شناسه خبر : 43453
چهارشنبه 19 اسفند 1394 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درس دموکراسی آیت الله یزدی به مدعیان

حسینی در گفت‌وگو با فارس: آیت‌الله یزدی درس دموکراسی و مردم‌سالاری به مدعیان دروغین داد/برخی در زمان باخت نظام را زیرسوال می‌برند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله یزدی درس دموکراسی و مردم‌سالاری به مدعیان دروغین داد/برخی در زمان باخت نظام را زیرسوال می‌برند

فعال اصولگرا با اشاره به سخنان متواضعانه آیت‌الله یزدی در جلسه مجلس خبرگان گفت: کاش برخی مدعیان مردم‌سالاری و دموکراسی این اخلاق انتخاباتی را یاد می‌گرفتند و هرگاه رأی نمی‌آوردند، مردم و نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌بردند.

سیدمحمد حسینی فعال اصولگرا و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان متواضعانه آیت‌الله یزدی در جلسه روز گذشته مجلس خبرگان رهبری، گفت: تمکین به قانون یک اصل ضروری است که عقل و شرع به آن تأکید داشته و همگان بر آن وفاق دارند، اما در عمل گروهی زمانی پایبند هستند که به نفع‌شان باشد از جمله در بحث انتخابات سال 88 و حتی 84 شاهد بودیم که عده‌ای تلاش کردند در آراء مردم خدشه وارد کنند و حاضر نشدند روال قانونی را بپذیرند.

حسینی افزود: در مقابل در سال 92 و نیز در انتخابات اخیر شاهدیم که اصولگرایان به رأی مردم احترام گذاشته و حتی به رقبا هم تبریک می‌گویند و آرزو می‌کنند که آنها بتوانند در مسیر اهداف عالی نظام و خدمت به مردم باشند.

وزیر سابق ارشاد گفت: در همین خصوص شاهد مواضع و اظهارات شخصیتی مثل آیت‌الله یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز تاکنون رئیس مجلس خبرگان بوده است بودیم که با خرسندی نتیجه انتخابات را پذیرفت و از اینکه بار مسئولیت از دوشش برداشته شد، خدا را شکر کرد.

وی با بیان اینکه برخی در داخل و بعضی رسانه‌ها از خارج می‌گفتند چگونه اعضای شورای نگهبان که خود کاندیدا هستند بر انتخابات نظارت می‌کنند؟ افزود: آنها چون برای «تقوی و عدالت» در حوزه سیاست جایگاهی قائل نیستند، چنین سؤالاتی را مطرح می‌کنند. و ما به خوبی دیدیم که چگونه چنین چیزی متصور است.

حسینی اظهار داشت: در این انتخابات دیدیم شخصیتی که خود ناظر است رأی نمی‌آورد و به جای عصبانی‌شدن و مردم را عقب‌مانده خواندن و آسمان و ریسمان به هم بافتن، تواضع و فروتنی خود را نشان می‌دهد و به هیچ وجه در سیستم انتخاباتی کشور و رأی مردم تردید و تشکیل ایجاد نمی‌کند.

وی در خاتمه گفت: ای کاش برخی مدعیان مردم‌سالاری و دموکراسی از آیت‌الله یزدی و امثال ایشان هم یاد می‌گرفتند و هرگاه رأی نمی‌آوردند، مردم و نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌بردند و پنجه بر صورت نظام نمی‌کشیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi