شناسه خبر : 39171
چهارشنبه 27 آبان 1394 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میزگردفاش نیوز با رحماندوست و مجتهد(بخش نخست)

پاسخ به شبهات طرح امتیاز بندی ترکیبی رزمندگان

نکته اساسی فقدان متولی برای رزمندگان است. یک امر واقعا"اساسی و اصولی که هم نیروهای مسلح در این امر کوتاهی کردند و واقعا" پیگیر نبودند . حالا سپاه به نوعی، ستاد کل به نوعی و وزارت دفاع به نوعی متکفل رزمندگان نشدند.

فاش نیوز – با توجه به طرحی تحت عنوانامتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری" ارائه شده از سوی برخی از نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی وسوالات و شبهاتی که در جامعه ایثارگری و رزمندگان ایجادنموده، واز طرفی مباحث کارشناسی صورت گرفته دراین باره و لزوم بحث و بررسی بیشتر درمورد این طرح، مارا برآن داشت تا با دعوت ازدکتر "مجتبی رحماندوست" که خود از جانبازان 70 درصد و یکی از طراحان طرح و همچنین" یوسف مجتهد"، از افراد باسابقه در کارهای اجرائی سطوح عالیه بنیاد شهید و امورایثارگران وکارشناس حقوقی درحوزه مربوط به قوانین ایثارگری که منتقد طرح مذکور می باشد، این موضوع را مورد واکاوی و بررسی کارشناسانه قراردهیم تا هم به رسالت رسانه ای خویش عمل کرده باشیم، و هم نسبت به موضوعاتی اینچنینی شفاف سازی صورت گیرد. از همه مهمتر این که به پرسش ها و دغدغه های ایثارگران عزیز نیز پاسخ درخور داده شود.


دراینجا بخش نخست این میزگرد را خدمت کاربران و ایثارگران عزیز تقدیم می کنیم:

فاش :  ابتدا در مورد طرح عوامل ترکیبی ایثارگری توضیحی بفرمایید.

رحماندوست: در زمانی که مشاور امور ایثارگران در ریاست جمهوری بودم از همان موقع یک درخواستی به دولت اصلاحات دادم که چون رزمندگان جایی را ندارند که برای مسائل مربوط به خودشان به آنجا مراجعه کنند سازمان امور رزمندگان را تاسیس کنید. رییس دولت هم با شرط اینکه موانعی برای ایجاد این سازمان وجود نداشته باشد با این طرح موافقت کرد که در نهایت این طرح به سرانجام نرسید. این درحالی بود که رزمندگان ، زمان جنگ هم صاحب نداشتند. یعنی رزمنده ای که از جنگ به مرخصی می آمد یا به هر دلیلی نیاز مادی یا مشاوره داشت جایی را برای مراجعه کردن برای امورشان نداشتند. البته بنیاد شهید هم که از زمان انقلاب به وجود آمد و در دوران جنگ هم امور جانبازان را هم رسیدگی می کرد اما چه از زمان قبل جنگ و حین جنگ و حتی همین الان هم جایی برای رسیدگی به امور رزمندگان وجود ندارد. مثلا" اگر خانواده شهید یا جانبازی به بنیاد شهید برای کاری مراجعه کند ممکن است بنیاد بگوید اعتبار مالی نداریم ولی اگر رزمنده ای به بنیاد مراجعه نماید به او می گویند اشتباه آمده ای! الان هم در بنیاد شهید سه قشر از ایثارگران شامل، تحت پوشش قرار دارند که عبارتند از خانواده های شهدا ،جانبازان و آزادگان ، در حالی که رزمندگان شامل این گروه ها نیستند. سعی ما هم بر این بود که به نحوی رزمندگان را در قانون بنیاد شهید بیاوریم که متاسفانه نشد.
به این فکر افتادیم که رزمندگان را به نحوی به جنس قشرهای تحت پوشش بنیاد شهید قرار دهیم. مثلا" رزمنده ای که چند شب عملیات در جبهه حضور داشته و شاهد شهادت دوستان خود بوده بر روان آن فرد تاثیر سویی دارد و به نوعی جانباز اعصاب و روان به حساب می آید، در صورتیکه پرونده و صورت سانحه ندارد که بنیاد آن را به عنوان جانباز قبول کند. حتی آزادگانی داشتیم با تحمل سختیهای شدید روحی،که بنیاد شهید به عنوان جانباز قبول ندارد. پس بنابراین از یک جایی الگو گرفتیم تحت عناوین معافیت فرزندان ایثارگران و رزمندگان ، که در این الگو مدت حضور رزمنده در جبهه را به نوعی با امتیازبندی با درصد جانبازی هم واحد کرده و به نوعی جمع کرده. به این صورت که مدت حضور رزمنده در جبهه را با درصد جانبازی جمع می کند تا ببیند امتیاز برای معافیت فرزندانشان وجود دارد یا نه. البته یک طرحی هم به عنوان امتیازبندی عوامل ترکیبی ایثارگری در ستاد کل نیروهای مسلح برای بحث معافیت فرزندان ایثارگران داشتیم. پس این طرح چیز جدیدی نبود. پس به فکر طرحی افتادیم که این ویزگی ها را دارد:



1-    در واقع جایگاه پیدا کردن رزمندگان و به رسمیت شناخته شدن آنان.
2-    توجه به مدت حضور درجبهه رزمندگان.
3-    تفاوت بین جبهه رفتن داوطلبانه و غیرداوطلبانه.
4-    رفع عیب یکسان نگریستن به جانبازان جنگ و جانبازان بمباران شهری.
5-    رفع عیب یکسان نگریستن به شهیدان جنگ و شهیدان بمباران شهری.
6-    ترکیب امتیازات ایثارگری و به حد نصاب رساندن امتیازات کسانی که از انواع ایثارگری برخوردارند ولی هر کدام از عوامل ایثارگری به تنهایی آن حد نصابی که بتواند خدمات بگیرد ندارد. مثلا" فردی که برادر سه شهید است و 5 ماه حضور جبهه دارد و 5 ماه هم اسارت دارد و جانباز 20 درصد هم هست
، هر کدام از این عوامل ایثارگری آن حد نصاب امتیاز برای گرفتن خدمات را ندارد درصورتیکه جمع این عوامل می تواند حد نصاب برای گرفتن خدمات را برای ایشان داشته باشد.
7-    عدم تکافوی درصد پایین جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی برای ارائه تسهیلات مناسب از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تناسب مشکلاتشان. مثلا" اگر یک جانباز 70درصد نخاعی و یک جانباز اعصاب و روان 20درصد مشغول به کار شوند. فقط کافی است که یک دقیقه این جانباز اعصاب و روان به هم بریزد و محیط کار را به هم بریزد که در این صورت کل حیثیت کارمندی طرف به هم می خورد که در این صورت فرد دیگر نمی تواند در آن محیط مشغول به کار شود. جانباز شیمیایی هم به همین صورت این مشکلات را دارد. در همان اوایل تاسیس بنیاد شهید گفتیم که به جانبازان اعصاب و روان درصد بالا بدهید اما گفتند اگر به جانباز اعصاب و روان درصد بالا بدهیم فرد می گوید با این درصد بالای اعصاب و روان من دیوانه ام و وضعیت بدتر می شود. گفتیم بیایید دو تا درصد بدهید، درصد علنی و درصد غیرعلنی. به این صورت به طرف بگوییم شما جانباز 15درصد هستی ولی در پرونده اش بگوییم به این فرد خدمات جانباز 70درصد بدهید که هیچگاه چنین طرحی عملی نشد.
8- بیشتر بودن مشکلات جانبازان مونث که بیشتر به وضعیت ظاهری مثل چهره و صورت و اندام و ناباروری به دلیل مشکلات عضلانی و اسکلتی و ...برمی گردد. که در این طرح پیشنهاد کردیم که امتیاز این جانبازان یک و نیم برابر دیده شود. مثلا" اگر جانباز 40درصد هست جانباز 60درصد دیده شود.
9- فقدان روشی برای رسیدگی به جانبازان ویزه مثل جانبازان قطع نخاع گردنی یا قطع سه عضو یا چهارعضو.
10- توجه به فرهنگ عمومی به این صورت که مثلا" اگر فردی برادر یا عمویش شهید می شد می گفتند اینها خانواده شهدا هستند اما الان بابت این نسبت ها امتیازی داده نمی شود. به نوعی می خواهیم خواهر یا برادر شهید دارای اجر وقرب شوند و به نوعی باعث بها دادن به این عزیزان شود.
11- اینکه امتیازات جانبازی مثلا" یکی 24 درصد است و دیگری 25 درصد ولی خدمات دهی به این جانبازان به خاطر یک درصد خیلی فرق می کند. ما در این طرح اینگونه امتیازدهی را حذف و به جایش چهار تا کارت پیشنهاد دادیم. کارت هایی به رنگ هایی مختلف به رنگ های سفید،آبی، سبز و طلایی که به جای عدد، درصد جانبازی درنظر گرفتیم.
12- وجود قوانین و مقررات متشتت مربوط به ایثارگران که پیشنهاد ساماندهی به این قوانین را داده ایم. چه بسا قوانینی وجود دارند که یا همپوشانی یا نقیض همدیگر هستند. که ما مدعی هستیم این طرح پیشنهادی این قوانین را ساماندهی کرده است.
13- حذف قوانین ناعادلانه. مثلا" جانباز 5 درصد ناشی از بمباران شهر از پرداخت عوارض و مالیات و ... معاف است ولی رزمنده با حضور 7 سال داوطلبانه در جبهه از هیچ چیز معاف نیست.
14- عدالت در توزیع تسهیلات اعطایی به طوریکه ایثارگر با توجه به امتیازاتی که می گیرد دارای تسهیلات متناسب خواهد شد.
اما این طرح معایبی هم دارد که مهم ترینش داشتن بار مالی است. مثلا" اگر تا حالا جانبازان 70درصد یا فرزندان یا همسران شهدا دارای خدمات خاصی بودند. ممکن است برخی ایثارگران با این طرح دارای امتیاز بالاتری شوند و شامل این گروه از جانبازان قرار بگیرند که به نوعی بار مالی برای بنیاد خواهد داشت.

 


مثلا" اگر الان 8000 جانباز 70درصد دارند خدمات می گیرند، با این طرح امتیاربندی ممکن است این رقم دوبرابر شود. بخاطر همین شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی با این طرح مخالفت خواهد کرد. اما یک راه چاره اندیشیده ایم که می گوییم این برای اجرا نیست بلکه نگاهی به ساماندهی ایثارگران می باشد که مثلا" در برنامه توسعه ششم دولت برای ارائه خدمات به ایثارگران به این طرح توجه کند. و از طرفی هم الان نگفته ایم که به فلان امتیاز چه خدماتی بدهید. فقط بخاطربحث ساماندهی مطرح کردیم.
بیشترین توجه را در این طرح به رزمندگان داشته ایم که با تصویب سند راهبردی رزمندگان که در تیرماه امسال تصویب شد بخشی از غفلت متوجه به رزمندگان می تواند در آینده جبران شود که چون فعلا" این سند محتوایی ندارد این طرح می تواند شروع خوبی برای تدوین این سند راهبردی شود.


عیب دیگر اینکه بخشی از هویت های اختصاصی ایثارگران را تحت شعاع قرار می دهد و کم رنگ می کند. مثلا" عنوان رزمنده یا جانباز یا پدر شهید هر کدام عنوان مخصوص به خود دارد ولی در این طرح می گوییم ایثارگر دارای امتیاز 60 یا 50 که دیگر نمی گوییم جانباز یا فرزند شهید؛ و یا عیب دیگر اینکه برخی خدمات و تسهیلات اختصاصی جانبازان خاص را تحت شعاع قرار می دهد. مثلا" یک جانباز 70دردی نخاعی نیاز به ویلچر دارد درصورتی که ممکن است در این طرح بگوییم ایثارگران با امتیاز مثلا" 70 هم ویلچر دریافت کنند که این درست نیست. البته خود من برای پیدا کردن عیوبش بیشتر به این طرح مته به خشخاش گذاشتم. درصورتی که می توانیم در طرح بیاوریم، ایثارگرانی که نیاز به ویلچر دارند به آنها ویلچر داده شود.

عیب دیگر اینکه فرق امتیاز تعداد حضور در عملیات ها با حضور در جبهه به عنوان پدافندی در این طرح دیده نشده است. مثلا" رزمنده با حضور دو سال در جبهه به عنوان پدافند با کسی که 3 ماه حضور در جبهه داشته ولی 3 یا 4 بار در عملیات حضور داشته در امتیازبندی هایشان فرقی دیده نشده که این یک عیب می باشد. عیب دیگر اینکه در کشور ما امکان کاستن از خدمات وجود ندارد. مثلا" اگر رزمنده ای تا کنون بر اساس درصد جانبازی اش یکسری خدمات می گرفته ولی در این طرح آن امتیاز لازم را کسب نکرده ، بگوییم خدماتی که تا کنون می دادیم دیگر به شما تعلق نمی گیرد.

عیب دیگر این است که برخی امتیازاتی که مثلا" برادر شهید در این طرح می گیرد بنا به شرایط مالی دولت امکان دادنش نباشد و اینگونه برخی توقعات با مشکل مالی و امکانات مواجه می شود و توقعات جدید در جامعه به وجود می آورد.

عیب دیگر نحوه محاسبه ضریب امتیازبندی ایثارگری است. بدین صورت که ما در این طرح آورده ایم که برای جانبازان مونث 1.5 برابر یا برای هر سال حضور در جبهه یا اسارت یا درصد جانبازی ضریب 1 درنظر گرفته ایم که این جای بحث دارد که یک سال اسارت با یک سال حضور در جبهه برابر است یا نه؟ یا مثلا آورده ایم جانبای که در اثر بمباران شهری جانباز شده برابر نیم بگیریم که در این صورت جانباز 60درصد 30درصد محسوب می شود.

و عیب دیگر اینکه با برخی قوانین موجود برای ایثارگران تلاقی و مغایرت هایی دارد. یعنی همه عناوینی که در مقررات، از قبیل فرزند شهید یا آزاده یا رزمنده و.... در قوانین وجود دارد باید به نوعی با این طرح هماهنگ شوند.
پس این طرح که اساس تنظیم آن بر پایه توجه و ساماندهی رزمندگان می باشد دارای مزایا و معایبی است که خدمت شما عرض نمودیم.


فاش: آیا بهتر نبود این ایرادات و معایب اول کارشناسی و راهکار اندیشیده می شد و سپس طرح پیشنهاد داده می شد؟ این معایب و ایرادات چه زمانی به ذهن شما خطور کرد؟

رحماندوست : این معایب و ایرادات در حین نوشتن و روند کار به ذهنم آمد. از همان زمان نوشتن می دانستم که این طرح بار مالی دارد ولی گفتیم فعلا" این طرح قابل اجرا نیست و فقط یک ساماندهی برای ایثارگران می باشد که بعدها دولت برای خدمت رسانی به ایثارگران از این طرح الگو بگیرد و در قالب این طرح خدمات بدهد. البته الان در این وضعیت، این طرح هیچ بار مالی ندارد زیرا فقط ساماندهی رزمندگان می باشد و بحث خدمات دهی مطرح نمی باشد.

دکتررحماندوست : ایشان(آقای مجتهد) سابقه جبهه را گفتند به تعداد هر عملیات که حضور داشته آن اضافه می شود. کسی که 2 سال جبهه بوده و هیچ عملیاتی نبوده است هیچ امتیازی نمی گیرد. کسی که 4 ماه  جبهه بوده و 10 عملیات حضور داشته 10 بار امتیاز می گیرد.

 مجتهد   :خودم ابتدا بگویم در جریان دلسوزیِ آقای رحماندوست نسبت به جامعه ایثارگری چه در گذشته و چه الان که نماینده محترم مجلسند هستم و هیچ شکی ندارم. افتخار همکاری با ایشان را داشتیم. لذا از این بابت من تردیدی ندارم که اگر ایشان مطلبی یا طرحی یا پیگیری می کنند با نیتی صادقانه و دلسوزانه به دنبال حل مشکل ایثارگران، خصوصا" رزمندگان هستند و علمداری و پرچم داری پیگیری مطالبات رزمندگان را ایشان به دوش می کشیدند. اما یک بحث کلی را ابتدا می خواهم بگویم بعد به اجزای مورد اشاره آقای دکتر خواهیم پرداخت.

ایراد هایی را که آقای دکتر فرمودند واقعا" در بخش عمده وجود دارد، یعنی ایراد هایی که طی سال های گذشته به طرق مختلف ما به آن رسیدیم و گاها" در جلسات متعددی که بوده بحث شده. در همین جلسات مجمع در بحث قانون جامع هم در بحثی که با ریاست مجلس، هم در قم و هم در تهران داشتیم مفصل مطرح شده و صحبت شده است. ضرورت رسیدن به حل مشکلات این طرح ( امتیازترکیبی ) نیست. یعنی مثلا" ما بیاییم با طرحی که معایب جدی هم دارد و جدای از این که تجربه ای در دنیا ندارد. وحالا درست است که یک مثالی زدند از بحث مدت جبهه رزمندگان و آزادگان، در بحث معافیت سربازی و کارت .  ولی این یک موضوع خاص در حیطه ستاد کل است و یک خدمت خاص. این را تعمیم و گسترش دادند به کل خدمات و تسهیلات، که من حالا تعریف خواهم کرد که این خدمات چگونه است و امکان پذیر نیست. من یادم هست یک سفری آقای جعفرزاده که الان نماینده محترم مردم رشت هستند به آلمان داشتند. مجموعه مقالاتی را با زحمت از آنجا آوردند و ترجمه کردند و نسخه ای به ما دادند و نسخه ای به رئیس بنیاد. دیدیم در نظام های پیشرفته ای که به هر حال آنها آسیب دیدگان جنگی دارند ، خانواده ها وافراد کشته شده در جنگ را دارند ، نظام خدماتیشان یک تغییر محسوسی کرده بود در آن گزارش. واقعا" خیلی منطقی منطبق بر شرایط پیش رفته بودند که حالا ما هم وقتی به مجموعه خدمات خودمان نگاه می کنیم می بینیم خدمات ما دو تقسیم عمده دارد؛ یکی از آن ها دو تقسیم در دل خودش دارد. خارج از این ما خدمات دیگری نداریم که حالا به آن اشاره خواهیم کرد.

یک نکته اساسی که آقای دکتر اشاره کردند فقدان متولی برای رزمندگان است. یک امر واقعا"اساسی و اصولی که هم نیروهای مسلح در این امر کوتاهی کردند و واقعا" پیگیر نبودند . حالا سپاه به نوعی، ستاد کل به نوعی و وزارت دفاع به نوعی متکفل رزمندگان نشدند. این ها رها شدند متاسفانه ،حتی قوانینی که مجلس  اخیرا" و در سالهای گذشته برای رزمندگان تصویب کرده است این بنده خداها نمی دانند به کجا بروند و از آن ها استفاده کنند. خب این عیب است. البته یک بخش آن هم به مجلس بر می گردد که وقتی خدمتی را تصویب می کند متولی آن را مشخص نمی کنند. ما که در هوا قانون نمی نویسیم، باید معین کنند که این رزمنده برای گرفتن وام مسکن به کدام نهاد مراجعه کند. کدام نهاد متولی معرفی ایشان به بانک است؟ این نشان دهنده این است که ما ضعف داریم. هم ضعف در وضع قوانین داریم که خود دکتر رحماندوست به آن اشاره کردند، قوانین متناقض. و هم ضعف در اجرا داریم و هم یک ضعف عمده هم در نظارت داریم. شما می بینید در مجلس با اینکه کلی بحث و جدل شد که البته آن موقع دکتر در مجلس نبودند. بحث جدی شد که فرزندان شهدا خودشان و تشکل هایشان به دنبال آن بودند که این 10 خدمت برای این ها هم تعریف بشود. خیلی هم منطقی بود یعنی هم ادعای تشکل ها منطقی بود و هم بخشی از بحث نمایندگان. منتهی نمایندگان محترم آمدند و بند الف را تصویب کردند «الحاق فرزندان شهدا به امتیازات جانبازان 50 درصد و بالاتر». یعنی معلوم نیست از امتیاز 70 درصدی استفاده کنند یا 50 درصدی، که این خودش یک دعواست.

رحماندوست : مجلس هشتم بود.

 مجتهد: جدا از این ما سیر فرزندان شهدا را می بینیم برای پیگیری حقشان در دستگاهها. چون ما فقط 3 قانون را ممتاز کردیم. از این قضیه که نمی توانند استفاده کنند ولی بقیه را باید استفاده کنند. این قانون مصوب است ، ولی می بینید فرزند شهید به دیوان عدالت اداری می رود و به ماده 16 مراجعه می کند، طرح دعوا می کند و شکایت می کند. حالا دستگاه یک جا ملزم  می شود به نفع دادگاه و دیوان عدالت تمکین کند ولی فرد بعدی که می رود می گویند برو شکایت کن. یعنی ما یک آشفته بازاری داریم در پیگیری و اجرا ایجاد می کنیم. اگر فرزند شهید می دانست 10 تا خدمت در قانون برایش تعریف شده و به این دو دستگاه ابلاغ می شد خیلی راحت تر بود. ما باید در هر دستگاه کارشناسان خبره ای داشته باشیم که بداند چه امتیازی در قبال این مقررات برای جانبازان 50 درصد به بالا پیش بینی شده، که بیاید این را تطبیق بدهد. خب این یک سیر طولانی بروکراسی می خواهد. واقعیت اینکه فرزندان شهدا به من خیلی مراجعه می کنند و واقعا" خسته شده اند. همین را در بحث رزمندگان داریم ، ما می آییم بعضی از قوانین را تصویب می کنیم، بنده خداها اینها اصلا" رهایند و متولی ندارند. لذا قطعا" اگر قصد و نیت خیری پشت این قضیه باشد که قطعا" هست، باید اول تکلیف دستگاه متولی رزمندگان را مشخص کنیم. شکی نیست تا وقتی که دستگاه متولی رزمندگان مشخص نباشد این ها آواره اند. سند راهبردی خدمات رسانی  و غیره، مشکل گشای بحث رزمندگان نیست. یعنی در این سند حالا آقای دکتر(رحماندوست) رعایت ادب را می کنند ولی من باید بگویم که این طرح بدون تعارف، سر کاری است. دولت رزمندگان را سر کار گذاشته. اگر قصد و نیت این باشد که فرض کنید در 5 حوزه تسهیلات ، که عمده ترین آن تسهیلات و خدمات است که ما خارج از آن تقریبا"خدمات عمده ای نداریم؛ معیشت،اشتغال،آموزش ، فرض کنید درمان و مسکن. مگر ما به غیر از این می خواهیم چیز دیگری تصویب کنیم؟ این که بیاییم بگوییم خدمات معنویست یا مادی و اینکه دائم سند تنظیم کنیم ، این ها نشان دهنده این است که ما متوجه اثر رزمندگان نیستیم . همین الان کسانی که مدافع حریم نظام هستند با دشمن حتی درآن طرف مرزها هم می جنگند رزمندگانند باز.  شکی ما نباید بکنیم. آقای دکتر به بعضی از نکات اشاره کردند. من یک چیزی در خصوص تسهیلات  و خدمات بگویم، الان آن چیزی که من در خصوص آقای جعفرزاده گفتم نظام جبرانی ارائه خدمات به جامعه آسیب دیده از جنگ است که الان در دنیا از نظام تسهیلات اجتماعی، خصوصا" در آلمان که معمولا نظام اداری اش از بقیه جلوتراست اگر نگوییم پیشرفته تر است. وجود دارد. خب این ها  نظام جبران خدمات را تعریف کرده اند. در نظام جبران خدمات، تمام مشکلاتی که آقای دکتررحماندوست به آن اشاره کردند واقعا" آنجا خیلی خوب حل شده بود.

دکتررحماندوست : مثلا" شما یکی از آن را بگویید؟

مجتهد: مثلا" شما الان به جانبازان سه عضو به بالا اشاره کردید. ما می دانیم آنها وضعیت خاصی دارند. گردنی، قطع چهار عضو. درآنجا چهارگروه ویژه تعریف شده بود برای جبران خدماتشان ، که این ها را از آن طبقه جانبازان 70 درصد عادی یا آسیب دیدگان با درصد مثلا" معادل جانبازان ما جدا کرده بودند. لذا گروه ویژه اول،دوم ،سوم و چهارم. در بحث خدمات ، ما دو نوع خدمت عمده داریم. یا خدمت و تسهیلات جبرانی است ، شما فرض کن سرپرستی خانواده را از ایشان گرفتیم وظیفه تامین معیشت او را به عهده داریم. اصلا" نشاندنش در جدول به رنگ فلان و رنگ فلان موضوعیت ندارد. وظیفه نظام و حاکمیت است که خانواده ای که سرپرستش را از دست داده است، معیشتش را تامین کنند حالا می خواهد در هر کدام از این ها بگنجد. یا مثلا" آسیب دیده جنگ ،  وظیفه ما درمانش است حالا هرچه بتوانیم درمان را به همه گسترش دهیم بهتر. اولین وظیفه نظام در درمان،درمان کسانی است که مستقیما" در جنگ آسیب دیده اند. و تامین مایحتاج آن ها. بالاخره تجهیزات لازم دارند این را نمی شود اصلا"در قاعده ای گنجاند. همین طور برای بحث رزمندگان. شاید رزمندگانی که بیش از 8 سال هم، قبل از جنگ در بحران ها بودند در کردستان. طبیعی است این ها بیش از 10 سال هم بودند و هستند هنوز در مناطق بحرانی.  این ها واقعا" زندگیشان را برای حفظ نظام گذاشته اند از خیلی چیزها عقب ماندند ، حالا یک بحث آن آموزش است. به هر حال ما باید بپذیریم که امروز سطح آموزش و تحصیلات ، جایگاه اجتماعی مردم را تعیین می کند. رزمنده ای که فرصت نکرده است دکترا، لیسانس یا فوق لیسانس بگیرد یعنی جایگاه اجتماعی اش، جایگاه اجتماعی درستی نیست. جایگاه اجتماعی اش با چه چیزی تعریف می شود؟ طبیعی است که باشغل تعریف می شود.

فاش : درباره آزاده ها کار مفیدی که انجام دادند این بود که به آنها درصد دادند. آزاده ایی که مثلا" رفته 1الی 2 سال یا چند سال اسیر شده الان جانباز نیز هست. رزمنده ایی که 8 سال در جبهه بوده،او هم فرض بر این گرفته شود که در جبهه نبوده در عراق اسیر بوده. او هم به هرحال فرصت های شغلی و زندگی اش را از دست داده است.

مجتهد : بله درست است. ما هم همین موضوع را می گوییم.

رحماندوست : این بحث مناظره که نیست! من از صحبت های آقای مجتهد یادداشت برمی دارم که استفاده بشود و این کار را ارتقاء بدهیم.

مجتهد: ما می خواهیم بحث خروجی خوبی داشته باشد. لذا در بحث خدمات جبرانی به هیج وجه اندازه گیری نمی شود. اصلا" فرض شود یک رزمنده روز اولی که به جبهه رفته همان روز مجروح شده، قطع نخاع از گردن شده، حالا بیاییم بگوییم که امتیاز شما سقفش این است؟! مثلا" شده 70% عادی! خیر نمی شود که چنین چیزی به او گفت. چه یک روز جبهه بوده باشد چه 8 سال. جبران آن بخش جبرانی،جزو وظیفه ی حاکمیت است. نظام باید آن بخش جبرانی را به هر شکل ممکن در اختیار قرار بدهد. اصلا" ممکن است که خدماتی به آنها ارایه بدهند که به گروه های ایثارگری دیگر نخواهند ارایه بدهند. یا نتوانند ارایه بدهند. در بحث جبران حتی یک وسیله ی نقلیه، گاهی جبرانی می شود، اما امکان دارد وسیله نقلیه برای فرزند شهید وسیله رفاهی محسوب شود، ولی برای یک جانباز قطع عضوه یا ویلچری یا اعضای تحتانی اش و یا پاهایی آسیب دیده دارد،این کار می شود جزو تکالیف نظام.  لذا باید تامین کند. حالا اگر ایشان آمد و در قسمت پایین تر جدول قرار گرفت ما بگوییم تا کارت ها و رنگ های بالایی تمام نشود به شما خدمات ارایه نمی شود؟! پس در اینجا همین استثناء به هم می زند این قاعده ی کارتهای رنگی را.

رحماندوست : البته استثنا هم داریم.

مجتهد : خیر. حالا من بعدا" این را برای شما توضیح می دهم.

ادامه دارد....

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
براي زندانيان سياسي زمان شاه ملعون که کمتر از سه ماه دارند حرفي گفته نشد
سلام برایند اینها، زیاد بودن رزمندگان است و بحث مالی طرح.
رزمندگان کم شوید تا بحساب آیید. این سیاست آقایان است.
موجی ها پرونده ندارند؟؟؟
س. اگر لطف کتید هر مطلبی که در سایت برای استفاده عموم قرار می دهید . تاریخ را ذکر کنید .از زحمات شما سپاسگزایم
اصلا نفس کارشان بوی ملعون گری می آید فقط میخواهند مردم سرگرم کنند
سلام..ضمن تشکر از زحمات نمایندگان دلسوز ایثارگر و زحمتکشان سایت محترم فاش نیوز..
بنده هم فرزند شهید هستم هم جانباز25% هم بیش از 8ماه سابقه حضور در جبهه به عنوان بسیجی داوطلب و دوسال خدمت سربازی در زمان جنگ را دارم...ولی تنها از امتیاز جانبازی یا فرزند شهیدی میتونم استفاده کنم...یعنی امتیاز بنده با برادر خودم که معاف شده و سابقه حضور در جبهه رو هم نداره یکسانه..که واقعا اجحافه...بطور مثال بنیاد وام یک میلیونی به فرزندان شهدا میداد که بنده ندادند!!! گفتند شما جانباز هستید.. گفتم اینکه من هم جانباز هستم هم فرزند شهید باید جریمه بشم؟ فرمودند قانونه...به نظر بنده اگه این طرحی در موردش صحبت شد تبدیل به قانون بشه و مصوب بشه خیلیا به حقوق واقعی خودشون میرسند..هرچند در مورد حضور در جبهه به کسی که عملیات رفته امتیاز تعلق بگیره و کسی که در تیرس همیشگی دشمن بوده و در آن مقطع زمانی عملیاتی انجام نشده هیچ امتیازی تعلق نگیره ایراد وارده و امیدوارم با کارشناسی بیشتر و نظر خواهی از همه اقشار ایثارگر این مهم بدون نقص به سرانجام برسه...موفق باشید
باسلام چندتاسوال ازاقایان دارم شورای نگهبان چطورهزینه های احزاب رابارمالی نمی دانندیاچطورسینماکه فیلم رزمندگان جنگ رابازی می کنندهزینه ومیلیارددستمزدمیگیرنددولت بودجه دارداقایان الان 27سال ازاتش بس گذشته هنوزشمادرگیرتصویب قانون جهت حمایت قشراسیب دیده ازجنگ هستیدپس بیخیال بشویداین چندسال هم می گذردانهای که اوایل جنگ یاانقلاب فهمیدنندکه چکاربایدبکنندبه همه چیزوپول وپست ومقام رسیدنندحالابه فکرقشراسیب دیده ازجنگ افتاده اندوقتی که شماهنوزدرک نکرده ایدباباماآزادگان که زمان اسارت بابدن مجروح بدست دشمن اسیرشدیم ودرعراق بجای درمان شکنجه شدیم والان هم که پابه سن هستیم روزبه روزبه دردهای مااضافه می شودشمابجای درمان ماازادگان فقط به فکردرصدهستیدالبته انهم 20سال پیش تعین درصدشدیم ایاالان اوضاع من ازاده 8ساله امروزبهترشده یاواقعابدترشده شماکه خودتان ازبچه های جنگ وانقلاب هستیدمارادرک نمی کنیدچه انتظاری ازدیگران می توانیم داشته باشیم واقعابرای خودم متاسف هستم ایاشمادرزندانهای عراق بودیدتامتوجه بشویدکه یک اسیردرداخل خاک ایران گرفته شده باان اسیری که درخاک عراق بابدن زخمی چه تفاوت های داشت درکشورامام زمان دولتهابرای همه بودجه داردولی به قشرزحمت کشیده جنگ وانقلاب که می شودبارمالی داردشورای نگهبان ومجلس ومصلحت همه باهم به فکرفوتبالیست وهنرپیشه واحزاب وکشورهای فقیرهمسایه وغیره هستندامادرکشورایران جانبازوازاده ورزمنده وخانواده شهدابایدبامشکلات زندگی کنندواقعاتاکی بابابه جای رسیده که من ازمعرفی خودم رابعنوان ازاده جانبازه بسیجی خجالت می کشم چراچراشماهافقط باابرویی مابازی کردیدتاجای که نزدیکترین دوست وفامیل می گویدشمادیگه چه می خواهیدکشورمتعلق به شماست بابامن کارمندبانک بودم مثل دیگرکارمندان بانک ازوام کارمندی استفاده کردم والان دارای 50متراپارتمان درمنطقه جنوب تهران بایک اشین رواسال که ازبنیادگرفتم ایااین حق من که 55سال دارم نیست 8سال اسارت و55درصدجانبازی حتی هنوزباماشین کارمیکنم اگرنکنم لنگ هزینه های معمولی زندگی هستم خداراشکرکه محتاج این بندگان خدانیستم ولی اقایان شماهم این چندروزکه مانده به انتخابات به فکرماهاافتاده ایدبابانترسیدشماانتخاب شده ایدودوره های بعدی هم درمجلس ودولتهای اینده هستیدزیادزحمت نکشیدخیلی ازبچه های جنگ وانقلاب فوت کردنندالباقی هم چندساله دیگه فوت کرده اندبقول معروف مهمان که یکی بودگاومی کوشنداگردوتاگوسفنداگرسه تامرغ ولی اگربیشترشددیگه خبری نیست مثل داستان ماایثارگران شده امسال حرف قانون هست چندسال بحث وجدل شورای نگهبان ردمی کندبارمالی دارداگرهم قانونی که بنفع خودشان باشدتصویب واجرامی شودحالااگرایثارگری شانس داشته باشدشایدترکش امتیازی هم به اندک ایثارگری هم برسددرکشورمابایدهرقانونی راچندمدل تفسیرکنندهرسازمانی یاارگانی یاوزارتی به سلیقه خودشاجرامی کنددرکشورایران ایثاروفداکاریوگذشت تاریخ مصرف داردفوق العاده ایثارفقط به شاغلین اندک ایثارگرتعلق میگیردبازنشستگان دیگرارزش ندارندشماتصورکنیداگرمافوت کنیم چه میشودخدای کمی صبربه مارزمندگان دیروزکه همه دریک سنگرباهردین ومسلک وایین وایده فقط به فکردفاع ازکشورونظام ومردم بودننداماامروزه بادادن درصدوامتیازبین این بچه هااختلاف ایجادکردننداقایان مدیرومدبرخودشان دارای چندین کارخانه وشرکت وپست ومقام وحقوق انچنانی چطورمی تواننددلسوزمردم ونظام ورهبرومردم باشندمگرانسان سواره ازحال پیاده خبردارد
سلام ادب
واقعا برای بنده قابل قبول وباور نیست که مشکلات ایثارگران وجانبازان حاد وپیچیده باشد که نتوان آن را حل نمود ؟ اما چرا پیچیده وحاد نشان می دهند/؟؟؟؟؟؟؟
ازاقای رحماندوست عزیز واقای مجتهدوعریزان فاش نیوز که بعد سالها موضوع فراموشدگان یعنی رزمندگان را مطرع ودرمجلس از این قشر مظلوم دفاع کردن وخداراشکر بدون ریا وبرای ررضای خدا دنبال ان را گرفتن اجرشان به سرور شهیدان وروز قیامت روسفید درپیشگاه خداوند صبحان با تقدیم احترام سروان 7سال دفاع درخط مقدم در جبهه جنوب رسول جبروز
با سلام خدمت فاش نیوز .
حرفای آقا ی مجتهد کاملا منتقیه چطو ر یک جانباز /70 در جایگاهی پایین تر قرار بگیره و خدمات دهیش بیفته آخر همه به خاطر اینکه زودتر دچار آسیب شده .
و چرا فرزندان محترم شهدا ی عزیز این امتیازات و دارن ولی فرزندان جانباز 70/ این امتیازات رو ندارن
بعدسی سال دوباره دور هم جمع میشوند طرح جدید بدهند یک سی سال دیگر دوستان تحلیل کنند آیا بدهند یا ندهند...مثل فیلم کمدین باحال وسرگرم کننده شده.اصلا به جای اینکارها بیایند تمام طرح هایی که ارائه دادند را مثل یک کتاب جمع آوری کنند،پول خوبی درمیاد...
باز مشكل تامين بار مالي زمانيكه به جبهه ميرفتيم هيچ مشكل مالي نبود ولي الان براي تامين حداقلهاي گذران يك زندگي بخور و نمير ايثارگران مهمترين مسئله مشكلات مالي هست واقعا بي انصافي و وقاحت شما ها مرزي ندارد !!!؟؟؟
قوانینی که تابحال تصویب واجرا شد یکطرفه میباشد آیا سربازان جانباز جزکدام گروه هستندومثل بقیه قوانین دراین طرح حقشان ضایع میباشد قربون برم خدارا یک بام دوهوا. .این وربام سرماراآن وربام گرما را
ممنون از اینکه دایره ایثارگری رو وسیع تر کردین اما هنوز طرح شما نقص داره مثلا من که 48 ماه جبهه بسیجی و رسمی دارم و دوتا صورت سانحه ناشی از موج انفجار دارم و دارو و امپولاشو مصرف میکنم و گرفتار چند بیماری دیگر شدم و بنیاد گفته باید مدارک بالینی هم زمان داشته باشی که درصد بدیم ایثارگر شناخته نشدیم و این در حق رزمندگان یک ظلم بزرگ است لطفا به فکر حداقل درصد و امتیاز بر امثال ما باشین ممنون
سلام. ی سوال لطفا جواب بدین دوستان عزیز. قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در سال 94 به پایان می رسد. برای سال 95 چه قانونی نوشته شده؟؟؟؟
ی سوال دیگه ، طرح عوامل ترکیبی ایثارگران کی اجرایی میشه؟
مشکل اینجاست که همه چیز را یکدفعه میخواهید درست کنید که شلم شوربایی میشود که آخرش هم بدلیل کمبود بودجه مختومه میشود اول وضعیت جانبازان زیر 25 درصد بسیجی داوطلب را روشن کنید بعد بروید یکی یکی سراغ رزمندگان عزیز داوطلب بسیجی . الآن ارتش به همه جانبازان با هر درصدی حقوق میده ، شرم آور نیست که شما تازه دنبال قانون برای جانباز و رزمنده داوطلب هستید وحتی امتیاز های اونهارو با دیگران تقسیم میکنید نمایندگان مجلس سالهای گذشته چکار میکردند باز نزدیک انتخابات شده ..... خنده دار اینجاست که نماینده محترم میگه این قانون بعلت بار اجرایی نیست یعنی توهین به شعور رزمندگان وجانبازان
محض روشن شدن شما و افكار عمومي ميگويم چون اين مسئله را خيلي جاها مي گويند بنده خودم جانباز هستم و 17 ماه حضور در خطوط مقدم جبهه را دارم و تنها چيزي كه در اين سي سال پس از جنگ از ارتش گرفتم يك پتوي يك نفره در يك مراسمي بود ضمنا در آن مراسم با چلو مرغ هم پذيرائي شد واسلام نامه تمام آقا بخدا هيچ حقوقي از بابت بند الف ، ب و ج به ما نميدهند والله نميدهند بالله نميدهند
من جانباز ارتش هستم مدت 30 ماه در خط مقدم بوده ام خدا را شاهد میگیرم تا این ساعت ارتش یکریال هم بمن نداده و حتی تقاضای دفترچه بیمه کردم که ندادند بنیاد هم میگویند چون شما ارتشی بوده اید باید ارتش بشما رسیدگی نماید . این فرماندهان ارتش خجالت هم نمیکشند که وضع جانبازانشان اینطوری است ...
آقای مجتهد با سلام در صداقت شما شکی نیست اما مگه در این 28سال بعداز جنگ برای رزمندگان کاری شده که بعداز این بخواهند بکنند.لااقل برادران ارتشی وسپاهی بعداز جنگ متولی داشتند که خدماتی هر چند کوچک به آنها ارائه شد ولی رزمندگان چی :رزمنده گانی را سراغ دارم که بیش از 60ماه درجنگ بودند والآن دچار انواع ناراحتی های جسمی وروحی هستند بخدا قسم یکی از از برادران سپاهی تاکنون پرونده آنها رانگاه نکرده که یک تقدیر نامه برایشان بفرستد . سند راهبردی هم به بهانه بارمالی ازهمان اول حال روزش معلوم است .بخدا قسم اگر دلسوزانه یک کار کارشناسی صورت میگرفت هزاران کار برای آنها میشد انجام داد .موسسه بسیجیان وبانک انصار وتعاونی ثامن وصدها مورد از اینها سهامش متعلق به کیست آیا نمیشد از طریق سرمایه خورد رزمندگان یکاری برایشان کرد ولی متاسفانه آنهائی که از قبال جنگیدن آنها صندلی های مدیریت سیاسی واقتصادی را اشغال کردند غیر از منافع خود به هیچ چی دیکه فکر نمیکنند0
بنام خدا:
ضمن تقدیر وتشکر از برادران عزیز وزحمتکش جناب آقایان رحماندوست ومجتهدجانبازان معزز.من با این طرح موافقم چون همه عزیزان به حق وحقوقشون بیشتر میرسند.ولی اینکه میفرمایند بارمالی من مخالفم.چون این دینی است که برگردن اول مجلس به عنوان قانون گزار وبعد دولت بعنوان مجری است.ایکاش همه رزمندگان وایثارگران می رفتند.به قوه قضاییه مراجعه می کردند و میگفتند چطور شما وقتی دونفر مراجعه میکند و شکایت مکند من زمینی در فلان جا مثلا با این متراژ این آقا تصرف کرده وقاضی با پرونده سازی اون که محکوم میشه واونی که محکوم نمیشه خدا میداند که چقدر هزینه میگیره !!!درسته!!!؟پس ما رزمندگان بنظر شماها چقدر از خاکمون پس گرفتیم از اشغال گران!!!؟ درست!همین الان ازهمون خاکی که ماها پس گرفتیم حدودا دولت محترم چقدر درامد دارد!!!!پس بارمالی فقط بازهم ماها بدیم آره!!!؟ بنظر من این یک ترفند پاکشیدن روی ارزشهای انقلاب است!!!!
من مجددا از فاش عزیز سپاس فراوان دارم.لطفا بنمایش بگذارید
سلام ، چرا وقت عزیز را برای اقداماتی نشدنی هدر میدهید؟ اولین روزهای تشکیل بنیاد را بیاد آورید که پرسنل بنیاد به دنبال ایثارگران از هر قشری برای تشکیل پرونده و تهیه گزارشهای نیازمندی آنان بودند. کم کم تعداد ایثارگران زیاد شد البته تعداد ایثارگرانی که با تقلب ایثارگر شدند یعنی از فرصت استفاده کردند و گاهی با استفاده از مدارک دیگران و ارتباط و سفارش دارای آبروی ایثارگری شدند در حالیکه بهیچوجه صلاحیت نداشتند.
بنیاد بجای کنترل و حذف اینگونه ایثارگران تقلبی با اقدامی ناجوانمردانه تمام جانبازان تا سی درصد واقعی را حذف کرد لذا آنها که بالای 55 درصد داشتند مشمول تسهیلات شدند و مابقی جانبازان حذف شدند. در فراخوان دوران اصلاحات تعدادی از جانبازان را با ترفندهای دست ساز حذف کردند اما آن دسته از جانبازان تقلبی توسط قانون بدون نیاز به غربالگری ابقا شدند. هنوز عده ای از جانبازان تقلبی با حمایت و پشتیبانی علیرغم لو رفتن مشمول تسهیلات هستند. اگر بجای جانبازان تقلبی همان تعداد جانبازان حذف شده قرار گیرند باز هم تعداد زیادی جای خالی باقی خواهد ماند که میتوان به رزمندگان دارای سابقه حضور در خط مقدم و عملیات تخصیص داد.
اینطور نیازی به تامین بار مالی و جلب نظر شورای نگهبان نیست و ضمن خوشنودی حق تعالی تعداد بسیار زیادی از جانبازانی که مظلومانه محروم هستند مشمول تسهیلات وضع موجود خواهند شد.
برادر عزیز ارتشی 17 ماه جبهه به امور ایثارگران ارتش مراجعه کنید بنا به درصد جانبازی واز کار افتادگی به شما حقوق تعلق میگیره البته اگر شغل دولتی یا رسمی نداشته باشید سریعتر کار انجام میشود ما مخلص همه جانبازان هستیم
عزیز برادر من رفتم تهران و کلی هزینه کردم اما نه تنها ریالی ندادند حتی دفترچه بیمه هم برای درمان مجروحیتم ندادند
20 درصد جانبازی شیمیایی و ترکش دارم و مدت 30 ماه در خط مقدم بوده ام در سالهای 63تا65وکارت ایثار هم گرفته ام ....5
خداییش طرحی برای امتیاز به خانواده های رزمندگان بیش از 50 ماه حضور در جبهه تدوین کنید
بنام دوست که هرچه داریم ازاوست.
باعرض ادب واحترام وارادت.وباکمال تشکرازفاش نیوزومدیرمحترم.
27سال ازدفاع مقدس می گذرد.ولی همچنان تکلیف ستارگان درخشان دفاع مقدس که بعدازشهداء رزمندگان هستند.مشخص نیست.وفقط درحد حرف وشعاربوده وهیچگونه اقدامات عملی صورت نگرفته است.
سندراهبردی رزمندگان به علت زمان بربودن ودرنظرنگرفتن عدالت درآن نسبت به عزیزان ایثارگرمثلا.مواد28و56بایددراین سندقرارمیگرفت که نگرفته.وموادی ازقوانین ایثارگری قرارگرفته که هیچگونه کاربردی برای این عزیزان ندارد.وهیچگونه مشکلی ازاین عزیزان راحل نکرده است.وزمان خیلی طولانی میبرد.تا اجراء شود.ویک سندبزک شده وتزئین شده میباشد.
طرح تلفیقی امتیازات ایثارگران که تعدادخیلی کمی ازنمایندگان ولایت مداروایثارگردوست مجلس شورای اسلامی به دنبال آن بودند.که یکی ازدلایل آنهااین بودکه بعدازگذشت 27 سال باید رسیدگی فوری به مسائل ومشکلات رزمندگان نمود.وعدالت ورفع تبعیض بین ایثارگران برقرار شود.ولی متاسفانه درمجلس شورای اسلامی رای نیاورد.البته به علت زمان بربودن وایجادتغییرات زیاد وایجادزیرساخت های دیگراین طرح هم نمی توانست.جوابگوی خواست های رزمندگان باشد.
تاکنون تعدادزیادی ازرزمندگان ازدنیا رفته اند.وبعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس طرحی که برای رزمندگان درنظرگرفته میشود.باید کوتاه مدت باشد.مثلاحداکثردرمدت یک ماه اجرایی شود.به همین خاطرتعدادی ازحقوقدانان وایثارگران با مشورت دوطرح راکه هم درزمان کوتاه اجراء میشود.وحداقل عدالت درآن رعایت شده.ومنطقی .عقلانی وقابل قبول میباشد.وچیزی هم بهم نمی خورد.طرح اول این است که برای کلیه عزیزان رزمنده به ازای یکماه حضورداوطلبانه درجبهه ها دقیقا مثل آزادگان یک درصدی جانبازی درنظرگرفته شود.واین باتوجه به فداکاریها وازخودگذشتگی ها ورشادت ها ودچار بیماریهای مختلف شدن.حداقل عدالت برای این عزیزان میباشد.وفوری میتوانداجرای شود.
طرح دوم.کلمه معسرازرزمندگان برداشته شود.ورزمندگان به دوقشرشاغل وغیر شاغل تقسیم شوند.به رزمندگان غیرشاغل که حداقل 6ماه سابقه حضوردرجبهه ها رادارند.مستمری ماهانه آنها 75درصدحداقل دستمزدسال 94 کمترنباشد.وفوری اجراء شود.
به رزمندگان شاغلی که حداقل 6ماه حضورداوطلبانه درجبهه ها داشته اند.ماده 56 قانون خدمات ایثارگران که معافیت مالیاتی میباشد.وهیچگونه هزینه ندارد.فوری اجراء شود.وعین عدالت میباشد.مثل بقیه ایثارگران.وبه خاطربازماندن این عزیزان ازتحصیلات ماده 28 قانون خدمات ایثارگران که مزایای یک مقطع تحصیلی بالاترمیباشد.به این عزیزان تعلق گیرد.واین هم حداقل عدالت برای این عزیزان میباشد.
ایثارگران ادامه دهنده راه امام حسین ع میباشند.ما مسلمانان اگرآن موقع نبودیم.درحال حاضرهستیم.وصدای رزمندگان رامی شنویم که می گویند.آیا کسی هست.که مارایاری دهد.این هم امتحانی است.برای انسانهای که ظاهروباطنشان یکی میباشد.وولایت مدارومتعهد هستند.به امیداقدامات عملی برای رزمندگان دلاور.التماس دعا.دعای خیررزمندگان بدرقه راهتان باد. با ادب واحترام وکمال تشکروقدردانی.
سلام حداقل وضعیت وام مسکن رزمندگان که در لایحه بودجه 94 تصویب شده است را روشن وحل کنید به آقای رحمان دوست بگید با گذراندن ماده واحده در مجلس این مشکل را حل کنند تا به رزمندگان بیش از این اجحاف نشود به بانک میرویم میگن تفاهم نامه نداریم به بنیاد شهید میریم میگن به بنیاد ربطی نداره و فقط جامعه هدف را پوشش میدیم
اقایان این چه طرحی است چرا همه چیز را به بازی گرفته اید بجای درست کردن ابرو دارید چشم جانباز را هم کور می کنید اخه جانبازی که تو بمباران شهری 3 تا 4 عضو خود را از دست داده با این طرح می شود 35 درصد و می خواهید مثلا چه خدمات شایسته ای به ایشان ارایه دهید یک فعه بگویید بروید بمیرید جای این قوانین مسخره بروید به صفر تا صد درصد خدمات مطلولب بدهید باری از دوش همه بردارید نه این طور خانه سوز شوید اگر عرضه دارید بار مالی را مطالبه کنید تا همه با سر باندی زندگی کنند
بهترین نظر و طرح مربوط به اقای محمد علی زمانزاده است .

نظر همه رزمندگان است .

دقت شود نظر اقای محمد علی زمانزاده نظر همه رزمندگان است .


1- به رزمندها هم به اندازه یک ماه جبهه درصد بدهند مانند ازاده ها .

2- به رزمندگان غیر شاغل حداقل حقوق کارمندان دولت داده شود .


نه زمانبر است و با دو فوریت همه چی حل میشود ... والسلام
سلام
خرج کردن برای رزمندگان زیاد است یا از دست دادن فرهنگ ایثارو شهادت؟
بهزیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کمیته امداد؟؟؟؟؟؟؟؟
خیریها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط رزمندگان زیادند؟؟؟؟؟
همانها که این مسند را به شما دادندحالا بلا تکلیف؟؟؟
موجی ها پرونده ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکلات و سختی هایی که خانواده و فرزندان جانبازان هفتاددرصد متحمل می ششوند اصلا قابل قیاس با مشکلات فرزندان شهید نیست ... خدمت کردن به یک پدر معلول قطع نخاع و محدودیتی که فرزندان نخاعی می کشند را هم ملاحظه فرمایید ....
بررای درک موضوع فقط یکهفته با جانباز نخاعی زندگی کنید تا متوجه سختی ها بشوید ....
این طرح اصلا واقع گرا نیست و بیشتر برای رای سازی هست تا دوستان در انتخابات رای بیاورند
چطور برادر و خواهر شهید باید ایثارگر محسوب شوند حال اینکه بسیاری از این ها با برادر شهیدشان مشکل داشته ولی فلان جانباز قطعع نخاع گردنی مجرد که برادرش بایدد خدمتگزارش باشد و حمام ببرد اصلا ایثارگر نیست
با عرض سلام خدمت برادران عزيز ،بنده جانباز ٤٠ درصد با ٣ بار مجروحيت و ١٠ سال سابقه خدمت در پالايشگاه آبادان مي باشم كه در حين خدمت مجروحيت پيدا كردم . ايا در طرح امتياز بندي تان كساني مه در حين جنگ در حال انجام وظيفه در مناطق جنگي بودند را جانباز شهري محسوب مي كنيد ؟ همان هايي كه در بدترين شرايط محل خدمت را ترك نكرده و جانباز و شهيد شدند؟!لطفا به اين نكته توجه ويژه بفرماييد . با سپاس
با عرض سلام لطفا ايميلي از اقاي رحمان دوست و اقاي مجتهد براي انعكاس مستقيم پيشنهادات و مسايل ايثارگران در سايت قرار دهيد .با سپاس
سلام.طرح مسخره
سلام
فرزندجانباز35درصدسپاه هستم
بابا چرا شما انقدر دارن جانبازان و ایثارگران رو بازی میدین
واقعا خودتون خنده اتون نمیگیره 28سال جنگ تمام شده هنوز نتونستید کاری برای این قشر عزیز بکنید
اخه خیر سرمون ما تو یه کشور اسلامی داریم زندگی میکنیم
بار مالی بارمالی عجب پس این همه اختلاس میشه بارمالی نداره تا به این ها میرسید بارمالی داره
بسه بسه اقایون عزیزانقدر این بچه های جنگ رو بازی ندیدباید جواب بدید روزقیامت به خداو امام خمینی وشهدا
هر کی اشتا داشت درصد جانبازی خب براخودش درست کرد خیلی هم کسانی هستن که درصد .واقعیشون رو دارن.
من هرچی درامد دارم به مسئولین بنیاد میدم تا پدرمو نگه دارن هر امتیازی هم که بنیاد بهم میده براخودشون کسی هس از مسئولین بنیاد قبول کنه؟؟؟والا بابا خسته امون کردید
همه مون سر کاریم اکثر نمایندگان بیکار هستنداز سر بیکاری مینشینند قانون مینویسندالبته به نوعی هم انتخاب مجدد خودشان است !!!! اقای رحماندوست شما بهتره پی گیر اجرای قوانین ایثارگری باشید !!!!!!!!!!!!!!!!!!.....................................
با سلام وارادت ، خیلی از عزیزان 5و4و3و2وبیشتر جبهه دارند یا ارتشی یا سپاهی یا بسیجی اما جانباز نشدند . کارت ایثار دارند اما دریغ از هیچ مزایایی .... فقط کافی است یک روز از آن روزهای خط مقدم را برای این آیان نماینده مجلس یا دولتی های محترم ترسیم عملی کرد وایشان را درآن شرایط قرار داد میتوانستند طاقت بیارند وامروز نسبت به آن همه حضور وشعور وشور و... زحمات بی تفاوت میشدند ،هیهات
ا
باسلام اقای رحماندوست مگرزمان جنگ نبودنندسربازانی که ازرفتن به خدمت فرارمیکردنندودرکشورخودمان حداقل دراقوام واشنایان خودمن که سال 61بعنوان سربازرفتم به جنگ بودنندهم سن وسالهای من که نرفتندوچسبیدن به کاروزندگی والان هم ازمن وامثال من درهمین نظام کارشان جلوترودرست ترهست الان درهمه سازمانهاوارگانهااشنادارندوباپول درهمه جاحرفشان خریداردارداینکه شمانوشته ایدداوطلب وغیرداوطلب یعنی چه واقعااگرزمان جنگ من وامثال من که زمان خدمت سربازیمان بودورفتیم به خدمت نمی توانستیم نرویم مگرانهای که نرفتندباانهاچه رفتاری شداجزاینکه بعدابامبلغ ناچیزی خدمت خودشان راخریدنندپس اقای عزیزهرشخصی باهرایده ومرام درهرگروه وسازمان که رفته به جنگ بایداوراداوطلب دانست می توانست نرودمگرانهاکه قاچاق زمان جنگ رفتندبه کشورهای دیگدولت باانهاچه کردچراشمابجای حمایت ازهرفردی که درجنگ شرکت کرده به فکراختلاف انداختنهستیدباداستان درصدوووورزمنده وشهیدوازاده همه برای دفاع این کشوررفتندهیچکدام ازسرنوشت خوداطلاع نداشتندازاده جانبازه بسیجی
باسلام یه پیشنهاد داشتم ببینید خداییش خیلیها یا تو روستا بودن یا بعلت بعضی مشکلات نرفتن دنبال درصد مثلا خود من بدلیل نگهداری از پدر ومادر وبرادر معلولم که اینها همه بدلیل شهادت برادرم بود نتوتنستم برم البته صورت صانحه هم ندارم چند بار بصورت سطحی تو عملیاتها ترکش و شیمیایی شدم اما بدلیل نیروی کم عقب نیامدم تا جایی که برادرم کنارم شهید شدو خودم هم دچار موچ انفجار بااین حال بزور فرستادنم عقب ان هم درسن پازده سالگی که هنوز بعداز سی وچهار سال ان صحنه رو فراموش نکردم دايم دارم قرص اعصاب میخورم یا اینکه از اسیر سیلی بخورم یا از چنگ عراقیها بدلیل سن کم وترس از تعرض فرار کنم تو جایی که همه اسیر شدن تو عملیات فتح المبین این گوشه ای ازخاطرات تلخ بود وبدون کوچکترین پشیمانی درد اینه چرا تو این مملکت تبعیض بوجود امد و اگه حقی بود برا همه رعایت میشد تا شاهد این گله ها نبودیم حی تو چشم مردم دايم قانون وصف نمیشد تا مردم نگن هر چه هست دادن به ایثار گران خداییش حق دارن پیشنهاد اینه که یکبار بیایید همه رو دوباره پالایش کنین معلوم بشه که چی استفاده کردن یا درصدشان چطور گرفتن چون سراغ دارم افرادی با یک اعزام با تب کردن الان شیمیایی شدن باز هم میگم اینها همش نتیجه بی عدالتیه که بعضی از مسئولان مقصرن وصدای همه رو در اوردن والسلام
ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
این هم یه سریال تکراری دیگه گوش ما به این وعده های تو خالی پر شده
سلام
اقایون مسئول بنیاد یه سوال؟؟؟
چرا شما بین جانبازان انقدر فرق میذارید؟؟؟؟؟
چراااااااااااااچراااااااااااااااا باید جانبازان عزیزی که باسختی درادارات دولتی یا لشگری زحمت میکشه وووفقط داره حقوق زحمتشو فعالیتش رو دریافت میکنه وشما بنیادی ها هیچ حقوق از بابت جانبازی این عزیزان پرداخت نمیکنید>>>>
بقران بخدا به هر چی که شماها دارین میپرستید واقعا زشته و خنده داره که این قشر جانبازا فقط به جرم اینکه توانای وعلاقه داشتن بعد جنگ هم خدمت کنن از این حقوق ومزایاشون بی بهره باشند اخه کی باورمیکنه که یه جانبازی که یه عضو چند عضو ازبدنش را ازدست یا از کارافتاده حقوق نگیرد
ای کسای که مثلا مدافع ایثارگران وجانبازان هستید نکنید بخدانکنید که اه این عزیزان میگیرد شمارو.....ماشین پرشه یا مسکن1میلیاردی نمیخوان به حمایت مالی نیاز دارن تا بیشتر شرمنده خانواده اشون نشن
با سلام و احترام
دوستان عزیز ما هر چی میکشیم از دست نمایندگان مجلس میکشیم، نمایندگانی که با رای ما وارد مجلس میشن و پس از آن میشن دشمنان قسم خورده ایثارگران، متاسفانه تعداد نمایندگان دلسوز مانند آقای رحماندوست و آقای دکتر فتح اله حسینی هم کم هستش، تشکل های ایثارگری هم بسیار ضعیف عمل میکنند، دولت‌ هم با نگاه سربار به جامعه ایثارگری نگاه میکند، بنده دانش آموز سال سوم راهنمایی بودم بدون اجازه پدر و مادر و بدون آموزش نظامی وارد خط مقدم جبهه شدم و دوبار بوسیله گاز خردل و سارین مصدوم شدم، هم اکنون 46 سال سن دارم، بدلیل مشکلات مالی و بیکاری مجرد و مستاجر هستم، آیا نمایندگان محترم مجلس اینها را نمیدانند...؟ آیا نمیبینند...؟ آیا نمیتوانند دولت را مجبور به خدمت رسانی به ایثارگران کنند...؟
جالب است بدانید چند روز پیش در ایلام کمسیون حالت اشتغال برگزار شد پزشک کمسیون میگفت گاز سارین چیه؟ میگفت به فت و فرمت نمیاد بیکار باشی؟ حتی باور نمیکرد بنده با 46 سال سن مجرد باشم، هر چی قسم خوردم بی فایده بود، آخرش هم بحالت تمسخر گفت: برو بسلامت...!
خودشان دارند میگن بار مالی ندارد چون سوری است و قصد خدمات ندارن دیگه از این روشن تر . بعد از سی سال هنور طرح دارن تصویب میکنند دوباره متوجه اشتباه و اصلاح میشوند بدون اینکه طرح اولی اجرا بشه طرح دیگر پیشنهاد میدهند . طرح قبلی خدمات رسانی به ایثارگران که اجرا نکردید حالا طرح دوم بخوابتون آمده ؟ خیر باشه . انتخاباته دیگه همه دلسوز شدن و ایثارگران عزیز شدن
توجه توجه توجه قسمتی از صحبتهای آقای رحماندوست ...خاطر همین شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی با این طرح مخالفت خواهد کرد. اما یک راه چاره اندیشیده ایم که می گوییم این برای اجرا نیست بلکه نگاهی به ساماندهی ایثارگران می باشد که مثلا" در برنامه توسعه ششم دولت برای ارائه خدمات به ایثارگران به این طرح توجه کند. و از طرفی هم الان نگفته ایم که به فلان امتیاز چه خدماتی بدهید. فقط بخاطربحث ساماندهی مطرح کردیم............ این بدین معنی است که این صحبتها فقط برای رای دادن به آقایان است و مبنای اجرایی ندارد آخه پدر آمرزیده بودجه اش راهم تعیین کنید تا اجرایی شود
با سلام امار اشاره شده كمي نادرست به نظر مير سد براي تصميم گيري درست از سوي نماينده گان محترم ضرروي است جديد ترين امار ايثارگران را از بنياد اخذ نمايد . و طي بيست سال اخير مقايسه شود .
ارائه گزارش عملكرد ايثارگران مي تواند در همه تصميم گيري هاي موثر باشد .
سلام
دلم انقدر پر از حرفاهای نگفته که خدا میداند چقدر داره به روح و روان فشار میاد وقتی میبینم پدرم توسن13یا14سالگی رفته به جبهه 3بارمجروح شده موج شیمیای ترکش که از ناحیه اعصاب وروان هم خودش و هم همسرش و خانواده چقد ر نج میبردن.الاات که خیلی خیلی وضعیتش خرابه حتی خیلی وقت ها میشه که پدرم باگریه که خیلی سخته یه پدرجلوی فرزندانش گریه کنه وبگه ای کاش من شهید میشدم و شماها انقدر ازدست من عذاب نمیکشید.
اخه منی که26سال سن دارم هم بیکارم هم مسکن ندارم نه پشتیمان مالی چقدر میتوانم باری از مشکلات پدرم بر دارم.از زندگی بخاطر مشکل پدرم که هیچکی جز من نمیتونن نگهدارشی رو کنن فقط فقط به جرم اینکه فرزندجانبازام اینطور تو باتلاق فروتربرم...
ایایون بنیادی ها مجلسی ها دولتی ها همه پول و سرمایه برای شماها من وخانواده من چیزی نمیخوان همه ی مشکلاتم فدای سرم پدرم فقط ما بابامون رو میخوایم بابای که مشکل اعصاب نداشته باشه و صرفه های طولانی که باعث بشه راحت نخوابیم نداشته باشه این رو درک میکنید ما بابای سالممون رو میخوایم...امتیاز جانبازاوفرزندجانبازی برای خودتون....
انصافا بهترین طرحه
سلام رزمنده دوران جنگ میباشم که در سن 16سالگی ب جبهه رفتم ولی با وجود چند سال سابقه در شهرداری هنوز ب عنوان نیروی شرکتی کار میکنم چند بار هم نامه از سپاه مربوطه نامه حضور در جبهه جهت استخدام گرفتم اما کسی برام کاری نکردن
بهترین کار ترکیب عوامل رزمندگی با درصد جانبازی است
وقتی رزمندگان جایگاه مدال ونشان وامکانات برایشلن در نظر نگیرید نتیجه این میشود هرکس به جنگ برود یا مجروح ویا به شهادت نیرسد این حقیت است البته تا زمانی که همه جیبشان وشکمشان سیر نشود رزمنده جایگاهی ندارند تا میگویند به جانبازلن پ میدهند میگویند جانبازیم میگویند به رزمنگان پ میدهیم میگویند رزمنده ایم دراصل حق رزمنگان را همین جانبازان ضایع میکنند چرا جانبازان وقتی میتوانند حمایت بکنند حمایت نمیکنند انها متولی دارند رزمندگان ندارند اگر من رزمنده نبودم دوست جانبازم توالان نبودی یادته با جه بدبختی به جای انن کشیدمت با چه بدبختی وسختی وتشنگی وگرسنگی جای خایتو پر کردم تا نیرو برسه متولی رزمندگان را قویتر از بنیاد مشخص کنید وهمه امکانات کشوری را برایشان رایگان کنید اگر نمیتوانید به تامین اجتماعی بسپارید بازنشسته کنید تا بروند پی کارشان بترسید از روزی که عذاب خداوند بر سر تک تک شما نازل شود به فرمایشات امام شهیدان وبنیان گذار جمهوری اسلامی ایران قدس سره الشریف عمل کنید ببنید راجب رزمندگان چه گفتند ودست دراز کندگان به حق رزمندگان را کوتاه کنید حتی دست جانبازان را بس است دیگر سی سال از دلت خودتان فرزندانتان امکانات گرفتید ومن رزمنده را وخزن وبچه ان را حقیر کردید یادتان است چقدر برای من وزن وبچه فخر میفروختید در دانشگاه در مسافرت بریده باد دست دراز کنندگان به حق رزمندگان واقعی
باسلام بنده سه ماه سابقه حضور درجبهه دارم چراامتیازی نداره درصورتی که یک روز هم حضوردرجبهه مهمه خواهشا قانون درستش کنید
من درسن15سالگی در جبهه جنوب وغرب5ماه و11روز حضور داشتم و بعد ازقطعنامه هم6ماهدرکردستان بودم بعنوان بسیجی ولی امتیاز ایثارگری شاملم نمیشه واین یک ظلم بزرگ است لطفاً بررسی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi