شناسه خبر : 64459
شنبه 18 اسفند 1397 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرکل بنیاد شهید کرمان خبر داد:

تدوین سه دفتر از وصایای شهدای استان کرمان

فاش‌نیوز- محمدرضا حسنی‌سعدی صبح امروز در نشست خبری 22 اسفند ماه «روز بزرگداشت شهدا» را روز تجلیل از ایثارگری و مقاومت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و ایستادگی مادران و همسران شهید دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان بیان داشت: سال جاری بیش از 2 هزار مصاحبه از والدین، همرزمان، فرزندان و همسران شهید در استان کرمان به بهانه کنگره شهدا انجام شده که کار بزرگی در این حیطه بود.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: امسال 280 کاشی شهید در سطح استان کرمان بعضا با مشارکت خانواده این شهیدان تهیه و در معابر عمومی نصب شده است.

وی همچنین به 125 مورد نامگذاری اماکن به نام شهیدان اشاره داشت و گفت: امسال دفتر دوم وصایای شهدای استان رونمایی شد و دفتر دوم و سوم در حال چاپ و نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار تصاویر شهدا تهیه و در استان توزیع و 911 یادواره و یادمان فرهنگی و نمایشگاه با موضوع شهدا امسال در استان کرمان برگزار شد.

حسنی‌سعدی اسکان یک هزار و 475 نفر از ایثارگران در مشهد مقدس، اعزام 140 نفر به قم و سهمیه 172 نفری حج امسال اشاره داشت و گفت: حداقل 6 هزار نفر دانش‌آموز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در گلزار شهدا حضور پیدا کردند و ضمن غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهیدان، برنامه‌های خاطره‌گویی شهدا را استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان به رفع مشکل اشتغال 289 نفر از فرزندان جانباز و شهیدان در استان کرمان اشاره داشت و بیان کرد: 13 هزار دیدار در کل استان از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان در سال جاری انجام شد.

حسنی‌سعدی ادامه داد: طی سال جاری 60 هزار و 295 مورد درخواست کتبی از ایثارگران پاسخگویی شد و بیشترین دیدارهایی که انجام شده مربوط به شهرستان‌های کرمان و سیرجان و جیرفت است. 

وی به ساماندهی 51 گلزار شهدا با 142 مزار شهید طی سال جاری اشاره داشت و تصریح کرد: در یک سال گذشته 890 نفر اعزام درمانی جانبازان به خارج از استان انجام و دو نوبت کمیسیون پزشکی با تعداد 860 نفر برگزار شده که برای 722 نفر حق مراقبت وضع شده است.

حسنی‌سعدی گفت: یک هزار و 168 نفر از جانبازان استان کرمان مورد پایش سلامت قرار گرفتند، برای 2 هزار و 290 نفر تجهیزات پزشکی تامین و 65 هزار و 844 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار و 803 نفر از جامعه ایثارگران استان کرمان تحت پوشش بیمه پایه یا بیمه سلامت قرار دارند و درمانگاه ایثارگران طی سال جاری تاکنون 155 هزار و 700 مورد خدمت ارائه داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان همچنین از افتتاح ساختمان اداری بنیاد شهید شهرستان بم با 350 مترمربع به مناسبت 22 اسفند ماه امسال خبر داد. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi