شناسه خبر : 78112
سه شنبه 15 مهر 1399 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از یک سوراخ چند بار باید گزیده شد؟!

اگر قرار به تسلیم شدن بی‌چون و چرا باشد، نیازی به این بازی‌ها و نمایش‌ها نیست؛ و بدون این مقدمات زائد هم می‌توان به‌راحتی حاصل دهه‌ها مقاومت و تحمل بیش از چهار دهه تحریم و جنگ اقتصادی و روانی علیه مردم ایران را...

فاش نیوز - یکی از اتفاقات مهم پیش رو در عرصه‌ی بین‌الملل، انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. رویدادی که انگار برای بعضی هم وطنان ما مهم‌تر از خود مردم آمریکاست! دل خوش کرده‌اند به این که شاید دموکرات‌ها پیروز کارزار انتخاباتی آمریکا شوند و دوباره آمریکا به برجام برگردد و... در واقع امید بازگشت به یکی از عوامل نا امیدی‌های کنونی را دارند.

اگر دولت بعدی آمریکا نادان هم باشد، ساده انگارانه است که فکر کنیم به برجام، با شرایط سابق برمی‌گردد.

آمریکایی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید «کسی که یک بار فریب بدهد، همیشه فریب‌کار خواهد بود.»

حتی با امضای توافق‌نامه‌ای تازه و محکم با این فریب‌کار قهار، بسیار محتمل است باز هم زیر عهد و پیمانش بزند و نتیجه اش وارد شدن خسارت‌های غیرقابل جبران دیگری به کشور و داشته هایش خواهد بود.

اگر قرار به تسلیم شدن بی‌چون و چرا باشد، نیازی به این بازی‌ها و نمایش‌ها نیست؛ و بدون این مقدمات زائد هم می‌توان به‌راحتی حاصل دهه‌ها مقاومت و تحمل بیش از چهار دهه تحریم و جنگ اقتصادی و روانی علیه مردم ایران را به باد داد.

درست است که نرمش قهرمانانه گاهی موجب گذر از تنگناهای تاریخی است و گاهی نوشیدن جام زهر هم می‌تواند حیات‌بخش باشد؛ ولی دل بستن به اجنبی‌، حداقل برای ملت ما آمد نداشته است.

اکنون یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ برای ایران است که امیدواریم با حفظ یکپارچگی همیشگی که همواره باوجود کشمکش‌های معمول، وجود داشته است، و با دوری از هرگونه تصمیم رادیکال یا منفعلانه، به‌سلامت از آن عبور کنیم.

در حقیقت آنچه که برای ما سرنوشت‌ساز است، جمهوری‌خواه یا دموکرات بودن دولت بعدی آمریکا نیست؛ آنچه که تعیین‌کننده بوده و هست، درایت مردم و مقامات کشورمان است که چه موقع چه تصمیمی بگیرند.

|محمدیاسین ساقی

اینستاگرام
درست است که نرمش قهرمانانه گاهی موجب گذر از تنگناهای تاریخی است
و گاهی نوشیدن جام زهر هم می‌تواند حیات‌بخش باشد؛
ولی دل بستن به اجنبی‌، حداقل برای ملت ما آمد نداشته است ...
عین واقعیت .... خوب بود . ادامه بده .
آقایون نظر بدهند قربون صدقه نرن .
سلام ، بطور معمول در قرارداد یا توافقی میبایست تعهدات متناسب با انجام تعهدات طرفین توافق پیش برود لذا توافق برجام در صورتی میتوانست موفق باشد که تعهدات قدم به قدم و همگام با اقدامات طرفها انجام میشد اما طبق معمول از هول حلیم در دیگ افتادند و با انجام کلیه تعهدات بدون اینکه طرفهای مقابل حتی یک قدم بردارند بطور عملی خودشان موجب شکست برجام شدند و به این ترتیب کار برجام با انجام تعهدات کامل ایران خاتمه یافت. پس از آن طرفهای توافق دیگر نیازی به انجام تعهدات نداشتند که میتوان اقدامات طرف ایرانی را بنوعی خسارت عظیم و خیانت به ملت و کشور ارزیابی نمود.
در اجرای توافق قطعنامه بین ایران و عراق نیز همین اتفاق بطور مشابه وجود داشت که طرف ایرانی قبل از انجام هرگونه تعهدات طرف عراقی تمام تعهدات را انجام داد لذا در حالیکه شهرهای مهم جنوب عراق در محاصره نیروهای ایرانی بودند و صدام مجبور به پذیرش قطعنامه شد ناگهان نیروها را به مرزها برگشت دادند و بطور عملی فشارهایی که در نتیجه محاصره شهرهای مهم موجب پذیرش قطعنامه بود برداشته شد.
به این ترتیب عراق که از فشارهای محاصره رها شده بود عملیات مرصاد و شروع تجاوز را در دستور کار قرار داد. در خصوص اجرای قطعنامه نیز میتوان اقدام طرف ایرانی که همین گروه طرف برجام بودند خسارت عظیم و خیانتی بزرگ در حق ملت و کشور ایران تلقی نمود.
اکنون که دولت برای عجله در اجرای تعهدات برجامی قبل از انجام تعهدات طرف مقابل بازخواست و مواخذه نشده آنها مدعی شدند برجام بزرگترین دستاورد در طول انقلاب اسلامی میباشد فلذا چنانچه عملکرد دولت را فقط در برجام خلاصه کنیم باید بگوییم طی هفت سال فعالیت دولت کارنامه ای بجز برجام وجود ندارد بنابراین بدیهی است برجام را که تنها فعالیت هفت ساله دولت است و هیچگونه دستاورد دیگری در کارنامه دولت وجود ندارد بزرگترین دستاورد دولت محسوب کنند و با کمی گستاخی برجام را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تبلیغ نمایند.
مجموعه مشکلات و تنگاههای اقتصادی و معیشتی مردم از فتنه سال 88 اغاز شد که لازم بود در آن سال عوامل فتنه به اشد مجازات برسند لیکن در حال حاضر که هیچیک از عوامل فتنه حتی محاکمه نشدند و به حصر خانگی اکتفا شده متاسفانه بتدریج گستاخی فتنه گران به حدی رسیده که خواهان رفع حصر فتنه گران هستند که میتوان آن نیز خیانتی بزرگ به مردم و کشور تلقی کنیم.
بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی سپری شده که ملت ایران با تمام وجود عمده مشکلات و تنگناههای نظام اسلامی را از سوی اصلاح طلبان یا بقولی لیبرالها و غربگراها و کاخ نشین ها ارزیابی کردند و همیشه خواهان محاکمه عادلانه و اشد مجازات عوامل ایجاد کننده عمدی مشکلات و تنگناهای تاریخی در نظام اسلامی میباشند. چرا نظام اسلامی با عوامل خسارتهای عظیم و خیانتهای بزرگ مماشات کرده و از محاکمه عادلانه و مجارات آنها خودداری نموده و در مقابل خواست اکثریت قاطع مردم آنها را وارد حکومت اسلامی و دستاوردهای مقدس هزاران شهید و جانباز کردند؟
درود بر محمد یاسین عزیز
عالی بود؛ دست مریزاد
بقول حافظ شیرین سخن، ساقیا لطف نمودی؛ قدحت پر می باد ...
دست مریزاد جناب ساقی عزیز
خیلی استفاده کردیم
در سن و سال جوانی با این سبک نوشتن
بدون اطاله کلام نوشتن
لب مطلب را نوشتن
جان کلام را گفتن
بدون شعار و ....
جناب ساقی درست می فرمائیدنباید به آمریکای جنایت کار تکیه کرد ولی خود بزرگان هم میگویندباید با جهان مراوده داشته باشیم شما احتمالا نفسد از جای گرم بیرون میاد بنده در زمان صحبت برجام خانه ای میخواستم بخرم برا فرزندم 120 میلیون الان 750 میلیون
آفرین به آقا یاسین ساقی
نهی رکون به اجانب ،آموزه عمیق و اصیل قرآن است. همین راهبرد قرآنی اگر سرلوحه مسلمین - مخصوصا ایرانیان - قراربگیرد،راه های نجات به روی امت اسلامی گشوده خواهد شد
قلم تان استوار باد
با عرض سلام و ادب خدمت آقای دکتر محمد یاسین ساقی
با تائید به مطالبی که فرمودید ، بنده نیز یک نظر شخصی دارم که با توجه به نظرات کلیه مخاطبان که قابل احترام و استدلال است ، عرض می دارم.
در دنیای سیاست مثالی است که می گوید (اعتماد ، مادر حماقت است) و منظور بنده این است که اعتماد ، به هر دولتی که در ایالات متحده آمریکا ، دارای قدرت باشد (بلانسبت همه) حماقت محض است.
یعنی مشخص تراینکه چه رئیس جمهور ، (حزب دمکرات) یا (حزب جمهوری خواه) برای ما تفاوتی ندارد.
البته این نظر شخصی بنده است چرا که در برابر نظر خودم ، شاهدم مسئولان دیپلماسی وزارت امور خارجه کشورمان ، جمهوری اسلامی ایران ، برای آقای (جو بایدن) ، نامزد حزب دمکرات پست ریاست جمهوری آمریکا ، در صورت به دست گرفتن قدرت ریاست جمهوری آمریکا ، اقدام به گذاشتن شرط در پی مذاکره بین ایران و آمریکا زده است.
آقای دکتر، آیا این یک تناقض نیست ؟ آیا واقعا" برای جمهوری اسلامی ایران ریاست جمهوری ، (دونالد ترامپ) یا (جو بایدن) تفاوتی ندارد؟
حال با فرض این تناقضات به نظر شما انتخاب برای ایران ، بین بد و بدتر نیست؟
حال اگر جو بایدن دمکرات ، رئیس جمهور آمریکا شود ،میشود فرض را به این منوال گذاشت که حزب دمکرات های آمریکا ، برای باز کردن جای پای خود در مذاکرات بازگشت به (برجام) حاضر به دادن امتیازاتی شوند که برای منافع جمهوری اسلامی ایران ، امتیاز تلقی شود ؟ یعنی تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران ، لغو شده و جمهوری اسلامی ایران قادر به تجارت های خود ، از جمله فروش نفت و فراورده های نفتی ، خواهد شد.
پس یعنی جمهوری اسلامی ایران ، می تواند قسمتی از اموال بلوکه شده خود را چه در آمریکا و سایر کشورهای اروپائی ، آزاد و اقدام به صادرات و واردات با کلیه کشورهای دنیا ، بدون ترس از وزارت خزانه داری آمریکا ، کرده و منابع ارزی بیشتری برای کشورمان حاصل شود ؟
فکر نکنم شخصی یا کشوری از پول آن هم دلار یا یورو بدش بیاید.
حالا بنده جمع بندی نمی کنم و فقط نسبت به ارائه تناقضات بسنده کرده تا هر فرد سیاستمداری ، که بنده خود را تا آن حد نمی دانم ، نتیجه گیری کند .
نظر شخصی بنده ، همان مثالی است که در ابتدای مطلبم زدم .ممنونم آقای دکتر
اگر آزادی بیان ومطبوعات واحزاب داشتیم ملت نمایندههای واقعی خود را داشت و می توانست خودش تصمیم بگیرد.نه فرمان ایزد نه فرمان شاه
آقای قنبری وفا سلام. لطفا موضع خود را مشخص کنید و اینکه می گویید خودتان جمع بندی نمی کنید یعنی چی.قبلا هم در یک مطلب دیگر همین کار را کردید و نتیجه گیری را به گردن دیگران گذاشتید.یا زنگی زنگ یا رومی روم.لصفا روراست باشید
آقا محسن سلام . چرا فکر میکنید بنده رو راست نیستم؟ بنده که علنا" نظر خودم را ابراز داشتم.
بنده در مطالبم تناقضات و تضادها را ذکر می کنم ، که هر شخصی به فراخور سطح معلومات و دانش سیاسی خود ، جمع بندی و نتیجه گیری کند ، مانند شخصی که مواد خام و اولیه را در اختیار دیگران میگذارد تا هر سر آشپزی ، پیتزای خود را بسازد.
در اندیشه (مارکسیسم لنینیسم) در مکتب (ماتریالیسم) یک قاعده کلی وجود دارد بنام (تضاد دیالکتیک) که در آن آمده ، همه موجودات هستی آفریده تضادها هستند که اکنون پس از 70 سال دنیای کمونیسم ، کاسه و کوزه خود را در شوروی سابق جمع کردند ، اما مرحوم شریعتی در اندیشه اسلامی به آن موضوعیت دادند و به نوعی تعریف کردند و برای مثال گفتند از تضاد میان (خون ناپاک) و (روح الهی) ، انسان دارای (معرفت فطرت پاک) متولد میشود و از میان تضادها و تناقضات می شود به (واقعیت موجود) رسید.
اگر تلخی نباشد ، شیرینی حس نخواهد شد یا اگر سیاهی نباشد سفیدی معنا ندارد ، به همین سادگی باید تلقی شود.
در ضمن بنده ، به هیچ طیف سیاسی کشور مانند ، چپی یا راستی ، اصلاح طلب یا اصولگرا ، تعلق خاطر ندارم ، چون نسبت به سن و سالم دیدم هر جریانی که دارای قدرت بود ، حتی به آرمانها و شعارهای خود وفادار نبودند و به این فتوای حضرت امام (ره) که نهایت تدبیر و دور اندیشی ایشان بود پی بردم که (ورود نظامیان به احزاب سیاسی حرام است) ، البته اکنون نظامی نیستم ولی بعنوان یک بسیجی ، به این باورس حضرت امام (ره) اعتقاد راسخ دارم و در سنگر دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان یک بسیجی ام.
امیدوارم به پاسخ مورد نظر خود رسیده باشید. والسلام
آقا محسن ، ما رو بیخیال ...!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi