شناسه خبر : 68676
چهارشنبه 16 مرداد 1398 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس اوقاف به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ ها پیگیر شوید

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار پیگیری فرهنگ ایثار و شهادت در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ ها شد.

فاش نیوز - نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان  اوقاف برگزار شد.

به گزارش فاش نیوز، رئیس سازمان اوقاف خطاب به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من این شورا را مبارک می‌دانم. شما صرفاً کارمند ایثارگر نیستید. شما باید فرهنگ و ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف برنامه‌ای جویا شوید.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ابتدای نشست روز دوشنبه خود با ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابیان آیات و روایاتی از قرآن و اهل‌بیت (ع) پیرامون اهمیت ایثار و شهادت، گفت: هیچ عزتی برای انقلاب ما از بدو پیروزی‌اش تاکنون به دست نیامده مگر بافرهنگ غنی ایثار و شهادت. اهمیت این فرهنگ شوخی‌بردار نیست. اگر فرهنگ ایثار و شهادت رنگ و رو ببازد ما انقلاب را نیز خواهیم باخت.

وی ادامه داد: امروز به پشتوانه همین فرهنگ ایثار و شهادت فرزندان شهدا و نسل سوم انقلاب با تولیدات علمی خود اوج تفرعن آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهند و پرچم پیر استعمار را در خلیج‌فارس به پایین می‌کشند.

خاموشی یادآور شد: درحالی‌که دشمن می‌خواهد تفکر اسلام ناب و فرهنگ شهادت در جامعه ما ترویج پیدا نکند شهید حججی‌هایی قد علم می‌کنند و مقابل این‌ها می‌ایستند که می‌گویند دوست داریم سرمان مانند امام شهدا در غربت بریده شود و احدی به فریاد ما نرسد. این است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فرهنگ مقاومت اصلی‌ترین فرهنگ ماست. این تحریم و آثار آن از بین خواهد رفت چون راهی جز از بین رفتن ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: پرچم انقلاب در سراسر جهان پرچم هویت آزادی است و امروز این پرچم در همه دنیا بلند شده است و بلندتر هم خواهد شد و دنیا به هویت آزادگی انسانی کرنش خواهد کرد. سطوت انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و ایثار دارد در همه جهان طنین‌انداز می‌شود.
 
دکتر خاموشی همچنین تصریح کرد: مقاومت کردن هزینه دارد. ما داریم در مقابل فرعون زمان مقاومت می‌کنیم. روزی که وجود نحس ترامپ وارد سرزمین عربستان شد به یاد این آیه از قرآن کریم افتادم که «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ» کار فرعون این بود که دیگران را خفیف می‌کرد تا اطاعتش کنند.ترامپ از آل سعود پول گرفت و بعد رفت و گفت این‌ها گاو شیرده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا در مقابل مقاومت و ایثار مردم این مرزوبوم و این جغرافیای اهل‌بیتی کم آورده است و ما باید فرهنگ ایثار و مقاومت را به رهبری حضرت آقا پیش ببریم.

خاموشی خطاب به اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من این شورا را مبارک می‌دانم. شما صرفاً کارمند ایثارگر نیستید. شما باید فرهنگ و ایثار و شهادت را در وزاتخانه‌ها و در اهداف  برنامه‌ای جویا شوید.

رئیس هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گوشزد کرد: در فیلم در کتاب در سینما در هنرهای تجسمی، در فضای موسیقیایی کشور در همه فضاهای هنری کشور باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود. کتاب‌های دفاع مقدس باید بیشتر از این خوانش شود. مردم و نسل سوم انقلاب اسلامی باید بدانند که چه ها بر این مرزوبوم رفته است و این خاطرات بسیار مهم و باارزش همیشه حی و حاضر و زنده باقی بماند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
داداش عزیزدل برادر همان که برای ما 30 سال است با آن قانون های آبکیتان فرهنگ ایثار را یاد می دهید کافی است برین به آنهاییکه نه جبهه دیدن ونه صدای گلوله تفنگ را شنیدند اما الان در مناسب بالا نشستند ودارن به ریش ما رزمندگان می خندند به آنها یاد بدهید
حاج آقا بفرمایید بسم الله بخشی از درآمد نجومی اوقاف را صرف ما جانبازان معسر مظلوم و مفلوک زیر صدقه بگیر ساتا کنید تا موجب ترویج فرهنگ ایثار شود درصد
سلام ، فقط حرف و حرف و حرف اما در عمل هیچکاره هستند.
رهبر معظم انقلاب تمام حرفها و فرامین لازم را اعلام کرده است لذا مسئولان فقط عمل کنند و از حرافی پرهیز کنند زیرا مردم و ایثارگران از جلسه های بی نتیجه و صورتجلسات فاقد عمل خسته هستند.
آستین را بالا بزنید و کار کنید تا در جلسه حرفی برای گفتن داشته باشید. اینکه رهبر معظم انقلاب چنین و چنان فرمودند همه مردم از طریق رسانه ها مطلع شدند بنابراین نیازی به تشکیل جلسه و تکرار سخنان ایشان وجود نداد بلکه چنانچه به فرامین و سخنان رهبر معظم انقلاب توجه کنید ایشان فرمودند اقدام و عمل کنید یعنی حرف زدن بس است دهانها را بسته و دستها را باز کنید.
اوقاف درآمدی همچون وزارت نفت دارد برای پرهیز از طلا مالی اماکن اشرافی مورد تملکتان لطفا ایجاد اشتغال یا کار آفرین باشید شاید که مردم رنجدیده وط بتوانند به حداقل های زندگی دست یابند
سلام ترویج و تحلیل فرهنگ ایثار و شهادت میبایست توسط اشخاصی با فرهنگ مردمی و اسلامی انجام شود اما در حال حاضر با شکافی که بین مسئولان و مردم وجود دارد و با علم به اینکه مسئولان از جنس مردم کوچه و بازار نیستند بلکه از قشر مرفه و اشرافی و بالای شهر نشین هستند چنین خواسته ای از مسئولان وزارتخانه ها غیر منطقی و غیر عملی میباشد لذا چنانچه قصد دارند اقدامی در خصوص ترویج و تحلیل فرهنگ ایثار و شهادت انجام بدهند لازم است از کانال واقعی و مستعد که فاش نیوز عزیز و ایثارگران معزز است پیگیری و اقدام گردد.
این پیشنهاد میتواند بر گرفته از ناکارآمدی مسئولان بنیاد در ارتباط با کاستیهای خدمت رسانی به ایثارگران است زیرا حاملان فرهنگ ایثار و شهادت اون چنان در مصائب و مشکلات و پیچ و خم زندگی سرگردان هستند که فرصتی برای فرهنگ ایثار و شهادت ندارند و در گرفتاری و مشکلات زندگی و دارو و درمان و انواع درد و رنج غرق شدند.
مسئولان بنیاد هیچگونه بهانه ای برای عدم خدمت رسانی ندارند زیرا نمایندگان مجلس بودجه کافی در اختیار قرار دادند و طبق فرمایش رییس محترم بنیاد تمام بودجه تخصیص شده است و درآمد نامحدودی از بنگاههای اقتصادی مانند بانک دی و بیمه دی و شرکت شاهد و غیره نیز عایدشان میشود لیکن کلیه ایثارگران از نحوه خدمت رسانی و تبعیض بین ایثارگران شاکی هستند.
از سال 92 قدرتی در بنیاد تجدید و حاکم شده که میتواند به راحتی نتیجه اسفبار تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس را بایکوت کنند که بنظر میرسد این قدرت فرا حکومتی و توسط عواملی اعمال میگردد که هیچگونه سنخیتی با نظام اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت ندارند بلکه دارای ضدیت و عناد با حکومت اسلامی میباشند اما میتوانند در انتخابات رخنه کنند و در کلیه امور نظام اسلامی از جانب مردم نفوذ نمایند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi