستان را بر قجریه بی عرضه به زور خوارند .. فقط شکل وشمایل آدمیزاد پیدا کرده ودر نهان همان مستعمر پیر بمانند کاترین اول است ... چین بعد از مائو خود را پیدا کرد ودید بخاطر تریاک و سیاست کمپانی هند شرقی یعنی انگلیس به نابودی رفته است بنابر این عزم جزم کرد وطی یک دوره هشتاد ساله خودرا به عنوان یکی از ابر قدرتها به جهان قبولاند . در رابطه با چین باید عرض کنم بمانند دوره گرد کولی میماند که هرچه بدست میآ ورد می خواهد بفروشد تا خرج عظیم سیاست کلانش را در عرصه هوا فضا حفظ کند در حقیقت برای چین فرقی نمیکند طرفدار که باشد او فقط دلال است وبس . پول را میشناسد و بس . عزتت پایدار .
راستیا ..... مسئولیت پاسداری از استقلال فرهنگی و فرهنگ علوی به عهده کیست؟ ؟؟؟
من معتقدم ... یعنی بگم اول وظیفه تک تک ماست ... قوموا لله فردا ...
چه خوبه فقط اهل حرف و شعار نباشیم ...
زیبا بود م .ر.ک عزیز همیشه سلامت باشید ودلنوشته هایتان پر رنگ تر
بسیار زیبا و دلنشین بود (استاد)عزیز
درضمن اگر ممکنه یک گزارش از حال و احوالتان بدهید هرچند متوجه شده ام که الحمدالله کسالتی نیست.... لطفا برای افکار دوستان لازم است که بدانیم استاد قلممان به سلامت باشند انشا الله .....................................................................با تشکر
فاش نیوز تشکر
عرض ارادت خدمت ج.ش.1و حاج حسین افسری عزیز ... شما حضرات لطف دارید . حقیر دانش آموز مکتب دریا دلانم ... حقیر عددی در مقابل بزرگانی همچون شما نیستم ... وخود لایق القابی همچون استاد و غیره نمی دانم ... همین مرا بس که اندک عمر باقی مانده را در جوار شما و این سایت مقدس گذاران مینمایم .. . اندر حال حقیر پزشکان فرمایش کردند بهمین نزدیکی دوباره عملی در پیش دارم ... یکی از ترکشهای دم دست را خارج کردند ومانده چهار عدد دیگر که در سرم است ... پزشکان حرف راست نمی گویند ... بیشتر دوپهلو و درمانده سخن میرانند ... ماهم که ترسی از رفتن نداریم .... سالم و تندرست باشید انشااله ..
برادر عزیزم جانباز(م.ر .ک .)
من زمانی که شما در بیمارستان بستری بودید از همه جانبازان و مردم شریف ایران خواهش کردم برای شفای شما دلاور مرد جانباز محترم راس ساعت 21 با یک وحدت دست جمعی دست به دعا شوند وخودم هم به حانبازان وعده کردم در شهر مقدس مشهد از پیشگاه حضرت رضا(ع)برای شما و دیگر مریضها از خداوند منان تقاضای شفایتان را داشته باشم و انجام شد باز هم دوبار از جانبازان ومردم تقاضا دارم این حرکت تکرار شود تا شما برادر عزیز جانباز سلامتی کامل خود را از خداوند منان هدیه بگیرید و سایه تان بر سر خانواده محترم و ما همرزمانتان مستدام بماند.....امین....
امید وارم شما را در مشهد مقدس زیارت کنم و با هم دیداری داشته باشیم
فاش نیوز متشکرم
سرورم حاج حسین عزیز از لطف و مرحمت حضرت عالی بسیار متشکرم امید وارم در سایه حضرت ثامن الاحجج همیشه سالم واستوار باشی ... شما وهمه همرزمانم در حق بنده لطف زیاد دارید . خالصانه متشکرم .
بنده در سالهای نه چندان دور بعنوان مدیرکل یکی از سازمانهای دولتی مدتی در شهر مقدس مشهد به مردم مومن و خونگرم مشهد خدمت میکردم . و میدانم اهالی مرو مردمی خدا جو خداپرست واهل دعا هستند .. .باز هم از شما وهمه همرزمانم متشکرم .
باسلام ؛ ادب و احترام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما عزیزان زحمتکش خدمت مدیر موفق سایت حاج بهروز ساقی و همه همکارانشان خسته نباشید عرض می نمایم . باید اذعان نمود رویۀ زشت و ناپسندی در برخی عرصه های مدیتی کشور مشاهده می شود مبنی بر اینکه لایه های مدیریتی بی اعتنا به مصالح عالیۀ مردم و نظام اسلامی با مشاهدۀ تخلفات و خطاهای مدیران زیر دستی یا مدیران دیگر نهادهای نظام اسلامی به علت همسوئی در جناح بندی های سیاسی و احزاب سیاسی، در راستای حمایت بدون منطق از یکدیگر عمل می کنند و اینچنین ساحت پاک بخشی از مدیریت نظام اسلامی را دچار خدشه می کنند،در حالی که در آموزه های اسلامی اصول فراوانی همچون «ضرورت گزینش اصلح، تعیین شایستگی کارکنان،شاخص های ارزیابی،ارزیابی عملکرد مسئولان، و انفصال از خدمت و مقابله با هرگونه فساد اقتصادی،سیاسی ،خیانت،قانون شکنی،و عدم اهلیت و لیاقت و...مورد توجه آموزه های اسلامی قرار گرفته است، به عنوان نمونه رسول خدا(ص)در مواجهه با یکی از مأمورانش که رشوه گرفته بود او را از کار برکنار کرد و بر روی منبر دست به افشاگری و بردن آبروی آن فرد نمود،لذا مفاسد اقتصادی از جمله رانت خواری برخورد چنین شدیدی را می طلبدفلیکن برخی مدیران کشور به علت زدو بند سیاسی،مالی..خطاهای مدیران زیر دستی خود را نادیده می گیرند که این مماشات بی مورد موجبات ضررهای فراوانی را در عرصۀ های مختلف به ویژه در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور پدید می آورد. هم چنین به دفعات در سیرۀ اهل بیت(ع)مقولۀ برکناری و انفصال از خدمت برای افراد خاطی در عرصۀ مدیریتی درجامعۀ اسلامی مشاده شده است در همین باره حضرت علی (ع)به مالک اشتر می فرماید:«اگر کسی از والیان و مفسدان خیانت کرد او را مجازات کن و داغ ننگ را بر او بنشان»، هم چنین آن حضرت ،خطاب به زیاد بن ابیه،به هنگام برکناری او از ولایت بصره می نویسد: «چنان بر تو سخت گیرم که ثروتت کم، بارت سنگین و زبون و خوار گردی ». با تأمل در مواجهۀ ائمۀ اطهار(ع) با خاطیان در عرصه های مدیریتی در می یابیم «صراحت، قاطعیت، اتمام حجت، شفافیت درعلل برکناری، اجتناب از رو دربایستی ،فوریت...از مهمترین ویژگی های برخورد با خاطیان در آموزه های اهل بیت(ع) در صدر اسلام می باشد. متأسفانه در وضعیت فعلی جامعه برخی مدیران به جای خدمت به مردم مشغول برخی باندبازی های سیاسی شدند و از آنجا که عرصه های بالای مدیریتی را نیز از آن خود نمودند برای حفظ و استمرار مدیریت خود با چشم پوشی از خطاهای مسئولان سطح پائین و زیر دستان خود و نیز سکوت زیر دستان از خطاهای مسئولان بالادستی خود، گناه نابخشودنی در نفی عدالت و دهن کجی به مصلحت مردم را مرتکب شده اند،این آسیب مهم در عرصه مدیریتی کشور در حالی است که آموزه های اسلامی به روشنی تکلیف مسئولان خطا کار را روشن نموده ؛ و در جهت جلو گیری از ذبح عدالت رهمنودهای فراوان ارائه کرده است ... پایدار باشید . والسلام
با عرض سلام به استاد قلم و سخن حاج اقا م.ر.ک
عزیز برادر از ما نرنج که بعضی مواقع قصور و کوتاهی نموده و ایراداتی به دلنوشته های شما وارد کرده ایم دو علت دارد یکی فقدان علم و اگاهی درمقابل جنابعالی و دوم بنده عادت کرده ام دلنوشته ها را خصوصا انهایی که شما فرموده اید را مو به مو بخوانم و سعی میکنم نهایت استفاده را از انها ببرم . در ضمن بنده به سایت فاش نیوز افتخار میکنم و می بالم که ایثارگران و جانبازان چنین سایتی دارند تا از استادانی چون شما فیض ببریم . متشکرم فاش نیوز
سلام دارم خدمت یوسف نهان یوسف روی ... شما عزیزید ... شما نور همین یک چشم من هستید .... همه شما لطف کردید و در یک مباحثه مفید شرکت کردید . بنده فی نفسه با تاریخ شاهان و ده هزار ساله پیش بعلت درس غیر فرعی وهمچنین علاقه ام آشنا شده وتا انتهای فوق لیسانس تاریخ پیش رفتم . وتا آنجایی که یادم نرفته باشد کمک به هضم و جزم تاریخ درست این مرز و بوم میکنم . یوسف زیبا دل من شاهان آمدند و رفتند ولی این دیار عشق باقی ماندو باقی نیز خواهد ماند شاهان چه خوب وچه بد حکومت وزمام داری را از پدران خود به ارث بردند ... ونه مردم آنها را به عنوان پادشاه انتخاب کردند ... پادشاهان نازک بدنانی بودند که شیرشان را نه مادر بلکه دایگان به اسارت درآمده با انگیبن و شهد بدیشان می دادند هیچ کم و کاست وهیچ خم وراست بر ایشان تا مرز جوانی وارد نمی شد وتا بدنجا میرسیدند که گر پدر بمرد جانشین وی شوند ویا با توطئه اقوام مادری بر تخت نشیند .... همواره مردم همان زارعان و کشاورزان و پیشه وران و بیچارگان بودند که هیچ نامی ونشانی وز آنان در هیچ جایی برده نشده است ...مردمان سپربلایای شاهان بودندو چنانچه مردان در جنگی جاه طلبانه برای شاه کشته می شدند زن و فرزندانش جزو مالمیک پادشاه شده وتا آخر عمر خدمت کار دربار بودند ...تاریخ را مورخان بی طرف نمی نویسند ... تاریخ را مورخان بی طرف نمینویسند ... بلکه تاریخ دست نوشته مقربین دربار سلاطین بوده است ...تارخ ایران ده هزار ساله است ولی دشمن آنرا از دوهزار وپانصد یادششصد سال پیش بما بصورت کتب و رسانه تزریق کرد تا دیرنه گان ما در پس زمان در نهان خانه غیض و غضب مجهولان پس پرده فرار داشته باشند ... تاریخ پادشاهان نبودند بلکه مردمان سازنده آن کشور در ایجاد یک ملت و رشادتها و جانفشانی های آنان در دفاع از ایران عزیز بود ... در حمله رومیان به ایران این مردم بودند که ایستایی کردند ... در حمله یونانیان این مردم بودند که ایستایی کردند ... در حمله مغول این مردم بودند که ایستایی کردند ورنه شاهان تا قافیه را تنگ می دیدند فرار می کردند ... در حمله مغول سلطان حسین ودرباریان تابه دریای خزر فرار کرده ودر جزیره ایی درآنجا مخفی شدند تا بعد بدست خود درباریان به مغولان فروخته وسپس کشته شد . در حمله سکندر مقدونی وتصرف تخت جمشید این پادشه بود که فرار کرد و بعد کشته شد . وبا ازبین رفتن آن پادشه کل سلسله از بین میرفت ... ولی مردم همیشه و همواره بودند و هستندو باقی خواهند ماند ... عزتت زیاد ای یوسف شیرین سخنم . والسلام.
با سلام مجدد به استاد و نورچشم عزیزم جناب م.ر.ک
بنده تمامی دلنوشته شما را دقیق خوانده و روی تک تک کلمات ان تامل می کنم .تنها سخن اینکه ببخشید و بنده شرمنده ی اخلاق و گفتارتان شدم . انشااله نائب الزیاریه شما در شاهچراغ خواهم بود . سلامت بمانید چون بشما نیازمندیم
عزت و عمرت زیاد باد . متشکرم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi