شناسه خبر : 78474
شنبه 10 آبان 1399 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیعه یا سنی؟!

با جهالت ما و سوءاستفاده‌ی دشمن، سدی که بین برادران شیعه و سنی ایجاد می‌شود، مرزهای امپراطوری اسلامی را محدود می‌کند...

فاش‌نیوز - دین مساله‌ای است که مرز و قومیت ندارد؛ در واقع یک نوع ملیت یا نژاد است. نشان به آن نشان که حضرت امام هم می فرمود: «ملت ما اسلام است.»

ارزشمندترین و مستحکم‌ترین ایدئولوژی نیز باید با مسائل اعتقادی در هم آمیخته شود تا پایدار بماند؛ و اعتقادی مستحکم‌تر از دین و باور یک انسان وجود ندارد که بتوان بر پایه‌ی آن یک ایدئولوژی را بنا کرد.

درست است که در ادیان تفاوت فرقه‌ها وجود دارد، ولی اصل همه‌ی فرق یک دین یکی است. مساله‌ای که با توطئه‌چینی دشمنان باعث تیره شدن نور هدایت جوامع می‌شود، همین اختلافات بین فرقه‌هاست.

شکست دادن یک ملت مسلمان متحد بسیار سخت‌تر است تا جامعه‌ای که فقط درگیر تعصبات یک فرقه‌ی خاص باشد. در حقیقت با جهالت ما و سوءاستفاده‌ی دشمن، سدی که بین برادران شیعه و سنی ایجاد می‌شود، مرزهای امپراطوری اسلامی را محدود می‌کند.

در واقع همان‌طور که در زمان جنگ و دفاع مقدس راه قدس از کربلا می‌گذشت... ولی اکنون با یک ایدئولوژی اسلامی تا قاره‌های دیگر هم می‌توان رفت.

همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان شیعه و سنی ما دوشادوش هم از خاک وطن دفاع کردند، امروز نیز واجب‌ترین وظیفه‌ی هر فرد مسلمان، چه شیعه و چه سنی، حفظ یکپارچگی ساختار اسلام است؛ و نباید با بحث‌های غیرضروری و تعصبات نابجا آبروی اسلام را در هاون کوفت!

|محمدیاسین ساقی

اینستاگرام
آقای دکتر محمد یاسین ساقی ، با عرض سلام و احترام
باز مبینم مطالب زیبای شما در سایت درج می شود و هر بار این مطالب ، به موضوعاتی می پردازد که دغده های روز ، اکثر خوانندگان بوده و نیاز به کنکاش و بررسی دارد و بنده نیز جسارت کرده و در موضوعی که شما آن را مطرح می کنید ، ابراز نظر می کنم.
آقای دکتر ، بحث (امت شیعه و سنی )، قرنهاست مورد قضاوت و بررسی قرار گرفته و از یک منظر ، جدای از دشمنانی که با طرح این موضوع ، قصد نفاق دارند ، خود ما نیز گاهی دچار این تناقض می شویم.
با اجازه به گذشته ای که خود بنده شاهد آن بودم ، اشاره می کنم ، بنده بخاطر شغل پدری در کودکی در میان ترکمن های سنی مذهب زندگی می کردیم . هرگز ندیدم این گروه به مقدسات ما (شیعیان) توهین و بی نزاکتی کنند ، در ایام محرم و سوگواری شیعیان ، هرگز جشن و سروری برگزار نکرده و حتی در عزاداری شهادت امام حسین (ع) و اهل بیتش با ما ابراز همدردی می کردند و همیشه و همه جا از نام حضرت علی (ع) با احترام ویژه ای یاد می کردند.
خدا شاهده در انجام فرائض دینی مسلمانان ، بیشتر همت کرده و حتی در جزئیات هم دقیق بودند ، برای مثال نماز ظهر و عصر را جداگانه برگزار کرده و از ظهر تا غروب دو بار اذان اقامه می کردند . در ایام ماه مبارک رمضان به عینه شاهد بودم برای سفره افطاری ، درون سفره آنان انواع و اقسام غذای متنوع پهن کرده و نان و شیرینی سفره آنان همگی دست پخت و خانگی بود که نشان از ارزش این مردم سنی ، برای ضیافت با خدا بود."بقیه بماند"
در زمان دفاع مقدس در لشکر 25 کربلا استان گلستان وجود نداشت و همه را مازندران خطاب می کردند و از دست بر قضاء دوباره همسنگر و هم سفره این مردم سنی مذهب شدیم ، خدا را شاهد میگیرم حتی برای یکبار نشد از این همرزمان ، کلمه ای در تضاد با شیعیان بشنوم و تمام این عزیزان فرمان حضرت امام (ره) برایشان حجت بود و در روحیه سلحشوری و ایثارگری آنان ذره ای تردید ، ندیدم و همیشه افتخار آفریدند ، مانند همه رزمندگان حاضر در دفاع مقدس و دوستانی هم داشتیم از همین عزیزان ، که به فیض رفیع شهادت رسیدند . (روحشان شاد و قرین رحمت الهی)
سالیان زیادی گذشت و زمانی که بنده در دانشگاه دانشجو بودم و روزی در (کلاس بینش و تربیت اسلامی) در حال گوش دادن به فرایض استادمان بودیم .بحث شد و به (مسلمانان سنی) رسیدیم و (استاد پر مغز) ما فرمودند این وضو گرفتن سنی ها مسخره بازی است ، در همان زمان بنده به استاد اعتراض کردم و گفتم استاد پس وضوی ما (شیعیان) هم برای آنان (سنی ها) مسخره به نظر میاد . استاد گفتند ما که خودمان می دانیم کجا (درست) است (کجا نادرست)، همین برای ما کافیه.
البته بنده هرگز و هیچگاه از این جواب استادمان قانع نشدم و اینکه اگر مسئولان ما با این تفکر (شبهه برانگیز) چگونه میخواهند نسلهای امروز و فردا را به لزوم (وحدت دنیای اسلام) آشنا کنند و نه در شعار بلکه در عمل نیز این باور را ثابت کنند که قصد دشمنان دنیای اسلام ایجاد نفاق و شبهه پراکنی بوده و اگر دنیای جهان اسلام همگی یکپارچه و یکدست شوند آمریکا و اسرائیل که هیچ ، هیچ نیروی فوق بشری هم توان برخورد با این (دژ مستحکم) که حضرت امام (ره) بر نیاز آن همیشه تاکید داشتند ، همت کنیم . (انشالله) .
ممنونم آقای دکتر. والسلام
تشکر می کنم که این نوشته را در زمانی مناسب در آستانه هفته وحدت منتشر کردید که هم مختصر و مفید است و هم زیبا نوشته شده
دست نویسنده توانمند با این تحلیل خوبشون درد نکنه و امیدوارم موفق و موید باشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi