شناسه خبر : 43613
دوشنبه 24 اسفند 1394 , 13:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تهران یکپارچه شد

اولین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران با حضور استاندار تهران و اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد .IMG_4631

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در این جلسه که با حضور مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران، دکتر مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ، دکتر حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، غلامرضا یاوند عباسی مسوول ایثارگران وزارت کشور و مسوولین دستگاههای اجرائی استان تهران برگزار شد آئین نامه نحوه برگزاری شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران مصوب شد.

مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران و رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران در این جلسه گفت : شورای فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به حضور مدیران ارشد دستگاههای اجرائی جایگاهی مناسب برای بستر سازی و هم افزائی دستگاههای اجرائی دستگاهها در خدمت به ایثارگران است .

استاندار تهران افزود: این شورا با استفاده از توانمندیهای اعضاء و اختیارات قانونی می تواند کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ریاست محترم جمهور در تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بر اساس مصوبات اولین جلسه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور ریاست محترم جمهور در مهر ماه سال جاری ، شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو تشکیل گردید.

فقیهی افزود: در این شورا در جهت برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی میان دستگاهها مصوب شد در هر استان شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل شود.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر حرکت مردمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ظرفیت تشکلهای علاقه مند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ترویج فرهنگ ایثار در جامعه را از جمله اهداف مهم ایجاد شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت بر شمرد.

دکتر حمید علی صمیمی دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران نیز در خصوص مصوبات جلسه فوق گفت: در این جلسه ضمن تصویب ترکیب اعضای جلسات طبق ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، آئین نامه نحوه برگزاری این شورا مصوب گردید و مقرر شد جلسات شورا به صورت  مستمر هر سه ماه یکبار به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد دستگاهها برگزار گردد.

وی افزود:در این جلسه دستگاههای عضو موظف شدند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه مربوطه را در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طبق سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و منویات معظم له به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه نمایند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi