شناسه خبر : 76788
چهارشنبه 15 مرداد 1399 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فشار قبر واقعی، در دلبستگی به دنیا!

جدا شدن روح از بدن هنگام مرگ قطعی، در کسری از ثانیه انجام می شود. فشار قبر در واقع فشار وابستگی‌هاست

فاش نیوز - جدا شدن روح از بدن هنگام مرگ قطعی، در کسری از ثانیه انجام می شود. این لحظه چنان سریع اتفاق میفتد که حتی کسی که چشمانش لحظه مرگ باز است، فرصت بستن آن را پیدا نمی‌کند. یکی از شیرین‌ترین تجربیات انسان دقیقا" لحظه جدا شدن روح از جسم می باشد. یک حس سبک شدن و معلق بودن.

  بعد از مرگ اولین اتفاقی که میفتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست، شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ می کند و تصاویر به صورت یک فیلم برای روح بازخوانی می‌شود. شاید گمان کنیم که این اتفاق بسیار زمان‌بَر است. زمان  در واقع قرارداد ما انسان‌هاست. این ما هستیم که هر دقیقه را 60 ثانیه قرارداد می‌کنیم. اما زمان در واقع فراتر از این تعاریف است.

 با مرور زندگی، اولین چیزی که نظر روح به آن جلب می‌شود، وابستگی‌های انسان در طول زندگی می‌باشد. برخی از این وابستگی‌ها در زمان حیات حتی فراموش شده، ولی در این مرحله دوباره خودنمایی می‌کند.
میزان وابستگی دنیوی برای هر کس با دیگری متغیر است.
 
روح از بین خاطراتش وابستگی‌های خود را جدا می کند. 
این وابستگی ها هم مثبت است هم منفی.
مثلا وابستگی به مال دنیا یک وابستگی منفی و وابستگی مادر به فرزندش هم نوعی دلبستگی و وابستگی مثبت محسوب می‌شود. ولی به هرحال وابستگی است، و انسان والا شخصی است که تنها دلبسته و شیفته پروردگار مهربان و بخشنده باشد.
این وابستگی‌های منفی و حتی مثبت آدم‌های گرفتار! کششی به سمت پایین برای روح ایجاد می‌کند که او را از رفتن به سمت هادی یا راهنما جهت خروج از مرحله دنیا باز می‌دارد. یعنی روح بعد از مرگ تحت تاثیر دو کشش قرار می‌گیرد.

 یکی نیروی وابستگی از پایین و دیگری نیروی بشارت دهنده به سمت مرحله بعد. اگر نیروی وابستگی‌ها غلبه داشته باشد باعث می‌شود روح تمایل پیدا کند که دوباره وارد جسم گردد. چون توان دل کندن از وابستگی را ندارد و دوست دارد دوباره آن را تجربه کند. به همین جهت روح به سمت جسم رفته و تلاش می‌کند جسم مرده را متقاعد کند که دوباره روح را بپذیرد.

 فشاری که به "روح" وارد می‌شود جهت متقاعد کردن جسم خود، در واقع همان فشار قبر است که بعضا" بسیار بسیار دردناک و رنج آورتر از تمام شکنجه‌های جسمی است. این فشار به هیچ‌وجه به جسم وارد نمی‌شود. چون جسم دچار مرگ شده و دردی را احساس نمی‌کند. پس فشار قبر در واقع فشار وابستگی‌هاست و هیچ ربطی ندارد که شخص قبر دارد یا ندارد. این فشار هیچ ربطی به شب زمینی ندارد و می‌تواند از همان لحظه مرگ شروع شود.
یکی از دلایل تلقین دادن به فرد فوت شده در واقع این است که به باور مرگ برسد و سعی در برگشت نداشته باشد.
بعد از مدتی اگر روح متقاعد شود که تلاش او بیهوده است، فشار قبر به رحمت و فضل الهی در این مرحله از سیر زندگی ابدی از بین می‌رود.
لذا وابستگی‌ها باعث می شود که روح، شاید سال‌ها نتواند از این مرحله بگذرد. بحث روح‌های سرگردان و سنگین بودن قبرستان‌ها به دلیل همین وابستگی‌هاست. گاهی تا سال‌های سال و حتی قرن‌های متمادی!، فرد فوت شده نمی‌تواند وابستگی به قبر خود و جسمی که دیگر اثری از آن نیست را رها کند.
 
به امید اینکه بتوانیم به درک معانی واقعی این شعر زیبا برسیم:
         
دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ
ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ.
 بگذار و بگذر
ببین و دل مبند
چشم بینداز و دل مباز.
که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.
 
نگذارید گوش‌هایتان گواه چیزی باشد که چشم‌هایتان ندیده، نگذارید زبانتان چیزی را بگوید که قلبتان باور نکرده.
"صادقانه" زندگی کنید"
 
البته برای دوستان اهل مطالعه در اینباره مطالب متقن و محکمی در #قرآن_کریم و #نهج_البلاغه وجود دارد. که توصیه می شود حتما به آیات مربوط به وقت جان دادن در قران کریم و احادیث مرگ و فشار قبر در نهج البلاغه مراجعه بفرمائید.
 
ما موجودات خاکی نیستیم که به بهشت می رویم. 
ما موجودات بهشتی هستیم که از خاک سر برآورده ایم.
 
 
#مرغ_باغ_ملکوتم_نیم_از_عالم_خاک...
 
محمدرضا سابقی
اینستاگرام
سلام واقعا عالی بود لذت بخش وآرام بخش بود من سالهای ساله مشکل اعصاب و روان دارم خیلی آروم شدم......‌‌
آموزنده بود و به قلم زیبای شما آراسته

بابت مقالات خوب شما همیشه ممنونیم.
اندیشه و تلاش خدمتگزاران صدیق هیچ گاه از یاد نخواهد رفت. بدینوسیله از زحمات مستمر شما نویسنده گرامی و نیز مدیران سایت فاش نیوز تقدیر و تشکر میگردد. از خداوند متعال برایتان سلامتی، بهروزی و توفیق استمرار خدمتگزاری را مسئلت دارم.
نکته ای که به نویسنده محترم می خواهم عرض کن این است که دغدغه‌های شما و مقالات خوب شما بسیار خواندنی است. البته بنده سالهاست که در شبکه های تلگرام و ایتا از شما اموخته ام.
خواهشمند است. سپاس قلبی من و خانواده و همکارانم را پذیرا باشید.
برادر نویسنده ام در متن نوشته شما در عین سادگی با تبحر مسئله مرگ و قیامت و فشار قبر بیان شد. و حرفی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند.
جناب آقای محمد رضا سابقی سلام و خسته نباشید:
آنقدر گرم است بازار مکافات عمل -- گر به دقت بنگری هر روز روز محشر است
جدا از فشار قبر در آن دنیا اگر به دقت بنگریم همین طرز زندگی فعلی ما خودش نوعی فشار قبر است یعنی هر چی الان هستیم و وضعیت زندگی ما چه خوب چه بد نوعی از فشار قبر ما در همین دنیاست
و اینکه حضرت محمد (ص) فرموده اند: روح از چشمان انسان خارج می شود برای همین دیده به دنبال روح باز می ماند
خلاصه و کامل و بر طبق علم بود. حظ کردم.
فیلم این متنو میخام
اقای نویسنده کاش وقتی متنی رو کپی میکنین با درج نام نویسنده متن باشه ، این نوشته متعلق به دکتر طاهری ست و با یک سرچ ساده میشه اینو فهمید...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi