شناسه خبر : 85431
یکشنبه 28 شهريور 1400 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخوزستان یایتخت دفاع مقدس صورت گرفت

تشریح ۴۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

نشست خبری اصحاب رسانه خوزستان با سردار مرادحاجتی، دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.

فاش نیوز - نشست خبری اصحاب رسانه خوزستان با سردار مرادحاجتی، دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.

 بر پایه گزارش همکار ما از اهواز، سردار عبدالرضا مراد حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به میزبانی دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در خوزستان با اصحاب رسانه استان خوزستان دیدار کرد.

 سردار عبدالرضا مراد حاجتی در آغاز جلسه، در تبیین دفاع مقدس چنین گفت: ما هیچ هویتی نداریم به جز هویت بسیار با ارزش دفاع مقدس که همه را دور هم جمع کرد. امروز ما دور هم جمع شده ایم که بتوانیم مسائل دفاع مقدس را به طور سازماندهی شده از مبادی ورودی خودش تغذیه نموده و خارج نماییم.

  وی درباره اهمیت جایگاه خوزستان در دفاع مقدس گفت: خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس در دست ماست. من نمی دانم شما در هفته دفاع مقدس چه کار می خواهید انجام دهید، هر کدام یک شهید را پررنگ کنید، بزرگی یک عملیات را مطرح کنید، به وجود و حضور آقا در جبهه و جنگ بپردازید، کسی می خواهد آبادان را پررنگد کند، یکی خرمشهر، ماهشهر، نیرو دریایی، نیروهوایی. اینها را بگوییم که دشمن بداند، دختران و پسران ما، پدران ما، بزرگان ما همه در خوزستان حضور دارند.

 دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس سال 1400 درباره فرا رسیدن چهل و یکمین هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس سال 1400 را با شعار "ما مقتدریم" آغاز می کنیم، این شعار ما مقتدریم، تمام فضاها را در نظر می گیرد. 

 وی درباره هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم باشکوه هفته دفاع مقدس در استان خوزستان شرح داد: ما 29 ستاد دفاع مقدس در 29 شهرستان راه اندازی کردیم، با مسئولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه که این کار را انجام بدهند و در کلیه دستگاه هایی که در ادارات کل در اهواز فعالیت می کنند، ستاد دفاع مقدس راه اندازی شد؛ کلیه برنامه ها توسط استاندار محترم خوزستان و دبیر همایش و جلسات به فرمانداران ابلاغ شده است. در کل چهارهزار و 700 برنامه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تدارک دیده شده است که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ برنامه در حوزه فضای مجازی طرح شده است.

 سردار حاجتی درباره اهمیت دفاع مقدس در تاریخ باشکوه ایران اسلامی چنین گفت: دشمن با تمام قلدری آمد؛ سه ساعتِ خرمشهر، سه روزه خوزستان و هفت روزه جمهوری اسلامی را ساقط نماید. به این هدف نیل پیدا نکرد و توسط جوانان نازنینی که سربدار شدند و جان دادند، دشمن هشت سال در این مملکت جنگید و جنگ را به ما تحمیل کردند. استکبار و قدرتی مثل آمریکا و آن زمان شوروی می خواستند جمهوری اسلامی را از بین ببرند ولی نتوانستند. لطف و عنایت خدا باعث شد این اتفاق نیفتد. خیلی باید روی این بحث کنیم که غیور اصلی جنگ کی بود؟جنگ خیلی زوایای ناپیدایی دارد که خوب به آن نپرداختیم.

 این مقام مسئول درباره شروع برنامه ها و همایش های هفته دفاع مقدس بیان کرد: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با دیدار از نماینده ولی فقیه در استان خوزستان توسط فرماندهان نیروهای مسلح در خوزستان آغاز می شود و طرح تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس انجام می گردد که سهم استان خوزستان 20 هزار نفر است. این پیشکسوتان شامل؛ خلبان‌ها، توپچی‌ها، جانبازان، همسران شهید، مادران شهید، فرزندان شهید، بهترین سازندگان پل بعثت، آنهایی که در مناطق نفت خیر جنوب بودند، آنهایی که در شرکت گاز بودند، از پزشکان، از اساتید دانشگاه، از پیشکسوتان و فرماندهان تجلیل خواهد شد.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار از جمله برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس همایش تجلیل از نام‌آوران پل بعثت، تجلیل از چهل و یک نویسنده برتر دفاع مقدس، بهترین نویسنده هایی که قلمشان دفاع مقدسی است، تجلیل از شصت استاد دانشگاه که دفاع مقدس را تدریس می کنند، رونمایی از تندیس شهید سبحانی در پارک شهید سبحانی و افتتاح مزار شهید علی هاشمی، برگزاری شب شعر نام برد.

 وی ادامه داد: بیش از سه هزار عنوان کتاب دفاع مقدس را در استان خوزستان ثبت کردیم. کتاب ها به صورت کد و شماره تنظیم شده اند. هر کتابی که در حوزه دفاع مقدس برای کارهای شما لازم است در گنجینه ما موجود است و شما می توانید به راحتی بدانید مثلا کتاب دا یا پایی که جا ماند در کدام کتابخانه کشور وجود دارد، رونمایی آن به عنوان سند ملی در کل کشور توسط سرلشکر باقری پرده برداری خواهد شد. کار جدیدی در دست است که تعدادی از خواهران و برادران با صدای اثرگذارشان کتاب های صوتی عرضه کنند. با همکاری شهرداری 41 نخل به نام ۴۱ شهید جاویدالاثر در خیابان سلمان فارسی اهواز نامگذاری خواهد شد، 41 عکس سنگی بر روی سنگ مرمر تهیه شده و درب منازل شهدا به عنوان "آبروی محله" نصب خواهد شد. همچنین بازگشایی پارک بانوان با حضور 41 مادر شهید و با همکاری شهرداری در هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

 شمار دیگری از برنامه های هفته دفاع مقدس که توسط سردار حاجتی نام برده شد، عبارت بودند از: تجلیل از 41 قهرمان ملی در حوزه ورزش؛ قهرمان هایی که در مسابقات خارجی برای کشور مدال آورده اند، رونمایی از گروه های سرود متعلق به دفاع مقدس، رونمایی از 41 سند دفاع مقدس که متعلق به قرارگاه سری نصرت برای اولین بار، برگزاری مسابقات شهرداری در حوزه محلات توسط شهرداری، تشیع شهید به صورت پیاده روی، همایش تجلیل از زنان که نقش اصلی را در دوران دفاع مقدس داشتند، افتتاح نمایشگاه "زن در رخت شوی خانه" به عنوان یک موزه پر افتخار، نامگذاری یکی از خیابان‌های اهواز برای اولین بار به نام یکی از زنان شهیده، برگزاری شب خاطره در مدارس و مساجد، رونمایی از 15 نقاشی فاخر درباره شهدای 31 شهریور بر روی بوم است.

سردار مراد حاجتی در پایان بیاناتش خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه ها با 25 دستگاه انجام شده است. 

 

گزارش از جعفری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi